Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 2005740 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Nar fistpumparn Mannberg natar mot en, da vet man att man ar i trubbel

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Var är Yoda och sidekicken?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Spelar mest runt i hörnen å kanterna,ser inte ut att våga ta sig in i hetluften. Svårt å vinna om man inte offrar sig lite

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
För min trovärdighets skull så var vi inte sega och nedtränade den här gången. Jag brukar ofta skylla på det men igår såg vi pigga ut och hade ju en match i kroppen. Växjö däremot kom från ett uppehåll.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag tänker att det är en baksmälla efter Djurgårdsmatchen :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Frustrerande när man ser vi kan hundra gånger bättre men snabbt glömt.
Som läktarcoach gissar jag något inte stämmer i kedjorna eller något annat i laguttagningen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Är han bra runt målburen?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Albin verkar fundera for mycket. Med skickligheten och hyddan grabben har ska han sluta fundera och bara kotta pang pa rodbetan, i sa fall lar han borja osa in poang igen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hockey_21:

Skicklig spelare, bra skott, malskytt, avig. Ligger ofta pa rulle och har ett annat rorelsemonster an andra spelare, en monsterbrytare. Precis som andra unga spelare ar det djupa dalar och hoga toppar i prestationerna, och verkar lida av sophomore slump och daligt sjalvfortroende. Ifjol var han klart bast av ungdomarna sa pa allsvensk niva borde det vara en riktig kanonspelare. Hoppas han hittar formen hos er!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hockey_21:
Liknar Oskar Sundqvist.
Absolut inte en Anton Hedman-typ, betydligt fler verktyg men ingen playmaker ändå.
Med den kroppen borde han kunna va mer fysisk.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hockey_21:
Lite osynlig i höst. Stor rightare som kan bli riktigt lyckad för er om han inte surnat bli utlånad.
Spelsinnet är inte toppnivå men annars har han mycket. Gick som tåget förra hösten innan uppehållet då han hamnat i bråk med vakter på krogen. Blekare efter den grejen. Potential men man det gäller väl att han har skallen med sig. Kanske miljöombyte blir bra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Vad är Albin Eriksson för spelartyp?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Och enligt de själva är de oskyldiga, oväntat.
Gener eller kultur men så är det alltid i östra Norrbotten. Gripna på bar gärning med blod på händerna har de ändå inte gjort något.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Skänk Qatarland till Finland, ge stålpengarna till Kiruna och Boden. Förbjud barn att vistas på orten. Det är mina lösningar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag skulle vilja gå steget längre. Kasta ut Qatar från SHL.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Är det bara jag som känner: jag vill banne mig aldrig korsa Qatars kommungräns med mina barn i bilen? Stor risk för att de skulle bli bortrövade och pedofilantastade, pedofilcarjacked. Som att kasta ned en metmask i en tjärn med en miljon abborrar. Pedofilnästet Qatar, usch fy bläh.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Kalle Anka ar kul pa julafton!

Aven om det ar 1500 pa var match och fullsatt uppe i pedofillandet Qatar, sa at det anda mer “folk” pa var match.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Kalle Anka!!!
-----------------------------------------------------------------------------
Personligen tror jag det där är DIN EGEN 'Star Wars'/Kalle Anka- uppfattning.

Men är det så kan ni ju lämna WO, alternativt Helt hoppa av Turneringen.

Yoda, du tycker väl ändå inte att ni rosar marknaden vad gäller det generella publikintresset i SHL heller ???

Anser du det då måste du ha en hals lika lång som en struts, och har borrat ner huvudet Djupt i en sandgrop för att sen olyckligt ha fastnat med huvudet där...


Ps: I övrigt kan jag däremot tycka att det känns en aning rumphugget att KHL-lagen ej deltar i turneringen...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hann se sista perioden och jag tycker vi ser bra ut.
Som igår har jag inget emot CHL. Match hemma, ingen resa och ganska perfekt få av sig rost innan serien drar igång imorrn.
Dessutom kan man lufta spelare som fått lite istid eller varit skadade.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
Hockeyintresset är det inget fel på.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Det rapporterades att ni hade 1900 åskådare på CHL-matchen ikväll, och till på köpet mot kvalificerat motstånd i form av Djurgården.

1900 pers???, det måste jag i ärlighetens namn säga att jag har VÄLDIGT svårt att tro på.
Möjligen att det var 900 på plats...

Hur kan ni ha så OTROLIGT LITE publik på matcherna???
Det var ju faktiskt hela 10 dagar sedan det överhuvudtaget spelades nån Hockey senast...
Trots det verkar det INTE finnas det minsta intresse hos Skellefteåborna att gå på Hockey.

TV:n måste ju onekligen locka desto mer!?...

Det känns verkligen INTE som om det genuina Hockeyintresset existerar längre bland Skellefteåborna !?!?!?.....
Just i detta fall har faktiskt Luleåforumets 'Enväldige' Professor Sven 'Den vilde' helt rätt...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Alla lag i CHL som tror på lång säsong i SHL eller brottas med internt strul smyger med teaterförluster ut ur turneringen.
Jag tror både DIF och AIK har ambitioner i serien men DIF brottas med större problem i dagsläget.
Tippar därför ganska enkel vinst i kväll, en match jag missar utan att gråta.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag tror vi kan slå fast Luleåledningen läser här inne och tagit intryck av din granskning av Kovacs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

inte en omöjlighet att det är ett stundande fängelsestraff som gör att ligisten rör på sig. Det låter ganska troligt faktiskt. Han kan sedan förhandla in en privat chaufför i kontraktet med Örebro, och sen träna och spela i fotboja.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag tror ett fängelsestraff är nära förestående och Luleå läcker övergången för att inte bli indragna i skiten än mer när allt briserar i media.
Örebro verkar inte ha den blekaste om vad som är på gång.
Kovacs själv vill ha nära till Kumla.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Om det nu stämmer att Kovacs är klar för Örebro, ska han definitivt INTE vara med i någon av våra 3 Återstående matcher mot just Örebro, den saken är säker !!!!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Om det nu Stämmer att Kovacs lämnar för Örebro efter säsongen är det verkligen en RIKTIG JÄVLA KÄFTSMÄLL !!!!!!

Den sämsta nyheten för Luleå Hockey på MYCKET länge.

Om jag trodde på en bra chans för Laget att kunna uträtta stordåd denna säsong, känns det verkligen som att detta förtog en stor del av mina förhoppningar och la rejäl sordi på stämningen.

Jag hoppas verkligen att det Inte stämmer, men gör det väl antagligen?...

Han kommer isåfall att bli väldigt svår att ersätta.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hockey_21:

Det kan vara ganska svart!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hur svårt kan det vara att använda Å Ä och Ö?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rallymannen klar for Orebro. Fran ett kopelag till ett annat.

Jag Qatar blir en “profil” fattigare, men det finns andra brottslingar som spelar hockey, bara att kopa in.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
6 st ar for fa. Skulle ha ha vart ett dussin lirare ur talangfabriken/plantskolan dynastiernas verksamhet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Trakigt med torsk, men anda skont att vara representanter inte ar allmant nazistsiska samt att de inte pedofilar sig mot barn och ungdomar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Skitmatch av AIK. Ser faktiskt ut som de inte vill vinna i kväll.
Bjudningar, hafs, segt och virrigt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Sag att juniorslackar-Hedman far 5 matcher. Han kommer in som tredjegubbe och slacker en junior med en stenhard tackling rakt i skallen. Juniorslackar-Hedmans specialmanover

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

En teori kan ju vara att Qatar hotar med pedofili? Lagg er, annars kommer vi till er ort och kor lite lulesamiskt lestadianska aktiviteter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Rögles Abbott säger de gör en dålig match igår mot Luleå. Det kunde man räkna ut för lag som gör normala insatser vinner nästan alltid mot Luleå.
Frågan är varför lägger sig alla mot Luleå?

Jubelidioten Hedman avstängd 5 matcher och sportchefer som tar in en sån kille borde sinnesundersökas.
Luleå suktade efter och betalade dyrt för Hedman inte bara en gång utan två gånger.
Luleå är inte bra för hockeysverige.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Widerström var oxå på läktarn.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
KB65:

igar spelade ej Hugg. Jacob Andersson fick endast 8 min. Sundsvik spelade 9 min. Nagon av dessa tre skulle jag kunna tanka mig att man kan lana ut till allsvenskan for att de ska fa en storre roll, samt Ostlund i kassen, men han lar fa svart att ta en spade i allsvenskan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Såg att Per Kenttä var och kollade på er match igår. Har ni någon spelare som är på väg bort?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mycket typiska grejer nar man tanker efter. En typisk dynastidebut av Kiiskinen, redan namnt. En typisk dynasticomeback av Armalis med 100% raddningar, mannen med det typiska dynastiutseendet. Hedman slar till med en av sina typiska hjarndoda Qatarmanovrar och far fem minuter. Ett typiskt dynastiresultat med tre fina pinnar.

Hur typiskt det var uppe i Qatar kan jag inte svara pa, var det pedofili, nazism, rally?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En typisk dynastidebut av Kiiskinen

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ja 5 st dynastiare I juniorkronorna och 2 st I Tre Kronor, Arvid Lundberg och Oscar Lindberg. Jag tycker det ar pa tok for lite, borde vart 10 I junior kronorna och 8 i herrlaget. Skarpning tack!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Bara välkomna Malmö in i klubben där alla gör årets plattmatch mot Luleå.
Malmös skott 3,2,8
Varför lägger sig alla mot Luleå?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Östlund vill jag inte se mer i närheten av vårt omklädningsrum.
Allt blir fel så bara låta han få packa väskorna imorrn.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Pedofilerna i Qatar hockey vinner, fullt rattvist. Rallymannen Kovacs vinner, aven inne i PP dar det blev noll.

Saledes kammar Qatar noll i vardegrundstabellen dar de star kvar pa 6 poang

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Egentligen inte bedrövlig insats när benen inte bär på någon som det såg ut.
Svårt spela vårt spel med noll skridskoåkning. Kanske dagsform kanske någon annan orsak.
Gratulerar Luleå som trots mediokra spelare kämpar och vinner.
Stort för Luleå en gäspning för oss.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Bedrövlig insats.
Såg ut som AIK var helt slut eller ointresserade.
Kovacs avgör efter ett misstag och ibland är hockeyn ett hån.
Nä halvfart ska inte räcka även om det var nära.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Har AIK sprungit ett marathon innan match? Käkat pizza eller palt?
Influensa? magsjuka?

« · 2005740 · »