Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1841630 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ja efter första perioden är ju spelet jämnt. Det borde du väl kunna erkänna?

Ni har gjort sex mål på fjorton skott. Inte är det på grund av nåt storspel från er sida, det kan du ju inte påstå. Eller, det kan du säkert göra.

Nästan 50% av skotten har gått i mål. Säger väldigt mycket om vår försvarsinsats.

Och snälla. Kom inte och påstå att NI slarvar. Har du ens noterat våra pojklagsmisstag i försvarsarbetet. Herrejösses.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Sen Gnomström. HELT VÄRDELÖS HOCKEYSPELARE! Men visst har han spetskompetens i hjärndödhet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Du skriver att vi är lika bra och att JAG ska ta av mig glasögonen. Ok.

Jag tycker att vi är ganska överlägsna och att ni inte har skapat en enda målchans på eget spel. Utspelade är väl att ta i men det är inte direkt jämnt därute.

När man är det klart bättre laget borde vi spela med större marginaler för att maximera chansen till seger. Det är allt jag säger, vi är klart bättre men slarvar en hel del.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Detta är ju löjligt. Ni behöver ju inte ens ta i. Fattar inte vad vi håller på med.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Då får du ta av dig glasögonen. De verkar göra dig blind.

Ni har stora problem i egen zon. Orörliga och överbelastar fel. Tur för er att våra avslut inte varit bra.

Vi har bjudit er på två mål. Clark dräller bort pucken och vips ett friläge. Sen tavlan vid 19.58.

I övrigt är vi lika bra ute på isen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Jag tycker att vi är det klart bättre laget efter en period, känns skickligare rakt igenom.

Inte konstigt att det sämre laget bjuder på ett par lägen när de sätts under press. Däremot bjuder vi er på ett flertal billiga chanser helt gratis. Utan dem har ni i ingenting.

Vi borde spela med större marginaler.

Menar inte ovan som något drygt, utan det är en korrekt analys utifrån dynastiglasögonen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jaha och du tycker inte vi bjudit er på några mål?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja det är ett allmänt dynastiit lir och 1-3 efter en period. Ser bra ut! Det man kan klaga över är allt detta slarv i egen zon. Brynäs har inte skapat en målchans på egen hand ännu utan det är tokbjudningar hit och dit.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Brynäs ser nervösa och sammanbitna ut. Svårt mentalt läge för dem med en dålig start, och som grädde på moset är det dynastiernas dynastiförening på andra sidan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Ja som du kanske märkt skulle Classy ha vart mitt mellannamn. Har inget att invända emot ditt påstående

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nä så tänker vi inte. Men däremot är vi oroliga för vår svaga säsongsinledning. Väldigt oväntat. Vi vill att det ska vända snart. Ja, du förstår säkert.

Ostbågar och rödvin. Classy

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja i Brynäs läger våndas de. Vi vill inte bli förnedrade av dynastiernas dynastiförening tänker de nog.

Själv sitter man med ett fånigt förväntansfullt leende. Ett litet pitstop på bolaget, ett på Hemköp. En dunk rödtjut, check! En magnumpåse ostkrokar, check.
Det lär bli en kanonkväll detta!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
pjåtor:

VA ÄR DET SANT???

Bäst att våra backar är på hugget då när pucken släpps så att den livsfarlige Mannberg inte slår till med ett hattrick eller nåt! Kroggästerna efter match borde också passa sig! ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

självförtroende är nått man får i modersmjölken som dynasiernas dynastiare :-)

Men vi får ju inte glömma bort bottenmötet mellan Qatar och Rögle, de enda lagen som inte lyckats vinna en match ännu. Ja dett luktar oavgjort, 0-0 faktiskt. Tror och hoppas att Qatar kommer upp i 10 raka utan seger. Men de är ju nöjda däruppe: titta ivern när de jagar efter blindpucken! Såg du det där osannolika flipperspelet, vad snyggt! Vad vacker med 5 gubbar i en bisvärm framför egen kasse (tack till Fredrik Warg)!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Mannberg is back 😉😂så det blir nog bara 2-6 ..

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Till Yoda var det tänkt :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Tänk om man hade ditt självförtroende och optimism :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Brynäs verkar ha problem men det får gärna vända först nästa vecka så de passerar Qatar.

Qatar som börjat godkänt med som jag tycker på papperet ligans sämsta trupp. De lever bra på tvåpoängarna tyvärr. Rögle är det bättre laget men det är nått som inte stämmer.

Skellefteå AIK börjar likna det normala men de får gärna vinna några till innan man helt litar på de. Fjolåret har satt sina spår.
Bud var blek från början men tar stora steg.
Lina 2-3 ser ut funka bättre båda två när Adam och Jesper bytte plats.
Om jag ska tro något om matchen ikväll gissar jag AIK blir väldigt svåra tas med för senaste matcherna har traktorn börjat få upp farten.

Modo också positivt även om en plattmatch hemma igår tror jag handlade mest om att ta ny sats och tvåa i tabellen är lovande.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja då var det dags att smiska lite Brynäs då. Vad var det nu? 25 av 26? 23 av 24? 21 av 22? Det är så svårt att hålla reda på. Ska kolla upp efter vi miskat dem i två raka i denna back-to-back.

Vårt spel har sett fullständigt bländande ut de senaste matcherna. Uj uj uj! Vi är jobbiga att möte, bra speed, härligt fantasi. Som Sovjet på 80-talet med klapp-klapp och puckartisteri, det som skiljer är väl att vi har ett större driv in på kassen.

En trevligt intervju med Kostka som har överaskat positivt på mig. Väldigt stabil och inte oäven med puck, fanstastiskt bra gjort med tanke på att han är helt ny på stor rink.

Ja sen motståndaren Brynäs... med Mannberg utlånad till Almtuna är det en giftig motståndare mindre att hålla reda på! Nu får vi fokusera på Gnomström och vad han kan ha för sig med hans lilla specialmanövrar före och under match. Hoppas de ställer sållet Råttio i kassen, då kan det rinna iväg å det grövsta.

Mitt tips: 1-6

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Läste nu vad som hade hänt med Kovacs.

Jag skämtade ju lite innan i ett inlägg som blev bortplockat, att Qatar har en förkärlek för kriminella typer och att han därför borde passa in bra i truppen.

Nu när jag läst vad som hänt så var det ett ganska dåligt skämt av mig, får väl be om ursäkt för den posten. Det var inget illa ment.

Att busköra med bilen i ungdomsåren är dåligt gjort, men har gjort värre grejer själv får jag väl erkänna. Väldigt oturligt. Kan inte önska Kovacs lycka till i Qatar, men ingen last ska falla över honom för det där misstaget som han blev grymt straffad för. Väldigt tråkig historia. Vi är alla människor.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: planstormaren menar du;)

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Karlskrona gnetar in en straff och så smiter även de förbi Qatar som då är 10a i tabellen, två poäng ovanför Brynäs på kvalplats. Rögle, Brynäs, Mora, Linköping, Qatar... ja där känner man nog att Brynäs och Linköping kommer att klättra senare. Det står således mellan Mora och lagen med noll vinster, dvs Qatar och Rögle, om vilka två lag som ska få kvala nedåt.

Det här kan nog bli en JÄTTEROLIG säsong!


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Oj oj oj ojojoj oj oj oj oj oj ojojoj oj! Snidaren Lasch slår en magiskt fin passning till seriens mest underskattade spelare Roselli-Olsen som snärtar in den i krysset när, förtjänstfullt stor Joel där parkerad framför kassen. Mycket mycket snyggt och vädligt rättvist!

Ja då är Qatar uppe i 8 raka matcher utan seger!

YES! hihihihihi!

Samtidigt vinner Örebro i bottenstriden och smiter då förbi Qatar trots en match mindre spelad. Även Frölunda smiter förbi. Karlskrona - Rögle, där är det suden och dessa bottenlag hämtar då in poäng mot Qatar. Mycket glädjande! Ja det luktar faktiskt kvalspel!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En odiskutabel urstabil seger. Fan vad kul det är att vinna hockeymatcher! Lagmaskinen i folkmun kallad för dynastiernas dynastiförening har nu på alllvar växlat upp till andra växeln på den sovjetiska traktorn, halleluja!

I bottenstriden så knäcker Mora oväntat svenska mästarna HV. Kul! Sen är det Karlskrona-Rögle, poäng till dessa bottenlag. Vågar man hoppas på en total överkörning av Qatar sen? Tror och hoppas på det, vilken helg det skulle bli då så här i ett regnigt tråkigt Oktober

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Är nog Malmö som är dåliga och motståndet är mediokert, Malmö känns nertränade, har nog kört stenhårt igår och skippade matchvärmning och körde ett hårt ispass istället. Tror dom mörkar formen inför nästa omgång. Känns som dom kör på växel två och att inte växel 3 vill in riktigt.

(Så brukar ju analyserna här se ut vid förlust)

Skämt å sido, SAIK har kommit igång mer de senaste omgångarna efter en sådär start. Men jag blir inte klok på varför man spelar Ellis så hårt, enda anledningen jag kan se är för att ge honom en chans att komma igång riktigt och komma in i det snabbt genom förtroende. Höjer han sig inte tror jag inte han är kvar hela säsongen, med Alm tillbaka så borde han inte gå in på 6 backar. Tycker att vissa av SAIK's unga backar bidrar mer till laget än honom och borde gå före.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Fast det räcker att vinna tillräckligt många i sudden, 2p är bättre än 0p, och det gäller att skramla ihop ca 70p eller lite mer för att nå play-in, och hur man gör det är ju skit samma.

Sedan i play-in och slutspel så behöver man inte en enda vinst under ordinarie tid, räcker gott att ta sina matcher i sudden bara man vinner mer än motståndarna i varje runda.

Men just ja enligt dig räknas ju inte vinster i sudden.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tkr man börjar känna igen er nu, spelar rätt bra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Vi får se. Enligt mina erfarenheter är det svårt att gå till slutspel när man lider av fobi att vinna matcher.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Det är nog mer en önskan från din sida. Luleå kommer inte hamna i botten, dom kommer att vara ett mittenlag i år, inte topp-6 och direkt till slutspel. Jag tror på play-in och vidare till kvart.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Oj vad jag önskar jag kunde se matchen.. har fortfarande inte löst min TV situation.... tur man har radion i alla fall!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Det är en bländande hockey från dynastiernas dynastiförening!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Nu har ju Qatar fler matcher spelade. Men min text handlar mer om när serien är färdigspelad. Du ska få se!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Bottenmöte? Du vet att Rögle och Mora har lika många poäng upp till er som till Luleå va?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Spännande match ikväll mot Malmoe. Det känns som vi är på gång och har fått upp farten i fötter och skallen. Spelar vi lika bra som sist blir det tre poäng.

I bottenstriden så vann Örebro igår. Även Brynäs har ryckt upp sig, Mora spelar bättre ön förväntat. Ja sen i veckan möts de två lag som ej lyckats vinna en match ännu, dvs Qatar mot Rögle. Nog skulle det sitta fint ifall Rögle vann bottenmötet!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Det skulle vara mäktigt om de radade upp 10 raka utan seger!
.
En del i Qatarhorderna verkar på något skruvat sätt vara nöjda med att "spelet" påminner en hel del om Rönkenhockeyn.

Som om det skulle vara något att vara stolt eller nöjd över? Grova brott mot de mänskliga hockeypubliksrättigheterna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:
:) själv är nöjd så länge man ligger före något lag i tabellen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ni har bara 3 förluster o Luleå har 2. Ligger det något i detta sätt att se på tabellen?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja här har vi tabellen från swehockey.

Games played
Won
Tied
Lost

Under Won, där ser vi då 0!!! för Qatar efter 7 spelade matcher. Vågar man hoppas på 10 raka utan vinst? Det skulle va nå!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Matcher i slutspel kan ej sluta oavgjort. I grundserien spelar eller straffar man om en extrapinne efter oavgjort, för underhållningens skull.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Grattis till SM-guldet. Vem vann egentligen finalen är det stora mysteriet? =)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Så tar man två poäng har man spelat oavgjort? Motståndarna s tar en har spelat lika oavgjort.

Så när HV vann sjunde matchen mot oss i finalen så spelade de egentligen oavgjort. Ingen vann.

Lite härlig yodalogik.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Inte bara Linus Osmart som filmar, eller Lundeström som Barbro rapporterat om. Utan även kapten Olausson.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag gillar det jag ser. Linus Osmart visar Qatartakter med sitt Qatarfilmarbeteende, och Kovalchuk gör det som alla hockeyspelare borde göra: han manglar Qatarhjonet!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

3-2 efter S.D, alltså oavgjort. Sådana nyanser förstår du dig inte på. Det när NOLL, ZIPP, NADA vinster efter 7 omgångar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jaha...men på SHL:s hemsida står slutresultatet 3-2 till Luleå. Du måste ha missat det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja HV har inget att skämmas över. De möter ändå dynastiernas dynastiförening.

Målfest, bra spel, kul match. Kul med hockey! Men samtidigt har vi det där lilla flytet som vi saknat i alla dessa förlustmatcher. Men ändå en rättvis hemmaseger. Alla formationer bidrar, och betydligt bättre balans i kedjorna.

Kudos till HV som är ett roligt lag, blir ALLTID underhållande matcher mot HV. Roligaste laget tillsammans med oss och Frölunda tycker jag personligen.

Sen Qatar... spelar sin sjunde match... och lyckas inte vinna. 7 matcher, noll segrar! hihihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Fortsatt underhållande tempostark match mellan två bra lag, tre skott i stolpen för oss nu då. HV känns väldigt giftiga när de sticker upp och det är jämnt. Hoppas nu bara att vi inte gör en av dessa flopptredjeperioder vi sett hittills. Bra intentioner i denna match, nu gäller det bara att fullfölja in i kaklet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Riktigt jäkla bra och underhållande match mellan två bra lag. Det smäller i närkamperna, båda lagen vill framåt, kul att se. Söderström är grym i kassen och står för många vassa räddningar även om han har hjälp av stolpen vid två tillfällen. Bra tempo och äntligen driver på på mål. Lite vekt spel i BP där, och mentalt ser vi skärrade ut eter 0-1 i en femminutersperiod där. I övrigt en mycket bra period av oss. Gillar också att domarna plockar ut spelare som använder klubban som tillhygge och för alla dessa interference.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Herminator:

vem bryr sig om Kalle Anka cup? Ingen hockeyintresserad i alla fall. Växköp vilade några av de dyraste köpespelarna och luftade några billigare köttstycken. Kul för Växköps inköpta reserver att få betald semester och dricka öl i Storbrittanien. Lagen från Wales, Lichtenstein, Andorra, Egypten och Portugal tycker säkert det är kul att få spela i Kalle Anka däremot.

« · 1841630 · »