Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
{7603}: Domarna var katastrof, det blev fel åt båda håll. Men utvisningen på Zacke som renderade till 2-2 var värst av alla. Men med tanke på spelet vi hade så bådar detta gott! Nog ska vi ge Frölunda en match om seriesegern till slut. Gissar att även Brynäs och Växjö tillhör topp 4.

Xtravaganskaja:
Känner likadant,onödigt poängtapp men det låg i luften länge i tredje att rätt som det är drar Örebro in en puck.

Riktigt trevliga resultat i övrigt. Roligt för Modo och nog borde de börja klättra.

Jag tror hela Sverige önskar att Modo och Qatar borde byta platser i tabellen.

Qatar åker på dyngstryk och hur är det de sinnesjuka brukar säga?

-Man blir glad!

Av det jag sett verkar de flesta Qatarerna babbla om tränarbyte. Konstigt dom inte ser att Osten misslyckats igen och fått lite för pengarna men även köpt fel.

Bra ändå om de sparkar Fagervall istället för Osten så fortsätter dom göra allt fel.

Oftast känner man sig rätt nöjd med 2p men idag finns ändå en liten besvikelse. Vi är det klart bättre laget och borde stängt ner matchen tidigare med tanke på att vi skjuter upp mot 40 skott.(keepern deras var vass!!) Hanses fortsätter vinna när han startar. Super Janne var stundtals magisk,Urbom är klart mkt bättre än i starten,går undan när Norman kommer åkandes.Skönt att Jimmie kom tillbaka till spel i 2a perioden.Riktigt viktigt att Axel fick 'måla' Nu hoppas/tror vi Ritola är tillbaka inom en vecka. Kommer göra att vi stärks framför allt i PP men med tiden blir ännu jobbigare för motståndarna att möta då dom ska matchas mot 4 extremt starka kedjor.

Är något riktigt bra på G helt klart!! känns som kommer fortsätta vinnartrenden mot ett FBK som varit klart ur slag den sista tiden.

Kul för Modo !!

Kommer man sova lyckligt inatt igen:)

Go AIK!!

{7827}: Kan bli nog så svårt om inte blir Foppa jävligt förbannad.... Igen😂
Han får nog vara med på fler värmningar innan match..

Kul med vinst även om det är en turnering som jag är skeptisk till. Att vissa lag som inte har sportsliga meriter kan köpa sig en plats är patetiskt. Man kan tro att det är FIFA som ligger bakom turneringen. På det stora hela tycker jag att det är en tramsturnering och det kommer jag att tycka även om AIK skulle vinna den. Rensa bort lag med köpesplats först, då kanske man kan respektera turneringen lite.

1-5 nu. Ser stabilt ut. Kollade upp deras rink. Den är 60x30, så det måste vara kamerpositionen eller nått för jag upplever den ännu större.
www.eurohockey.com/arena/1444-wellblechpalast-berlin.html

Hurvas fick sparken. Jaja, hoppas nu att Johansson kan göra skillnad.

Berlins rink ser enormt stor ut eller är det bara en synvilla?

Statistik efter omgång 16. Fyra lag en match mindre spelad (*).
Uppladdat:

500x0-shl_omg16.jpg

Vill även passa på att hylla klubblegendaren Janne X:et Erixon som välförtjänt nu sitter på väggen i den goda kraftens hockeytempel. En grym NHL-spelare och en fantastisk ledare som har haft stor del i talangfabrikens otroliga resultat. Klass rakt igenom på den mannen.

{7603}:

Uj uj uj! Fem poäng upp till Frölunda. En till torsk på dem tack, sen knäcker vi dem hemma, och så vips är vi uppe på vår rättmätiga plats överst på den svenska hockeytronen!

Men Qatar är ju bra. Om man läser tabellen nerifrån och upp!

{7804}:
Pesonen!!
Tre poäng!
Spelet var inte imponerande men det gör inget.
Måste iväg nu på annat.

Det är ingen jättematch, men då har vi ju kvar tredjeperioden som brukar kunna bli speciell när det är Skellefteå AIK som lirar. Tycker Malmö är rätt så bra faktiskt. Mycket bättre än Qatar, och tippar att Malmö kommer att klättra förbi dem i bottenstriden, det baserar jag på den spelmässiga kapaciteten. Speciellt Nils Andersson tycker jag är jättebra, han är Västerbottning och allt och där borde vi ta kontakt då kontraktet bara är ettårs.

Vi måste ta tre poäng och käka in tre pinnar mot Frölunda som åker på smisk ikväll.

Vi siktar på trippeln såklart.

Ganska typisk första period tyvärr.

Trots 1-0 ledning tycker jag det är blekt darrigt försiktigt taffligt struligt avvaktande spänt och motsatsen till vad man vant sig vid senaste åren.

Måste ju vara någon form av taktik och bara vi vinner köper jag allt.

Zappaholic: typ!

{7804}: Snudd på Brynäsklass på den, grattis! Om ett par decennier kan ni vara på vår nivå, lycka till!

Tredjeperioden av oss är det bästa jag sett i SHL denna säsong, tillsammans när vi lekte med Qatar.

Jag känner lite historiens vingslag efter kvällens heroiska vändning, Skellefteåstyle, halleluja! Man blir så glad! :-) hihihihi!

Får ta och bjuda på ett litet klipp. Skellefteå AIK ligger under med 3-0 efter 2 perioder, men i tredje perioden går man ut och fullständigt pulvriserar Malmö precis som man gjorde ikväll!

Den fantastiska kvällen rundas av med ett litet flin av Wernblom efter Harkins magiska framspelning. Ett flin riktat mot vem? Jo Malmös dåvarande tränare... ingen mindre än Rick "flensis" Moranis!

YES!

Näe, nu får nog Bagdad gå och ljuga ihop någonting och lova att han inte gör något vid upprepade tillfället... något som han gör varenda natt när normalt funtade människor sover. Nu väntar jag bara på att Bagdad ska börja lova "näe, jag tittar inte på tysk mustachprydd läderporr på datorn" eller något liknande? hihihi!

Vilken kväll!

Såhär skrev jag:

"Jimmie Ericsson har tidigare i sin karriär stått för flera filmningar. På ålderns höst har han dock skärpt sig. Inte en enda filmning de senaste tre säsongerna I Skellefteå AIKs dress faktiskt."

Såhär skriver Bagdad:

"Jag ber att få länka till information som visar hur fläskberget skämde ut inte bara sig själv och Apklubben utan hela Sverige i VM för ett drygt år sedan, efter en pinsamt filmning mot en 70 kg dansk spelare. Fy fan!

Fy fan din vidriga, lögnaktiga slusk!"

Det är en filmning av Jimmie. I Tre Kronors tröja! hihihihi!

Vem som är den lögnaktiga slusken, som sitter vid upprepade tillfällen och tokljuger tills han ertappas med fingrarna i kakburken, ja det är som sagt Bagdad. Mannen med noll integritet.

Det kan fan inte vara lätt att hata Skellefteå AIK! Halleluja!

Vill förresten passa på och berömma Malmö. Mycket bättre än vad jag trodde, och det måste vara omöjligt för dem att lista ut vår "let the opponent punch himself out" taktik på förhand. Kanonbra inramning. Nils Andersson är jättebra, tycker även att Storm är duktig.

Hos oss är Adam Pettersson isen bästa spelare, en otroligt bra defensiv insats. Framåt är det väl superfemmorna som där jag tycker att det är centrarna Forssell och Zackrisson som leder superfemmorna likt Larionov ledde Sovjet på 80-talet.

{7827}: Lite som Brynäs igår :-)

VILKEN RUGGIGT SKÖN SEGER!

Precis som jag tidigare skrev så betalar sig vår taktik i tredje perioden, och jag trodde hela tiden att vi skulle vända. Skellefteå AIK, halleluja!

Jag skulle nog beskriva vår match i boxningstermer, en sport som jag gillar utöver hockey. Let the opponent punch himself out. Du låter han slå och slå, du försöker blockera och minimera skadan. Sen när han kroknar, då visar du vem som är bossen. Då tänker nog motståndaren" helvete" när du då visar din fulla kraft efter en 6-7 ronder.

Nu gick det just förbi bån dansk och skrek HELEVETE när de intervjuar coachen! :-)

Domarn gör ALLT för att hjälpa Malmö. Vad i helvetet är det där för två utvisningar vi åker på??? Är det något slags skämt eller?

Tippar att nästa match kommer att se ut mer som tredjeperioden, nu har vi nött ner dem både fysiskt och mentalt.

Kul att få se den gamle hjälten Hadelöv igen föresten!

Vilken jäkla 3e period! Fy faan så bra vi var! Historiskt bra!

Den där Tenute gör misstaget att försöka åka förbi Fredrik Lindgren som delar ut en knuff på Tenute... samtidigt som den där typen Tenute måste ha trampat på en till landmina? Oooooj vad han flyger!

Kollade upp vikten på landminetramparen. 86 kg, ett kg mer än snittet i vårt lag?!? De måste ha skrivit fel, 56 kg ska det nog vara?

Sen utvisningen på Martin Lundberg... suck!

På det stora hela så kämpar Malmö som svin, medan vi försöker snida. Det spelar ingen roll om man har pucken och spelar runt om man inte vill in framför kassen och skymma och peta in returer. Det gör ont, men då kan det bli mål.

Lite för bekvämt ikväll, men det finns 20 minuter kvar att rätta till det hela.

Burströms klubba nuddar på låret på den där Tenute eller vad han heter, och han flyger som om han trampat på en landmina!

Hur är det med filmningar och diciplinnämnden, måste domaren gå på filmningen och bli lurad, eller räcker det att man bara kastar sig som Tenute? Ifall det inte kräver utvisning så är det såklart ett solklart fall för DP.

En okej första period där vi är det bättre laget, men siktet är inte inställt än. Vi måste träffa mål när vi har bra lägen. Petterström missar fan kortsidan när han skjuter!

Tror inte Malmö orkar spela i 60 minuter i detta höga tempo där de mest får jaga puck. Vår taktik brukar oftast betala av sig i sista perioden.

Första perioden ser ut som det gjort så många matcher i höst.

Det här är inte rätt nivå.Om det är den lägsta låter jag vara osagt men inte liknar det mycket.

Han kommer nog fortsätta ha fel om det mesta.
Verkligheten är det som gäller i slutändan,inte hans önskedrömmar och sjuka fantasier.

Måste säga jag tvivlar starkt det blir tre poäng för AIK ikväll.

Bara det här med att vi möter ett lag med f.d AIKare. Har för mig det brukar gå dåligt då och man, felaktigt naturligtvis, får för sig dom ville vara snälla.

Sedan formen, har väl ganska många matcher sett ut som AIK gått på sparlåga tycker jag.

Har du:

Bagdad hävdade ju att det inte var Qatarsupporters som kastade in grejer på isen!

Han ljög visst även där!

Han ljög visst också om att ryssarna inte var intresserade av att köpa loss Lasse the Almighty J! Ryssarna säger nu själva att de försöker köpa loss Lasse!

Han ljuger visst om det mesta!

Han fortsätter att ljuga om att han inte alls skrev vid upprepade tillfällen om att han inte lästa på vår sida, och att han inte skulle göra det. Ljug alltihopa!

Det är därför han heter Bagdad Bob. För att han är en lögnare med minst sagt skev verklighetsuppfattning, en figur som alla skrattar åt!

BAGDAD BOB THE ONE AND ONLY!!! hihihihi!

Har du:
Qatarklacken verkar gilla slänga saker. Är det inte ut på isen är det på cmores personal som ska sända.

Ja det här med Lasse J så tänker jag som så att man är ju inte förvånad det rycks i våra ledare,är nästan förvånad inte fler köpts ut.

Visst blir man orolig men tidigare har AIK skött sånt här smidigt.

Hoppas och tror på en intern rekrytering. Osexigare men så mycket klokare.

Det ser då utifrån ut som AIK har byggt organisationen som ingen position är solokörning på samma sätt som andra klubbar har det. Visst huvudansvar finns men jag får för mig det är mycket grupparbete och det borde betyda Lasse J inte ska vara helt omöjlig ersätta.

Alltså om det handlar om två år kan väl inte så mycket hinna gå på tok och efter det är väl det mest logiska han återvänder?

Mycket tyder på det blir en bra slant till klubben.

Alltid farligt med stagnation och att alla är kvar för länge. Gäller både spelare och ledare. Hellre kanske onödigt tidig skifte än stagnation.

Borde ju vara bra PR och klubben får stor uppmärksamhet.

Internt tror jag det ger syre när andra ser det finns möjligheter och karriärkliv. KHL och NHL,lönemässigt om inte annat.

Jag tror AIK kommer klara det här tämligen galant.

Haha 15 lax för att kasta in en dosa, tror inte han gör om det.

"Ett läktarbråk utbröt när en supporter kastade in en snusdosa på isen under matchen mellan Skellefteå och Luleå.

En man i 25-årsåldern tvingas nu böta 14 700 kronor, efter att åklagare utfärdat ett så kallat strafföreläggande för brott mot ordningslagen."

{7804}: Hörrudu Yoda, jag tycker man ska ge människor chans till bättring. Det är så hela vårt samhälle fungerar. Nu har ju Mannberg skött sig exemplariskt både på och utanför isen så det är på tiden att släppa det förflutna där.

Vad gäller Bulan är han en vinnare, skicklig på att flytta fokus där han tycker fokus ska vara. Sen kan man ju tycka olika om hans personlighet och ledarstil. I allt detta ska man kanske komma ihåg att han också är pappa och småbarnsförälder och har säkert en go och mjuk sida också.

Precis som du. Du nattar ju dina små skriver du ju ibland, och är småbarnsförälder, så du har säkert en go och mjuk sida som du inte visar här på forumet. Precis som jag. Har fyra barn. Två tonåringar och två småttingar.

Vad vill jag ha sagt med det? Jo, att jag ska skärpa till mig och inte skriva massa skit om dig och andra. Jag skulle inte vara speciellt stolt över mina barn om de skrev taskiga saker om andra. Bäst att vara en förebild istället. Så jag ber om ursäkt för det jag skrivit. Nu kör vi hockeyrelaterat.

Vad ska man säga om Lasse-gate? Jag förstår ju om han vill iväg och tjäna en massa rubel ett par år, det fattar man ju. Även om jag givetvis vill behålla honom, han är den sportchef/GM med bästa CVn av alla sen han började med den tjänsten. Men han får tusan inte dränera klubben på alla bra ledare, fystränare, och annat löst folk om han far. Nu tror jag inte att det är en jätterisk, det ska ju funka på alla plan att dra iväg med familj till Putinland även om lönen är bra. Ungar i skola, frugan har ett bra jobb, etc.

Skellefteå AIK klarar sig utan Lasse, men inte blir det lika bra inte.

{7603}:

han gjorde det två gånger i CHL, attackerade pungen. Christina Abbot verkar helt klart ha ett starkt intressen av att utöva våld mot andra mäns pung. Typ man sitter där i en ring för att lära känna varandra: hej, jag heter Kent och jag gillar att resa, hej jag heter Leif och jag gillar att baka, hej jag heter Börje och jag gillar att plocka svamp, hej jag heter Christina Abbot och jag gillar att med tillhyggen attackera andra mäns pungar.

Forsberg och Zappa:

kul att ni är nöjda med Mannberg och Bulan Bob. Det är det viktigaste, att ni fans är nöjda. Själv skulle jag inte ta in någon av dessa två med en tång ens...

{7603}: Nä det vet vi för ditt och SvenYodas hat mot Luleå har inte missats av någon! Förresten Mannberg i Brynäs var för jävla bra idag med!

{7804}: Sitter och ser tv4 sporten och nog fan dyker Christina Abbott upp igen.
Är det sant? Nu kör han upp klubban mellan benen igen! Visst var det Christina ifjol också i CHL?
Inte konstigt HV går trögt. Helt allvarligt tror jag väldigt mycket kan bero på en enda spelare för vi pratar om råttan Abbott.

Hur tänker vissa sportchefer?

Inga spelare från Qatar skulle jag ta i.

{7603}:

glöm inte bort Geatan Royer heller! Är du 38 år, från Kanada, skröplig och vill ta betald semester i ett år, gå till Abu Dhabi!

Lite allvarligt, så av det jag såg verkade Modos krafter ta slut. Man började piggt men efter halva matchen ungefär var det soppatorsk.

Nog fasen är det lätt misstänka Modos importer är för gamla slitna otränade och omotiverade.

Hur klokt är det värva ihop ett sånt gäng när man förut hade TJ Hensick som varnande exempel?

Spontant känns det som sportchefen i Modo måste vara totalt värdelös och korkad.

Svartvadet verkar inte vara så kunnig.

Jag ska sluta heja Modo under matcherna, det verkar vara mitt fel att de förlorar. Suck, trodde verkligen de skulle vinna ikväll.

Hv leder nu med 2-1. Hoppas på poängförlust för FHC ikväll.

Ser det blev lite väl hård spelarkritik.
Tror jag hakade upp mig på man vet dom kan bättre.

Sedan är ju deras lägre nivå ändå otroligt hög. Vi ligger tvåa i tabellen och jag kan tänka mig de flesta spelarna imponerar på andra lag.

Nästan alla namn jag räknade upp är vår stomme och de som burit laget när andra spelare kommit och gått. Utan dom hade förmodligen fjolåret blivit en djupdykning.

ivandrago:
Visst är det bra att Björklöven finns som klubb? Fina spelare som kommer därifrån.

Yoda Marklund:
Så var det....:) att tappa för många på en gång är sällan bra. Men tappar ni Lasse och nån till så tror jag att det kan "rulla på".....

ivandrago:

Peo Larsson :-)

Farbror Barbro:

lite väl tuff spelarkritik, men håller med om en del. Petterström kunde ha gjort 10 mål hittills om han inte fick ström i klubban när det doftade het målchans. Holmström ser ut som gamle Holmström, i slow motion. Aho är ok ikväll men måste snäppa upp i egen zon, likaså.

Adam P, Lindgren, P Lindholm, M Pettersson, M Lundberg, Forssell och Zackrisson tycker jag alla har vart bra. Vill speciellt lyfta fram Adam Pettersson som jag tycker har tagit stora kliv. Norman har vart lysande! Urbom behöver i ge mer tid för att komma in i spelet, mn honom förväntar jag mig mer av. Gillar dock att han är där och hugger framför egen kasse när någon mopsar upp sig.

Ikväll är det väl framför allt Svensson som är bra i en jämn match, sen är det väl ungdomarna Öhman, Olsson, Wingerli och Calof som visar upp sig från den bästa sidan. Öhman gör målet men det är Wingerli på 62 kg som går in och skymmer målvakten, beundransvärt!

Vem var Sportchef/Gm innan Lasse?

Yoda Marklund:
Thomson nämndes.

Om man skulle våga sig på lite spelarkritik. Vet inte var man ska börja och det vore betydligt lättare bara nämna de som får överbetyg.

Kör lite spontant. Petterström-visst han har sin roll men ibland är det så dåligt man blir rädd. Känns som han skulle kunna missa öppet mål.
Holmström likadant.
Burström som brukar vara felfri är också blek och gör misstag.
Linkan åker omkring bra men spelet med puck är som han glömt allt han lärt sig.
Aho gör då inte mig glad. Strular,skjuter på täck,för ofta burskydd.
Marcus P börjar se ut som ifjol.
Urbom tycker man borde kunna visa mer kraftfulla tag.
Adam P och Norman har varit bra tidigare matcher men ikväl liknade det inte mycket.
Pär L måste jag säga gjort kanske flest bleka insatser av alla.
Martin L ungefär som vanligt men nog trodde man på en positiv reaktion på landslagsplatsen.
Forssell ungefär som Pär L. Väldigt blek väldigt många matcher.
Zackrisson inte ikväll men vissa matcher har han spelat konstigt svagt.

Yoda Marklund: Håller du dig enbart till hockey så ska du se att det blir bättre det du skriver...

Farbror Barbro: Det var en allvarligt ställd fråga: vad tycker du själv att du bidrar med?

Är den svår att svara på?

« · 1710059 · »