{7827}: Ja han har det inte lätt. Känns inte bra med bara 1-0. Är rädd för att de vänder i tredje eller åtminstone kniper poäng. Inget att säga om när vi gör en medioker match.
Zappaholic: Du har rätt i att ni säkert varit ganska spelande och underhållande men jag tror om Bulan fick fria tyglar och kunde påverka truppens utseende hade ni landat i STIGA bordshockey typ. Nu idag så finns ju läget gratis pga av skador och sjukdom att Bulans grundtanke får blomma ut.
{7603}: Nu är det ju så, om du har koll på hockey, att Brynäs inte spelar någon destruktiv hockey utan på ungefär på samma sätt som SAIK. Men nu har du förmodligen inte sett så många matcher med oss, så jag förlåter dig för din felaktiga analys.
Kom igen AIK!! Har en bra feeling inför kvällen och tycker redan under julen att vi tog helt ok med poäng(speciellt om man jämför med tidigare säsonger vid samma period) Nu tar vi ytterligare ett kliv är känslan!! Tror Ritola , Norman och guld Jimmie kommer bli riktigt vassa framöver med start i em.
Cred till er AIK supportrar på sidan som skött sig bra trots billiga försök till provokationer från vissa håll.
Nu är de tydligen försenade med flyget och fler som är "skadade"...
Nej men allvarligt tror jag det här är perfekt för Bulan. Hans enkla ledarstil och spelidé -Tuta och kör! Tänk inte! Fungerar som bäst när laget tappar lirarna och de med kvalité inte "stör".
Idag har Bulan inga problem motivera laget varför de bara ska förstöra och ta vara på det som bjuds. Idag kan Brynäs bli den där lilla ettriga illaluktande bajsklumpen Bulan förmodligen själv var som spelare och polerat som ledare.
Riktigt jävla bra match i finalen. Hockey med lite stake med mycket känslor.
Trodde aldrig att det skulle hända, men jag håller på ryssarna. Precis som jag tokhöll på Finland i VM-finalen mot Ryssland i Vitryssland, håller jag på ryssarna i kvällens match av samma anledning. Totalt mutade domare, det går inte att vara så dåliga om det inte är i flit. För andra matchen i rad. Åka och kasta sig och få beiga utvisningar verkar vara finnarnas melodi, och det är väldigt störande.
jag förstår hur du tänker Barbro när du formulerar dina tankar om Bulan Bob.
Han skulle nog passa bra som slavdrivare på bomullsfälten i amerikanska södern. Med piskan i handen.
Eller som general i första världskriget. Ner i skyttegraven. Upp ur skyttegraven och spring. Skickar iväg kanonmaten mot en säker död utan att blinka, bara att ljuga ihop någon efterhandskonstruktion.
{7603}: Salmela borta för Brynäs. Tur för oss men trist för honom och Brynäs. Tycker Salmela är duktig och skulle gärna se honom i AIK. Men vi har tillräckligt med trasiga stjärnor.
{7804}: Eller ännu värre för Axel om han hamnat i Qatars juniorverksamhet!
Läste det är visst ett mindre kaos i Qatars J20 och det pratas om svårigheter få ihop ett lag. Osten får väl åka ner till Tjeckien/Slovakien för lite trafficking och värva ännu fler kids. Har aldrig förstått varför inte Qatar ger norrbottenskillar chansen isf barn från Danmark och mellaneuropa.
Brynäs imorrn och läser de har frågetecken på Salmela och Nick Johnson. Dessutom JVMspelarna borta.
Naturligtvis oroas brynäsfansen men jag ska ge dom hopp. Under flera år i Qatar med Rönken och Bulan men även årets Qatar så är min erfarenhet att när kvalitét saknas och fasas ut vinner de bara mer! Inte så konstigt för när Bulan och Rönken går på trivs de enkla spelarna som inte tänker eller klarar av att lira.
Spelande spelare bromsar Bulan och Rönkens spelidé! Dessa spelare hamnar i konflikt och laget drar åt olika håll.
Ett renodlat korkat och talanglöst gäng passar Bulan bäst. Därför blir Brynäs svårare att tas med utan Salmela,Johnson och JVM-spelarna.
Finnejeflarna hade mutat domarn, men tråkigast var att våra grabbar gör ett så menlöst odesperat försök när det gäller som mest. Vekt. Finnarna är duktiga, men Sverige är bättre än vad de visade ikväll.
Holmström är less på att förlora.
Undrar hur han känt sig ifall han spelat i ett lag som rykt direkt i kvarten ett helt årtusende i streck, man kravlade sig förbi skamgränsen två enstaka gånger och då torskade man visst 8 raka mot värsta rivalen.
Undra vilka de håller på uppe i Qatar nu när det blir Sverige - Finland i semi?
Av tradition brukar de hu hålla på Skellefteå AIKs motståndare, och vi har som bekant med två tongivande spelare i Sverige när kapten Aho tyvärr blev allvarligt skadad.
ta inte allt på blodigt allvar Zappa. Slappna av och var inte en sådan torris.
För mig spelar det ingen roll vilket kön eller sexualitet du har, det är inte sådant som avgör vilken människa man är, utan det är gärningarna man gör här livet som är det viktiga.
Det viktiga är att vi kniper en femtonde rak seger på Onsdag. Hoppas ni har bättre slipat än sist.
Det är faktiskt ganska patetiskt av Rödin att åka omkring och slänga sig och sen klaga på domarna efter matchen, samt att Bulan Bob ska anklaga OSS för att filma när Brynäs är laget som filmat i våra möten.
juniorkronorna ser otroligt stabila ut. Nu var väl inte Slovakien någon riktig värdemätare, men tycker vi är ruggigt stabila ut. Ingen faller ur ramen utan det är urstabilt rakt igenom.
Holmström och Lindblom är bra, men Marcus Pettersson är ännu bättre. Sätter inte en fot fel, och slår inte bort en enda passning på hela matchen. Fan alla i laget är riktigt bra, man saknar inte ens Nylander. Vi ser ut som seniorer faktiskt.
{7804}: Problemet är ju att ingen verkar fatta när du skämtar. Antingen är det ju fel på alla andra eller också så drar du jävligt usla skämt. Lite som killen i lumpen som marscherar med fel fot och tycker alla andra inte kan hålla takten.
Frågan är hur du vill ha det? Kasta skit omkring dig eller hålla dig till att vara konstruktiv?
Jag har ju slutat skriva skit om dig men du fortsätter ju emellanåt att kalla mig både det ena och det andra.
Och det är väl för fan inget gnäll, tycker bara det är för jävla tråkigt.
Verkar ju som du vill ha det på en förbannat låg nivå?
Vill bara förtydliga att det jag skrev det för att retas med dig och inte skymfa kvinnor i allmänhet, så att det inte missuppfattas!
Har såklart ingenting emot bögar eller flator eller någon annan människa. Tycker människor ska få göra det som gör dem lyckliga och uppfylla sina drömmar. Jag lägger ingen vikt vid sådant.
Men man måste såklart få skämta om grejer. Om man som jag inte tycker att sådant spelar någon roll, om man är man eller kvinna, homo eller hetero, så blir det högre i tak.
tasking kommentar mot kvinnor? Jag tror nog att det finns kvinnor med en gnutta humor och självdistans som inte blir skymfade att jag jämställer ditt gnäll med PMS.
Jag misstänker att du är kvinna faktiskt. Helt jävla omöjligt att en karl är så gnällig, fast med tanka på att du är Brynäs så kan man aldrig veta säkert! ;-)
Nu ska jag ta och bjuda dig på en elak och vasst skämt och kvinnliga humörsvängningar.
vad ska man säga? Även solen har sina fläckar. Att hävda att guld-Jimmie har bra musiksmak är lika fel som att hävda att du är en cool kille.
Man kan tycka vad man vill om guld-Jimmie, men en sak är säker. När matcherna börjar gälla någonting fram på vårkanten, då kommer guld-Jimmie att checka in på kontoret och stå där och skyffla in puckar i kassen på löpande band. Dessutom ser han till att ingen lagkamrat faller ur ramen.
Man kan såklart undra varför Qatarhybriderna är så fixerade vid guld-Jimmie? Är det en ren idoldyrkan? Jag tror att det beror på att bristen på ledarskap deras egen kapten visar upp blir så överjävulskt tydliga när de jämför med guld-Jimmie. Jag tror aldrig jag sett en lagkapten som skickar sämre signaler till lagkompisarna än gamnacken Harjunen. En riktig slöfock som bara blir sämre och sämre desto viktigare matcherna blir. Går en enda liten detalj emot, då börjar gamnacken hänga med huvudet. Typ Gamnacken förlorar första tekningen när matchen börjar, och gamnacken åker omkring med en gamnacke de luxe hela matchen. Gamnacken Harjunen ser djupt inspirerad ut av Pitesonen herr pessimistkonsult Ronny Depp och verkar leda laget efter Ronnys värdegrund "jag vaknade imorse och sen var den dagen förstörd" samt "det är aldrig försent att ge upp".
Hur kan man välja en sådan gamnacke till kapten? Är det för att gamnacken är så bra på att hitta bortförklaringar? Troligt. Men mest troligt för att de vill ha en egen spelare som leder laget. Gamnacken är ju en av tre spelare ur egna led, Oskarsson är ju uppenbart inkvoterad och bidrar inte ett smack. Sprattelgubben Fabricius huserar i 4efemman och bidrar med sprattel och 0-0-dyrkan, konstigt att ha en sådan anonym spelare till kapten. Det är inte direkt mördande konkurens i det gänget. Gamnacken och slöfocken Harjunen är den enda som finns, men då har de såklart bortsett från antiledarskapsförmågan.
Zappaholic: Tack för svaren. Ja nyttig kanske Enterfeldt är men får för mig vissa fans tycker/tror han är en stjärna i SHL,kan ha fel.
Jag har ju en teori om att Bulan bara är en sergeant/slavdrivare/gaphals utan större djup och ärliga avsikter. Det fungerar bra från början men efter några månader tror jag spelarna upptäcker Bulan är tunn som ett plakat,full av komplex och har en egen agenda.
Jo jag fick lite tid över igår och började plåga mig med en repris av Modo-Qatar. Kvalitén på matchen var skrämmande. Kunde nog gått hur som helst men Modo har förmodligen större problem än Qatar.
Jo till saken. I början av andra perioden lägger sig Mastomäki när han ska vända hem. Var tvungen spola bak och se om något blad kom under skridskon men hittade inget. Inga spelare reagerade ,inte domarna heller som tur var. Alla fick nog för sig han vände för tvärt och hade dåligt slipat. En modospelare är nära och jag tolkar faktiskt situationen som att Mastomäki filmar så grovt och klantigt ingen uppfattar det som filmning utan bara felskär! Hur lågt kan man sjunka?
Dessutom faller Wallmark väldigt lätt och får med sig en tvåa i andra perioden. Tycker faktiskt han filmar där.
Jag anser alltså att Mastomäki sällar sig till gruppen av filmare i Qatar och vi får se om de blir fler och fler. Kanske håller det på växa fram en kultur av filmande i Qatar.
Zappaholic: Kan ju passa på när en expert är i farten.
Hur är läget i Brynäs inför onsdagsmötet? Saknar ni många spelare? Är Lindblom så viktig? Varför har ni två förluster,orättvisa ? Ser det ut som spelarna tröttnat på Bulans ledarstil? Tror inte ni ska ha för stora förhoppningar på Enterfeldt som gjorde sig bra statistik uppe i Qatar under Rönkens ultradefensiv och antispel.
{7804}: PMS-gnäll? Tyvärr tar jag inte åt mig av sånt längre. Frågan är vad vi ska kalla ditt maniska raljerande i inlägg efter inlägg?
Men det var en väldigt taskig kommentar mot alla kvinnor som har problem med sin menstruation. Nu blev du nedlåtande mot kvinnor, förut var det bögarna du raljerade över. Någon mer grupp av människor du kan skymfa?
Sen var det ju väldigt skoj att läsa artikeln om er kapten och kulturbärare som älskar dansband i allmänhet och Sven-Ingvars. Hahaha, plastigt och själlöst, sa du?
Snälla Yoda, tänk att du alltid hittar sätt att göra bort dig en smula. Som en elefant i en porslinsbutik 😂😂👍.
tack för orden, tillsammans kan vi hålla dem vid grinden!
tror och hoppas att det kommer in en stjärnspelare inom en snar framtid. Tror inte vi kan räkna med att Janne Pesonen kommer tillbaka i fullt slag innan säsongen är slut, förhoppningsvis längst upp på pallen.
Egentligen gillar jag Brynäs, men visst fan lessnar man på Zappas evinnerliga PMS-gnäll samt mumsbitens osmarta hatkommentarer.
Men framförallt blir man less på Brynäs ledarskap. Antonia står där med rodnad på kinderna (eller var det rouge?) och skyller på domarna efter ännu en rättvis förlust mot Skellefteå AIK.
Bulan Bob... mammia mia!... mannen som gav hockeypsykopaten en ansikte. Efter 13e raka förlusten... en jämn match, där man till största del förlorar pga av Bulan Bob plockar målvakten när man ligger under med uddamålet och lirar 5-3 en minut kvar, ja då plockar geniet målvakten. Burström lägger in den i tom kasse, spel tre mot sex!
Ja, då blir det presskonferens. Istället för att erkänna att man begick ett taktiskt misstag och tacka för god match, då fabulerar man ihop att Skellefteå AIK hade filmat, trots att det är raka jävla motsatsen. "Ja nu säger jag att Skellefteå filmar så glömmer nog alla bort att vi förlorade pga av mina korkade taktiska drag" tänker hockeypsykopaten.
Problemet med ovan är såklart att det var en jävulskt omoralisk lögn, och alla som har en hjärna inser att det var för att de egna misstagen skulle studsa bort och bortses ifrån.
Jag tycker inte att det är ett okej beteende. Det var fan ingen jävla filmning från oss, däremot åkte kapteninnan Antona och kastade sig och flännade mot domarn. Pesonen åkte på en fet smäll mot pungen av den hjärndöde Kihlström, och har man själv pungkulor så vet man att det gör jävligt ont. Martin Lundberg åker på en fetjävla smäll, men reser sig efter en tiondels sekund om vanligt istället för att ligga kvar och mjölka utvisning - uttrycket Martin Lundberg standard myntas av Wikegård.
Fan stå för ditt misstag istället för att skylla ifrån dig på motståndaren som var bättre för kvällen, herr hockeypsykopat.
Sen nästa match i back-to-back... då har helt plötsligt hela laget oslipade grillor och ramlar omkull vid minsta beröring, matchen igenom. Och värst av dem alla är Antonia, som lyckas med uppdraget flera gånger, innan han blir bortplockad och får vila i trede när matchen redan är avgjord med bred marginal. Tragiskt att se, värre än ett italienskt fotbollslag.
Därför njuter man lite extra att det nu är uppe i 14 raka knockoutsegrar. Just därför är vi uppe i 14 raka segrar. Vi respekterar sporten och fokuserar på den egna prestationen istället för att skylla ifrån oss.
Blir det 15e gången gillt måntro?
Förresten... vem fan lyssnar på dansbandsmusik? Plastigt, undermålig kvalité, själlöst... vänta nu... Qatar!
Fortfarande finns funderingar kring vår trupp. Kittlande men ovissheten gnager.
Tror det kommer lossna spelmässigt nu under nya året. Poängen har trillat in men ofta har det varit knappa segrar och hackigt spel.
Brynäs på onsdag. Tror det blir tufft, för Bulan som tar matchen personligt, kommer elda på. Orkar inte kolla men BIF är väl i en svacka med två raka förluster mot HV och DIF? Hoppas den fortsätter.
Kan tänka mig brynässpelarna blir lika förvånade varje matchgenomgång innan mötena med oss. De sitter nog som frågetecken småler och tittar på varandra när Bulan sliter sitt hår -vrålar spottar,fräser och målar upp Skellefteå AIK som klubben från helvetet!
Ibland funderar jag på om det inte är lite återbetalning för guldet de stal 2012.
Du är inte en normal människa, Jag skriver ej under andra nick. Alla andra riktiga Skellefteå AIK fans tar inte avstånd från mig, även om det säkert finns de som gör det. Jag är inte ett Pitetroll.
Zappaholic: Mata inte trollet utan strunta fullständigt i denna tragiska individ som inte ens på julafton eller nyårsafton kan hålla sig från att skriva hatinlägg. Dagar då vi normala människor finner frid och glädje sitter hen och hatar, man blir ledsen för hen att hen är som hen är. Nej skit i hen för får hen ingen respons från någon än från sina andra egna nick så svider det ordentligt. Som tur är finns det riktiga Skellefteå aik fans och de tar alla avstånd från pitetrollet som drar deras aik i smutsen.
men jag har ju faktiskt skärpt mig litegrann med Qatarhatet. Inte så att jag plötsligt inte avskyr styggelsen eller att jag numera diggar sargutdunkarmedley kombinerat med mammondyrkande köpmani. Men det är inte så att jag sitter och matar ut en massa Qatarinlägg varenda dag. Bagdad har faktiskt skärpt till sig, och då försöker jag också göra det även om det kliar i fingrarna ibland.
Jaja... ni har inte vunnit på fjorton försök. Bra så? Vi får se om det blir femtonde gången gillt då? Hoppas våra krigare är lika laddade som mig.
Om ni vill kan vår materialare slipa grillorna åt er denna gång då er egen tyvärr inte gjorde ett så bra jobb sist. Speciellt Antonias grillor, kanske bör hon byta ut konståkningsgrillorna? Bulan Bob kan ju börja fila på någon osannolik bortförklaring till PK redan nu. Den bästa jag har hört, det var lövens tränare som efter matchen utbrast: "vi förlorade för att isen var för snabb!". Något sådant kanske?
{7804}: Jag avser främst Luleå där du fortsätter krysta fram smörja fast du vid flertal tillfällen deklarerat med emfas att du gör det BARA för att Savage i sitt forum skrivit skit om SAIK. Han har ju slutat, så varför slutar inte du?
Enda faktan är att vi inte vunnit på fjorton försök. Det andra är dina högst personliga åsikter. Lär dig skilja på åsikt och fakta. Det är svårt att diskutera annars...
vadå skriva skit om andra lag? Vad menar du? Jag har inget emot Brynäs. Ni är faktiskt min favoritmotståndare, och garanterat att många av våra spelare känner samma sak. Av förståeliga skäl.
Sen att Antonia filmar, att Bulan Bob är hockeysveriges sämsta förlorare, att ni tokfilmade från minut ett till minut 60 nu senast, och vi plockat er 14 matcher i rad... det är inget skitsnack utan ren och skär fakta.
Bra att ni bara spelar för poängen. Vi spelar också för poängen, och för att gå upp i en femton matcher lång KO svit mot er. Jag tycker att det är ganska mäktigt, tror nog att era spelare och ledare tycker att det är lite skämmigt faktiskt.
{7804}: Tror det är årets viktigaste match för alla. Det är ju årets första match så då är ju den viktigast!
En reflektion: jag har spelat fotboll på elitnivå i Sverige och vi hade en svit mot ett annat lag. Tror det var åtta eller nio raka förluster. Det var inte så att man taggade till extra och såg sviten som en förbannelse utan det var poängen man spelade om. Inget annat. Sen när vi väl bröt sviten och vann så kan jag erkänna att det såklart kändes extra skönt. Men återigen, poängen var det man taggade till om, inte att bryta sviten.
Sen undrar jag varför du fortfarande anstränger dig hårt för att skriva skit om andra lag? Enligt dig själv så svarar du ju bara med samma mynt om någon skriver skit om dig eller ditt lag. Så är det inte dags att lägga ner?
Jag sitter här med lätt huvudvärk och toklängtar till pucken släpps den 6e Januari. För mig personligen är det årets hittills viktigaste match.
Ska det bli 15:e gången gillt för Brynäs?
Eller ska vi knocka Brynäs F E M T O N D E matchen i rad?
Asså... det måste vara ett rekord? Jag har aldrig hört talas om ett elitidrottslag som vinner mot en annat lag i samma division femton gånger i rad?
Jag vet redan vad Brynäs spelare, ledare och fans kommer att säga. Näe, den här sviten är ingenting vi tänker speciellt på. Det är en match som alla andra. Sviter är till för att brytas.
Jag lovar att de ljuger. ALLA i Brynäs tänker samma sak. De där jävla Skellefteå AIK ska inte få förnedra oss igen. Vi ska ta till alla tjuvknep vi kan, vi tränar diving varenda dag i en vecka, piruett-Antonia är instruktör.
Rent mentalt är det inget lätt läge för Brynäs. Vad tänker man när man går upp i ringen mot en motståndare som knockat en 15 gånger i rad? Näe, nu jäklar ska jag ge honom på truten, den här gången är det min tur! Vilket självbedrägeri funkar bäst för att undvika skit i hockeybrallan när "hey, här är vi, Sveriges bästa lag" ekar i ett kokande Kraft Arena, och förlorargänget går i spelargången mot isen?
Uj uj uj så otroligt kul det skulle vara att behålla denna viktiga svit intakt! Frågan är om vi ska ge dem två eller tre mål i början för spänningens skull?
{7804}: Varför skulle det behövas ett exempel från i år? Finns gott om exempel från tidigare säsonger.
Du drar ju upp gammal skit om spelare och ledare, saker som hänt tidigare säsonger. Så länge du pysslar med det kommer jag fortsätta hävda att Jimmie är en av de värsta filmarna vi haft.