Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
Jag är glad för en poäng.
Varför tar inte Svensson upp klubban??
Zacke...
Det såg ut som halvfart igen. Bra ta poäng stapplande.

Klacken i Karlskrona måste ha de mest monotona hejaramsorna i ligan. Och den trumman måste ju göra alla vansinniga.

{7603}: 3-3 men inte tack vare bra spel. Hela tiiiiden, felbeslut, felpass, idiottänk...

{7827}:
Det är nog bara acceptera även om det svider AIK kör med sin planering gällande träning. Är nog helt rätt ändå köra på med ett vinnande koncept.

Ha! Jag sa att KHK skulle få lida för vår förlust mot Linköping. Just nu är det vi som lider. Kom igen nu, 2 snabba mål och vinn matchen AIK!

Inte spelar vi bra hockey inte.

{7804}: 2-1 helt rättvist. Oj vi är dåliga idag. Tur! 2-2!

{7603}:

man blir förbannad över liret vi bjuder på. Det påminner om Qatars förra hemmamatch mot "kronan". Alltså, det mammondyrkande fakelaget Qatar som lirar i plastiga Kööp Arena som måste vara byggt direkt ovanpå helvetets portar? De bjuder på en parodi till hockey.

Som vi gör ikväll än så länge. Mest stök och bök, och gneta.

Vi backar hela gatan hem till egen zon och vi gnetar.
Vi backar hela gatan hem till egen zon och vi gnetar.

Bäst att sluta upp med det!
hihihihi!

{7827}:
Liknar förra matchen och är inte KHK helt värdelösa lär de vinna ikväll.

Ser ju ut som de inte har några ben och får syrebrist i hjärnorna. Dessutom är det ju så mycket alibihockey,hockeyteater.

Visst är det bra med struktur,linjer och hockeygodis men ett byte eller anfall bör väl ändå avslutas med ett allvarligt försök att måla?

Svensson har börjat som mot Qatar med returer och tvålpuck.

Just nu är det ju ingen som kliver fram.
Måste säga jag tycker våra kulturbärare måste visa mer en sån här match.

{7827}: Urboms utv var urdum.

En bra utvisningen tagen av Lindgren. Men vad är det för fel på Svensson?

Måste börja med att säga det var oerhört glädjande Modo tog tre poäng igår och såg så spelglada ut. Man har ju kritiserat Modo ganska hårt länge för deras galna nordamerikanska satsning och nu kändes det som utrensningen av Lapierre men även Wilson börjat ge frukt.
Roligt när det går bättre för Modo när de tar steg mot mer hemvävt.

Tunn trupp idag. Arvid L kanske måste köra forward så det blir fyra hela kedjor och tre backpar.
Hoppas AIK studsar tillbaka som efter förra plattmatchen mot Qatar.
Är orolig ändå,inte för kapaciteten men mer för det känns som laget i år är extra fokuserade på slutspel och är så trygga att dom vet det ordnar sig och därför ser ut slarva vissa matcher.
Det här är säkert en match som kan kittla givmildheten också. Tänk vilken hallelujastämning AIK skulle bjuda på om KHK lyckas med ett mirakel och vinner över giganten.
Wallson o co måste försöka få laget förstå de gör KHK en större tjänst om de bjuder på en hockeylektion än tre poäng och plattmatch.

Xtravaganskaja:
Oj vad de trycker på återfall. Ska erkännas jag inte har superkoll på motiveringarna men är det inte ganska ofta man INTE nämner det här med tidigare bestraffningar?

Ska bli extra intressant höra Robin Jacobssons dom nu.

:)

"Förseelsen har skett i en kampsituation och är enligt nämnden av lindrig karaktär. Förseelsen har därför ett i grunden lågt straffvärde. Nämnden beaktar emellertid i skärpande riktning att Jimmie Ericsson i oktober 2015 stängdes av nio matcher för en huvudtackling. Det rör sig alltså nu om återfall", skriver nämnden bland annat.

Haha ok känns väl som dom flesta normala personer uppfattat det hela,var som jag skrev tidigare kampsituationer mellan dessa spelare matchen igenom. Det märkliga är att om inte en tidigare avstängning varit aktuell hade detta fall inte ens tagits upp.

Som tur är kan vi alltid +a på våran juniorstatistik när det kommer till speltid:)

Xtravaganskaja:

själva förseelsen är väl ett par snäpp mildare än den som Köpsjö-Varakas delade ut på en knästående Martin Lundberg i fjolårets final, då satt ju Lärking där i situationsrummet och friade efter match, men nu var det visst värt att anmäla?

Jag tycker att det ska vara 5 minuter ifall man crosscheckar en motståndare upp mot ansiktet eller halsen. Man behöver inte vara Einstein för att lista ut att det kan leda till en allvarlig skada på strupe, nacke, käke etc.

Men det kan såklart hända i stridens hetta att man försöker knuffa någon i bröstet i striden framför kassen, och när det är en ståtlig man som guld-Jimmie som knuffar tillbaka på en halvdvärg som köpe-Billins så är det lätt att den tar illa. Men ändå 5 minuter i min bok. Tyvärr så är det då andra förseelsen på kort till för vår kapten, och då blir det 4-5 matcher.

hockey_21:
Respekt!! Visar på karaktär att kunna se förbi sin egna bild av en enskild spelare. Själv gillar jag Jimmie men gillar inte vad han gjorde i det aktuella läget. Han måste vara en gris för att vara bra. Men sen får man inte var hur grisig som helst. Därför mkt bra att få synpunkter från mer neutrala personer.

Så stort tack för att du tog dig tid.

Xtravaganskaja: Själv gillar jag inte Jimmie men att han blev anmäld var för hårt. Jag tycker att det hade räckt med en 2 eller kanske 2+10

{7804}:

Ok tack för infon Yoda!! Hade missat att det funkade så! Så enda chansen att han ska unvika en längre avstängning är alltså att helt bli friad? Eller förstår jag fel nu?

Om detta är fallet blir detta hyfsat tveksamt. Kommer vara otaliga liknande situationer i ett kommande slutspel och lätt hänt att en spelare då missar en hel "runda" Men med det sagt ska dessa grejer bort från sporten.

Svårt läge enligt mig. Inte snyggt på nåt sätt men definitivt inte 4a matcher.

Vore intressant att höra vad andra supportrar säger om situationen. Får hoppas nån från Modo boken eller Brynäsboken tar sig tid och ger sin "input"

För lite färgad är man allt:)

En trevlig helg önskas i alla fall:)

Forza AIK:)

Xtravaganskaja:

Om han får 1+1 (2 matcher), så betyder att han får minst fyra matcher med tanke på den tidigare avstängningen enligt regelverket. Typ 3+1, eller 4+1.

{7804}:
Dom var på varann hela matchen vilket gör att jag tror du får fel. Håller däremot med dig att det sista tilltaget var väldigt onödigt. Tror dock inte det kommer rendera i 4-5 matcher då klubborna för ofta är uppe i ansiktet runt målet oavsett match. Skulle säga 1+1 men osvuret är alltid bäst i dessa fall.
Synd då Jimmie varit en av dom bättre spelarna och verkligen visat attydid.(denna gången fel attityd) Tror han hade 10p på 8 matcher innan gårdagens misär.

Hoppas Sofos får rätt att det blir åka av i nästa match:)

Kom igen AIK!!

{7827}: Helt slut i skallen den där Jacobsson totalt oduglig som spelare också ..skönt att slippa honom i shl iallafall

Ser att guld-Jimmie blitt anmäld till DP. Av Lärking såklart.

I detta fall tar han däremot rätt beslut. Väldigt fult gjort av guld-Jimmie när han crossar köpe-Billins rätt upp mot ansiktet.

Tyvärr kan vi nog räkna med en längre avstängning, typ 4-5 matcher. Inte för att förseelsen är så jäkla farlig, men för att Jimmie tidigare under säsong haft en lång avstängning.

Synd, och onödigt gjort då laget behöver honom på isen.

{7804}: Oj så fult! Robin är "hjärndöd" och han jobbar verkligen för att få sina motspelare bokstavligen hjärndöda. Som sagt, länken nedan för tacklingen på Bellemare 2013.
Få se om Sanny skriver en lång krönika om hur tacklingen var rätt och riktig och det var bara otur att Kim blev skadad.

{7603}: Jag var ju på arenan igår, och redan på värmningen såg man att det här går inte bra. Slappt och håglöst och ofokuserat. Det var ju samma sak som matchen mot Luelå, dubbelpass träningar dagarna innan match. De har säkert en plan med dessa hårda träningar, men jag hoppas verkligen inte att det blir som i fjolårets slutspelsserie, då var AIK för nedtränade.
Visst, det blev bättre i andra perioden, men även om de lyckades då hålla tempot uppe så satt passen ändå inte bra, de var slut i huvudet helt enkelt.
Karlskrona kommer att få lida för denna förlust tror jag.

Lite synd om Aho som hade en dålig kväll i sin comeback. Potentialen finns ju där men han måste tvätta bort lite av ungdomens oförstånd och det kommer han att göra!

{7804}:
Det såg segt ut. Alltid när norran har lite svag bevakning vissa veckor är det som de verkar missa laget kört extra hårt. Såg då inte ut som de hade lätta ben.

Eller så är det en katt och råtta lek ungefär som i cykel när två har lämnat klungan och ingen vill dra.
Frölunda AIK turas ju om i ledningen och i helgen måste vi ju ta tre mot KHK och tre mot Rögle på tisdag men Frölunda får svårt mot HV tror jag.

Många som var riktigt dåliga igår. Zackrisson gick inte att känna igen, usel, Aho bjuder på ett mål som han brukar göra ibland. Har sett att Hanses får kritik men då kan de inte ha sett matchen, vilket av målen skulle han ha räddat? Dåligt och vekt backspel, dåligt tempo, svaga passningar förutom i andra perioden.

Näe, bara att tömma och glömma denna match.

{7603}:

Robin Jacobsson väger 100 kg och är dålig, klumpig, ful och långsam, och därmed blir han en livsfara för sina motståndare. Väldigt ful smäll rakt i skallen, igen.

Kollade på nästan hela Qatar-KHK innan jag skulle sova,bra sömnpiller. Brukar försöka ha koll på Qatar.
På läktarn var det ännu glesare och långa stunder helt tyst och öde. Helt klart tycker jag kylan är en ursäkt.
I ena hörnet var det dock välfyllt och kan tänka mig publiksiffran på drygt 4500 hade landat på drygt 4 om de inte varit där. Man förstod tidigt det var en kampanj att några skolor eller någon by eller företag blivit bjudna.
Efter matchen zoomades de in och man såg det var flyktingar. Var väl förhoppningsvis inte Migrationsverket som bjudit utan som Modo tänker göra idag att klubben bjuder några hundra personer.
Inget konstigt eller felaktigt och jag vet inte om AIK tänkt göra samma sak. Om jag fick bestämma så tycker jag ändå det är tveksamt. Handlar ju egentligen bara om att frisera publiksiffror.

Till matchen så håller jag med KHKs tränare Hånberg det var en jämn match. Qatar satte dock frilägena.
Tempot som vanligt bedrövligt när Qatar håller i taktpinnen och förutom kanske två eller tre spelare har KHK ett skickligare lag och hade mera spel och kombinationer!

Just nu rankar jag KHK och Qatar som de sämsta lagen. Modo ett snäpp skickligare.
Jag hävdar alltså fortfarande det är en gåta hur Qatar kan ligga trea i tabellen.

Xtravaganskaja:

Det är nästan så man vill höra ett domslut från disciplinnämnden i stil med:

Robin din dumme jävel.Du är så satans korkad och värdelös att vi gladeligen kommit fram till att du aldrig får spela en match till för du hör inte hemma på isen.

{7603}:
Vilken fruitcake:( Han hade så mkt tid att ta andra beslut men samtidigt är det svårt att kräva att andra beslut ska tas när det inte finns någonting innanför hjälmen att ta beslut med.

Vad fick Norman för straff nu igen?:) Jämför man denna våldtäkt med Normans touch så lär detta garanterat bli säsongens längsta avstängning (vilket jag oxå tror det blir)

Man kan ju faktiskt undra om de verkligen ville vinna idag,såg inte ut så.

En helt annan sak. FYFAN för Robin Jacobsson den satans f.d Qatarspelaren!!
Han sänkte ju Bellemare i första kvartsfinalen för några år sen också.
Varför kan inte Robin Jacobsson sluta med hockey?

Xtravaganskaja: Haha OMG :) Verkar vara flera som helt saknar koll:) AIK har bortamatch mot Karlskrona:) Hur var det egentligen med stenar och glashus:)
I övrigt ber jag Barbro om ursäkt min mobils vägnar(för tomma svar ) Den synkar lika dåligt mot hockeysnack som AIK spel ikväll. Men den har trots allt mer koll än vissa pinsamheter från andra motståndarfans:)

Xtravaganskaja:
Bara gratulera LHC !! Vi hade en sån där dag och idag får Hanses faktiskt titta sig själv i spegeln lite X-Tra:)

Nya tag AIK !!

Dålig match av oss, dåliga passningar. Kul att Wallson försöker och coachar offensivt.

Linköping är bra. I grundserien.

{7603}:

{7603}:

Vissa ser ointresserade ut. Vissa har ström i klubban och måste lugna ner sig. Vissa verkar inte tänka utan bara gasar.
Det mesta känns som alibi.

Xtravaganskaja:

Herregud:( 12-3 i skott och så släpper vi en ett skitmål i slutet. En match när allt studsar fel.

Men klart vi kan göra två mål i sista !!

Kom igen AIK!!

Xtravaganskaja:

Så ja!! Viktigt då det smällt i ramen innan. 0-3 efter sån total dominans och luften hade gått ur.

2-2 nu!!

Kom igen AIK!!

{7827}:
Vi ska bara in och vinna 2a perioden!! LHC saknar massa viktiga spelare så detta är inte ok!!

Såg ut som de började bra men det var nog mycket alibi.
Efter 0-1 var det som de tappade sugen och det är inget man är van vid eller vill se.
Den som har pucken gör det bra men resten hjälper inte till.
PP var ett skämt.

Xtravaganskaja: Ett lojt AIK spelar slarvigt. Linköping är inget bättre men lyckas sätta två puckar. Vi hade 5mot3 1,5 min men hade knappt nån bra målchans. Det visar hur slappt och lojt de spelar. Hoppas på bättre tempo och rappare pass och rakare spel mot mål i andra.

{7827}:

En redan utomjordisk underbar dag vart ännu bättre efter ditt utomordentligt trevliga inlägg :)

En seger ikväll och babysömnen kommer leverera som aldrig förr:)

forza AIK!!

Istid juniorer SHL:

1) Skellefteå AIK, 1 574 min, 10 sek.

2) Linköping, 1 570 min, 29 sek.

3) Djurgården, 1 210 min, 59 sek.

4) Modo, 1 073 min, 30 sek.

5) Rögle, 985 min, 41 sek.

6) Brynäs, 907 min, 9 sek.

7) HV71, 848 min, 19 sek.

8) Frölunda, 786 min, 22 sek.

9) Färjestad, 782 min, 54 sek.

10) Luleå, 496 min, 29 sek.

11) Malmö, 325 min, 24 sek.

12) Karlskrona, 109 min, 32 sek.

13) Örebro, 41 min, 12 sek.

14) Växjö, 18 min, 44 sek.

{7603}: Ingen som skriver på HS verkar vara svarslös...

Zappaholic:
Jag tänkte bara att när det gäller Brynäs brukar du sällan bli svarslös.

{7603}: Förstår inte varför jag skulle kunna svara på den frågan?

Matcher i morrn:
Skellefteå - Linköping: Det finns inga säkra matcher, förutom mot Brynäs då :-) men jag tippar vinst för oss.
Luleå - Karlskrona: Säger seger för Luleå.
Växjö - Örebro: Ja, tusan, jag tror Örebro vinner.
Färjestad - Rögle: Rögle känns hyffsat heta tycker jag. Lika vid full tid, FBK vinner på OT.
Frölunda - Brynäs: Frölunda har förlorat båda matcherna mot BIF, Rödin skadad, Frölunda vinner.

« · 1721866 · »