{7804}: Förstår att du är intresserad av Luleås starka damer och jag kan glädja dig med att vi vann även idag. 4-3 efter straffar mot HV och vi är kvar i topp. Hur gick det för Skellefteå AIK? Hittar inte laget i tabellen....hihihihihihihi
{7603}: Ha ha mår du dåligt nu igen när Luleå har vunnit, stackars du. Tänk att inte ens glädjen över att ditt ske vunnit överskuggar bitterheten över Luleås 3-poängare, man tar sig för pannan och tankarna går till en ske-skribent i AB:s kommentatorsfält från Baldersskolan. Kan det vara Farbror Balder vi har här på sf? Hur gick det för Skellefteå AIK i Riksserien igår? Vi vann.
Håller på plåga mig igen och har sett första perioden av Rögle-Qatar från igår,tror inte jag orkar se resten idag.
FY FAN vilket djävulskt vidrigt skitlag Qatar är!!!
Qatar är en stor jävla skam!
Visst det är domarna som ska beivra men Qatar fyller verkligen upp måttet rågat med skit.
Ett par stjärnor som ska ta vara på slumppuckar eller försöka sig på egna konstnummer -resten av spelet går bara ut på filma,tackla och vidra sig på alla möjliga sätt.
Inget eget spel! Inget passningsspel! Ingen vilja att äga puck! Bara ta vara på misstag!
Qatar påminner om något skitlag i de lägsta divisionerna i Kanada på 70-t och är en total motsats till Skellefteå AIK eller vad vi sedan decennier känner som positiv "norrlandshockey".
Osten,Fagervall och alla andra ledare är ansvariga och det är tydligt dom helt gett upp om att främja utvecklingen för svensk hockey!
Qatar har släppt alla ambitioner hinna ikapp lagen som leder utvecklingen av den moderna hockeyn!
Qatar är en varböld som borde avlägsnas och för svensk hockeys bästa aldrig mer uppstå!
Luleå HF -skamfläcken som får alla hockeyvänner att spy! FY FAN!
Om jag ska ranka Qatars alla vidriga spelare leder Emil Sylvegård i nuläget. Den supernollan som är totalt talanglös åker bara omkring och vidrar sig. Han måste vara den ultimata hjärndöda som ingen frisk sportchef ens vill prata med på telefon. Ostfan älskar Sylvegård. Osten är Satan själv.
Xtravaganskaja: Jag var där ikväll och det VAR magiskt! Underbart! Vi for på lokal direkt efter matchen och har inte haftctid att kommentera. Är lite på pikkalurven nu, men så jäkla stolt. Frölunda är bra men vi var smartare och effektivare ikväll. Så bra AIK är!
{7804}: Ser Qatar blev bjudna på minst två mål ikväll och farsen fortsätter med gratispoäng mot alla lag som är mutade? De andra lagen som tar i vinner mot Qatar.
Jo missa inte på kanal 10 nu kl. 19 åtminstone en timme innan frugan din ska se mellon hihi. Flyers-Rangers med Bellemare och Oscar L i huvudrollerna.
Den gnetiga ingenmanslandsskribenten Börje i Gnesta, han har minsann aldrig fel, och måste brodera ut sin lögner och hatattacker ytterligare.
Han skrev alltså:
"Men det har ju kostat på och man har fått köpa spelare som inte alls hållit måttet och fått skeppats" och så nämner han Kabanov efter som en av dessa.
Alltså, Kabanov är Skellefteås bästa spelare i första halvan av säsongen, tills han åker på en allvarlig skada då han bryter revben och får en spricka i en kota i ryggen. Han kommer tillbaka tidigare än vad prognosen förutspådde, men är såklart inte i fullt slag. Han kämpar dock även om krutet är blött, och höjer sig i slutspelet. Tills han åker på ytterligare en skada efter ett överfall utanför spelet och tvingas vila, men han slutför ändå säsongen trots skada som han opererar direkt efter säsongen är slut.
Han gör alltså 29 poäng på 43 matcher, med skadeproblem. IMPONERANDE +20 i plusminus. Skapar mycket på egen hand, bjuder på både artisteri och hårt jobb.
I sluspelet står Kabben för 6 poäng på 13 matcher, + 6 i plusminus. Trots skadeproblem.
Alltså, all ovan statistik hade faktiskt vart överlägset BÄST I QATAR!!! Han hade vart QATARS BÄSTA SPELARE både spelmässigt och poängmässigt.
Alltså, den överlägset bästa spelaren sett från det egna laget, det var en misslyckad värvning som inte hållt måttet som man sedan vill skeppa iväg?!?
Sen håller Börje Gnestadius på och skriver om "knycka från MoDo" när man själv ställer upp med typ 2 spelare fostrade i den egna verksamheten. Herregud vilken nolla han är. JÖSSES!
Lasch, som jag sa, inte direkt Martin Lundberg standard. Riktigt kärringaktigt spel. En fladderpuck på foten, halvdöd. En lätt knuff av Sebbe Ohlsson, 75 kg, nästan in med båren?
För det första kan man säga: Skellefteå AIK, halleluja!
För det andra: Skellefteå AIK är the real deal.
En kanonmatch som man kommer att komma ihåg. Två bra lag, grym stämning, en spännande match där dynastiernas dynastilag Skellefteå AIK rättvist kniper segern och stormar fram mot en 5:e!!! rak serieseger. Helt jäkla makalöst!
Det är ytterligare en jämn och bra match mellan dessa två storlag. Den här gången är det vi som har lite medstuds och lite flyt, vilket Frölunda haft i samtliga matcher innan. Skönt att spöket Lasse Johansson nu blir utbytt, och vi sätter lite griller i huvudet på Frölundas försvarare som uppträder lite virrigt ikväll. Dessutom skiljer det en hel del i hur lagen driver på mål. Frölunda spelar runt och skjuter, men saknar den där rätta offerviljan framför kassen. Den har däremot vi, och varenda gång vi har pucken i zon skapar vi en livsfarlig chans och alla avslut sitter i krysset. Lite ombytta roller.
Många som är riktigt jäkla bra ikväll. Markus Svensson, isens gigant. Burström är ruggigt bra, Pär Lindholm, vilken krigare. Calof, vilken kyla. Adam Pettersson, given i Tre Kronor i min bok.
Oj oj oj vilken match man får se. Kudos till Frölunda som bjuder upp till dans, som vanligt, och vi tackar inte nej till den inviten. Tango vid stupets kant skulle jag kalla kvällens dans.
Inte direkt Martin Lundberg standard där på spiggen Lasch som får en fladderpuck på foten och ser ut som han ska måste amputera.
Noterar också att alla fyra mål suttit i... krysset! Japp, fyra mål i krysset.
Frölunda spelar mer som Skellefteå AIK brukar göra och passar runt pucken och skjuter med fri sikt. Vi väntar dock på rätt läge och sätter tryck emot kassen och skapar mer farliga målchanser.
Måste kommentera hockeyexperternas hockeyexperts försök till att misskreditera Skellefteå AIK.
"Men det har ju kostat på och man har fått köpa spelare som inte alls hållit måttet och fått skeppats. ... Egentligen är det väl bara Calof och Zackrisson som varit genomgående bra värvningar och fortsätter."
Och så nämns Widing, Lehtonen (två "revanch" chansningar som inte gick hem), Sörensen (skadad hela året), Anton Karlsson (18 år), Schremp (lyckades inte riktigt), Broadhurst och... Kabanov?
Alltså, Kabanov var lagets bästa spelare tills MacDonell tacklade av en kota i ryggen. 29 poäng på 43 matcher hade alltså vart bäst i Qatar, och det hade vart ännu bättre utan skadan. +20 i plusminus imponerade ännu mer, likt arbetsmoralen som var helt lysande trots bristande flås och fysik. Öppnade slutspelet okej och steg i prestationerna, tills lövensvinet Rahimis överfall. Opererade sig direkt efter säsongen tog slut och slutförde säsongen skadad.
Kabanov hade otur men var jävligt bra. Vet inte hur han skötte sig utanför isen men på isen var han väldigt väldigt bra.
"Som sagt. Imponerande att man trots så många misslyckade värvningar ändå lyckas hålla sig så lyckade." skriver Börje Gnestadius.
Ja, hur kan det komma sig? Sådana avancerade resonemang måste vara dödssvåra för en okunnig köpelagssupporter.
Den sk stommen är kvar i Skellefteå, killar med hjärta för laget som vet hur man tar guld. Guld-Jimme, Fredrik Lindgren, Erik Forssell, Martin Lundberg, Niclas Burström, Markus Svensson, Pontus Petterström. Inga direkta dussinlirare, de är alla SHL-ledande i sina respektive roller.
Unga mindre namnkunniga spelare som Lasse the Almighty J scoutat som kommer utifrån utvecklas enormt och blir även de ledande spelare eller t om världstjärnor: Tim Heed, Calof, John Klingberg, John Norman etc. Bara att träna i det Sovjetiska systemet gör att man blir bättre.
Spelare från de egna juniorleden tränar upp sig och utvecklas och får större ansvar, och blir även de ledande spelare i SHL, framtida stomspelare: Aho, Anton Lindholm, Pär Lindholm, Arvid Lundberg, Adam Pettersson osv.
Sen har vi de senaste tillskotten där de flesta just nu har lite mindre roller, juniorer från de egna leden, som alla har chansen på att bli storspelare om de tränar hårt och utvecklas: Holmström, Marcus Pettersson, Sebbe Aho, Sebbe Ohlsson, Wingerli, Söderlund, Philip Berglund etc.
På den senaste fronten så försöker ju även Qatar. Man har några skador bland de 97% inköpta och tvingas kvotera in någon gnuggare från juniorlaget i en match. Tar och kikar litegrann på juniorerna som fått chansen i år.
Ja, man kan ju konstatera att det är frågan om ett gäng gnetiga spelare där en drös av dem har finska efternamn! hihihihi!
Inte konstigt att Börje Gnestadius inte förstår hur vi kan vara framgångsrika trots att vi misslyckas med ett par värvningar varenda år. Omöjligt för honom att förstå sett utifrån hans eget gnetiga köpelag utan anor.
Hej igen Barbro!! Lite lugnare nu efter Scooby och pizzakväll:)
Ok så här känner jag. Som jag sagt tidigare gillar jag våran trupp extremt mkt. Vi leder serien och har en bra chans på en 4e serieseger vilket vore historiskt.Det är ett kvitto att ganska mkt står rätt till,. Med det sagt håller jag med dig att det vore konstigt att släppa Terry om något inte är på gång.
Är själv lite osäker. Hjärnan säger att detta är truppen som vi kommer köra med,hjärtat säger att en spetsvärvning är påväg in.
Men vad som talar emot att någon kommer in är att våra forwardsjuniorer!! Dessa juniorer gjort ett minst lika bra jobb som Terry(om inte bättre) och att ledningen därför inte känner att dom släpper till på bredden(håller i sådana fall med helt dom)
Broadhurst var helt enkelt inte bättre än en 4e formationsspelare för oss. Det säger ganska mkt om läget. AIK kommer alltså inte värva någon forward om det inte är en extremt bra spelare(finns det på marknaden innan stoppet?)
Backsidan våranär bäst i hela SHL utan tvekan,inte bara för att vi släpper in minst mål utan mest för kombinationen/variationen av spelartyper. Titta bara på Nisse,Aho,Heed,Pettersson,Urbom (som bara blir bättre) mm,mm.
Delar dock din otålighet inför 'stoppet' men vi lär bara gilla läget. Som vanligt vet vi lite om framtiden,detta beror förstås mest på att vi gått till final så många år i rad(då det är mkt ovanligt att klubben diskuterar kontrakt under pågående säsong/slutspel! Visst finns det undantag som tex presenterats under pågående match.
Angående Wikegård så håller jag inte med. Tycker faktiskt han känns som ett AIK fan ,sen är det förstås givet att han unnar andra lag mer framgång än oss och bara väntar på ett läge att ta fram släggan:) ! Men i dagsläget finns det bra många fler lag han 'hatar' mer än oss.
Plats 1-2 är det viktigaste förstås. Men kommer stå vid mitt tidgare ord att plats 1 betyder enormt mkt för mig personligen(oavsett vart vi sen landar) Är en lång serie och en verklig prestation att vinna den. Att vinna serien 4 gånger på rad vore obeskrivligt stort för mig!:)
Plats 2 ger dock fina förutsättningar för det absolut viktigaste!!:)
Läser att vissa mindre kunniga gnetiga skribenter vill ta bort tacklingarna från hockeyn.
Låt dem få det! Och så fortsätter vi andra med att följa hockey.
Det finns baseball, cricket, soft ball, brännboll etc. Låt dem starta sin egen sport!
Undrar bara vilken sport juniorsläckar-Hedman, Gnomström, skallkrossar-Forsberg, taliban-Janne, Eilert, spattelgubben Fabricius, jättebäbisen Sylvegård, Petrellinen och resten av "stjärnorna" skulle välja?
Bara dom inte snöar in på Växjöfinalspåret då man var helt säker vi inte kunde förlora en tredje rak hemma. Är ju ingen katastof förlora,blir mera ett race som Frölunda kommer slita i, mindre favoritskap m.m
Wikegård ser plågad ut i nuläget. Han trivs verkligen inte med AIK i toppen. Frölunda måste vara en utmanare ser han ut tänka.
Det som plågar honom mest ändå tror jag är han befarar fortsatt AIK-dominans. Han ser inte riktigt några tecken på utförsbacke.
Och det är där skon klämmer tror jag! AIK kan börja påminna om hans eget Brynäs totaldominans i över 10 år var det väl? Den största mardrömmen för Wikegård vore om Skellefteå AIK jämförs med hans barndoms Brynäs.
Kan inte släppa det här med Broadhurst. Sillyn har gjort mig nästan helt utmattad och jag vill nästan bara det ska bli 15 februari. Det känns dock fullständigt ologiskt att Lasse J som vill ha stor trupp skickar en utan att Pesonen är åter,utan ha klart med någon ny. Dessutom tror jag LJ anser vi ha mycket bra trupp så något annat än en säker förstärkning tvivlar jag på det vill ha in.
Spännande match imorgon!! Önskar att jag ochså kunde se matchen live men gick inte denna gången. Hoppas dock Sofos får en trevlig stund samt ger en bra stämnings rapportering efteråt. Att vi får bära ett visst favoritskap är bara att acceptera. Frölunda har gått klart tyngre än oss efter nyår. Vi har tillsammans med bla Luleå ,FBK och Karlskrona tagit mkt poäng. Tror ochså vi vinner imorgon,vi har haft en förmåga att växla upp mot dom sk 'bättre' lagen på sistonen.
Men med det sagt ska vi vara ödmjuka!! Vi har nu Frölunda,Linköping och Luleå på rad.Inga dåliga lag och lag som desutom vill studsa tillbaka från att blivit såväl nollade som bortdömda.
Vinner vi imorgon klarat vi troligen av att förlora en av dom kommande matcherna mot topplagen, speciellt då Frölunda oxå kommer gå upp 'tungt' i många , många matcher framöver.
I morrn har jag sittplats i SKA. Räknar med bra tryck på från NP och GG! Frölunda har ju gått sämre lite längre än AIK, förmodligen mycket pga av hård träning. Hoppas det håller i sig en match till. :-)
{7804}: Ja han börjar mopsa sig igen med allt snack om kommunal doping m.m. Gäller han håller sig på mattan. Han får ta och kamma sig helt enkelt eller klippa sig och skaffa ett jobb. Varför inte som begravningsentreprenör? Allt det svarta har han ju redan.
En stabil bortaseger mot ett desperat lag i poängnöd. En vinst utan att glänsa av den Sovjetiska lagmaskinen Skellefteå AIK. Likt en Sovjetisk traktor som tuggar på, svårstoppad.
Också glädjande att MoDo vinner och knaprar in, samt att Färjestad gör hela hockeysverige en tjänst och tvålar dit styggelsen Qatar. Sen flickans utvisning... hihihihi! Jag tycker ändå det är rätt av domarna. Radioaktivt åker hon på denna utvisning eftersom hon är så jäkla råttig. Börje i Gnesta har det tungt!
{7827}: Absolut !! Modo och HV var dom stora vinsterna(bortsett från våran förstås)
Imponerande av Modo verkligen. Skönt att vi kunde 'lugga' Malmö. Vinner nu Modo hemma mot Malmö är det 2p och ett psykologiskt övertag.
I matchen var Hanses fenomenal (igen) Vi har verkligen ett vasst målvaktspar nu och man känner inte alls samma oro som tidigare när han spelade(sen kan han bli ännu stabilare och ha en högre lägstanivå.)
I övrigt var Jimmie bra och fick göra det viktiga 1a GWG oxå. Även AHO ,Lindholm och Zacke ska ha beröm. Lindholm är tom snabbare än Norman för tillfället.
Stabil insats utan skönspel. Vinner vi på lördag kommer vi hålla undan!!
Matchstart!!:) Hanses vaktar som förväntat kassen. Enligt mig bäst på banan sist vi mötte Malmö. Thuresson avstängd. Självklart ett avbräck för Malmö att ha sin landslagsforward borta.
Idag har åsnorna från media 'norr' basunerat ut att Norman är klar för DIF!! 'scoopet' kommer dock i direkt samband med löneredovisningen den egna succeliraren Rajala:) Vet nu inte om det är 16 000x 20 dagar eller 30 dagar. Dessutom har kvalitén på från personen tidigare varit under all kritik:)
Norman går förstås direkt ut och säger att han är besviken när folk hittar på!!
På tal om Norman!! Han ligger väl 300 000-400 000 mindre i lön än superstjärnan i Luleåklänning:)
Lite småtrist med Terry som har/hade stor potential men inte riktigt fick det att stämma hos oss. Med tiden överarbetade han lite väl mkt och vart tyvärr ofta enmansshow över hans spel.Han gjorde dock några riktigt bra matcher och önskar han lycka till i BIF.
I övrigt kan vi konstatera att 'patienten' har haft en riktigt tung AIK dag idag:) Detta utan att en endaste Brynäs fan varit framme med pekpinnen och rättat :) Inte så lätt att alltid vara ständig lillebror för åsnan och mindervärdeskomplexet lyser lika starkt som den tidiga vårsolen.
Underbart!!:)
Dessa extrema och AIK fokuserade dagar kommer extra ofta när:
1. Det gått riktigt bra för AIK i något sammanhang (Nu 6 spelare i landslaget,serieledning,succe av Heed mm) 2. När någon i Luleå gör något riktigt pinsamt:) Denna gången Wallmark igen (och snart igen och igen....) Tidigare Legace mm.
Vid dessa tillfällen blir 'patienten' mkt nervös och behöver på kortast möjliga tid komma ut med så mkt textmassa som möjligt där han smutskastar AIK. Alla har förstås redan läst innehållet upprepade gånger där favvo'pastandet' är olika anekdoter om Fläskberget,Fiasko Jocke,Brutus,sållet mm:) Men även besattheten över AIK uteblivna damsatsning är ett hett ämne för pajasen:) Ett ämne ingen annan motståndarfan i vårt avlånga land ens ägnat en tanke över förstås:)
Genomskinligt? Förstås!!:)
Idag har vi andra även haft nöjet att läsa hur det inte gör så mkt om man bara 'förstärker' det hela lite lagomt snyggt när man filmar. Haha åsnan levererar verkligen i toppklass och sätter sen genast igång med ett nytt helvilt klipp och klistrande:)
Det roligaste av allt är förstås att Wallmark tycker precis likadant som patienten :) Bara googla lös och läs hur han ser på sina egna filmningar. Länge sedan man stötte på en sådan patetisk figur i svensk hockey.
Spelaren döms unisont ut på diverse forum av ALLA lags fanskaror!!:) (vilket är fantastiskt bra.)Inte konstigt att killen fick lämna AIK med svansen mellan benen fullt medveten att han aldrig ens skulle vara påtänkt en plats i guldlaget.
Läste nyss att han åkt på 4 st diving utv denna säsong och 3st förra säsongen:( Ett Lulefan på ett annat forum skriver att han filmat än mer än så men tyvärr klarat sig undan många utv:)
Fantastiskt !!:)
Ser verkligen framemot matchen mot Luleå hemma och hoppas vi får se ett patenterat svandyk från den högre konstsimskolan då.
Imorgon Malmö borta. Malmö som riskerar avstängning på Thuresson (förstås en av deras toppspelare) efter en tripping på en fd AIK bekanting i Mustonen. Inte sett situationen så svårt att uttala mig. Klart avbräck för Malmö om så blir fallet.
Drömscenariot vore förstås vinst i dom kommande två matcherna. Känns fullt realistiskt och hoppas vi fortsätter jobba till oss många PP lägen. Gör vi det blir vi mkt svåra att stoppa framöver.
Imorgon tror jag Calof,Axel,Zacke och Heed målar(minst)
Huge: Sen är Jag rätt säker på att vi har något kvalitativt på väg in i laget innan transferstoppet. vilket troligen är En av anledningarna till denna deal.
Gäller nog bara för er att hitta rätt omgivning för honom för att få ut vad som finns i Terry.
dröm vidare ;) först måste ni ta er vidare från play-in eller Kvarten innan ni kan få möta oss :P
BGJ och Yoda: Tack för info, låter ändå skapligt om man får tro er. Som Yoda säger: man kan inte kräva att han ska ersätta Rödin fullt ut, nåt som förmodligen ingen brynäsare heller har räknat med. Men som ni säger: ett bra komplement verkar han bli, vi har ju själva redan hyggligt med konkurrens i både första- och andrafemman. Känns även som att båda lagen/föreningarna verkar vara nöjda och har känt sig som "vinnare" i det här upplägget. En önskedröm vore ju att Broadhurst kommer att skicka ut er ur slutspelet med ett avgörande mål, om och när vi möts där. Vi börjar bli lite less på alla torskar mot er nu, nästan lika ledsna som jag tror att Modo är över alla raka torskar mot oss.... ;-)
Huge: var nog så enkelt att han hamnade långt ner i hierarkin. Konkurrenssituationen i Skell är benhård och man har många bra spelare. Tror han kommer att bli ett bra komplement till er trupp men tror inte ni ska se honom som ersättare för Rödin. då sätter man förväntningarna för högt. Generellt med ert skadeläge så bör det ses som en bra värvning ändå
Verkar vara en kanonkille som verkar vara en bra lagkamrat, ger ett mycket sympatiskt och seriöst intryck, verkar ha mycket bra attityd.
Hos oss öppnade han säsongen okej men har spelat sämre och sämre när man hoppats att han skulle bli bättre och bättre när han kom in i laget och spelsystemet. Väldigt rapp och energisk, okej skott, bra dribbler, men oerhört klen i närkamperna och tappar ofta pucken, begränsat spelsinne.
Det går såklart inte att jämföra Terry med Rödin som är oerhört spelskickligoch som är en av seriens bästa forwards. Spelstilen är mer lik Mannbergs, åk järnet och jaga efter, skjut, böka och rafsa. Klart bättre än Mannberg skulle jag påstå, men det räcker inte för att ta en ordinarie plats hos oss. Tror däremot han kan passa in bra i er tredjefemma där Mannberg spelat bättre än någonsin.
Huge: Vet inte vad Yoda och andra säger men jag har inte imponerats. Han verkar vara en genomtrevlig och ödmjuk person men jag brukar skriva att han dribblar och dribblar som en galning, det går oftast för fort och han stoppas av backarna just efter blå. Svårt att ta sig på mål, men visst har han lyckats några gånger. Han har energi och vilja. Terry kan mycket väl lyckas hos er men hos oss gick det inte så bra man hade hoppats.
Han har 0 i +/-, drygt 11 min/match, poäng 6+7, sitter sällan i utv-båset. Han är för dyr (antar jag) för det han har presterat.
Vi Ske-fans är nu mest nyfikna om detta öppnar för nått nytt hos oss!
{7804}: Broadhurst klar för Brynäs. Nån som kan ge lite mer info om honom och hur han sett ut hos er? Spontant känns det iaf som vi har fått en någorlunda hyfsad ersättare för Rödin.
Kul att vi hittat tillbaka till vår Sovjet på 80-talet inspirerade hockey. Ett par riktigt jäkla granna mål igår av Calof och Tim ”Boomstick” Heed.
Ser också att superfilmaren Wallmark åker dit för filmning igen. Det har vart så många incidenter med filmaren Wallmark att han borde få ett kraftigt straff. Stäng av fanskapet i 10 matcher eller nåt. Varje jäkla match är det en grov filmning av Wallmark, han är t om värre än Antonia Rödin.
Läste också om öknmandiskussionen på Qatars forum. Värsta Köpelustan, (penga)Pungen för Linköping, totalt missriktade öknamn ej sprungna ur verkligheten. Sen var det Pölsan, korven, osthyveln eller vad nu Börje Gnestadius brukar skriva.
Det namn som känns mest rätt är Qatar. Säg till om ni vill höra en förklaring varför det är ett så himla passande namn.
{7603}: Läste att det var säsongens 4e diving utv av spelaren. Läser att tom egna supportrar tycker han skjutit sig själv i foten med sitt filmande då domarna har järnkoll på fuskaren.
Instämmer till fullo!!
Böter hjälper förstås inte utan en avstängning hade det enda rätta efter upprepade straff. Avstängningen i sig hade inte varit straffet utan det pinsamma i att bli avstängd för denna typ av förtelse.
Nu ska man avrunda kvällen med en episod 'Curb your entusiasm' för att somna än godare:)
Xtravaganskaja: Ska kolla på den där divingen. Wallmark gör minst en varje match och Ledins lärjunge är en stor jävla skam. AIK såg piggare ut idag och för varje dag som går den här veckan kanske det blir lättare och lättare ben,hoppas.
Xtravaganskaja: Oja, nu känns "Växjöspöket" långt borta. Håller med, första var riktigt bra spel av oss, i andra fick vi maximal utdelning i PP så resultatet efter två perioder var helt rättvist. I tredje så blir ju spelbilden den förväntade och vi lyckades göra ett mål till också, nu 5 mot 5. Heed, Ritola, Zacke, Petterström var riktigt bra ikväll. Nu vill vi ha revansch mot skåningarna på torsdag och på lördag har jag biljett i matchen mot Frölunda. Heja AIK!