Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
{7804}: Snacka om att försöka förminska Frölundas bedrift, dom vann CHL, just det CHL som Skellefteå aldrig har muskler att gå vidare i.

Grattis Frölunda.

{7804}:
Frölundas supportrar verkar ta det hela med ro:) Oavsett vad riktigt KUL att Frölunda vann.

Än roligare är att mkt trovärdiga rykten säger att AIK skrivit kontrakt med en KHL back som kommer presenteras efter säsongen är slut. Tydligen ska intresset från SHL varit extremt stort.
Stämmer uppgifterna kommer troligen någon annan back lämna AIK . Vem?

Gillar våran backuppsättning väldigt mkt som den är och tycker dessutom det finns stor fortsatt potential för utveckling inom just den lagdelen. Så känner mig förstås kluven tills vi fått saker och ting helt bekräftat.

Men ser alltså ut som vi kommer få KHL förtstärkning på både back och forwardssidan inför nästa säson(minst) Kan bli ett hyfsat PP med andra ord:)

Kom igen AIK!!:)

Frölunda vinner storturneringen CHL! När de landade sent på Landvetter igår natt så hade enligt uppgift 100 000 fans från hela Västra Götaland åkt dit för att hylla spelarna. Nu är det fest i tre dagar i Gäteborg, fram till det blir parad genom stan. Vilken prestation av Frölunda! Detta smäller nog högre än när IFK vann Europaligan?

Börje Gnestadius han hatar osportsliga spelare. Men han älskar Per Ledin som är en magnifik representant för Qatar! Hihihihi! En logisk trippel-saltomortal skulle jag nog kalla det.

Pesonen med laget även om det är i en "light" version. Oavsett mkt glädjande.
Hade helt missat att uppehållet redan började efter Frölunda matchen:( Trodde det skulle dra igång efter kvällens LHC match...haha:)

Svårt att ursäkta bort kvällens final mao;)

Yoda du får falla tillbaka på att vi aldrig kommer tappa så mkt spets/bredd som efter vårt senaste guld. Då fixade vi det galant.

Många kontrakt är garanterat påskrivna och klara,några kommer garanterat 'hemvända'!! (Jocke,Tim,Oscar,Petter,David mm) Får vi tillbaka säg 2-3 hemvändare från guldåren tillsammans med vettiga förlängningar/nya kontrakt från dagens trupp ser det mkt bra ut!!

Du kan sitta lugnt i båten!! Gungar det så tänk på hur många juniorer som redan varit uppe och testat på SHL hockey denna säsongen!!

Något som talar för att den utv ska stanna av!?

Nej ,tvärtom skulle jag säga:)

Forza AIK :)

Nu när det är uppehåll så passar det kanske att dra upp varför Lasse the Almighty J inte lyckats signa upp fler av våra spelare med utgående kontrakt? Där är man lite orolig faktiskt.

Nästa år så påbörjas alltså Oscar Möllers 5-årskontrakt efter uthyrningen. Hoppas Oscar vill komma hem till Skellefteå med familjen.

Även trollgubben Jocke Lindström har gällande kontrakt nästa år.

Men kikar vi då igenom vilka spelare som har utgående, så är det svårt att inte oroas.

Markus Svensson
Erik Hanses

Niclas Burström
Anton Lindholm
Arvid Lundberg
Marcus Pettersson

Andrew Calof
Erik Forssell
Axel Holmström
Martin Lundberg
John Norman
Janne Pesonen
Patrik Zackrisson
Pontus Petterström

Det är fan inga dussinlirare!

Svensson, Norman och Zackrisson ser jag mer eller mindre som förlorade.

Resten lär inte sakna erbjudanden, speciellt Burström, Calof, M Lundberg och Pesonen.

Ställer in mig på att vi tappar minst hälften av dessa 15 spelare, men får ont i magen av det.

Av "doldisarna" hoppas jag att M Pettersson och Holmström stannar i minst ett år till och utvecklas trots utlåning, samma sak med Lindholm som inte är redo ännu. Arvid Lundberg har vart lagets näst bästa back efter Burström, och ser gärna ett 5-årskontrakt med den giganten. Hoppas.

På forwardssidan så måste AIK slanta upp för att få behålla Martin Lundberg med hans standard som ligger ganska långt ifrån Ryan Lasch. Calof skulle också vara intressant, men där har vi en liknande spelare i Möller. Tveksam till Petterström, Forssell måste höja sig, hur allvarlig är Pesonens skada?

Slanta upp för Burström, Arvid Lundberg och Martin Lundberg, det är mina råd!

{7603}:

man får tacka för de värmande orden.

Dels är det såklart att man inte vill att den onda sidan ska få segra, man står upp för de mänskliga hockeypubliksrättigheterna. Men också är det lite som det som Xtra refererar till som "smashläge" mest hela tiden.

Alltså vi är mitt inne i svensk hockeys mätkigaste dynasti i mannaminne, och bjuder ett sådant lagspel och ett sådant artisteri som man inte beskådat sedan Sovjet lirade hockey på 80-talet.

Då kommer det genomsmutsiga laget Qatar och kör med sargutdunkarmedley, köpmani och gnethockey kryddat med torska kvartsfinal i ett helt årtusende.

Alltså, vi är alfahanen i svensk hockey som bara behöver morra åt samma väderstreck som en annan draghund befinner sig i för att det ska bli gul snö och svans mellan benen. Då kommer det fram en dvärgaktig finsk spets och skäller och har sig, gravt jävla störd jycke(fan läs själv Börje Gnestadius, DansbandHjon och gänget) . Svårt att låta bli att inte tufsa till byrackan litegrann så att han lär sig. Men den där fjanthunden ger sig inte, jobbig jäkla jycke.

Smashläge kan man kalla det, straffspark mot tomt mål, frislag med basebollträ mot oskyddad pung?

Sen ska de då sitta där och referera till Frölunda som Värsta Köpelustan, en förening som faktiskt är en riktig utmanare på alla de sätt och vis...och andra lag som "knycker" spelare...när man själv ställer ett lag på isen där i princip varenda en är inköpt för dyra jävla pengar som man fått av någon hamster-08a som vill leka virtuellt lego Roman Abramovich??? Ingen själ, inga anor, inga egna spelare, inget eget spel.

Hur går det i riksserien?

Kalla mig synsk men igår skrev jag Wallmark skulle försöka backa ur Tre Kronor i veckan.

Idag i en låst artikel i NSD är rubriken ungefär- Wallmark är sjuk och missar inledningen av Tre Kronors samling.
Tror det kommer mera imorgon som säger han blivit sämre och avstår.

Jag tror det handlar om att han inte vill bli avslöjad som en bluff men även att han förmodligen är hatad pga alla filmningar.

Alltså jag tycker Wallmark stagnerat och valde en genväg i Qatar där han framstår som tekniskt geni pga av omgivningen och att han blev en prestigevärvning av Osten som alltid har förtur.
Nu har han adderat ett sanslöst filmande i match efter match.

I dagsläget är han en skam för hockeyn.

Skulle han testa i HA skulle alla tänka han duger ju inte ens här.
Han är Bambi på is och verkar helt sakna arbetsmoral och skalle.

Vinglig och tycks ha slarvat med fysiken i flera år.

Visst har han varit AIKare men så många felval och felaktigt agerande gör att jag tar avstånd.

Xtravaganskaja:
Roligt du använder "patienten" som jag tror jag kom på. Annars är Yoda det stora geniet och har väl uppfunnit 98% av alla fyndiga uttryck.

Vi ska då inte ha dåligt samvete för vi försöker ställa till rätta och återge en korrekt världsbild. Det tror jag även vårdpersonal på psyket i Gnesta kommun tackar oss för.
Kort historik här på HS är att Yoda började ett omfattande arbete med att städa upp sommarn 2014 tror jag det var,snart två år sedan. Då hade patienten hållit på och smutskastat ett par år minst utan att jag eller Yoda heller hade koll på detta forum.

Yoda var i princip ensam som tog striden och motarbetades t.o.m av AIKare vilket inte var snyggt.
Jag läste hur han höll på i några månader,hela tiden briljant och inte sällan med humor och finess och tyckte han klarade det bra.

Till slut när det började bli så sanslöst tydligt ingen utom Yoda verkade tänka klart tänkte jag det kunde var idé att ändå visa mig för att tala om det är EN skribent som tänker klart och resten är troll och sjuka supportrar.

Sedan har det blivit mer än bara visa stöd men jag vill ödmjukt påpeka jag inte har bakgrund som spelare eller har andra kontakter inom hockeyn. Jag ser på hockey och är intresserad, det är bl.a därför jag aldrig skriver på NPs forum som håller så hög kvalite.
Det får räcka med att jag är här och tycker till.

Mina tankar just nu handlar mest om.
Pesonen.Skulle sitta fint med oväntad tidig comeback.
Förlängningar av kontrakt kanske kommer några i veckan.
Sillyn,blir det någon ny spelare?

{7603}:
Du kommer antagligen inte tro detta men jag önskade faktiskt att Nilsson skulle göra succe i NHL!! Men efter 'patienten' patologiska besatthet och påhopp av egentligen ALLA AIK spelare ändrades inställningen tråkigt nog lite:(

Nilsson har i skrivandet stund sämst GAA i hela ligan samt näst sämst sv%. Vissa gör förstås allt för att få dessa siffror att likna en total succe:)

Dessa siffror kan förstås inte ens en sjukling snacka bort. Men jag tycker man ska vara försiktig att ge spelare epitet och kalla dom öknamn. Hoppas förstås Nilsson studsar tillbaka och önskar alla svenskar i världens bästa liga all lycka. Blir dock lite extra underhållande läsning när man läser om 'patientens' upprepande rader om allas vår guldkeeper den mäktige 'sållet' Svenssons spel:)

Den där Svensson killen har bäst SV% i hela SHL,mest vinster i hela SHL,och flest SO förstås:) 3e bästa GAA. Det mesta talar för att vi kommer hitta Svensson i absolut topp efter ytterligare en full säsong (med många spelade matcher)

Lite av en tiltat världsbild förstås men i helt olika ligor:)

Men nu går vi vidare och fokuserar på LHC borta på tis!:)

Vad ska vi tro efter tex Modos vinst borta mot ett så länge stabilt LHC. Inte omöjligt att vi har lite flyt och möter dom i en liten 'dipp'

Oavsett vad så tror jag det blir riktigt 'tight'

Känner verkligen vi vinner med 3-2 och att Svensson får chansen mellan stolparna igen.

Kom igen nu AIK :)

Xtravaganskaja:
Härlig läsning,tack.
Så Oilersfansen kallar Nilsson för lobotomerad och giantbaby? hahaha
Ja då har Nilsson börjat visa sitt rätta jag.

Anders Nilsson börjar vandra i samma fotspår som SHLs sämsta målisar någonsin Gusten Törnkvist,Mattias Modig och Erik Granqvist.

Vad är det med målisar och Qatar?
Ingen klubb är i närheten. Qatar har fostrat åtminstone tre av de sämsta någonsin,svårslaget.

{7603}:
Bra inlägg!! Klart mkt onödigt Luleåfokus på sistone! Men med det sagt ligger du förstås i lä om man jämför med 'patientens' besatthet av AIK:)

Blir förstås svårt att inte svara tillbaka tillslut! Så passar på själv när man har konstant smaschläge:)

Sista veckan har varit en ren och skär njutning att följa 'patientens 'totala AIKfokus: ) Mängden AIK inlägg har vida överstigit inläggen om det egna laget och besattheten runt vissa enskilda AIK spelare gör att man misstänker en bakomliggande amorös dragning .

Hur ska det då inte bli denna vecka ?:) Lär troligen slå alla rekord !!:) Speciellt nu när 'patienten' desperat måste flytta fokus mot AIK efter 'superstjärnan' Anders Nillsons fenomenala kväll ikväll.Denna Luleåfostrade gigant levererar återigen verkligt STORT :)

Nilsson gjorde ikväll kanske det sämsta ingripandet en svensk målvakt någonsin gjort 'på andra sidan' Med en imponerade räddningsprocent på runt 63% led man verkligen med nallebjörnen från Luleåzoo. Vissa ingripanden var verkligt plågsamma att bevittna:( Nu hoppas man faktiskt(ärligt) att en human utslussning från NHL kan genomföras (utan att Nilsson ska få allt för bestående skador i transporten)

SHL kanske ?

Nej föresten!! Glömde bort mig:( Vad spelar räddnings% egentligen för roll!!:) Hade det inte varit för Oilers usla försvar ikväll och mot Capitals och mot...osv,osv så borde 'Nilly' lätt ligga på 97-99%!

Kanske tom borde vara hela NHL:s bästa målis?

Sen ska man såklart passa på att skriva om %:en när den är bra,)
När den är dålig(normal) är det inte nåt alls att bry sig om:) Förvränga statistiken är en riktigt klassiker!!:)

Vi andra som lever i verkligheten kan förstås skilja på en (nilly)saga och verklighet:)

Läste precis på ett Oilers forum och tycker vissa FAN bara är för grymma. Saker som lobotomerad och 'giantbaby' är mer passande när man pratar om resande 'freakshows'.Man får som FAN lov att vara lite sansad även i motgång. Nu ska vi AIK fans i alla fall glädjas ordentligt över att Riksserien finns!
Denna oas för dom så törstande:)

Tillsvidare får vi AIK:are fortsätta söka glädjeämnen med ljus och lykta.

Titta bara på Arvidsson!! 2 mål senast och en lysande comeback i NHL! Detta efter hårt jobb över en tid i AHL:) Här pratar vi karaktär och vinnarmentalitet. Sunken verkar även på G!! :)

Visst kan vi tillåta oss att glädjas lite för tillfället i alla fall :) Eller?Även om usla AIK värvningar som Bellemare,Klingberg,Möller mm bara går sisådär för tillfället:)

Serieledningen har vi i alla fall,så många landslagsplatser att röster höjs om att landslaget kanske ska börja spela i svartgult:) Svensson helt lysande,Arvidsson och en bunt AIK bekantingar som härjar på rätt så bra i NHL :)

Känns hyfsat bra att gå en ny spännande vecka till mötes!! Vi hoppas på en fortsatt stigande formkurva samt bra med poäng.

God natt alla hockeyfan!!

Kom igen AIK:)

Vill be om ursäkt jag smutsade ner vår sida idag med så mycket Qatarsnack.

Intressant vecka som kommer och äntligen får vi klarhet inte bara om AIKs trupp utan det finns ju risk andra lag plockar in förstärkning.

När det gäller de två landskamperna blir det ju många AIKare att följa vilket gör det hela intressantare.

Alltså Frölunda som måste upp till norra Finland på tisdag för CHLfinal är knappast nöjda med att gå vidare i turneringen vars status är obefintlig.

Om man får gissa så är det väl mer troligt det inte blir något tillskott i truppen men OM så tycker man det borde klargöras i början av veckan.

Näe Balderskolan gick man inte i,det var en av de andra två.

Yoda.
Ja jag ångrar mig varje gång men det känns som ett jobb någon måste göra,
alltså Qatarmatcherna inte mellon.

Det börjar med att jag vill se hur stölderna gått till och slutar med att man blir illamående och förbannad för ett norrlandslag förstör svensk hockey! Lite som Gina Darawi faktiskt när man tänker efter.
Nä allvarligt jag sitter inte klistrad vid mellon.

Lite kort bara om Sylvegård. Han har alltså tagit det sämsta från Hedman,Granström och Ledin! Till detta är han totalt värdelös hockeymässigt men verkar tro han är dominant! Uppsynen bara den är värd ett matchstraff.

Ska bli skönt slippa Qatar en vecka nu förutom Wallmark i landslaget. Tror han kommer lämna återbud vilken dag som helst för han inser nog han egentligen hör hemma i HA och vill inte bli avslöjad i landslaget.

DansbandsWolf:

Ulf-Ture?

Jaja. Nog ligger man allt sömnlös om nätterna när man tänker tillbaka på alla dessa bataljer mot Qatar. Ett lag som bjuder på fint lir, knappt nån inköpt, och så vinner de nästan alltid alla viktiga matcher när slutspelet drar igång. Sen vilka anor! Nästan bara dåliga minnen mot Qatar... hihihihi!

Men skönt att du avslutar kommunikationen. Känner mig så i underläge när du kommer in här och briljerar med en minst sagt skev verklighetsförankring.

{7804}: Oj oj men nu har ditt maniska lulehat nått all time high Ulf-Ture. Tror jag härmed avslutar all komunikation med dig innan ditt proppskåp ryker och du hamnar i Sunderbyn. Tvingas sova över i Luleå tror jag inte kroppen din klarar av. Tack och hej, ha ett underbart liv och försök nu komma över att vi våldtog ske nu senast hihihihihihihi. Det kommer mera!

{7603}:

Qatar har verkligen Royal Straight Flush både i hjärndöda spelare och IQ-befriade supporters, så är det. De tar död på sporten. Hoppas de lägger ned laget och bara satsar på damhockey i framtiden.

{DansbandsHjon}:

Ja man får väl passa på att gratulera till att ni i Qatar är så anrika inom damhockeyn då. Ni kan vara stolta!

Tycker förresten att din näst senaste post är din bästa någonsin riksHjon.

{7804}: Tack för de innerliga gratulationerna. Jo Luleå Hockey är redan nu efter inte ens en genomförd säsong mera anrik än Skellefteå AIK i högsta damserien. Man blir glad!

{7804}:

{DansbandsHjon}:

man får passa på och gratulera då. Ni har helt klart anor även i damhockeyn, knappt någon inköpt där heller... förutom LAGET då! hihihihi

{7804}: Förstår att du är intresserad av Luleås starka damer och jag kan glädja dig med att vi vann även idag. 4-3 efter straffar mot HV och vi är kvar i topp. Hur gick det för Skellefteå AIK? Hittar inte laget i tabellen....hihihihihihihi

{7603}:

du verkar vara lite utav en självplågare Barbro! Sitta och uggla på Qatar, frivilligt! Sen se melodifestivalen. Huvvaligen, får kväljningar! ;-)

{DansbandsHjon}:

ja hur går det i riksserien egentligen? hihihihi!

{7603}: Ha ha mår du dåligt nu igen när Luleå har vunnit, stackars du. Tänk att inte ens glädjen över att ditt ske vunnit överskuggar bitterheten över Luleås 3-poängare, man tar sig för pannan och tankarna går till en ske-skribent i AB:s kommentatorsfält från Baldersskolan. Kan det vara Farbror Balder vi har här på sf?
Hur gick det för Skellefteå AIK i Riksserien igår? Vi vann.

Håller på plåga mig igen och har sett första perioden av Rögle-Qatar från igår,tror inte jag orkar se resten idag.

FY FAN vilket djävulskt vidrigt skitlag Qatar är!!!

Qatar är en stor jävla skam!

Visst det är domarna som ska beivra men Qatar fyller verkligen upp måttet rågat med skit.

Ett par stjärnor som ska ta vara på slumppuckar eller försöka sig på egna konstnummer -resten av spelet går bara ut på filma,tackla och vidra sig på alla möjliga sätt.

Inget eget spel!
Inget passningsspel!
Ingen vilja att äga puck!
Bara ta vara på misstag!

Qatar påminner om något skitlag i de lägsta divisionerna i Kanada på 70-t och är en total motsats till Skellefteå AIK eller vad vi sedan decennier känner som positiv "norrlandshockey".

Osten,Fagervall och alla andra ledare är ansvariga och det är tydligt dom helt gett upp om att främja utvecklingen för svensk hockey!

Qatar har släppt alla ambitioner hinna ikapp lagen som leder utvecklingen av den moderna hockeyn!

Qatar är en varböld som borde avlägsnas och för svensk hockeys bästa aldrig mer uppstå!

Luleå HF -skamfläcken som får alla hockeyvänner att spy! FY FAN!

Om jag ska ranka Qatars alla vidriga spelare leder Emil Sylvegård i nuläget.
Den supernollan som är totalt talanglös åker bara omkring och vidrar sig. Han måste vara den ultimata hjärndöda som ingen frisk sportchef ens vill prata med på telefon.
Ostfan älskar Sylvegård.
Osten är Satan själv.

{7804}: rättelse. 4 raka Seriesegern. men vilket som skulle det bli rekord. svårt se Frölunda hämta igen försprånget.

Xtravaganskaja: Jag var där ikväll och det VAR magiskt! Underbart! Vi for på lokal direkt efter matchen och har inte haftctid att kommentera. Är lite på pikkalurven nu, men så jäkla stolt. Frölunda är bra men vi var smartare och effektivare ikväll. Så bra AIK är!

Xtravaganskaja: nice :)

Haha 2000kr på 4-1:)

Vilken magisk kväll:)

JAAAA AIK:)

{7804}:
Ser Qatar blev bjudna på minst två mål ikväll och farsen fortsätter med gratispoäng mot alla lag som är mutade?
De andra lagen som tar i vinner mot Qatar.

Jo missa inte på kanal 10 nu kl. 19 åtminstone en timme innan frugan din ska se mellon hihi.
Flyers-Rangers med Bellemare och Oscar L i huvudrollerna.

Den gnetiga ingenmanslandsskribenten Börje i Gnesta, han har minsann aldrig fel, och måste brodera ut sin lögner och hatattacker ytterligare.

Han skrev alltså:

"Men det har ju kostat på och man har fått köpa spelare som inte alls hållit måttet och fått skeppats" och så nämner han Kabanov efter som en av dessa.

Alltså, Kabanov är Skellefteås bästa spelare i första halvan av säsongen, tills han åker på en allvarlig skada då han bryter revben och får en spricka i en kota i ryggen. Han kommer tillbaka tidigare än vad prognosen förutspådde, men är såklart inte i fullt slag. Han kämpar dock även om krutet är blött, och höjer sig i slutspelet. Tills han åker på ytterligare en skada efter ett överfall utanför spelet och tvingas vila, men han slutför ändå säsongen trots skada som han opererar direkt efter säsongen är slut.

Han gör alltså 29 poäng på 43 matcher, med skadeproblem. IMPONERANDE +20 i plusminus. Skapar mycket på egen hand, bjuder på både artisteri och hårt jobb.

I sluspelet står Kabben för 6 poäng på 13 matcher, + 6 i plusminus. Trots skadeproblem.

Alltså, all ovan statistik hade faktiskt vart överlägset BÄST I QATAR!!! Han hade vart QATARS BÄSTA SPELARE både spelmässigt och poängmässigt.

Alltså, den överlägset bästa spelaren sett från det egna laget, det var en misslyckad värvning som inte hållt måttet som man sedan vill skeppa iväg?!?

Sen håller Börje Gnestadius på och skriver om "knycka från MoDo" när man själv ställer upp med typ 2 spelare fostrade i den egna verksamheten. Herregud vilken nolla han är. JÖSSES!

{7603}:

Lasch, som jag sa, inte direkt Martin Lundberg standard. Riktigt kärringaktigt spel. En fladderpuck på foten, halvdöd. En lätt knuff av Sebbe Ohlsson, 75 kg, nästan in med båren?

För det första kan man säga: Skellefteå AIK, halleluja!

För det andra: Skellefteå AIK är the real deal.

En kanonmatch som man kommer att komma ihåg. Två bra lag, grym stämning, en spännande match där dynastiernas dynastilag Skellefteå AIK rättvist kniper segern och stormar fram mot en 5:e!!! rak serieseger. Helt jäkla makalöst!

Det är ytterligare en jämn och bra match mellan dessa två storlag. Den här gången är det vi som har lite medstuds och lite flyt, vilket Frölunda haft i samtliga matcher innan. Skönt att spöket Lasse Johansson nu blir utbytt, och vi sätter lite griller i huvudet på Frölundas försvarare som uppträder lite virrigt ikväll. Dessutom skiljer det en hel del i hur lagen driver på mål. Frölunda spelar runt och skjuter, men saknar den där rätta offerviljan framför kassen. Den har däremot vi, och varenda gång vi har pucken i zon skapar vi en livsfarlig chans och alla avslut sitter i krysset. Lite ombytta roller.

Många som är riktigt jäkla bra ikväll. Markus Svensson, isens gigant. Burström är ruggigt bra, Pär Lindholm, vilken krigare. Calof, vilken kyla. Adam Pettersson, given i Tre Kronor i min bok.

{7804}:
Lasch vilken pajas! Han får en liten tryckare och måste släpa sig ut!

AIK kämpar Frölunda likaså men det är mycket kamp och lite skönspel.
Dessutom ser det ut som vi får mjölksyra så fort bytena blir lite för långa.

Jag tror båda lagen har en växel till.

Oj oj oj vilken match man får se. Kudos till Frölunda som bjuder upp till dans, som vanligt, och vi tackar inte nej till den inviten. Tango vid stupets kant skulle jag kalla kvällens dans.

Inte direkt Martin Lundberg standard där på spiggen Lasch som får en fladderpuck på foten och ser ut som han ska måste amputera.

Noterar också att alla fyra mål suttit i... krysset! Japp, fyra mål i krysset.

Frölunda spelar mer som Skellefteå AIK brukar göra och passar runt pucken och skjuter med fri sikt. Vi väntar dock på rätt läge och sätter tryck emot kassen och skapar mer farliga målchanser.

Ursinnigt tempo i period 1. Det högst tempot jag sett under årets säsong.

Vi får se om mina inför säsong profetior slår in? AIK mot Frölunda i final.

Härlig lördagsunderhållning ikväll. Lite synd att domaren missar offsiden innan Utboms utvisning, hoppas att vi håller tätt nu bara.

Xtravaganskaja:

JAA Nisse:)

Du är guden!!

Fan vad underbart:)

Kom igen nu AIK !!:)

Svensson verkar påkopplad!!:)

Ser att Rajala med monsterlönen är 13e forward idag mot Rögle som vill ha revansch efter ha varit det bättre laget senast de mötte Qatar.

Enligt Norrbottenskurirens siffror bedömer jag alla andra sportchefer skulle betalat ungefär hälften av Ostens erbjudande.

Jag tror Rajala helt enkelt vantrivs med klubben,fansen,staden,truppen och spelsystemet.

Oerhört få talangfulla spelskickliga trivs i Qatar och förr eller senare bryts de ner av den rådande kulturen i Sveriges Groznyj.

Skellefteå AIK:s lag mot Fröunda:

Målvakt: Svensson (Hanses)

Förstafemma: Aho, Burström – Ericsson, Forssell, Norman

Andrafemma: Lundberg, Heed – Ritola, Zackrisson, Lundberg

Tredjefemma: Lindgren, Urbom – Pettersson, Lindholm, Calof

Fjärdefemma: Lindholm, Pettersson – Ohlsson, Holmström, Wingerli

Saknas: Pesonen, Petterström

Synd Pontus är borta. Han varit mkt bra sista matcherna.
Åker snart iväg till SKA. Få se om jag får tid att kommentera under matchen.

Måste kommentera hockeyexperternas hockeyexperts försök till att misskreditera Skellefteå AIK.

"Men det har ju kostat på och man har fått köpa spelare som inte alls hållit måttet och fått skeppats. ... Egentligen är det väl bara Calof och Zackrisson som varit genomgående bra värvningar och fortsätter."

Och så nämns Widing, Lehtonen (två "revanch" chansningar som inte gick hem), Sörensen (skadad hela året), Anton Karlsson (18 år), Schremp (lyckades inte riktigt), Broadhurst och... Kabanov?

Alltså, Kabanov var lagets bästa spelare tills MacDonell tacklade av en kota i ryggen. 29 poäng på 43 matcher hade alltså vart bäst i Qatar, och det hade vart ännu bättre utan skadan. +20 i plusminus imponerade ännu mer, likt arbetsmoralen som var helt lysande trots bristande flås och fysik. Öppnade slutspelet okej och steg i prestationerna, tills lövensvinet Rahimis överfall. Opererade sig direkt efter säsongen tog slut och slutförde säsongen skadad.

Kabanov hade otur men var jävligt bra. Vet inte hur han skötte sig utanför isen men på isen var han väldigt väldigt bra.

"Som sagt. Imponerande att man trots så många misslyckade värvningar ändå lyckas hålla sig så lyckade." skriver Börje Gnestadius.

Ja, hur kan det komma sig? Sådana avancerade resonemang måste vara dödssvåra för en okunnig köpelagssupporter.

Den sk stommen är kvar i Skellefteå, killar med hjärta för laget som vet hur man tar guld. Guld-Jimme, Fredrik Lindgren, Erik Forssell, Martin Lundberg, Niclas Burström, Markus Svensson, Pontus Petterström. Inga direkta dussinlirare, de är alla SHL-ledande i sina respektive roller.

Unga mindre namnkunniga spelare som Lasse the Almighty J scoutat som kommer utifrån utvecklas enormt och blir även de ledande spelare eller t om världstjärnor: Tim Heed, Calof, John Klingberg, John Norman etc. Bara att träna i det Sovjetiska systemet gör att man blir bättre.

Spelare från de egna juniorleden tränar upp sig och utvecklas och får större ansvar, och blir även de ledande spelare i SHL, framtida stomspelare: Aho, Anton Lindholm, Pär Lindholm, Arvid Lundberg, Adam Pettersson osv.

Sen har vi de senaste tillskotten där de flesta just nu har lite mindre roller, juniorer från de egna leden, som alla har chansen på att bli storspelare om de tränar hårt och utvecklas: Holmström, Marcus Pettersson, Sebbe Aho, Sebbe Ohlsson, Wingerli, Söderlund, Philip Berglund etc.

På den senaste fronten så försöker ju även Qatar. Man har några skador bland de 97% inköpta och tvingas kvotera in någon gnuggare från juniorlaget i en match. Tar och kikar litegrann på juniorerna som fått chansen i år.

Ja, man kan ju konstatera att det är frågan om ett gäng gnetiga spelare där en drös av dem har finska efternamn! hihihihi!

Inte konstigt att Börje Gnestadius inte förstår hur vi kan vara framgångsrika trots att vi misslyckas med ett par värvningar varenda år. Omöjligt för honom att förstå sett utifrån hans eget gnetiga köpelag utan anor.

Mastomäki 36 2 3
Jesper Juntto 1 0 0
Samuel Ward 2 0 0
Lundeström 3 0 0
Jesper Ylivainio3 0 0
Oscar Masiello 5 0 0
Anton Toolanen5 0 0
Linus Nässén 9 0 0
Pontus Själin 24 0 0

Hej igen Barbro!! Lite lugnare nu efter Scooby och pizzakväll:)

Ok så här känner jag. Som jag sagt tidigare gillar jag våran trupp extremt mkt. Vi leder serien och har en bra chans på en 4e serieseger vilket vore historiskt.Det är ett kvitto att ganska mkt står rätt till,. Med det sagt håller jag med dig att det vore konstigt att släppa Terry om något inte är på gång.

Är själv lite osäker. Hjärnan säger att detta är truppen som vi kommer köra med,hjärtat säger att en spetsvärvning är påväg in.

Men vad som talar emot att någon kommer in är att våra forwardsjuniorer!! Dessa juniorer gjort ett minst lika bra jobb som Terry(om inte bättre) och att ledningen därför inte känner att dom släpper till på bredden(håller i sådana fall med helt dom)

Broadhurst var helt enkelt inte bättre än en 4e formationsspelare för oss. Det säger ganska mkt om läget. AIK kommer alltså inte värva någon forward om det inte är en extremt bra spelare(finns det på marknaden innan stoppet?)

Backsidan våranär bäst i hela SHL utan tvekan,inte bara för att vi släpper in minst mål utan mest för kombinationen/variationen av spelartyper. Titta bara på Nisse,Aho,Heed,Pettersson,Urbom (som bara blir bättre) mm,mm.

Delar dock din otålighet inför 'stoppet' men vi lär bara gilla läget. Som vanligt vet vi lite om framtiden,detta beror förstås mest på att vi gått till final så många år i rad(då det är mkt ovanligt att klubben diskuterar kontrakt under pågående säsong/slutspel! Visst finns det undantag som tex presenterats under pågående match.

Angående Wikegård så håller jag inte med. Tycker faktiskt han känns som ett AIK fan ,sen är det förstås givet att han unnar andra lag mer framgång än oss och bara väntar på ett läge att ta fram släggan:) ! Men i dagsläget finns det bra många fler lag han 'hatar' mer än oss.

Plats 1-2 är det viktigaste förstås. Men kommer stå vid mitt tidgare ord att plats 1 betyder enormt mkt för mig personligen(oavsett vart vi sen landar) Är en lång serie och en verklig prestation att vinna den. Att vinna serien 4 gånger på rad vore obeskrivligt stort för mig!:)

Plats 2 ger dock fina förutsättningar för det absolut viktigaste!!:)

Kom igen nu AIK :)

Läser att vissa mindre kunniga gnetiga skribenter vill ta bort tacklingarna från hockeyn.

Låt dem få det! Och så fortsätter vi andra med att följa hockey.

Det finns baseball, cricket, soft ball, brännboll etc. Låt dem starta sin egen sport!

Undrar bara vilken sport juniorsläckar-Hedman, Gnomström, skallkrossar-Forsberg, taliban-Janne, Eilert, spattelgubben Fabricius, jättebäbisen Sylvegård, Petrellinen och resten av "stjärnorna" skulle välja?

{7603}:
Mkt vettigt Barbro ! Så mkt vettigt att jag får återkomma med tankar kring det hela:)

Middagsbestyr och fredagsmys med knattarna:)

Bara dom inte snöar in på Växjöfinalspåret då man var helt säker vi inte kunde förlora en tredje rak hemma.
Är ju ingen katastof förlora,blir mera ett race som Frölunda kommer slita i, mindre favoritskap m.m

Wikegård ser plågad ut i nuläget. Han trivs verkligen inte med AIK i toppen.
Frölunda måste vara en utmanare ser han ut tänka.

Det som plågar honom mest ändå tror jag är han befarar fortsatt AIK-dominans. Han ser inte riktigt några tecken på utförsbacke.

Och det är där skon klämmer tror jag! AIK kan börja påminna om hans eget Brynäs totaldominans i över 10 år var det väl? Den största mardrömmen för Wikegård vore om Skellefteå AIK jämförs med hans barndoms Brynäs.

Kan inte släppa det här med Broadhurst. Sillyn har gjort mig nästan helt utmattad och jag vill nästan bara det ska bli 15 februari.
Det känns dock fullständigt ologiskt att Lasse J som vill ha stor trupp skickar en utan att Pesonen är åter,utan ha klart med någon ny.
Dessutom tror jag LJ anser vi ha mycket bra trupp så något annat än en säker förstärkning tvivlar jag på det vill ha in.

Spännande match imorgon!! Önskar att jag ochså kunde se matchen live men gick inte denna gången. Hoppas dock Sofos får en trevlig stund samt ger en bra stämnings rapportering efteråt. Att vi får bära ett visst favoritskap är bara att acceptera. Frölunda har gått klart tyngre än oss efter nyår. Vi har tillsammans med bla Luleå ,FBK och Karlskrona tagit mkt poäng. Tror ochså vi vinner imorgon,vi har haft en förmåga att växla upp mot dom sk 'bättre' lagen på sistonen.

Men med det sagt ska vi vara ödmjuka!! Vi har nu Frölunda,Linköping och Luleå på rad.Inga dåliga lag och lag som desutom vill studsa tillbaka från att blivit såväl nollade som bortdömda.

Vinner vi imorgon klarat vi troligen av att förlora en av dom kommande matcherna mot topplagen, speciellt då Frölunda oxå kommer gå upp 'tungt' i många , många matcher framöver.

Spännande!!

Känner verkligen att vi vinner med 4-1!!:)

Kom igen AIK!!

I morrn har jag sittplats i SKA. Räknar med bra tryck på från NP och GG!
Frölunda har ju gått sämre lite längre än AIK, förmodligen mycket pga av hård träning. Hoppas det håller i sig en match till. :-)

{7804}:
Ja han börjar mopsa sig igen med allt snack om kommunal doping m.m. Gäller han håller sig på mattan.
Han får ta och kamma sig helt enkelt eller klippa sig och skaffa ett jobb.
Varför inte som begravningsentreprenör? Allt det svarta har han ju redan.

« · 1726378 · »