Blister Brigade:
Lindholms avslut satt i krysset matchen igenom. Då menar jag exakt i krysset.
Vi ser ruggigt stabila ut ikväll och är ganska överlägsna, även om domarna gör sitt yttersta för att hjälpa Djurgården. Var hittar SHL sådana där blindstyren? Vi dominerar spelet från minut 1 till 60, nästan leker med motståndaren, och åker på 10 stycken 2or? Minst hälften av dessa är direkt felaktiga, motståndaren skulle ha spelat 40 minuter i BP med samma bedömningsnivåer. Jag brukar inte kommentera domarinsatsen eftersom domarens misstag brukar jämna ut sig sett efter en hel säsong, men ikväll är det ett justitiemord. Det kan tyckas konstigt att klaga på domarna efter 1-5 på bortaplan men kvällens insats är bland det sämre jag har sett i hela mitt liv.
Redigerad kommentar
Knegare:
Eller så menade du att sannolikeheten att DIFiplinämnden gör rätt bedömning är inte så stor, kanske?
Knegare:
Öööhh...vad snackar du om nu?? Vi får väl hoppas att nämden gör rätt bedömning av situationen menar jag...antar dom har mer vinklar av tacklingen än vi??
Rätt bedömning är allt man kan hoppas på, menar inget annat.
M.Lemiux: Du tror på tomten också,va?
Hur som så är det bara att gilla läget vilket beslut dom än tar...fast han är ju trots allt första gångare...Lindholm alltså...på seniornivå...har väl vägt in tidigare...men då har vi ju fallet Sylvegård å vips är vi på ruta ett igen...
Blister Brigade:
Som sagt, det lär visa sig snart...hoppas iaf dom gör en rättvis bedömning av situationen åt bådas håll.
Knegare:
Hehe, eller DIFiplinämnden :)
Gissningsvis minst 4 matcher, men mellan 4-8 matcher varav nån omsätts till böter, skulle jag tro, mest med tanke på att Sylvegård fick 4 för sin och denna var värre.
Men det visar sig.
Blister Brigade: I mina ögon så kändes det som spelarna inte riktigt litade på Svensson i målet å därmed blev avvaktande att anfalla för framtill Svensson gjorde en "Salo" och lämnade luckan över axeln direkt i 3:e så var matchen förlorad...tyvärr...
Hoppas Hanses står imorrn å Kabanov klickar i direkt så man får en hyffsad helg iallafall...
Zappaholic: Puh...inte ofta man kommer överens med motståndare så här snabbt ;)
Men ifall det blir flera matcher de vettifan...å andra sidan så är det inte för inte vi kallar dom som bestämmer för lotterinämnden...
M.Lemiux: Grejjen är ju den att det inte var igentligen checking to the head...mer boarding som tog på hakspetsen å därför "light out".
Farbror Barbro:
Här snackar vi verkligen att kasta sten i glashus...din kommentar var inte vidare smart, eller hur Sewage..eller Slobodan.
Jag antar att du inte menar min kommentar iaf, det var en nykter syn på Lindholms tackling.
Farbror Barbro:
Olycklig smäll det där, inte alls medveten ful. Värsta smällen i år är nog fortfarande Forsbergs på Fernholm (av de jag sett). Dock är ju reglerna som de är, tar det i huvudet och den främsta kraften riktas dit är det matchstraff och avstängning.
Farbror Barbro: Förvisso så brukar man spekulera varför det blir förluster...ja även vid vinnst.
De enda gånger dom deppar efter förlust är väl då dom är utslagna ur slutspel...fast det är ju ett tag sen nu ;)
Blister Brigade:
Tja, med tanke på eran SS-Svens konstanta påhopp på Luleå-spelare då dom tacklar så varför inte...det är en solklar checking to the head så avstängning är att vänta men tanke på att Sylvegård fick 4 matcher på en betydligt mildare sak.
Tyvärr händer sånt här ibland, Lindholm är ingen ful spelare men denna situation missbedömde han rejält...självklart var det inte med mening, men säg vilken spelare som med flit tacklar mot huvudet?
Ja, förutom vissa Djurgårdare då i kvarten mot Luleå 2011.
Redigerad kommentar
Blister Brigade: Ja det ska bli intressant att läsa den "korrekta" bedömningen på straffet Lindholm igentligen ska ha.
I mitt tycke klockren "open ice" som tog helvittes olyckligt...i beräkningarna skall det tas in att det skiljer exakt 10 cm mellan de inblandade plus att Lindholm hade bladen i isen innan smällen å Bäckman puckhållare...
Blister Brigade:
Attans också!
Färjestad hänger in den i krysset, snyggt där, och tar 2 poäng. Samtidigt kniper Leksand 3 mot Brynäs. Fuleå är nu på allvar inblandad i bottenstriden. Nog sitter man allt och håller tummarna för en bäst av 7 mot... varför inte Malmö?