Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK

ATTANS OCKSÅ!

Drömscenariot för oss är ändå fullt möjligt, att Qatar vinner match 7 i sudden. Frölunda är ett bra lag, och de tillsammans med Växjö är de som vi har störst risk att förlora mot.

Ändå ett väntat resultat ikväll. 0-0

Tydligen kastar luleklacken in saker in i cmore-studion nu oxå.

Redigerad kommentar

det känns som Qatar har fått matchen och lyckats med uppdraget ikväll, 0-0 efter 55 minuter.

Ska man våga sig på en gissning att det blir ett litet flipperspel som avgör?

modomille: Tycker gossarna kämpar på bra på andra sidan, Melker absolut, Klingberg har vi även varit med och påverkat men även Bellemare gör helt okey ifrån sig i NHL va? Stabil defensiv spelare.

Sitter faktiskt och håller tummarna litegrann för att Qatar ska slå ut Frölunda ikväll. För oss skulle det såklart vara det överlägset bästa resultatet, skiljer en hel del i kvalitet mellan Qatar och HV/Linköping eller långskottet Örebro som vi annars får. Samma sak som när man satt och hoppade att Brynäs skulle manövrera ut Färjestad eftersom vi visste att Brynäs inte skulle kunna rubba oss i en serie.

Sen såg jag att Sveriges två finaste juniorlag har vart i farten. Först slog J-20 ut köpejuniorlaget Qatar, väldigt enkelt faktiskt. Inget snack där, även om de rånade oss förra matchen och vann trots att de bra mäktade med 15 skott på mål.

stats.swehockey.se/Game/Events/252063

Sen slog J-18 ut köpejuniorlaget MoDo, gansa mäktigt faktiskt då MoDo toppar upp och spelar med bästa laget medan våra 6-7 bästa J-18 lirare spelar med J-20.

stats.swehockey.se/Game/Events/251589

Snacka om att sitta överst på övre norrlandstronen.

Amitiel:

klart man blir förbannad ibland efter en förlust när domarna var dåliga och hade en inverkan på resultatet. Men det är inte så att jag sitter och summerar allt "orättvist" som hänt de senaste 6 åren i milslånga inlägg efter att vår lagkapten blivit avstängd för tredje gången på kort tid, och att diciplinnämnd, media, domarkår, situationsrum, ja alla är i någon slags konspiration emot det egna laget. Det är på en helt annan nivå än mitt gnäll. Det är ett beteende av en äkta rättshaverist, t om än värre än flens-Ostens lögner och bortförklaringar.

Men ingen som är där inne och påpekar detta. Varför då kan man undra? Är det inte det man ska göra här på hockeysnack, att påpeka hur mycket rättshaverister folk är?

Sven Sewage:
Du inser väl hur mycket den där beskrivningen stämmer in på dig själv.

Allt och alla från media till domare är emot er och varje förlust är det aldrig att andra laget hade en bättre dag utan är alltid att domarna var emot er.

Farbror Barbro:

nu har Bagdad Bob på Qatars sida börjat mata ut sina psykotiska och maniska milslånga inlägg igen. Tidigare var det attacker och hån från alla de möjliga vinklingar riktade mot Sveriges bästa lag. 

Det nygamla temat är: hur orättvist behandlade Qatar är. Av alla. Av motståndaren, domarna, diciplinämnd, situationsrummet, matchsekretariatet, TV-kommentatorer, journalister, experter, ja alla har de gaddat ihop sig mot stackars Qatar.

Domaren gjorde ett misstag för 6 år sedan. Djurgården jorde dittar och dattan. Att Chris Abbot nu blev avstängd för tredje gången på ett par månader efter att ha knätacklat bort Frölundas bästa spelare ur slutspelet... ja det var minsann inget fel.

Vad var det nu en sådan person kallades igen?

Nu har jag det: en rättshaverist! Nu talar jag om en rättshaverist i ordets rätta bemärkelse dock, ingen Zappamums hittepådefinition. Dessa hjon sitter ju och anklagar folk för saker de inte förstår betydelsen av.

Det är egentligen inte så konstigt att Bagdad Bob himself är en rättshaverist när sportchefen flens-Osten själv har så grova rättshaveristdrag. Rättshaverister som är osportsliga och ohederliga... hemska kombinationer, ja!

Kaiser:

Qatars problem, förrutom ett kraftigt överskott av hjärndöda spelare, är att man inte har något spel. Man ställer upp i bisvärm i den egna zonen, och så dunkar man sarg ut eller knallar icing. Framåt satsar man på att ta tillvara på något misstag av motståndaren, göra mål i PP (ofta efter en filmning) samt dessa vansinnigt osannolika flipperspel.

Ovan är inte ens en orättvis beskrivning, utan det ligger nära sanningen.

Det bästa för oss är förstås att Qatar råttar sig förbi kvartsfinalen eftersom motståndet blir lättare för oss. De kan inte ens hota oss med domarna mutade av hamstern samt 99.999% tur med flipperspelen i varje match.

Sven Sewage: Ja nog var det turmål, men det brukar jämna ut sig i längden. Hoppas Frölunda har samma tur ikväll så det blir  7 matcher i varjefall.

modomille:

Förrutom Melker har Adam Larsson vart väldigt bra sen de bytte tränanre och har mest istid i snitt i New Jersey, John Klingberg spelar bra och mycket i PP och gör mycket poäng, David Rundblad känns som fullt ordinarie i ett väldigt bra lag. Lindberg, Granberg och Arvidsson känns däremot som AHL spelare, Jocke Lindström har inte heller gjort någon succe.

Men jämfört med Géatan Royer som ni värvade in till MoDo så har såklart ingen av våra killar en suck! :-)

Sven Sewage: platsar ens nån av dom spelarna i sitt Nhl lag melker är väl den enda?tycker ni borde kalla dom Ahl spelare istället.

Kaiser:

Går det att göra fulare eller mer tursamma mål än skallkrossar-Forsberg? Kvällen flipperspel:

shl.se/shl-arena/39594/

Kommer du ihåg den här?

shl.se/shl-arena/38952/postgame/

Farbror Barbro:

finns inte en chans att jag tittar på Qatar en Fredagskväll, men snabbkikade på SHLs matchrapport innan jag nu drar ut.

Det verkar vara en gammal heerlig Qatarmatch med sargutdunkarmedley, bisvärm framför den egna kassen samt dubbla flipperspel av skallkrossar-Forsberg.

Läs vad de skriver! hihihihi

Från ingenstans kommer kvitteringen, oj! Johan Forsberg tackar högre makter för framgången. Wallmark bara skickar in pucken mot målet, där Johansson stöter bort den - men inte bättre än att den via Forsbergs byxa går in i mål!

Ja, vad ska man kalla det där? Det ser nästan ut som ett gäng igelkottar som intensivt vill in i Lassinanttis målbur och klättrar på varandra.

Luleå har absolut noll och ingenting av spelet, men kvitterar ändå! Herrejösses, och det är Johan Forsberg igen! En fyra mot två-kontring ser ut att förvandlas till ingenting när Fabricius tappar puck, men på något sätt får Forsberg ett skott på byxan (igen!) och kan därefter skicka in pucken i mål.

Redigerad kommentar

men nu spelar Jöötebåårgslaget hyfsat!

Redigerad kommentar

Ju mer jag ser av matchen ikväll mellan Frölunda och Luleå ju mer blir jag övertygad att vi skulle vinna mot Luleå i semi eller Frölunda i ev final. Inget lag spelar bra.

Farbror Barbro:Hihihihihi, nog är Luleå under skinnet på dig alltid sedan år tillbaka Sven-Barbro.

Väntar nu med spänning vad trollfabriken i Byske skall hitta på för trolleri om det blir klart att vi mötts i semin. Myser över oron din hihihihihi.

Blir mötet av kan mycket väl det ta stopp för oss men vi lär nog såra er ordentligt nu när gamla Luleå är tillbaka med kraften och blåmärkena, det Luleå som gjorde alla Skelleftebor till Lulefans så även Sven-Barbro enl vad du erkänt tidigare hihihihihi.

Farbror Barbro:

det är nästan så att man är lite synsk!

Arvidsson upkallad, alltså 9!!! spelare med en bakgrund i Sveriges bästa lag Skellefteå AIK som lirat i NHL i år då. Ifall Alm inte åkt på en allvarlig skada hade det vart 10. Imponerande, minst sagt.

Sen över till Qatar... orchernas smutsiga lag.

Abbot åker på en 3 matchers avstängning efter att ha plockat bort Frölundas bästa spelare för resten av säsongen. En mycket ful bentackling, helt i flit. Flens-Rick Moranis är såklart där och gnäller. Christina Abbot grinar också. Tredje gången Christina blir avstängd i år.

Nu är två tongivande spelare i Frölunda skadade, och så var det en avstängning. Jag hade tippat på 4 skador för Frölunda och 2 avstängningar för Frölunda innan kvarten är över, får se ifall de hinner komma upp i det innan kvarten är över?

Önskescenariot för oss är såklart att serien går till 7 matcher och att Qatar tar den sista matchen i förlängning. Förhoppningsvis kan sedan Frölunda svara med samma mynt och ta med sig några orcher i fallet. Näkyvä och Lassinantinen skulle jag vilja ha bort eftersom de är jävligt bra, sen Ledin och Granström för att de är så jävl hjärndöda och för att de är en skam för sporten ishockey tillsammans med Christina och Camilla Abbot, jättebäbisen Sylvegård, taliban-Janne, skallkrossar-Forsberg, knätacklar-Sigalet, sprattelgubben Fabricius, Daniel Säär... ja de är hjärndöda hela högen, hoppas Frölunda plockar bort så många de bara kan för att göra hockeysverige och dess publik en stor tjänst.

Farbror Barbro:

Och så var det dags för att gå igenom Qatars bidrag till världens bästa liga:

hihihihi!

Farbror Barbro:

sen såg jag att Melker Karlsson nätade igen, 13e kassen tror jag och han går från klarhet till klarhet.

Förrutom Melker så har alltså dessa killar med AIK-bakgrund lirat i NHL i år:

Jocke Lindström

Adam Larsson

David Rundblad

John Klingberg

Tim Erixon

Oscar Lindberg

Petter Granberg

8 stycken spelare, där Melker Karlsson och Adam Larsson stått för det bästa spelet hittils. Men många är unga och under utveckling. Sen har vi Arvidsson som går väldigt bra i AHL, kommer snart att bli debut för honom.

Och så var det dags för att gå igenom Qatars bidrag till världens bästa liga:

???

Farbror Barbro:

riktigt starkt gjort av dig klara av att utsätta dig för något så smutsigt och äckligt som att titta på en Qatarmatch i repris. Beundransvärt.

Såg du förresten att Linus Osmart, "storspelarn" hihihihi, nu är på semester? Inte direkt oväntat. Han har åkt omkring och levt på Moses och stulit poäng och solat sig i glansen ett helt år. De individuella poängen har tickat in, så han är nöjd.

För Skellefteå AIK och dess spelare är det bara en sak som gäller: Guld. Jimmie Ericsson och Oscal Möller är både nu i semifinal, även vår framtida målvakt Anders Nilsson är i semi i Oscar Möllers AK Bars Kazan. Det ska bli kul att följa dessa tre AIKare.

Har du: ?

Har du:

jag förstår inte vad du menar? Vi kan inte göra en Qatar i år.

Vi har redan passerat kvartsfinal.

Vi har inte köpt in varenda spelare i laget.

Wallson förespråkar inte sargutdunkarmedley eller flipperspelshockey.

Är det nån som verkligen tror vi kommer göra en Luleå hockey i år? Tillåt mig gapskratta. Vid alla hjärndöda lhf spelare så ska det inte kunna hända nått år på kartan.

FRAMÅT KAMRATER!!

snowden: CHL är en skit turneringen som mest troligt inte finns kvar om 2 år, serierna i europa är alldeles för ojämna och fortsätter dom nordiska lagen att dominera så lessnar dom övriga lagen i europa. Som supporter sitter man med andan i halsen och hoppas att inte få några allvarliga skador på nyckelspelare, det är inte förens i slutspelet man fått bort dom "farliga" lagen och då är man i regel i ett känsligt läge i sin ordinarie serie och måste välja hur mycket krut man vill offra! Lule har gjort ett bra jobb där och tagit 2 titlar men ser man lite objektivt på matcherna så är det i regel en annan typ av hockey.
Möta och spöa lule i slutspelet ser jag nästan som viktigare än att vinna ett till sm-guld, jag skulle ha månader med psykningar på jobbet ;-) så utan att jinxa lule så ser jag semin som det viktigaste samt roligaste i år!

Sven Sewage:
Sven är rädd för att möta Luleå; ) svider det fortfarande att dom vann CHL?

snowden:

Luleå kommer pressa saik till 6-7 matcher.

hihihihihi! Näe, det kommer de inte! Tippar 4-0, eller möjligtvis 4-1 om de har tur med domaren samt ramträffar och flipperspel en match.

Alltså, Qatar har sin egen speciella stil. Man grusar spelargången. Man skriker "låt han dö, låt han dö" när motståndaren ligger skadad på isen. Man skadar motståndarna i flit, genom bentacklingar, armbågar i huvudet, blindsidetacklingar i skallen. Man filmar vid minsta lilla beröring. Man glappar käft och provocerar och beter sig totalt hjärndött. Kort sagt, man står för allt som är ohederligt och osportsligt inom hockeyn. Den mörka sidan av hockeyn.

Men att det skulle räcka mot Skellefteå AIK, i ett slutspel. Tillåt mig småle. 

Bratwursten:

Luleå kommer pressa saik till 6-7 matcher. kommer bli bästa serien!

Blister Brigade: Gratulerar till avancemang, ni har ett klasslag! Njut.

Tack alla Bifare, vi är förstås skit glada! men det har varit tuffa och bra matcher ni bjöd på ordentligt motstånd skulle defenetivt unnat er ett par vinster!

lycka till nästa år tror ni kommer att gå som tåget!

Powerfade:
Ja, lär väl stämma in i kören.
Grattis till avancemanget, trots att det på förhand var ganska givet. 

Forsberg 1978:Det är bara att gratulera till avancemanget.

Tommy:

lycka till nästa år. Även om det måste svida med 4-0 och elva raka torskar mot oss så kan ni ändå vara nöjda med ert spel de första tre matcherna samt att ni tog er till slutspel istället för kvalserielir.

Segern ikväll smakade mumsfilibabba! Muuuumsig seger!

Grattis alla saik:are UTOM SvenBarbro!

Grattis grabbar. Ni är bra och jag avskyr er lite för det. Lycka till i semin.

Stort Grattis! Enkelt och rättvist. Tragiskt att det hunnit bli så skilda världar sedan vårat guld. Imponerande. Lycka till framöver.

Kaiser: 4-0 går inte att snacka bort. Vår ork och energi tog slut ikväll, inte helt oväntat. Vi har gjort det bra och är säker på att vi kommer lira en positiv hockey nästa år. Våra spelsystem är ju ganska snarlika.

Ser ut som ni får Luleå. Kan bli tuffa matcher.

Grattis till avancemanget! Ni är det bättre laget. Ingen tillfällighet med 4-0.

Blister Brigade: tjoho! Va gött!

Kaiser: allt går in nu! Kommer det mer?

Blister Brigade: Den riinnner in i Mååål!

Sven Sewage: well ;-)

Blister Brigade:

Jag tycker att vi och Qatar B spelar ganska lika. När vi är 4 spelare och de är 5, som det sett ut drygt halva matchen, då ser det jämnt ut faktiskt.

Blister Brigade: ja, precis. Tänk så tungt nu för dem o åka ut i 3e Och behöva göra 5 mål... Hoppas vi fortsätter med spelet från andra.

Kaiser: inte en chans att vi släpper in 5 mål i sista! Trodde nog att dom skulle ta den här matchen men dom har slut på energi nu, klart det tar på att komma från playin och tok köra som dom gjort dom senaste matcherna

Kaiser: jösses! Vad händer!

Blister Brigade: nu säger vi inget! ;-)

Kaiser: där kom 4an! Yes

Kaiser: vafan måste fokusera bättre det var ju Norman som satte 3an!

Blister Brigade: Fuck! Fick jag äta upp direkt!

« · 1674586 · »