Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK

pjåtor:

hoppas Dolly Parton sover på rygg!

pjåtor:

Jag får för mig dom flesta spelarna brukar göra det.

Farbror Barbro: Hoppas han vantrivs som fan där uppe!

Nu är jag i gissningstagen men av det jag läst så får jag för mig Posh tänkt lasta in ungefär 10 miljoner/år som Qatar får leka med. Det verkar inte handla om fantasisummor mellan 20-50 miljoner men vad vet jag.

Lasse J kanske erbjöd ca 150k och då svarade Qatar med minst 300k. Det skulle innebära dom har råd med en till Poshspelare. Då är jag ganska nöjd om dom inte lyckas locka bättre spets än Sweatt. 

Tror han kunnat producera bra hos oss men i ett lag på liknande nivå som Brynäs lär han knappast få till det. Han har då inte burit Brynäs på några axlar.

Kul föresten med satsningen på lokala spelare som de snackade om.

Tycker att det är viktigt att de förlänger med Ledin, sen hoppas man såklart att systrarna Abbots stannar. Viktigt att man har ett lag proppfullt med hjärndöda spelare som man kan hata. Varför inte köpa in Jämtin?

pjåtor:

såg det. en duktig spelare som är vass på rören, men tror nog att Sweat har lite för dåligt spelsinne för att passa in hos oss. Han passar nog bättre in i Qatar där det mer handlar om att jaga sargut pucken.

Japp bra på alla sätt om vi nu går till final.

Såg kuriren i norr skriver att Sweatt är klar och då inser man dom förbrukat en stor del av årets Poshpengar.

Jimmy Landström och Samuelsson verkar svårt störda och fulla av AIK-komplex,övergången handlar mer om oss och att vi blivit snuvade...

Klart Lasse J varit där med ett bud men skulle inte förvåna Qatar dubblade om det gick prestige i affären.

Sweatt är nog bättre än alla andra i Qatar men tvivlar starkt på han kommer trivas eller lyckas i den sura miljön. Nu målas han upp som frälsare också och får någon den rollen brukar det inte bli bra för varken frälsarn eller laget.

Redigerad kommentar

Sven Sewage: Sweatt klar för Qatar

Det här går ju som på räls!

Alltså även jag håller på Växjö ikväll!

Hoppas att Qatars förebilder Växjö tar det i nästa period. 1-1 skulle smaka, hoppas de nöter ut varandra rejält mycket!

Oj då Erixon är visst med idag.

Zappaholic:

Jo men det var i andra perioden redan.

En annan gubbe är ju backen Corey Murphy,svårt se han orka i längden. Sebastian Erixon,borta länge?

Nu Lasch borta. Figren och Andreas Johnsson dessutom frågetecken.

På tal om spelare,skulle inte Rahimi övervaka eventuell födsel snart,.Blir kvar hemma i linköping imorrn?

Nog sitter de uppe i ingenmansland och tokhåller på Växjö. Växjö är precis som Qatar ett riktigt köpelag utan anor. Qatar behöver ha ett köpelag som visar vägen!

Farbror Barbro: Klart dom är trötta. Det ska de vara efter 80 minuters kamp. 

Förlängning Växjö-Frö,bra. Såg dom visade spelare som redan var trötta i Frölunda.

Tänkte även på kaptenerna Joel och framförallt Kallio kan väl knappast vara superpigga i en ev. final om det här blir lång och tuff serie.

Farbror Barbro:

går såklart till Qatar B tillsammans med Fogström, skallkrossar-Forsberg och resten av gänget som får kicken

Sven Sewage:

Såg att Fagerudd lämnar Qatar,din favorit...

Känns som Frölunda och Växjö är jämna lag,bara bra om det blir 7 tunga drabbningar.

Redigerad kommentar

Zappaholic:

okej jag ska inte blanda in dig för du har faktiskt vart trevlig på sistone, så får be om ursäkt för att jag föll tillbak in i gamla synder!

Sen har Qatar sin "landslagsman"... igen...

Ifjol var det alltså Mannberg och Hedman som drog på sig Tre Kronors fina tröjor. Helt jävla otroligt och ett hån mot sporten ishockey! Pinsamt!

I år är det... Wallmark...

Helt otroligt egentligen!

18 poäng och -8 på 50 matcher och obegränsat med spel i första PP. Visst får han en hel del andraassist på diverse flipperspel i PP, men jag blir då förbannad över att en sådan medioker spelare får representera Tre Kronor.

Vi har 15 forwards som är bättre än honom. Eller kanske 17.

Problemet tror jag bygger på är att Mårts bestämt sig för att Qatar som slutade åtta, de ska få x spelare, Brynäs som slutade 10 de ska x spelare etc... problemet är att Qatar har typ 3 spelare från Sverige  (om man bortser från dessa som "knappt kan åka skridskor" som Olimb riktigt påpekade) och resten är inköpta från världens alla hörn... då kan man välja mellan taliban-Janne, sprattelgubben Fabricius och supermongot Per Ledin, och deras snittålder är ju uppemot 42 år. Kvar finns endast Wallmark och de är då tvugna att de en kass spelare en plats i landslaget, en smärre skandal enligt mig.

Sven Sewage: Du kan väl försöka! Jag är ju hjärndött hjon och jag försöker!

Zappaholic:

det är svårt att hålla en trevlig ton när man är en sådan rättshaverist som mig som dessutom saknar ödmjukhet, det förstår du väl?

Sven Sewage: Den trevliga tonen varade inte så länge?

egentligen en dum fråga såklart, men försöker bara visa hur snedvridet allt är på HS.

Här anklagas JAG för att totalt sakna ödmjukhet när jag använder uttryck som Sovjet på 80-talet och en rättshaverist när JAG blir förbannad över Sören Perssons korståg emot Sveriges i särklass bästa hockeylag.

ja nog undrar man allt litegrann vem som mest är en rättshaverist av mig själv, flens-Osten elle Bagad Bob?

Nu menar jag på riktigt, inte när Zappamums fabulerar!

Qatar hörde inte hemma i en semifinal i år heller.

8e plats i serien är en rättvis placering. Dom hade fullt schå med ett semesterlängtande utbränt DIF i playin. 

Efter dom fulspelat och brottat sig slut i kvarten var det tydligt det fanns inga kvaliteer i laget. Därför blev det tre raka torsk mot Frölunda.

Qatar levde på att Lassinanntti var i zonen annars hade dom åkt redan i playin tror jag.

Har läst på flera ställen idag bl.a Sannys blogg att Skellefteå AIK har inga märkvärdiga spelare på papperet men ändå är så bra. Det var någon på lhcs forum som inte skulle vilja byta trupp osv.

Har sagt det förr men är det inte mycket önsketänkande bland motståndare och övriga.

Pettersson,Norman och Lindholm m.fl åker åttor runt de flesta och för mig betyder det dom är bättre än dom flesta.

Blister Brigade:

Näe.

Alltså, Bagdad Bob skrev innan:

Per Ledin, vilken magnifik representant för Luleå hockey!

och så nu, flens-Osten han har minsann aldrig trixat med regler!

Förrutom Lassinantinen (som jag inte har något negativt att skriva om än) och sprattelgubben Fabricius som är grym på att filma till matchstraff på motståndaren, är alltså Ledin och flens-Osten ortens egna represntanter. Herregud vilka smutsiga representanter. De har ju inte folkvett nog att skämmas över dessa idioter som drar ner laget i smutsen så man får ju som norrlänning skämmas åt dem!

Kritisera Osten är mycket känsligt, då går killen igång på alla cylindrar. Blir mer och mer övertygad det finns en koppling där.

Oj vad han skriver om något som är ganska enkelt. Alla normala friska sportchefer har hyfs och moral och överklagar inte vanliga avstängningar. Den här gången var det ju så tydligt ren taktik att få tillbaka Abbott i 7e avgörande. Det var knappast för att få ett klarläggande i ett ovanligt fall.

Osten är helt enkelt en smutsig ledare.

Nu när man är inne på Qatar så kan man ju inte säga deras silly börjat imponerande direkt,tvärtom. Visserligen har jag aldrig begripit mig på Abbotts storhet men sticker systrarna och Ledin så tappar dom ändå stabilitet och kontinuitet. Tänk att ha såna svin som kulturbärare, huvva.

Sandtröm förlängt,hoppas verkligen han är på väg utför med skador och svaga insatser nästa säsong.

Får Qatar inte in flera spets nu och förlänger med Foppa m.fl trots närmast obegränsade resurser så är det ett fantastiskt underbetyg för klubben och Osten.

Då kan man konstatera Qatar har oerhört låg status.

Redigerad kommentar

Sven Sewage: åja vi skulle nog ha gjort vad vi kunnat om vi varit i deras situation, tur vi slupit sånt =)

Och så var det dags för en till från citatmaskinen Bagdad Bob:

Jag säger det igen: Vad är det för jävla skitsnack?Idioterna vill ha det till att Osten överklagar, trixar och fuskar med regler. Skitsnack!

Näe, Flens-Osten har ju aldrig överklagat, trixat, fuskat med regler, slirat med sanningen, brutit mot överenskommelser och anmält till diciplinnämnden, balanserat i den moraliska gråzonen...nej!

hihihihi!

Kloka ord. Har aldrig känt mig så trygg som nu att ledningen fattar rätt beslut.

Förr om åren när det gäller alla sporter och lag har man ju ofta funderat på hur ledarna tänker men inte nu när det gäller AIK. Känns som dom har blykoll,vridit och vänt och diskuterat igenom precis allt kring laget.

Ett tips på läsning och supportrar som vägrar se sanningen och är helt borta är Luleåhockeyforum som är öppet.

Där kryllar det av idioter som får för sig allt möjligt tokigt. CHL är ju jätteviktigt,Qatars backar är betydligt bättre än LHCs, osv.

Man kan säga det levs många liv i total förnekelse och rent självbedrägeri bland Qatarfansen.

Redigerad kommentar

Själv är jag tveksam till Schremp, tycker att både Widing och Sörensen tillför mer. Det går lite för långsamt för att Schremp ska passa in i den Sovjetiska modellen.

Arvid L tycker jag var riktigt bra i matcherna han fick spela i kvarten. Lindholm ser lite skakig ut i spelet med puck, Aho imponerar inte utan puck, och Erik A ser inte riktigt på hugget ut tycker jag. A Lundberg borde definitivt få en match istället för någon av dessa tre.

Tycker inte att vi ska byta ut Svensson ifall han inte förlorar en match. Förlorar han en match bör Hanses få chansen i den efterföljande.

Är det inte läge för Schremp få komma in som 13e och Arvid L också?

Kanske dom vill ha 3-0 först innan dom ändrar. Hanses borde väl också få komma in och avlasta någon gång. Inför 4e mot Brynäs var jag säker Hanses skulle få stå men det är tydligt vi har ledare som är stenhårda och inte ville tappa fokus en sekund.

Redigerad kommentar

Alltså, det är moraliskt fel att göra en Smeichel-utspark på dvärgen så att han flyger till andra planhalvan och slår ihjäl sig när han landar. Det tycker jag. Då är man en dålig vinnare.

Men den där dvärgen är förbannat enerverande. En fet sprätt i pannan så att dvärgen ramlar baklänges, det är en okej läxa tycker jag. Det är det jag sysslar med vecka in och ut här på HS, jag delar ut en fet sprätt i pannan på dvärgen som ramlar omkull.

Men då kommer det in en massa Qatar B och missundsamma Dö-viks fans och kallar en för "en dålig vinnare" samt "du saknar ödmjukhet".

Ingen ifrågasätter dock dvärgens beteende? 

Redigerad kommentar

...dvs göra en Apan dvs balla ur när det gäller. 

Detta skriver Bagdad Bob.

Alltså, detta årtusende har vi en promotion och vinst i kvalserien, en till vinst i kvalserien då vi kvalade, ifall vi nu tar Luinköping har vi 5 raka SM-finaler, vi har 7 st raka semifinaler. Detta i detta årtusende alltså!

Qatar... hihihihi... har passerat skamgränsen kvartsifinal 2 gånger på ett årtusende!

Dessa två gånger förlorade man alltså mot värsta rivalen som råkar vara oss... man torskade fyra raka matcher båda gångerna! Man torskade en SM-final med 4-0 för första gången någonsin! Mot oss!

Dessa två utklassningar inför hela det svenska folket är alltså föreningens två största framgångar på ett årtusende!

Sen ska det sitta ett hjon och skriva att Skellefteå AIK ballar ur när det gäller! :-)

Jösses!

Det är liksom en dvärg som kommer fram och muckar gräl, en extra liten och spinkig dvärg. Om man ville så skulle man kunna sparka iväg dvärgen likt han vore en fotboll. Det är synd om dvärgen som har ganska dålig självinsikt kan tyckas, kanske är dvärgens namn Bagdad Bob? hihihihi!

Sven Sewage:Bagdad Bob måste vara Osten. Senaste inlägget indikerar dett " i finalserien var vi överlägsna i 2 matcher"  " i CHL spelade vi ut Skellefteå". 

Bra dom inte ser nyktert på tillvaron, näthatarna,experter och framförallt ledningen i Qatar men även andra klubbar.

Det stora misstaget dom gör är när dom förskönar sitt egna och förminskar oss. Redan då är mycket vunnet och chansen stor motståndarna tar fel väg. Som Qatars väg raka spåret till helvetet,highway to hell.

Redigerad kommentar

Bagdad Bob, för säkerhets skull drar till med en till:

Nej, jag tror inte Apan skulle ha vunnit enkelt mot oss. Om de ens hade vunnit.  

hihihihihi!

Näe, säkert inte!

Sen är det dags för en till "expert" på Qatars sida att dra till med ett minnesvärt citat:

Är helt övertygad att vi hade tagit minst två matcher mot SKAIK också, nu blir det väl lite svårt att visa det men det är känslan iaf.

hihihihi! Tänk om man kunde få medalj i hypotetiskt hittepåsnack, vi kan kalla det för Bagdad Bobs snackeripris? Då vet jag nog vilket lag som skulle kandidater att vara bäst i SHL, kanske i hela sportvärlden? Ett grundseriepris ska tilläggas! hihihihihi!

Undrar vad Mikael Gath sa till kanadicken efter att han en sekund efter på ett otroligt fult och osportsligt sätt åker och hugger ner Per Helmersson.

Man skulle kunna tro något som:

(A)"man kan inte få matchstraff på uppvärmningen i svensk hockey, och titta där står Helmersson"

eller

(B) "Svinjävla REGEL"

Tycker Gath borde ta och ringa till Ostens advokat, och ge lite extrapröjs till kanadicken som då får ljuga i rätten. Det kommer att bli svårt att bevisa någonting.

Undra om lhc kan sprattla till något mer,ser inte ut så.

Ser att kommentatorn är Tommy Åström. Mycket kunnig och duktig. Det var även han som myntade "det är roligare att titta på målarfärg än att se Qatar spela hockey".

Sjukt jävla bra match av oss ikväll. Vi leker hockey, och en fem av målen är så granna att man skulle kunna spela in och göra en instruktionsvideo hur man gör snygga mål.

Många som är ruggigt bra ikväll, Forssell såklart, Heed - vilken jävla spelare, Svensson - en gigant, Kabanov - vilken lirare... mer eller mindre hela laget är otroligt bra.

I Linköping tycker jag Vrana är bäst, igen. Han är den enda spelare som spelar som han själv tror på det han gör. Kvällens mest hjärndöda... det är ingen högoddsare! Det är lövensvinet Rahimi som precis som vanligt åker omkring och är både värdelös och hjärndöd, filmar och slänger sig som en liten flicka, smäller på folk i ryggen, spelar jävligt hjärndött helt enkelt. Han känns som ett verkligt Qatarköp. Rautio har 63% i kassen, i slutspelet... Qatarstyle även det!

Sven Sewage: nu vart du nöjd sven! :-D

Sven Sewage: Ja, ni har ju haft i stort ett intakt lag i slutspelet, kunnat vila ordentligt och har förstås erfarenhet och rutin av att toppa form i såna här lägen.
Alla lag är iofs mer eller mindre skickliga på just att hitta rätt kombintation av träning och vila, för att hitta formen lagom till ex ett slutspel eller en formtopp i seriespelet.
Ni verkar just nu ha lyckats osedvanligt bra, LHC ser ju helt stillastående ut i jämförelse.
Trevlig ton bemöts med trevlig ton, svårare är det inte!

och där drar kommentatorn till med: SOVJET PÅ 80-TALET!

En milstolpe!

hihihihihi!

Sven Sewage: Dessutom har de väl bytt målvakter i båda matcherna. Det måste kännas extra värdelöst.

Vi kan hålla god ton om vi vill 😂

Zappaholic och Huge:

skillnaden nu, efter vi har en match i benen i semin + att vi fysiskt är toppade just nu, är också att passen sitter på bladet. Tempot är helt enkelt för högt för Linköping, tempot i passningar, skridskoåkning, i tanke, i närkampsspelet. De är hela tiden steget efter. 

Man är fan stolt över hockeyn vi spelar just nu.

Tack föresten för den trevliga tonen!

Zappaholic: stackars publik! Fan va dom ska lida...

Sven Sewage: Linköping är skitdåliga. Och ni är riktigt bra. Tycker det är en pinsam insats av LHC.

Men jag tar av mig hatten för ert spel.

« · 1677334 · »