Kollade lite på vad Micfliker gjorde i LHC.
En positiv sak är han var ganska osynlig i slutspelet som jag minns det.
Det verkar som han var tämligen beroende av Taffe också. Det ser ut som flickans produktion var petningar,styrningar och returer.
Visst det krävs talang för det också men man hoppas ju att han i Qatar försvinner helt om ingen matar honom.
Min uppfattning är att han är helt beroende av omgivning och absolut ingen som tar tag i spelet. Man kan ju alltid hoppas det blir en flopp och Osten sin vana trogen saknar kyla och för att hålla skenet uppe värvar tidigt och tar det han får för våldsamma överpriser.
Läste på ett bra ställe det ryktas om 500k/mån för Micfliker. Ingen verkar vilja gå till Lulä om inte lönen är dubbelt över rätta värdet.
Sven Sewage:
Kari Jalonen tror jag du tänker på.
Han och backen Kari Suoraniemi var lyckade men som jag minns det var AIK tvungen spara och välja en av dom och behöll Suoraniemi.
Minns jag tyckte det var fel val för jag fick för mig det hade varit lättare hitta någon som gjorde det defensiva någorlunda medans Jalonens konster över hela banan skulle bli omöjligt ersätta. Har alltid trott jag fick rätt där.
DansbandsWolf: Nu förtjänar ju den käre "SS-apan"/Ulf en riktig näsbränna. Men jag tycker ändå det är viktigt att det inte blir nån offentlig uthängning av orimliga proportioner.
Tyvärr finns det ju folk som inte kan hålla det till att driva med honom här på HS utan risken finns ju att det blir privata påhopp. Och det tycker jag gott vi kan hålla oss ifrån och motverka.
Att karln beter sig som en idiot på internet är alla fullkomligt överens om, men vi kanske inte behöver sabba hans privatliv för det. Menar inte att det skett felaktigheter, men iom att han är outad så bör man ändå tänka lite på vad man faktiskt gör och utsätter Ulf och överhuvudtaget varandra för IRL.
Redigerad kommentar
Sven Sewage:Godmorgon Ulf Lindgren, ser att du krupit fram under din sten efter att varit golvad ett dygn.
Din Facebooksida är intressant och jag noterar att vi har gemensamma bekanta. Undrar om de känner till ditt trollande och hur du beter dig på nätet? Jag får komma fram och säga hej nästa gång det blir besök till pitestrippen.
Och du, ta det lungt med lådvinet med tanke på hur du ser ut på bilden i länken :)
För övrigt är förlusten av Erik A en jättemiss av uberlasse. Erik har en stor stor del av saiks framgångar och jag hade gärna sett honom i Luleå.
Zappaholic:
nu är inte jag Uffe, men tycker du att det är vettigt att skriva till en 58 årig man att hans aorta ska brista?
Sven Tuta:
nej, nej, nej, nej, nej.
Ha en bra dag du också ditt lögnaktiga lilla hjon!
Jag har hört att Svartvadet är på rundresa på diverse kanadensiska ålderdomshem, stämmer det? Stämmer det att Foppa är och super i Las Vegas och lovar dittan och dattan till gamla hockeypolare på fyllan?
Farbror Barbro:
meningslösa mastodontinlägg av psykot Bagdad Bob på Qatars sida... och ett fjärde klistra in av samma inlägg! Som om någon skulle ha missat de första 3? Bra fantasi där... hihihihi!
Sen är rumpnissen där och klipper och klistrar också... bra gjort! Trodde inte att rumpnissen var mentalt utvecklad nog för att lyckas med ctrl+c och sen ctrl+v men den lilla rumpnissen överaskar. Kanske har han röststyrd dator eller så har den personliga assistenten hjälpt till?
Jaja... ser att de fabulerar om vilka de vill att vi ska få möta i CHL. Vienna Capital och Helsingfors skriver de!?!
Ja, det skulle vara ganska roliga och passande lag för hockeydigniteten Skellefteå AIK. Wien är ju en kulturell högborg och de har ju haft Beethoven, Mozart och diverse filosofer och vetenskapsmän, nu kanske det är dags för dem att få uppleva Skellefteå AIK? Helsingfors är ju klassisk hockeymark. Riktigt roliga matcher ifjol även om det märktes på båda lagen att det inte var blodigt allvar, men inte mig emot. Två orter där det definitivt skulle vara roligt att åka till på en liten hockeyroad trip. Finbesök för dem.
För Qatars del hoppas jag på typ Dnepr Dnopr från någon förorenad betongstad i en östeuropeisk bananrepublik, samt något fakelag från ett land där ingen bryr sig ett smack om hockey. Typ Cardiff i Wales eller nåt? Det skulle passa bra.
Alltså, vem bryr sig om CHL? På riktigt? Det är liksom att hävda att man är väldigt musikintresserad, och sen sitta och på riktigt digga Eurovision. Alltså är man ett riktigt band eller en riktig musiker så bör man nog undvika Eurovision.
Hockey-VM känns mer genuint och det har vart kanonbra stämning i Tjeckien. Det känns lite urvattnat att ha hockey-VM varje år när Stanley Cup fortfarande pågår, men iom att det är så många Skellefteåspelare med så känner man sig tvungen att följa turneringen.
Blir en tuff kvartsfinal mot ryssarna, hoppas såklart att vi inte gör en Qatar och ryker direkt i kvarten. Men ryssarna är favoriter, helt klart.
Såg att finnarna tog dem, och att Pesonen hade en ass.
Jag har lite frågesport till dig Barbro:Det finns två stycken i Finlands trupp som har anknytning till Skellefteå AIK. Den ene är Pesonen, vem är den andre?
Ja där ser man. En hel hord av hjon är där och likar varandras lögnaktiga inlägg.
Ett litet tankeexperiment:
Tänk om jag inte alls är den kunnige skribenten Uffe? Tänk om jag inte är hockeyfilosofen Farbro Barbro? Tänk om jag inte är från Boden, eller Piteå, eller 58 år, eller 67 år.
Tänk sedan vidare...
Tänk om Qatar faktiskt är ett gnetspelande köpelag utan anor som har diggat att torska slutspelsmatcher i ett helt årtusende?
Tänk om Qatar Bs snilleblixt till strategi att köpa in en massa rejects från Qatar inte har vart så väldigt lyckosam och inte heller kommer att bli det?
Tänk om det kandensiska veteranhockeylaget MoDo faktiskt skrev kontrakt med superspelaren Géatan Royer 38 år gammal lingonligornas lingonligalirare?
Vad skulle det betyda ifall allt ovan var sant?
Jo, att ni är ett hord av lögnaktiga hjon och att jag hela tiden skrivit sanningen! hihihihi!
Ser det är många + och gilla ,vem orkar sånt?
Stor debatt kring denne Ulf som säger kloka saker men min bedömning är att det inte är en "äkta" Sewage. Ulf har väl bara som jag också brukar, lånat klassiska uttryck.
Modoiterna fantiserar om sitt lag ,likaså Qatarerna och dom verkar båda släppt alla hämningar och anständighet. Finns inga gränser längre och främlingslegionerna tar form.
Ibland känns det som AIK och Lasse J slängt iväg en pinne långt ut till havs och nu simmar hundarna ut, lurade bort från den rätta vägen.
Erik A lämnar och allt känns naturligt odramatiskt. Ingen smutsig skilsmässa som Osten har för vana skapa med dom mest lojala.
Tror förresten Anton Öhman kliva fram i vinter.
En back och två forwards in och det vore mumma med en återvändare av dessa. De andra två får gärna vara något nytt och fräscht.
Zappaholic: Att han skulle vara så gammal som 58år hade jag aldrig trott. Världen upphör aldrig att förvåna.
Zappaholic:
jag tycker att det är jätteroligt att det som jag skriver får spridning. Men jag är inte Uffe. Uffe verkar för övrigt väldigt kunnig om det som du påstår stämmer ;-)
Zappaholic:
det är inte mitt fel att Barbro är smart, kan mycket om hockey och skriver på ett grymt bra sätt. Jag ser oss två litegrann som två stycken pärlor bland svinen.
Att man kallar Qatar för Qatar är inte ett dugg konstigt. Man lider av köpmani och man har inga anor, så har man nån rik roffarsnubbe som kastar miljarder på laget. Det riktiga Qatar köpte fotbolls-VM och köpte ett handbollslag, hockey-Qatar köpte sig en plats i CHL och man köpte ett damhockeylag förutom att man köpt varenda spelare i laget.
Zappaholic:
näe, det gör jag inte. Han ljuger och hittar på. Samma som när han skriver att jag och Barbro är samma person.
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
Klassmål av Forsberg. Klassmål av OEL. Sveriges klart vassaste spelare och grabbarna som ska göra det år oss.
Mycket mycket viktigt att Enroth får fortsätta i kassen. Nu har vi chansen, och vansinne att ha med Anders "Sållet" Nilsson som är den första målvakt som jag sett som verkligen är skotträdd och försöker akta sig för pucken.
En annan milstoplpe i denna turnering är när de skickade hem Johan "åk rakt fram med pucken till du tappar den" Fransson och tog in Granberg istället. Samt när vår duktiga lagledare Mårts skickar bort dussinliraren Linus Osmart efter att den stöddiga divan krävt att får vara med i VM-truppen med plats i PP.
Sådana garantier ges såklart inte till sådana egon som inte bidrar på isen eller i omklädningsrummet. Nej nej, att han ger killar som Jocke Lindström, Oscar Möller och Jimmie Ericsson en direktplats, det är inte samma sak.
Nu har vi goda chanser att kravla oss förbi kvartsfinalen. Desto fler Qatarspelare, desto större risk att man ryker direkt i kvarten. Simpel sannolikhetslära.
Sven Sewage:
Nu låter det kaxigt men jag tror faktiskt vi haft vår dipp i år iom finalförlusten.
Nu har vi trippeln kvar som morot.
Jämför man Qatars och vår backlinje på EP blir man chockad. Skilda världar.
Redigerad kommentar
Sven Sewage:Jaha och så steg SS-mannen upp från fosterställningen och plitade ner ett hatinlägg, inget nytt under solen där inte.
Ber härmed om ursäkt för alla Bodensare, SS-mannen är inte från Överluleå! Nej han är en utflyttad Älvsbybo men nu boendes i Uberlasses stad Piteå. Eller hur Ulf-Ture L, 58år. Man kan säga att du till sist avslöjar dig iom dina inlägg i AB, skrivstilen känns igen. Fina bilar har du i alla fall och en HD, men nog borde du måla om ditt blå/vita hus till Saikit svart/gult.
DansbandsWolf:
ni har ju som bekant haft en ganska lång dipp. Ett årtusende lång ungefär!
Bara för er att sitta och hålla tummarna för CHL och damhockeyn. Qatar kan nog bli en riktig framgångssaga där.
Barbro:
Bara att uppdatera listan då:
Schria - Kanada - lokal spelare
Lagace - Kanada, lokal spelare
Sweatt - USA, lokal spelare
Mikkelson, Kanada, lokal spelare
Hedman, Sthlm, lokal spelare
Mastomäki, Västerås, lokal spelare
Macflikier, Kanada, lokal spelare
Klart man blir avundsjuk på Qatar. Många egna spelare, och sen vilka anor!
Snacka om att gå all in på att köpa. De har sneglat på Dubai, helt klart. Att Osten blåljuger när han säger: "vi ska satsa på lokala spelare och spelare med anknynign till klubben"... där råder det inga tvivel. Precis som rättshaveristen Bagdad Bob är han en väldokumenterad lögnare.
Sen att flens-Osten (eller var det Rick Moranis?) inte har någon heder i kroppen, det är ju ingen direkt nyhet. Vi vet alla att han bröt mot alla former av heder och moral när han hittade ett kryphål och överklagade Abbots avstängning. Ge tusenlappen til lWikegård Rick Moranis!
Det spelar ingen roll hur många miljarer Hamstern pumpar in i köpelaget utan anor. De kommer aldrig att lyckas så länge flens-Osten är vid rodret.
DansbandsWolf:
Jag får erkänna jag blev orolig en kort stund till jag kollade Luläs trupp och den är helt ärligt väldigt skral.
Inte konstigt lulä blev åtta i serien ifjol och som laget ser ut nu lär det bli playin eller sämre.
Så länge ni tror spelare som Sylvegård,Wallmark,Granström,Hedman,Cehlarik,Foppa,Fabricius,Petrell,Lagace,
Ekarv,Strömwall,Oscarsson,Nagander,Lassinantti,Sandström,Jaros är bra är då jag lugn och tror ni får stora problem förr eller senare.
Lulä saknar berättigande.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
(Mc)donald drog iaf mer publik ensam än vad saik gjorde i en grundseriematch. säger ju en del.. :P
Köpfesten fortsätter i Qatar. Jacob Micflikier klar idag och Osten såg lättad ut i lhflive.
Han pratade om gränsen för antal transatlanter är borta numer och intrycket man fick var att han sket fullständigt i vad klubben var utan vinna guld var allt.
Luleå HF är en skamfläck för svensk hockey och Osten är helt utan heder.
Osten fortsatte dessutom på fullt allvar sina utläggningar om tusenlappen och att räntan tickar. Omger han sig bara av ja-sägare i sin bunker?
Ska bli riktigt intressant se hur främlingslegionen förvaltas,man hoppas ju det blir kaos och konflikter. Spelare som underpresterar grovt och vantrivs fruktansvärt är ingen högoddsare.
Farbror Barbro:
ja dom diggar gråhåriga kanadicker som passerade zenit minst ett årtioende tillbaka. Vår grej är att utveckla egna spelare i vår talangfabrik, i Dö-vik diggar de att vara klubben som betalar ut de där sista pernsionsavsättningarna. Géatan Royer 39 år och Donal Brashear 43 år kanske skulle kunna vara redo för en comeback? Eller slå en signal till Martin Hostak, han är ju bara 47 år gammal vilken inte är någon ålder för en spelare i Géatan Royers gäng!
Modo kör på med äldre spelare,såg Ritchie är född 77 och var inte Royer också 38 år?
Visst han kanske kommer göra det bra men det känns inte fräscht värva en 77a.
DansbandsWolf:
jag vet inte riktigt vad dessa villfarelse beror på?
Alla spelare i Qatar skrivs upp som om de vore bra på riktigt. Diverse "fakta" läggs fram. Sen fram till vårkanten, ja då står kejsaren där utan kläder. Kanske han hade otur, tänker en del? Nej det har vart samma visa i ett helt årtusende nu.
Mårts däremot, han har ju ett färskt VM-guld, OS-medalt och andra ädla medaljer. Han vill inte ha spelare som alltid viker ner sig när det börjar gälla, eller egon som inte spelar för laget som Linus Osmart.
Sen är jag typen som inte håller på och byter lag. Visst hade Skellefteå AIK en lång svacka då vi harvade i allsvenskan men jag visste hela tiden att vi skulle bli bäst sen.