Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK

Yoda Marklund:

Ja när man tänker efter är han precis som Osten,Ola G,Harju,Lassinantti,Fabricius m.fl.

Dom gör mer skada än nytta. Det bästa för Skellefteå AIK är ju faktiskt att dom är kvar och förstör för sin egen klubb.

Egentligen borde man vara tacksam Skellefteå AIK har grannar som Qatar och Abu Dhabi,bara lättare glänsa.

Att kalla våran säsong för katastrof då vi vann serien stort och gick som tåget fram till vår FEMTE final på raken. Luleå var 32 poäng bakom oss förra säsongen. Fick spela play-in och hamnade bakom nykomlingarna Örebro.

Snacka om att helt vara vilse i planeten. Hissen går tydligen inte ända upp. Dom har det inte lätt i Nollbotten. Inte bara pengar som saknas i Luftslottet.

Bläddrar man lite på deras sida så ser man fort att det nästan bara är en stackare som skriver nått som man aldrig skulle orka läsa även om man ville :-)

Yoda Marklund:

Ja jag har ju väldigt svårt för den där Ola som du förstått.

Tydligen rikskänd musiker som varje gång han gör något för Qatar istället fokuserar på Skellefteå AIK. 

Nu är man ingen psykolog men nog verkar det som han är ordentligt störd.

DansbandsWolf: Kan ha varit bland det mest patetiska jag nångonsin hört...och då har jag tvingats lyssna till bra mycket skit genom åren.

Fy faan säger jag bara. När sjukhuspersonal ibland tvingas framkalla kräkningar hos patienter har jag den perfekta lösningen. Bara att spela den här låten och vips, saken är klar.

Farbror Barbro:Totalsågning! Ola kan musik, man blir glad.

Lyssna och njut gott folk. 

Är ni inte Skellefteå AIKare så lär ni bli det. se länk.

Först blir man tårögd när Jimmie peppar under introt, sedan får man ståpäls när musiken drar igång. 

Håll i hatten för det är ett jävla ös precis som när Skellefteå AIK spelar.

Yoda Marklund: "om ni är nöjda med att spela den livsfarlige Mannberg i tredjekedjan så får ni väl vara det."

Ja, varför skulle vi inte vara nöjda med Mannberg?
Han ser ut att passa mkt bra ihop med Westerholmarna, av försäsongens matcher att döma. Tvillingarna hade ett småjobbigt förstaår i SHL, kanske naturligt, men kan får nog sitt definitiva genombrott iår. Med Mannberg i en tredjekedja har vi det mao riktigt bra beställt på forwardssidan.
Så jag håller med dig i dina tips inför säsongen: vi är underskattade, och många yngre hungriga spelare, som Mannberg, tvillingarna, Brodecki och Lindblom kommer att överraska många. Även om framförallt Brodecki och Lindblom redan känns som etablerade och viktiga kuggar trots sin resp ringa ålder.

Yoda Marklund: Nu var det så att du ställde en fråga som jag svarade på. Så då vet jag och alla andra att ni sitter och hittar på saker. Ljuger och matar ut trollinlägg efter trollinlägg.

Ni två, eller en, eller hur det nu är, är som kejsaren i Kejsarens nya kläder. Alla andra ser hur nakna mellan öronen ni är, medan ni själva ryggdunkar varandras förträfflighet och briljans. 

Och att kalla människor för avfall, är det också ett "skämt"?

Gå och lägg dig...

Yoda Marklund: "Brynäs är Neapel, en sopstation som tar emot farligt avfall. Gratis? tvivlar på det."

Raderna under insinueras det att Brynäs tagit emot en miljon kronor för att signa Mannberg.

Är detta sant? Kan du ge en källa på den uppgiften? 

Om inte, ja då är det ett påhitt.

Ska jag förklara långsammare så du förstår?

Farbror Barbro: Vad det är? Jag är trött på ert hjärndöda raljerande om Mannberg och Bulan. Bara massa dynga och genomruttna kommentarer och påhitt.

Fattar du eller ska jag förklara med stora bokstäver?

Vad har hänt med Zappaholic? Förut var det lite stil på grabben men nu är det bara skit,röv,dynga och stoppa in huvet i arslet. 

Intressant match igår Brynäs-Modo. Såg den naturligtvis inte, bara highlights, men resultatet var intressant. 

Matchen igår behöver ju inte betyda så mycket men om det är en fingervisning om att Modo har problem skulle inte jag vilja ansvara för den skutan.

Nåja,kanske bara är målvaktsproblem men är det mer blir det en hel del att styra upp.

Bäst i höst utan konkurrens är ändå att Per Ledin lämnar landet. Är det sant? Ja det är sant!

Förmodligen fintad till Österrike efter starka påtryckningar från nyglada frun och familjen som plötsligt bara måste stanna i Luleå pga alla möjliga och omöjliga orsaker...

Redigerad kommentar

Yoda Marklund: Hotad? Ingen som hotar dig. Du är totalt ohotad i avdelningen skriva skit och dynga. 

Gör oss alla en tjänst, dyk ner i bottensatsen i vinboxen och sörpla i dig det sista skrapet...sen kan du sussa gott. 

Yoda Marklund: Håller inte så ofta med J F K, men han har onekligen en poäng i vad han skriver.

Yoda Marklund: Du verkar inte kunna mycket om någonting alls. Allra minst hockey.

Yoda Marklund: SAIK är Skellefteå AIK, inte bandylaget du tänker på.

Säg nu inte bara att ni är AIK, återigen det finns bara ett riktigt AIK och det har fortfarande inte klubbstugan i Skellefteå.

Redigerad kommentar

Yoda Marklund:Det är nog så i SAIK oxå, vissa är reko, men ............

Yoda Marklund:Att du skänker pengar till välgörenhet är stort.  Samtidigt sitter du klagar över allt och alla lag över deras utländska spelare, det är väl mångkulturellt och berikande om något. Du har en dubbelmoral som är helt sjuk.

Amitiel:

Ja men utvecklingen går åt rätt håll för oss.

Farbror Barbro:
Oroa dig inte för Modo du, jag skulle vara mer orolig om jag vore er över att även fast ni vunnit har ni släppt in 7 mål från ett lag som Modo.

Farbror Barbro:Ja du din skitsnackare. Är det så konstigt att ALLA på detta forum har sympatier för varandra när du och alla dina/era nickegon drar igång trollvalsen här inne.

Yoda Marklund:

Ja modomatchen måste ha skapat stor oro i övik. Jag menar AIK förlorade med 6-0 mot lhc men det var ju inte veckan innan premiären. 

Det handlade ju mer om sega ben också,inte total avsaknad av spel.

Han spelar högt Svartvadet med en fin gammal klubb. Bli så köpkåt och tro att massa namn ska leverara i Sverige och få de att trivas och bli ett lag kan vara farligt. 

Tvivlar på Svartvadet har hela bygden bakom sig heller när han skapar Abu Dhabi där uppe i norr.

Tror tålamodet är begränsat med detta vansinniga projekt. Modo har ju faktiskt varit genuina och man är van vid hemvävt,inte som Qatar som aldrig varit bortskämda.

Av all skit sjuka Savage framför i Qatarboken så det två återkommende lågmärken som sticker ut tycker jag.

Dels att han namnger någon oskyldig ovetande,dels att han grisar om att Breivik skulle hyllas här.

Redan detta borde ju få normala att ta avstånd från sickot och väcka avsky och äckel.

Nä då, när man minst anar börjar modoiter,brynäsare och annat folk hoppa in och vänslas med denne lögnhals och sjuka individ,ofattbart!

Yoda Marklund:Och vad är skillnaden?

Farbror Barbro: Du skriver på en sån oseriöst låg nivå att det är omöjligt att ens diskutera innehållet. Allt är bara en sörja.

Tänker inte heller skriva mer om detta. Däremot tänker jag fortsätta poängtera med klatschiga one-liners, att allt du trollar ur dig är skit.

Zappaholic:

Jag kan bara konstatera vi värnar olika mycket om Brottsoffret och har olika syn på vilken moral och värderingar en elitklubb ska ha.

Jag tycker det är viktigt en elitklubb tänker på vilka signaler de skickar ut. Jag tycker det ska finnas gränser och att Brynäs skulle ha avstått värva Mannb*rg.

Jag tycker det är rätt att en spelare får försaka ära och berömmelse när man skadat en annan person för livet kanske.

Värvningen av Mannb*rg är så skum,konstig och felaktig jag misstänker Qatar betalat minst en miljon,kaffepengar-Porserpengar, till Brynäs.

Nu orkar jag inte skriva mer om detta ikväll.

Farbror Barbro: Det du skriver så klart. All skit du häver ur dig om Mannberg t ex. Neapel, sopstation, kriminell etc.

Tycker det är för jävla låg klass på såna inlägg, därför får du skit tillbaka, ditt troll.

Zappaholic:

Vad är det som är så korkat?

Farbror Barbro: Återigen, är du så här korkad?

På riktigt?

Zappaholic:

Vad är det du inte förstår eller inte klarar ta avstånd från?

Brynäs är Neapel, en sopstation som tar emot farligt avfall. Gratis? tvivlar på det.

Det skadar inte lyfta fram det här med Mannb*rg då och då. När klubbar agerar fel och inte tar sitt ansvar och förstår de är skyltfönster och förebilder.

Brynäs behövde inte ens sparka Mannberg,de kunde bara avstå värva killen. Inte ens det minimum av anständighet hade Brynäs. Millen på kontot lockade för mycket?

Fanns det verkligen ingen annan kille från Gästrikland Brynäs kunde gett chansen isf att värva Dani*el Mannb*rg?

Farbror Barbro: Är du verkligen så här blåst på riktigt eller trollar du för fullt nu?

Zappaholic:

Lyteskomik det är när Dani*l Mannb*rg besöker barnen i Gävle och pratar som förebild och idol.

Barnen: Näj jag blij stor vill jag också supa mig knall och slå ner folk och hamna i en sån där fyllecell eller vad det hetej. Det är coolt för det har Danij*l gjort och jag villj blji som han.

Pojk och juniorlagen i Brynäs får också tydligt klart för sig det är lugnt i Brynäs passera gränser,man blir förlåten och man kan fortsätta som inget hänt.

En tokfylla på stan. Slå ner någon. Fyllecell. Upprepade gånger. Allt sopas under mattan och man får varningar eller t.o.m kanske Brynäs gör som Qatar kontaktar Brottsoffren och försöker tysta men även betala sig ur knipan.

En hälsning till pojk och juniorlagen i Brynäs: grattis,ni spelar i en klubb som blundar och sopar under mattan och t.o.m värvar in kriminella.

Se upp till Dani*l Mannb*rg Brynäsungdomar. Han är förebilden.

Farbror Barbro: Om jag tyckte lyteskomik var underhållande skulle jag skratta allra mest åt dig och Yoda. 

Sug på den du...

Yoda Marklund:

Helt ärligt har jag inget emot Brynäs heller men just det här med Mannb*rg och Bulan som jag också har svårt för tycker jag det är på sin plats lyfta fram och gräva i.

Sven tuta.Rödtjut är gott men funkar inte för mig på veckorna haha.

Köpa in så mycket som Qatar,Abu Dhabi och Dubai är så fel på så många sätt.

Blir sällan bra,skickar fel signaler neråt,dyrt,eventuella framgångar blir "tomma" segrar som smakar gott ett dygn sedan är glädjen borta. 

Handlar egentligen om sportchefer och ledningens ego osv.

Förstår inte att andra klubbar inte tänker som AIK,ta ett steg i taget, och det har ju varit glädje för oss fans varje år hela 2000 talet.

När dom gick till semi första året var det också en framgång osv.  Man njuter flera år helt enkelt. Undra om inte det var därför det såg så blekt ut i semin i CHL mot Qatar ifjol.

Yoda Marklund:
Är väl önsketänkande att det är samma person, skulle väl vara för skrämmande tanke om det finns 2 olika personer som är som du/ni.

Farbror Barbro:Oj då, rödtjutsdunken en måndag! Det var värst vad du tar i. Tat lugnt nu så du överlever veckan.

Det blir lite ironi över det hela när du börjar anspela på moral och skitsnack när du är själv är en av de två största skitsnackarna på forumet.

Zappaholic:

Ja du Zappaholic,vad gör du här egentligen?

Bilden klarnade förra veckan,du bara glider runt lite överallt och baktalar och gör dig lustig. 

Sällan du kommer med något vettigt tycker jag. HS största troll? förmodligen.

Sedan när Dani*el Mannb*rgs kriminella förflutna tas upp till ljuset då får du frispel och visar du saknar spärrar.

Blir du alltid sjaskig,sunkig,ovårdad och aggressiv när du blir trängd,på fyllan? Har du liknande brottsregister som Dani*l Mannb*rg? förmodligen.

I min bok är du en lömsk pajas numer som totalt saknar omdöme när du tar ställning för Qatar, fjäskar där inne och inte inser det som skrivs här har tusen ggr högre sanningshalt än Qatarboken.

Har du helt missat vad det här handlar om? Det sitter en supernörd (Sven Savage) som är superskadad i hjärnan som hänger ut en oskyldig och ständigt återkommer med lögner om Skellefteå AIK. Dag som natt,sommar och vinter.

Jag tror Brynäs fick stora pengar,Porserpengar för att ta hand om farliga avfallet Dani*el Mannb*rg. Qatar insåg han var en återfallare och ville dumpa sopan.

Brynäs behövde pengar och Mannb*rg själv fick kanske också en mille för att inte krångla kring kontraktet men kände kanske också han var tvungen byta adress där han inte blir igenkänd.

Därav hans kroniska måltorka för han vill hålla en låg profil.

Brynäs klarar inte motstå frestelsen av pengar,man gör ett stort misstag moraliskt som har Dani*el Mannb*rg i skyltfönstret. Mannb*rg som förebild och idol! fyfan. 

Har man skadat en person som förmodligen fått men för livet psykiskt så är det minsta man kan begära förutom ta sitt straff i rätten -att man inser det inte är mer än rätt att man avstår ära och berömmelse,idolskap och andras dyrkan. 

Klarar inte Gärningsmannen det själv ska ändå en elitklubb klara det.

Brynäs tänkte inte på brottsoffret,de tänkte kortsiktigt och på pengarna de förmodligen fick.

Redigerad kommentar

Yoda Marklund: Om det skulle funnits ett bullshit-filter så hade du ju inte kunnat posta inlägg överhuvudtaget så där föll den teorin.

Farbror Barbro: Självklart är du välkommen till Gävle i en SAIK-tröja. Det är däremot värre att gå i en Björklövenhalsduk uppe hos er. Ni har ju värdegrund även bland era fans 😂😃

Yoda Marklund:

Skellefteå AIKs dominans och propaganda verkar ha skadat många mentalt,speciellt uppe i Qatar.

Kan tänka mig om man bara skulle vandra lugnt på stan i Luleå övik eller Gävle iförd Skellefteå AIK-tröja skulle det inte dröja länge innan någon undrar varför man måste vara så dryg och uppföra sig så illa.

-Hallå,jag har inte sagt något eller gjort något.

-Jamen du visar dig ju i Skellefteå AIK-tröja och då känns det som du är överlägsen och vi är hotade och förödmjukade! Våra fruar skrattar åt oss och drömmer om de riktiga männen som spelar för, kommer från eller håller på Skellefteå!

Förmodligen är Zappa,Bagdad Bob m.fl så skadade redan vi här på forumet dagligen skulle behöva be om ursäkt och förlåtelse för vi håller på klubben som utklassat konkurrenterna på alla plan för att de skulle se allt klart. Dvs att var det ljugs och trollas är i Qatarboken.

Zappaholic. Det största trollet är Sven Savage som ljuger om det mesta. 

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Farbror Barbro: Japp, jag är här så länge det behövs. Vi är några stycken som fortsätter vår kamp mot de onda trollen.

Zappaholic:

Är du här igen?

Jag blev trött av matchen och somnade efter. Matchen var ett sömnpiller.

Tyckte Mikfliker var tämligen osynlig,men även Mikkelson,Lagace och Schira. Undra om de börjar fundera på och oroa sig över var de hamnat.

Kan tänka mig det var mycket stenålder i uppladdningen om de nu bestämt sig för en uppryckning.

Kan tänka mig det ungefär lät -nu jävlar får det vara slut på fippel och finlir!! nu jävlar går vi bara ut och kör!! tänk inte så mycket för fan!!! Kör över dom!!!

Kan tänka mig Mikfliker sneglade på Mikkelson och de båda tänkte -herregud vilket brunkargäng utan hjärnor vi hamnat i.

95 kg utan hjärna verkar vara Ostens favoritspelartyp i år. Det är därför Anton Hedman trivs och känner sig hemma. Hedman måste ha en av Sveriges tommaste blickar.

Farbror Barbro: Hur vet du så mycket om matchen om du sov?

Yoda Marklund:

Råkade somna av Qatarmatchen. Svårt hålla sig vaken när det bara böljar utan tanke och finess,när det inte liknar något. Ja Lukko var det laget som försökte spela.

Enligt taliban-Janne hade laget haft ett räfst och rättarting,ett ordentligt snack för att allt skulle bli bra på isen. Måste säga det låter oroväckande dom kör en sån redan nu. Brukar nog bli effekt matcherna efter men dra det kortet fler gångar så urholkas budskapet och efterhand inser spelarna vi är för ojämnt lag och oskickliga,det är grundproblemet.

Syntes också de kom ut och gjorde en typ av maxinsats. Mycket tacklingar visst,men inte är det många i laget som SPELAR ishockey.

Dom lär ju göra sina urladdningar mot AIK men reaktioner hoppas man på matcherna efteråt. 

Fagervall har jag också fått för mig är en bra "eldare" pådrivare. Mitt tips är att de kommer köra slut på sig om de försöker bli ett topplag.

Varje seger kommer kräva en urladdning,blir jobbigt.

Redigerad kommentar

Yoda Marklund: Vad fint av dig. Då hoppas jag på konkreta konstruktiva analyser av Mannbergs spel. Betänk dock att han är en grovjobbare, brunkare och inte en artist som Bäckis t ex.

Om du nu klarar att se såna nyanser i spelet.

Yoda Marklund: Du drar ju upp det som hände med Mannberg trots att det är historia. Varför då gnälla över att vi drar upp gamla saker?

Yoda Marklund: Jag har sett det där och det är för jävla uselt beteende. Men nu har han sonat sitt straff och jag hoppas han bett om ursäkt för vad han ställt till med.

Att du inte gillar vad han gör på planen. Fine. Men att älta det om och om och om igen? Skriv något nytt någon gång.

Yoda Marklund:

Är det lite pinsamt för dig just nu?

Rätt agerat hade han inte fått spela en match efter kraschen, tror du klubben inte visste att han hade varit i dyngfyllan, istället släpper klubben med den fina värdegrunden ut honom på isen i två matcher. Rätt agerat så stänger man av i väntat på utredning, då har man lite stake och värdegrund. Men snälla fortsätt att försöka att förklara bort detta du.

Nej nu har jag inte tid med dig längre.

Zappaholic:

Ifall han nu verkligen VET vad som hänt, så har vi precis fått se så kallad skellefteå sanning.

Trots att han VET att det var lagfest att det var fler spelare inblandade osv så öppnar han alltså upp att med att det enbart var Hinz inblandad, han satt ensam och söp, sedan tog han bilen, sedan fick han sparken omedelbart.

Allt är ett försök för att dölja den pinsamma sanningen.

1. Det var lagfast så han var inte ensam

-Snygg värdegrund av spelare att supa ner sig mitt under kvalserie, men tydligen är det inga problem enligt Yoda så länge det inte kommer fram

2. Han fick inte sparken direkt, han spelade två matcher innan trycket blev för stort och man inte hade något annat val än att sparka honom.

-Snygg värdegrund att låta honom fortsätta att spela matcher trots att man visste vad som hade hänt. Men Yodas försök att visa vilken fin klubb det är som tar krafttag direkt blev synad.

Yoda Marklund: Du VET vad som hände? Du var alltså på plats. Då behöver du väl inte höra vad vi vet om saken?

Mannberg då, hur många misshandelsdomar har han? Är han en återfallsförbrytare? Har han inte sonat sitt straff?

Yoda Marklund:

Tidigare satt han ensam och söp, nu var det troligen fler inblandade. Hur ska du ha det?

Fan vad du lyckas slå knut på dig själv alltså.

Snygg värdegrund, att låta han fortsätta spela trots att man vet om exakt vad som hänt. Sedan när trycket utifrån blir för stort så sparkar man honom och kallar det för värdegrund. För mig är det mer av ögontjänare eller hycklare, men vill du kalla det för värdegrund får det stå för dig.

-Är det värdegrund att hitta en syndabock och skylla allt på? Istället för att ta sitt ansvar som grupp och som klubb? Kanske skulle varit fler spelare som skulle blivit sparkade också, eller vad tror du?

Rytter: jag börjar gilla dig, Rytter. Yoda har lite svårt i diskussionen 😂

« · 1697457 · »