IF Sundsvall Hockey

Fler klubbar · 1349 inlägg · 155 ämnen

Tack o hej Kung Sune!

Sv: Tack o hej Kung Sune!
El Maco:

Medelpad..han dömde våran final i hemma cupen i helgen han är lysande som domare...

Lauritzen: Sundsvall mot Nya Framgångar - Nu ligger dom under med 2-0 borta mot Örebro

3-0 Örebro efter en period!

tjobba: 5-0 efter två perioder. Detta känns väl otäckt likt den status laget hade i serien före jul. Ja, ojämnheten, alltså. Ska man fixa att vara bland de två första får det nog bli lite ordning på det luggslitna torpet igen.

Örebro är ju numret större än Sundsvall ikväll, men det är väl bäst att avvakta deras formkurva med, innan man rakt av ger dom förstaplatsen i kvalet. Kovland har det tungt. 0-4 på de första 14 minuterna. Väntat det. Arboga kan nog säkert bli att räkna med. Piteå borde Bobcats fixa att ha bakom sig. Spelet på hemmaplan blir säkert helt avgörande. Blir hårt i mål detta skulle jag tro...

Dream Team: Det som är kul med KIF är ju att två av nyckelspelarna saknas. Sjöberg är i fjällen med familjen och Eriksson är på utbildning med jobbet, märks att de varvar ner i KIF...

Ang Sundsvall gjorde man som jag förstått det en klanderfri insats mot Piteå. Örebro kryssade borta mot Arboga, ett Arboga som Sundsvall haft svårt mot. Idag torskar Sundsvall mot Örebro med 7-0, knappast acceptabelt, även om Örebro är ett lag på uppgång, ännu ett poplag kanske? Som förmodligen kommer ta alla chanser i världen för att sno publik från degraderade ÖSK.

Efter den fina starten mot Piteå trodde jag Sundsvall skulle kunna kliva in och kriga som man gjort och gör i sina bästa stunder, och därmed säkra en Allsvensk plats. Nu återstår många matcher, men hela serien kommer bli ett getingbo, med förmodad slagpåse i KIF. Ett utgångstips efter dagens förnedring får bli att Arboga och Örebro tar första respektive andraplatsen, alltmedan Sundsvall som så många ggr förr hamnar alldeles utanför...

Vinner Kovland på söndag dåe ?

« · 518065