Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen

Back?

Back?
Nu när Höök skrivit på för Mariestad kan man ju undra vad TAIF ska hitta på?
Vad jag har förstått finns det inga backar i hela landet! Har man ens letat utomlands!

Ses på lördag!

Sv: Back?
Test och köpa en back från Troja när dom är kk.

Inte så tokig ide de ska bara gå i konkurs först sen så ska vi nog kunna plocka nån varför inte Pihlström tex? Tror dock de reder ut det, chansen att de gör det är nog större än att de inte gör det iaf.

ja en back till räcker väl föga. Det behövs väl en helt ny back uppsättning för att få taif på fötter.
usch vad jag låter pessimistisk. Men det är svårt att hålla humöret uppe när ens kära taif krälar i botten.

Hmmm. 1-1 mot Skövde är sannerligen inga bra nyheter. Fan, det skall vara 6-1 eller liknande. Och sedan nyheterna i blaskan idag...det var det värsta! Ok, pengar är viktigt för kursa är inget bra, men om inte styrelsen har högre ambitioner än att ha en god ekonomi, kan man ju knappast räkna med att spelarna skall ha det heller. Starkt av resten av styrelsen att säga nej till Sölve om försäljningen! Liket kommer spela i Eliten nästa år, men det är bättre att han gör det i HV! Jag tror han skall vara glad över att det inte blev LIF, jag tror inte laget kliver upp...Forza Liket Lindström och hela Tranås AIF! Gott nytt år alla FCS'are...

Japp härligt att Liket stannar. Dagenas träningsmatch såg väl ut som det brukar när TAIF möter just sämre lag i träningsmatcher. Lågt tempo och knackigt spel. Hoppas nu spelarna visar att de vill ha så många bonuspoäng med sig som möjligt i de avslutande matcherna.

Har väl inte med ämnet att göra men här är spelschemat för de lägst placerade lagen i södra allsvenskan:

Halmstad 37 poäng
Örebro(b) Tranås(h) Leksand(b) Troja(h) Rögle(b)

Gislaved 31 poäng
Tranås(b) Leksand(h) Troja(b) Rögle(h) Bofors(b)

Mörrum 30 poäng
Bofors(h) Örebro(b) Oskarshamn(h) Tranås(b) Tingsryd(h)

Oskarshamn 28 poäng
Rögle(b) Bofors(h) Mörrum(b) Tingsryd(b) Mora(h)

Tranås 28 poäng
Gislaved(h) Halmstad(b) Örebro(h) Mörrum(h) Leksand(b)

Örebro 20 poäng
Halmstad(h) Mörrum(h) Tranås(b) Leksand(h) Troja(b)

Så är det bara att fundera på vägen till så många bonuspinnar som möjligt!

Ser väl ut som Tranås och Mörrum kan plocka flest pinnar i slutet, bäst ser faktiskt Tranås avslutning ut tycker jag. Örebro eventuellt också men mycket tveksam där. Gäller att laget tar sig i kragen och krigar i varje match! Aldrig fel med lite bonuspoäng när nya serien drar igång.

« · 39207