Tranås AIF

Fler klubbar · 3704 inlägg · 900 ämnen

Vad tycker ni om Taifs trupp 02/03?????

Vad tycker ni om Taifs trupp 02/03?????
För att det ska hända ngt på den här gästboken ställer jag nu frågan för att få höra lite åsikter om Taif-truppen kommande säsong! Vad tycker ni om lagbygget och de olika lagdelarna?

Sv: Vad tycker ni om Taifs trupp 02/03?????
Merxx: Ja, vad skall man säga..., man har tappat Medin, Lejon som centrar, har fått Calle Suuronen och Nisse Olsson. En försämring som jag ser det. Backarna är väl "same, same but different". Målvaktsidan är väl inte den starkaste idag, jag förstår inte än idag hur 2:a målvakten från förra året kan ställa krav och få kontrakt innan "Manne". "Manne" räddade många poäng för Taif förra året den saken är klar. Den nya målvakten har ju ingen övertygande statistik från säsongerna "over there". På forwardssidan kan man ju alltid hoppas att det är någon som kan "blomma" ut och kanske kan spotta in lite mål. Man får bara hoppas på en bra start på serien annars kan det bli nervpirrande i vinter.
Mittenlag är min röst.....

Dobro: Backsidan är den klart bästa Tait haft sedan laget gick upp till gamla ettan .om dom bara slipper skador . Medins ersättare är Holmström , och jag tror att center -positionen är hans rätta plats . Frågan är om någon av dom andra två klarar att ersätta Leijon ,vilket är för tidigt att säga . Mattsson tror jag är klart mycket bättre än vad statistiken från farmarligorna visar ,men om någon kan ersätta manne ,återstå att se . tror personligen att Taif är med och slåss om platserna till SA , om dom bara slipper skador . Det mest positiva tycker jag är att spelarna själva säger att så här hård försäsongsträning har vissa aldrig haft , frågan är vad har dom gjort tidigare år ?

Håller med backsidan ser stark ut men hade inte klagat om vi sett en spelare till där tex Nilsen då, för att täcka upp eventuella skador. Holmström lär va gjuten som center det är jag nästan övertygad om, hoppas han och Axelsson hittar varandra som på den gamla goda tiden! Forwards sidan är överlag svårbedömd vilket gör det väldigt intressant att se vad dessa unga spelare kan göra! Har hört lovord om Olsson tex som jag tyckte lät mycket lovande. Minst lika viktigt att träna rätt som hårt, hoppas på ett vältränat lag i vinter som sätter press på motståndarna högt upp i banan och orkar spela ett högt tempo i 60min! Har man bra skridskoåkare ska de också utnyttjas...

Merxx: Truppen ser hyffsad ut, framförallt på backsidan.
Dock hade jag gärna sett att Vikholm hade varit kvar.
På forward sidan är det ju ett jätte lyft att Kungen är tillbaka.
Även att Holmström hänger i en säsong till, kanske en center plats är precis vad som passar honom bäst.
Att ersätta den något övberskattade Lejonkungen tycker jag inte ska vara så svårt. Han tog alldeles för mycket onödiga utvisningar.
Tror oxå att Holmgren kommer att tillföra en hel del med sin grymma speed i åkningen och inställning.
Målvaktsidan är jag ganska fundersam över, Troghen tycker jag är för osäker för att vara första målis. Vad gäller den nya killen från ower there så får vi väl bara hoppas att han inte är ett botten napp.
På återhörande h. THE SITTINGBULL

« · 96051