« Föregående · 678226 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Sve-Kaz
Hawerchuk: Känns som att det kan bli åka av imorgon mot Ryssarna. Framförallt då backarna knappast imponerar. Skitsamma egentligen då det inte gäller något, men man ser ju hellre Schweiz eller liknande framför Finland/Kanada i Kvarten. Med tanke på hur det såg ut idag så köper jag dina kedjor rakt av. Nu kommer det inte att hända, utan vi kommer få se Zäta-Foppa-Homer...en formation där ingen kommer kunna göra mål förutom i PP.
Sv: Sve-Kaz
Rätt så medioker insats av Tre Kronor. Logiken och HISTORIKEN säger väl då att det blir guld.
Jag har svårt att förstå coachningen av B-Å. Är det inte rätt läge nu att få igång alla formationer i deras roller eller ska vi fortsätta rulla och spela gubbar i ovana positioner även mot Kanada eller Tjeckien?
Vi ser så förb. ihåliga ut. Hoppas hoppas att Foppa kan spela. Isåfall vill jag se följande formationer.
Zetterberg Sundin Modin
Alfredsson Forsberg P-J
Sedin Sedin Samuelsson
Hannula Påhlsson Holmström
Jag har svårt att förstå coachningen av B-Å. Är det inte rätt läge nu att få igång alla formationer i deras roller eller ska vi fortsätta rulla och spela gubbar i ovana positioner även mot Kanada eller Tjeckien?
Vi ser så förb. ihåliga ut. Hoppas hoppas att Foppa kan spela. Isåfall vill jag se följande formationer.
Zetterberg Sundin Modin
Alfredsson Forsberg P-J
Sedin Sedin Samuelsson
Hannula Påhlsson Holmström
Sv: Sve-Kaz
Lumber Jack: Vi förlorar faktiskt sista perioden med 0-1. Det var Sudden och gänget som dabbade sig lite vid Kazakernas 2:a.
Hockeygrovarbetarna klarar sig bra. Sedinarna och Samuelsson övertygade. Lite underbetyg till Suddens gäng och även till backarna som ibland såg lite loja ut i defensiven.
Sv: Sve-Kaz
Lumber Jack: Intressant att se och höra Wikegård, då han tolkar reglerna.
Verkar iaf ha dålig koll på hakningsregeln.
Tjatade om att vi hade tur som inte åkte på en tvåa när Alfredsson åkte ifatt sin spelare och helt inom regelverkets ramar "petade" upp dennes klubba precis i skottögonblicket.
Sen begriper jag inte varför Lindeborg och även många andra kommentatorer envisas med att alltid gå upp i falsett så fort ett sämre motståndarlag kommer i zon och avlossar ett skott.
Dessa skott tycks av ngn anledning alltid vara "livsfarliga" eller "inte helt ofarliga".
Och när en kazakier sköt från halva plan, så måste naturligtvis TöntLindeborg kommentera detta med: "tänkte du på samma sak som jag gör Niklas, när du såg det skottet från halva plan?"
Wikegård svarade helt lugnt: "Jag tänkte bara på att det inte var speciellt smart att skjuta från halva plan..."
Visserligen åtföljt av ett svagt och illa dolt fnissande.... :-)
Verkar iaf ha dålig koll på hakningsregeln.
Tjatade om att vi hade tur som inte åkte på en tvåa när Alfredsson åkte ifatt sin spelare och helt inom regelverkets ramar "petade" upp dennes klubba precis i skottögonblicket.
Sen begriper jag inte varför Lindeborg och även många andra kommentatorer envisas med att alltid gå upp i falsett så fort ett sämre motståndarlag kommer i zon och avlossar ett skott.
Dessa skott tycks av ngn anledning alltid vara "livsfarliga" eller "inte helt ofarliga".
Och när en kazakier sköt från halva plan, så måste naturligtvis TöntLindeborg kommentera detta med: "tänkte du på samma sak som jag gör Niklas, när du såg det skottet från halva plan?"
Wikegård svarade helt lugnt: "Jag tänkte bara på att det inte var speciellt smart att skjuta från halva plan..."
Visserligen åtföljt av ett svagt och illa dolt fnissande.... :-)
« Föregående · 678226 · Nästa »