mattias - 74: Satte en femhunka på Timrå ikväll o fick lite deg har satt lite på Canada nu!! Men satan va snygga tröjor Canada har tänk om de vore två furor framtill på den!!!!!! Ojojoj!🇺🇿🇺🇿🍻
Rip Kirby: Kanske lite orättvist, men efter det fyrverkeri som den förra matchen inleddes med, känns detta lite avslaget i jämförelse. Är inget fan av slagsmål, men det går inte att komma ifrån att lite vevande ger viss nerv i matchen.
Nåväl, två perioder kvar, och lär bli mer och mer intensivt ju närmare slutsignalen vi kommer...
Rip Kirby: Man undrar lite om dessa spelare skulle klara av att spela på en uterink med snö upp till kanten o någon tacklar som de gör om de skulle bli lite ambulans resor isåfall nu viker sig ju både sarg o plexiglaset!!😎
Bad_Brett: Förra matchen "gällde ju inget". Här kan ju i princip en utvisning bli matchvgörande. Men helt "orättvis" vet jag inte om kvitteringen var. Kanada inledde klart bäst sen har ju spelet mer varit böljande och det var ju en individuell prestation genom Auston Matthews som "gjorde" målet för USA.
Rip Kirby: Känns som att gudarna hade regisserat att det skulle sluta såhär; USA är det klart bättre laget, Connor McWho lyser med sin frånvaro... och helt plötsligt dyker han upp och avgör hela turneringen.
Lite sorligt att det redan är slut, men härligt att vi förhoppningsvis kommer kunna se fram emot en superturnering vartannat år framöver. Den stora frågan blir vilka svenskar som vill ta chansen att bli de nya Forsberg, Sundin och Lidas. Känslan är att Nylander och gänget inte har de karaktärerna...
Haha. Jag lurade i min stackars flickvän att de var det, hon köpte det med hull och hår. Förklarade olikheterna i dialekter med att föräldrarna var från olika platser i landet och att de hade fått huvudansvaret för varsin tvilling. :-D