Zcootah: Sjödin tillhör och har tillhört elitseriens bästa backar i "100 år".
Men som jag tidigare skrev borde han blivit uttagen mycket tidigare. Tror inte han klarar av ett internationellt tempo. Men det ska bli mycket intressant att se honom i alla fall.
JimmyH: men tänk lite mer långsiktigt....sjödin är hur gammal 37 lr 38 va??? Jonsson fyller 22 och har visat mycke i år....knappast gjort bort sig i Blågult heller....
Zcootah: Skulle välja Sjödda för Jonsson alla dagar i veckan. Sedan får väl Sjödin chansen att visa om han är något att satsa på i ett VM. En bra ledargestalt.
Att jämföra Robert Nordmark med Tommy Sjödin är som att jämföra Håkan Åhlund med Markus Näslund.
difzi: därför hardy alltid tar ut minst 1 djurgårdare.....kommer i håg när han tog ut Jonas Finn-Olsson som spelade i difs 4e line å nu gör han inte mycke väsen av sig i Västerås IK ungdom
jalla: de kan faktist ge rätt mkt att ha honom i båset =) tycker att de är bättre att ha honom där än på isen, även om han kunde ha gjort verkligen topp i från sig på isen me
willysson: Ja det är sorjligt att sånt ska får förekomma inom idrotten.....Nä det ska skjutas som satan och dom ska sitta högt....Jag säger som Engan....Bättre en puck i plexi än en isare i mål.....
willysson: Jo det är sant...Men den ändringen måste börja redan på Pojkhockey nivån...Att börja med det i ES är att vara lite sent ute....Som alla vet så funkar det inte att spela pucken hela vägen till stolproten....eller????
willysson: Nä,det är bara insse...Sverige är inte bättre än så här på ishockey...Men vi kan ju alltid hoppas på en förbättring...eller?????Men då krävs det lite drastiska ändringar och dom måste ske redan på pojkhockey nivå....
Men som jag tidigare skrev borde han blivit uttagen mycket tidigare. Tror inte han klarar av ett internationellt tempo. Men det ska bli mycket intressant att se honom i alla fall.