Tre Kronor

Nationellt · 17963 inlägg · 810 ämnen
« · 393952 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: FINAL!!!!! =) =) =)
danoj: Usch ja. Leta rätt på en ryss eller någon. Varför inte en slovakisk domare förresten? :)

Johan:

Mardrömsscenariot skulle just vara Jänkaren "looker" i morgondagens final, alltså samma kille som dömde matchen Slovakien-Canada.

*ryser*

Är det bara jag eller får de nordamerikanska lagen ofta domarfördelar?

USA hemmalag idag av någon anledning, kanadensisk domare känns lite som hemmadomarfördel, en extra sekund vid sista tekningen. Kanada slapp utvisning mot slovakerna när man hakade omkull målvakten, segermålet ifjol i finalen mot Sverige etc etc.

Anar konspiration NHL här. Är ni inte snälla så struntar vi i er europeiska VM-turnering...

difzi: Håller med. Foza...

difzi: ja det ska vi....Foppa & Lidas såg riktigt taggade ut

FINAL!!!!! =) =) =)
YÄÄÄÄ!!!!!!!!!! Då va de gjort =) sverige är i final =) emot canada igen..men ärligt talat så va canada inte riktigt värdiga vinnare till finalen..derass mål skulle egentligen inte dömas, men skit samma, de viktigaste är att sverige är i final igen =) men skillnaden detta år é att vi ska vinna VM-GULD, vi ska ta revansh emot canada!!!!!!

FOZA TRE KORONOR

Sv: Wikegård
Wikegård! Vilken härlig filur alltså! =) Det är sååå härligt att höra hur han lever sig in i matcherna!

Zcootah: de kan han göra då tre kronor spelar ;D

Jontemyra: Wikegård gör sig väldigt bra som kommentator måste jag säga. Tänk om han kunde vara lika proffessionell under ES grundserie. Istället för att visa fingret när det går dåligt ;-).

Sv: Nylander och Forsberg, succé?
Sannes:
håller med dig 2 puck kära grabbar ska inte vara i samma kedja men å andra sidan så är jag bara ett proffspucko som står på läktaren och kan allt vet allt är bäst på allt.
Jag hoppas hårde hardy förstår vad han håller på med för det vet inte jag.

Sv: Nylander och Forsberg, succé?
Jag tror nog att det går bra med foppa och nylander i samma. Tror att nylander har världens läge att göra ett par riktiga kanonmatcher nu när han lär få lite mer is att åka runt på.

Förövrigt så har foppa spelat hela (nåja) säsongen med spelare som också vill ha puck, t.ex. alex tanguay. Vilka nylander spelat med i boston har jag faktiskt ingen aning om, men inte lär han väl varit ensam om att vilja ha pucken...

Två som spelar med puck och en som skjuter på allt som rör sej. Låter bra i mina öron, var faktiskt rädd att foppa skulle behöva spela med tjärnqvist igen. Inget ont om honom (han var bra i förra vm i samma kedja som foppa och zetterberg) men någon målskytt eller passningsgeni är han ju inte och foppa verkar trivas bäst när han måste skapa sina egna ytor... jaja, den som lever får se.

Nylander och Forsberg, succé?
Om nu jag har förstått det hela rätt så är det Nylander, Forsberg och Höglund som skall spela ihop imorgon.
"Nyllet" och "Foppa" i samma kedja, det tycker jag känns rätt så tokigt, jag undrar om det verkligen kan funka, båda grabbarna vill ju väldigt gärna hålla i pucken.

Men bara för att jag är lite tveksam till det hela så blir det väl dundersuccé.

difzi: han kanske skulle satsa på de :)

Jontemyra:

Han är väl bisittare.

Jontemyra: jo han kommer säkert att vara komentator, hoppas de i alla fall =)

Jontemyra: Samuelsson ? Coachen?

Jontemyra: Oj, Salomonsson ska det vara.

Wikegård
Hoppas att det är Wikegård som är kommentator under SWE-USA. Han är helt underbar under matcherna. "Samuelsson, sitt på pucken eller ät upp den! Bara du försvarar den!" - Wikegård under SWE-SLO

Sv: Jörgen Jönsson #21
pettsson: Han menar väll i landslaget skulle jag tippa. Fast man kan tolka det på flera sätt.

Zcootah: Om nu Jörgen Jönsson verkligen anser att det endast finns en #21 i världen, varför fortsätter han spela i det numret i FBK då? Varför inte permanent övergå till #72 isåfall?

Zcootah:

Att lägga ut "Myggans" mobilnummer va ju väldigt generöst av hockeyförbundet.

YaQoP: orkar inte längre frågade sätts saker..go natt me er alla ;D

Johanneshov 2004-05-07

PRESSMEDDELANDE

Peter Forsberg spelar i tröja nummer 21. Sveriges semifinal spelas klockan
20.15 på lördag
Tre Kronors lagkapten Jörgen Jönsson har uttryckligen bett att få lämna över
tröjnummer 21 till Peter Forsberg. Anledningen är att Jörgen Jönsson anser
att det bara finns en nummer 21 världen och det är Peter Forsberg.
Internationella Ishockeyförbundet tillmötesgår nu denna begäran och gör ett
undantag från sina regler och tillåter Peter Forsberg att spela i nummer 21.
Jörgen Jönsson kommer att spela i tröjnummer 72.

VM-semifinalen Sverige-USA spelas klockan 20.15 lördagen den 8 maj.

Tre Kronors VM-mediaguide återfinns på adressen:
www.old.swehockey.se/infoaf/wc2004media.htm

För eventuella frågor ring:
Svenska Ishockeyförbundets landslagschef Claes-Göran "Myggan" Wallin,
mobiltel: 070 - 445 04 05
Tre Kronors presschef Mats Olsson, mobiltel: 070 - 633 61 30

Med vänliga hälsningar

SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET
Informationsavdelningen

difzi:

Nu fick han ju #21, Då kan man sova gott även inatt ;)

Dream Team: jo de kan ja håll me om :)

difzi: Kanske inte ett "problem", men diskussionen har ju onekligen gått rätt varm.. ;)

tilläg som ja glömde:

ok, då é ni väl gla, foppa har sitt #21 å så vinner sverige VM.guld alla é glada å nöjda...GO NATT :)

Dream Team: va detta ett "promblem" bara onödig diskution :P nästan...

Så var detta "problem" utagerat. Tröja #21 till Foppa!

YaQoP: din ja, men allt kretas inte runt dig,,se de i allmänhet

difzi:

Det skulle stå:
Troligen ingenting MEN min hockeyvärld hamnar i gungning rent allmänt.

YaQoP: ingenting händer?

difzi:
Vad händer om Gretzky inte har #99?

Troligen ingenting min hockeyvärld hamnar i gungning rent allmänt.

YaQoP: va händer om han inte spelar i #21?

difzi:

hehe inte i det här fallet, bestämt nej ;)

YaQoP: omväxligens skull..alltid lite kul me omväxling :)

difzi:
Varför vore det roligt att se Foppa i ett annat tröjnummer?

Zcootah: faktikst måste jag för en gång skull hålla me dig Zcootah,,det skulle vara kul att se "foppa" i ett annat tröjnr. även om alla hoxkey intreeserade mäniskor förknipar honom med #21

visst kanske de kommer att kännas konsigt för vissa att se honom i ett annat nummer, men va ska man göra om det inte går? han é fortfarande samma spelare

Sv: Efterlysning
Dragan 2k: Snygg arena, men kylsystemet verkar dom har snålat in på. Fruktansvärd dålig is rapporteras match efter match. En VM arena ska har den bästa isen.

Dream Team: Bycket vacker arena

Dragan 2k: 18 000, enligt vad jag hittar iaf..

Dream Team: HUr mycket folk tar denna vackra arena då? Någon som har koll?

Dragan 2k: Ja, den är verkligen helt mästerlig, i sitt stycke. En toppmodern arena som väl har allt, egentligen. Ja, förutom P-platser till alla då, men det verkar ju funka ändå.. ;)

Ja, detta är förstås en dröm för de flesta lag med behov av en modern facilitet och som har ett publikunderlag tillräckligt för att fylla en så pass stor arena.
Tror nog själv att folket som styr över byggplanerna i Gbg siktar på en väsentligt mycket mindre arena...

YaQoP: ja tycker de känns coolt att foppa har en annan tröjja :)

Dream Team: Det är då sannerligen ingen ful arena. Kanonsnygg enligt mitt tycke. En sådan skulle vi ha i Göteborg

Per HApps: kolla på länken. Lite underligt att man bara har 295 parkeringsplatser för en arena som tar in 18 000.

difzi:

Nu kanske det itne spelar SÅ enormt stor roll, men Foppa förknippas med #21, ett varumärke. Har han ett annat nummer känns de helt enkelt fel.

Efterlysning
Är det någon som har en länk till arenan som vm-sluspelet spelas i?

ärligt talat, varför är de så himmla stor diskution om vilket nr "foppa" ska spela i?? det spelar väl ingen roll, eller?? visst har an alltid haft #21 men det har väl jönsson me?? eller? å vi alla känner till foppa under #21, men jönsson me......................... jag tycker inte det beror på vilket nr som står på spelarens namn, det viktigaste är att han gör bar ifrån sig å backar up sitt lag i vårt och i tortt.

« · 393952 · »