OS FIASKO
« Föregående · 59429 · Nästa » Till forumet
Sv: OS FIASKO
Måste bara skriva ett inlägg om Tre Kronors match mot Vitryssland.
Mer besviken har jag då aldrig blivit tidigare. Motståndet för våra så kallade stjärnor var ett lag som inte ens platsar i elitserien. Det var så jävla dåligt så jag kunde inte ens bli förbannad utan jag satt mer i chock och kunde inte tro mina ögon. Man trodde att spelarna ville visa för svenska folket att Nagano-OS var en engångsföreteelse men den viljan fanns inte där, inte hos en enda spelare. Det är bedrövligt.
Det som är bra med det här är att Tre Kronor med största sannolikhet kommer att vinna hemma-VM senare i vår. Proffsen kommer säkert självmant att anmäla sig hos Hardy för spel. Allt för att kunna gottgöra lite hos det svenska folket för OS-fiaskot. Men det är bara en klen tröst, OS är och förblir det största och finaste man kan vinna så det kvittar hur många VM-titlar Sverige vinner.
Mer besviken har jag då aldrig blivit tidigare. Motståndet för våra så kallade stjärnor var ett lag som inte ens platsar i elitserien. Det var så jävla dåligt så jag kunde inte ens bli förbannad utan jag satt mer i chock och kunde inte tro mina ögon. Man trodde att spelarna ville visa för svenska folket att Nagano-OS var en engångsföreteelse men den viljan fanns inte där, inte hos en enda spelare. Det är bedrövligt.
Det som är bra med det här är att Tre Kronor med största sannolikhet kommer att vinna hemma-VM senare i vår. Proffsen kommer säkert självmant att anmäla sig hos Hardy för spel. Allt för att kunna gottgöra lite hos det svenska folket för OS-fiaskot. Men det är bara en klen tröst, OS är och förblir det största och finaste man kan vinna så det kvittar hur många VM-titlar Sverige vinner.
Sv: OS FIASKO
Nej, sansa er nu va...det är en hockeymatch som vi förlorat, inte ett världskrig.
Jag tycker ändå synd om herrkronorna. Att mota ett lag som ligger med 5 man i defensiv och inte vill göra ett skit. Bara vänta på ett litet felpass och så sticka med 2 blixtsnabba kontrare mot ett stillastående försvar som för att sätta tryck jobbar hårt långt nere i Vitrysk zon. Skitsvårt. När sedan Vitr har maximal utdelning (åtminstone 80%-ig) och en målvakt som har "en sån där dag" när allt bara fastnar, ja då är det inte lätt. T o m USA eller Kanada hade torskat mot Vitr i förrgår. Kom ihåg att vi hade 3 i stolpen och 1 i ribban. Skillnaden mellan succe och "fiasko" är hårfin.
Tänk om Sverige fegspelat i stället för att pressa på i anfallszon? Vilket ramaskrii. Jag tror och hoppas att spelarna kommer över detta och att vi nu kan lägga detta bakom oss.
Upp, upp vi går dit k***n pekar!
Jag tycker ändå synd om herrkronorna. Att mota ett lag som ligger med 5 man i defensiv och inte vill göra ett skit. Bara vänta på ett litet felpass och så sticka med 2 blixtsnabba kontrare mot ett stillastående försvar som för att sätta tryck jobbar hårt långt nere i Vitrysk zon. Skitsvårt. När sedan Vitr har maximal utdelning (åtminstone 80%-ig) och en målvakt som har "en sån där dag" när allt bara fastnar, ja då är det inte lätt. T o m USA eller Kanada hade torskat mot Vitr i förrgår. Kom ihåg att vi hade 3 i stolpen och 1 i ribban. Skillnaden mellan succe och "fiasko" är hårfin.
Tänk om Sverige fegspelat i stället för att pressa på i anfallszon? Vilket ramaskrii. Jag tror och hoppas att spelarna kommer över detta och att vi nu kan lägga detta bakom oss.
Upp, upp vi går dit k***n pekar!
Sv: OS FIASKO
Fiasko.
Jag tycker det gamla systemet systemet med att 4 lag gick till slutspel var mycket bättre. -inte så slumpartat som idag. Skillnaden mellan fiaso och godkännt är ju idag faktiskt kvartsfinalen.
Får nu hoppas att det inte blir en final mellan USA - Can så att alla NLH bossar nöjt kan slå sig för bröstet. Hoppas Ryssland vinner då kanske det blire fler OS turneringar med NHL deltagande. Intressant analys om CC 1984- det kanske inte skulle skada med lite hungrigare spelare också. Eller var det så att NHL sjärnorna ville ha några dagars ledigt?? Eller hade Canada betalt Sverige för att förlora ?? Hur som helst gör det fysiskt ont idag.
Jag tycker det gamla systemet systemet med att 4 lag gick till slutspel var mycket bättre. -inte så slumpartat som idag. Skillnaden mellan fiaso och godkännt är ju idag faktiskt kvartsfinalen.
Får nu hoppas att det inte blir en final mellan USA - Can så att alla NLH bossar nöjt kan slå sig för bröstet. Hoppas Ryssland vinner då kanske det blire fler OS turneringar med NHL deltagande. Intressant analys om CC 1984- det kanske inte skulle skada med lite hungrigare spelare också. Eller var det så att NHL sjärnorna ville ha några dagars ledigt?? Eller hade Canada betalt Sverige för att förlora ?? Hur som helst gör det fysiskt ont idag.
Sv: OS FIASKO
Låter nästan som om hela världen håller på att gå under bara för att tre kronor förlorade mot vitryssland.
Hockey är ett spel här låter det som att det är blodigt allvar.
Man har all rätt att vara besviken men som sagt det är inte hela världen.
Att hänga ut vissa spelare tex Salo är helt fel den här matchen var en dålig laginstats och bevisar bara vad som händer om man underskattar ett annat lag. Det var inte 4-3 målet som avgjodre det var svenskarnas inställning.
Hockey är ett spel här låter det som att det är blodigt allvar.
Man har all rätt att vara besviken men som sagt det är inte hela världen.
Att hänga ut vissa spelare tex Salo är helt fel den här matchen var en dålig laginstats och bevisar bara vad som händer om man underskattar ett annat lag. Det var inte 4-3 målet som avgjodre det var svenskarnas inställning.
Sv: OS FIASKO
Nike89: Vad har spelarnas kontrakt och löner i NHL att göra med landslaget och OS? De är betalda av sina klubblag för att prestera väl i NHL, inte i OS. Att de förlorar mot Vitryssland är en skandal därför att Sverige egentligen är ett mycket bättre lag, inte för att de tjänar pengar i sina klubbar.
Ett tu Brute: Jag instämmer angående Vitryssarna och Boustedt. De är proffessionella spelare som trots allt håller ganska god klass, inte för att förlusten är ursäktad på grund av detta, men i alla fall. Läste föresten att Expressens "skyttekung" Mats Olsson inte ansåg att Vitryssarna skulle platsa i svenska division 1. Jo tjena...
Ett tu Brute: Jag instämmer angående Vitryssarna och Boustedt. De är proffessionella spelare som trots allt håller ganska god klass, inte för att förlusten är ursäktad på grund av detta, men i alla fall. Läste föresten att Expressens "skyttekung" Mats Olsson inte ansåg att Vitryssarna skulle platsa i svenska division 1. Jo tjena...
Sv: OS FIASKO
JA, man mår fan inte i bättre idag heller trots att solen tyvärr gick
upp idag igen. Vill försöka mig på å se helheten, men det enda
som dyker upp i skallen är bär salo hoppar å sätter plocken framför
masken...hur kan en världsmålvakt göra en sån fatal miss?? Vilken
Allsvensk målvakt son helst hade tagit den pucken. FBK hade lätt
piskat detta jävla vitrysska säckgäng.
Öhlund har jag varit emot enda sen förra VM då han var inne å
schabblade i varje jävla byte, nu kom det ännu en miss igår från
hans sida, nä kom inte tillbaka nå mer!
Salo skulle givetvis inte stått en morgonmatch =)
De få som får godkänt i gårdagens match är väl i mina ögon,
Alfredsson, Zäta, Norström, Johnsson, Jönsson, Lidas.
Jag har nog aldrig sett en så vilsen spelare som Renberg igår,
krockade med Mezin x antal ggr, krockade med egna spelare å gud
vet vad, sen en onödig utv. i slutet på matchen, han skulle givetvis
ha bänkats likaså hela 4e femman. Man skulle dessutom gått ner
på 2 femmor å varvat med en 3e enstaka ggr bara.
Den stora frågan är juh om man verkligen vill se dessa pinsamma
NHl spelare komma hem till Vm för att revaschera sig i en
betydelselös turnering, det känns inte så. Låt dom ruttna bort på
andra sidan atlanten, detta är oförlåtligt!
Pinsamt är en underdrift i detta sammanhang, jag fick ont i magen
å blev tårögd igår efter denna patetiska match.
Vid nästa OS kan det inte gå sämre iaf, alltid nåt positivt, visst vi
kan förlora alla Gruppspelsmatcher oxå, men till K-Final går man
alltid.
Sen har juh dessa OS spelare då rutin på att misslyckas 2 ggr i rad,
dags för 3e? Dessutom är de flesta av dagens nyckelspelare
närmare 35 år då...Å Sverige verkar inte producera fram direkt
många unga storstjärnor längre heller så...NATTSVART!
upp idag igen. Vill försöka mig på å se helheten, men det enda
som dyker upp i skallen är bär salo hoppar å sätter plocken framför
masken...hur kan en världsmålvakt göra en sån fatal miss?? Vilken
Allsvensk målvakt son helst hade tagit den pucken. FBK hade lätt
piskat detta jävla vitrysska säckgäng.
Öhlund har jag varit emot enda sen förra VM då han var inne å
schabblade i varje jävla byte, nu kom det ännu en miss igår från
hans sida, nä kom inte tillbaka nå mer!
Salo skulle givetvis inte stått en morgonmatch =)
De få som får godkänt i gårdagens match är väl i mina ögon,
Alfredsson, Zäta, Norström, Johnsson, Jönsson, Lidas.
Jag har nog aldrig sett en så vilsen spelare som Renberg igår,
krockade med Mezin x antal ggr, krockade med egna spelare å gud
vet vad, sen en onödig utv. i slutet på matchen, han skulle givetvis
ha bänkats likaså hela 4e femman. Man skulle dessutom gått ner
på 2 femmor å varvat med en 3e enstaka ggr bara.
Den stora frågan är juh om man verkligen vill se dessa pinsamma
NHl spelare komma hem till Vm för att revaschera sig i en
betydelselös turnering, det känns inte så. Låt dom ruttna bort på
andra sidan atlanten, detta är oförlåtligt!
Pinsamt är en underdrift i detta sammanhang, jag fick ont i magen
å blev tårögd igår efter denna patetiska match.
Vid nästa OS kan det inte gå sämre iaf, alltid nåt positivt, visst vi
kan förlora alla Gruppspelsmatcher oxå, men till K-Final går man
alltid.
Sen har juh dessa OS spelare då rutin på att misslyckas 2 ggr i rad,
dags för 3e? Dessutom är de flesta av dagens nyckelspelare
närmare 35 år då...Å Sverige verkar inte producera fram direkt
många unga storstjärnor längre heller så...NATTSVART!
Sv: OS FIASKO
Detta är huvudet på spiken, Jimmy! Vem orkar bry sig om OS nu? Eftersom jag fortfarande är förbannad på Tre Kronor kan jag konstatera att den det var mest synd om igår var Anja Pärson, eftersom hennes fina prestation kom i skymundan av det sämsta man sett någonsin. Normalt sett hatar jag att man sparkar tränare hux flux, men nu ser jag ingen annan lösning än att städa! Skippa systemet med General Manager, byt ut Hardy mot Bäckman, skola in en ny lagkapten istället för Mats Sundin. Jag är av den uppfattningen att den bäste kaptenen vi kunde fått vore en frisk Calle Johansson. Men han kommer snart att lägga av och normalt sett inget ont om Sundin, men ta bindeln från honom också.
Sv: OS FIASKO
Själv skiter jag fullständigt i hur det går för Sverige i övriga grenar nu (även DamHockey)... Detta är det sämsta OSet nånsin utan tvekan... Sveriges match mot Kanada kommer jag inte glömma men den insatsen är ju inte värd skit idag... det går inte att beskriva hur besviken jag är just nu... så jävla tungt...
Det enda som för en Hockeygalning som mig skulle kunna trösta mig lite (extremt lite egentligen) vore att Kanada går till final... Kanada-USA (vågar skriva USA, leder 5-0 nu) eller Kanada-Ryssland är 2 drömfinaler för en Hockeyälskare nu när Sverige floppat... Men Finnarna lär väl vinna dem oxå idag för allt går så illa just nu... Fattas väl bara att TIK ramlar ur så är denna skitsäsong fulländad...
Det enda som för en Hockeygalning som mig skulle kunna trösta mig lite (extremt lite egentligen) vore att Kanada går till final... Kanada-USA (vågar skriva USA, leder 5-0 nu) eller Kanada-Ryssland är 2 drömfinaler för en Hockeyälskare nu när Sverige floppat... Men Finnarna lär väl vinna dem oxå idag för allt går så illa just nu... Fattas väl bara att TIK ramlar ur så är denna skitsäsong fulländad...
Sv: OS FIASKO
De sminkade töserna tycker jag har gjort en jättebra turnering hittills med tanke på att de inte skulle få åka till OS från början.
Den svenska målvakten Kim Martin har varit jättebra hittills
Deras match mot USa var ett steg i rätt riktning tycker jag, de har närmat sig en liten bit men det är låååång väg kvar.
Att de är töser kan jag hålla med om men sminkade.........
Den svenska målvakten Kim Martin har varit jättebra hittills
Deras match mot USa var ett steg i rätt riktning tycker jag, de har närmat sig en liten bit men det är låååång väg kvar.
Att de är töser kan jag hålla med om men sminkade.........
Sv: OS FIASKO
Nu vilar en mkt tung börda på det kvinnliga svenska hockeylaget. Nu är det dessa sminkade "töser" som ska få hela sveriges hockeyintresserade att lämna detta OS med hedern i behåll. En tredje plats, och lag och ordning är återställd. Fan att man inte tänkt på det tidigare. En hel nation sörjer när vi inte skådat tjejernas placering i detta OS.
Nja, för mig är detta den tyngsta dag som jag upplevt ur hockeysynpunkt på mkt mkt länge ( kanske den värsta). Med all respekt för alla kvinnor som utövar sporten.
Nja, för mig är detta den tyngsta dag som jag upplevt ur hockeysynpunkt på mkt mkt länge ( kanske den värsta). Med all respekt för alla kvinnor som utövar sporten.
Sv: OS FIASKO
Jag tycker att Sundin, näslund, Alfredson eller Salo skulle ha klivit fram en sån här match och visat vart skåpet skall stå. ------jag tycker att det är väldigt svagt av våra lagkaptener från klubblagen att de inte kan kliva fram och visa vägen i en sån här match. Typ Sundin varju intee alls bra idag, och visade inte heller någon bra inställning, dåligt av en svensk lagkapten tycker jag, han kan mycket bättrre!!
Sv: OS FIASKO
Har licksom livet tagit slut nu??? så man ska gå ut med korp och spett och med svett och tårar försöka plöja sig genom kälen för att slutligen lägga sig ner i ett kallt j-la hål,,,,
NÄ!!!! fy f-n än vill jag se om Damerna som ska spela om tredjepriset klarar det,, Och gör dom det så ser jag det som det vore en större bedrift än om pojkarna tagit guld,,,,då tösera inte ens skulle få åka på OS för förbundet,,,,
NÄ!!!! fy f-n än vill jag se om Damerna som ska spela om tredjepriset klarar det,, Och gör dom det så ser jag det som det vore en större bedrift än om pojkarna tagit guld,,,,då tösera inte ens skulle få åka på OS för förbundet,,,,
Sv: OS FIASKO
Helt klart var det hela laget som spela skit.
Sen gör några spelare misstag som märks och mycket lättare att skylla på.
Fattar inte bara att några kunde ta tag i matchen tidigare.
hur många lagkaptener finns det i kronor?
Kommer själv på 4st från Nhl, och Jönsson från Fbk.
känns som någon av dom kanske skulle ta tag o visa de andra spelarna, men sak samma nu.
Ända jag kan säga är att det inte blir någon mer OS för min del på ett tag(tror jag). o mitt hockey intresse e riktigt svalt förtillfället.
Sug osso att det lag som vinner mellan Canada - finland går bara inte till semi utan vinner en finalplats, för jag tvivlar att samma sak skulle hända dom...
Sen gör några spelare misstag som märks och mycket lättare att skylla på.
Fattar inte bara att några kunde ta tag i matchen tidigare.
hur många lagkaptener finns det i kronor?
Kommer själv på 4st från Nhl, och Jönsson från Fbk.
känns som någon av dom kanske skulle ta tag o visa de andra spelarna, men sak samma nu.
Ända jag kan säga är att det inte blir någon mer OS för min del på ett tag(tror jag). o mitt hockey intresse e riktigt svalt förtillfället.
Sug osso att det lag som vinner mellan Canada - finland går bara inte till semi utan vinner en finalplats, för jag tvivlar att samma sak skulle hända dom...
Sv: OS FIASKO
Skarin: Kanske gick det lite för lätt i de första matcherna. Då är inte Vitryssland ngt man fruktar. Det fanns en tendens av att laget spelade med inställningen, att detta vinner vi även om vi lämnar skridskorna i omklädningsrummet. Men i ett OS med världens bästa lag ( trots den egentliga skillnaden mellan de bästa och sämsta) håller det inte att lämna grunden i idrotten ( skridskorna) kvar i "lunchrummet".
Jag har inte ord att kunna förklara min besvikelse efter förlusten.
Det är tomt, tomt.
Jag har inte ord att kunna förklara min besvikelse efter förlusten.
Det är tomt, tomt.
Sv: OS FIASKO
Jag tycker absolut inte vi ska hänga ut enskilda spelare för det här, utan precis som många här är inne på så är det hela Tre Kronor som bär skulden och som bidragit med det största fiaskot någonsin inom lagidrott.
Därför är det fel att exempelvis toksåga Salo enligt mig. Öhlunds indianare....*ryser*
Att ställningen var 3-3 när mindre än tre minuter återstod av ordinarie matchtid är för mej en fruktansvärd stor skandal.
Det är också oförklarligt och oförlåtligt att det kan se exakt likadant ut i tre perioder rent spelmässigt.
Det här var den tyngsta förlust jag varit med om som åskådare.
Därför är det fel att exempelvis toksåga Salo enligt mig. Öhlunds indianare....*ryser*
Att ställningen var 3-3 när mindre än tre minuter återstod av ordinarie matchtid är för mej en fruktansvärd stor skandal.
Det är också oförklarligt och oförlåtligt att det kan se exakt likadant ut i tre perioder rent spelmässigt.
Det här var den tyngsta förlust jag varit med om som åskådare.
Sv: OS FIASKO
Sundin, Salo och Lidström är nyckelpersoner även i ett svenskt landslag. Och visst var det uppåt på denna sida fram till idag. Med all rätt. Men en natt som denna, och facit i hand, kan man inte vara nöjd med laget och dess insats. Det går inte.
Däremot är det sannerligen svårt att utse en syndabock efter kvällens match. Alla var lika dåliga, och ska ta del av den svidande kritiken som haglar över laget. Efter en match som denna får man acceptera att ett och annat negativt skrivs om insatsen.
Däremot är det sannerligen svårt att utse en syndabock efter kvällens match. Alla var lika dåliga, och ska ta del av den svidande kritiken som haglar över laget. Efter en match som denna får man acceptera att ett och annat negativt skrivs om insatsen.
Sv: OS FIASKO
Det kan ändra sig fort.......
För ett par dagar sedan var Sundin, Salo & Co kungar här på OS-snack sidan, lite andra tongångar idag.
Jag kan hålla med om att det var en urusel insats som hela laget gjorde men nu får vi kavla upp ärmar och se framåt istället, det är ju trots allt VM på hemmaplan och då är det fler elitseriespelare med och DÅ skall vi visa att vi kan spela hockey.
Kanske är jag för optimistisk, men hoppet överger mig inte....
Ett brons av Tärnabytösen är jättebra, lite synd att Ylwa inte fick en medalj i sitt sista? OS.
För ett par dagar sedan var Sundin, Salo & Co kungar här på OS-snack sidan, lite andra tongångar idag.
Jag kan hålla med om att det var en urusel insats som hela laget gjorde men nu får vi kavla upp ärmar och se framåt istället, det är ju trots allt VM på hemmaplan och då är det fler elitseriespelare med och DÅ skall vi visa att vi kan spela hockey.
Kanske är jag för optimistisk, men hoppet överger mig inte....
Ett brons av Tärnabytösen är jättebra, lite synd att Ylwa inte fick en medalj i sitt sista? OS.
Sv: OS FIASKO
Klart man ska begära mer av såna fullblodsproffs som Salo med flera. Man kan göra listan lång. Näslund idiotiska spel vid 1-2 ( tror det var det). Rehnbergs onödiga höga klubba. Öhlunds klantiga passning i egen zon, Hardys tveksamma coachande under senare hälften av matchen. Det fanns nog ingen som kom upp i godkänt i afton.
Huga, detta kommer att sitta kvar ett tag.
Huga, detta kommer att sitta kvar ett tag.
Sv: OS FIASKO
Jag tycker inte Salos insatts var att skylla på för undantag sista målet som han ska ta. Men de5t är ju ute-spelarna som inte visar en minsta vilja att vinna matchen skäns det som, de såg fan låj ut från början till slut. Jaag tyckte att de var tvåa på varje puck och att de förlorade nästan varje närkamp, jag fattar inte att de kunde vinna skotten med typ 40-20.
Sv: OS FIASKO
Som sagt: Oerhört dålig insats av laget idag. För mig känns det dock som att Salo inte gjorde en sämre insats än ngn annan i laget. Men han är den självklara syndabocken eftersom hans mindre lyckade insats är lättare att se än andras.
Men som sagt. Detta är oerhört pinsamt, där hela laget passar bäst i skamvrån. Vi ÄR sämst när det gäller.
Men som sagt. Detta är oerhört pinsamt, där hela laget passar bäst i skamvrån. Vi ÄR sämst när det gäller.
« Föregående · 59429 · Nästa »
(enligt flera skribenter här på sidan), så måste man väl
hålla med föregående talare....