Västerås IK

231 inlägg · 45 ämnen

Forum

« · 102974 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Joachm Jensen tränar
miftjejen: Hade varit gulligare med en bild på dig istället.
Kommentera

SHA tipset
Så här före seriestart så är det väldigt populärt att tippa hur serien kommer att sluta i december.
Därför har vi på moraik.com bestämt oss för att ordna en tipstävling för att en gång för alla visa vem som är bäst på att sia om utgången av SHA 2002. Dessutom kommer en lagtävling att finas där DU tillsammans med ditt favoritlags supportrar får visa att vi Västerås-supporters är bäst på att tippa.

Så ta chansen och visa dom andra lagens fans att det är vi som kan det här bäst. Sätt dig ner och sätt ihop en serietabell för SHA som du tror att den kommer att se ut den efter omg. 28 plus att du väljer ut ett lag, vilket du vill i serien, och skriver ner hur många mål det laget kommer att göra under serien (detta kommer vi att använda som ev. skiljefråga). Sen skriver du vad du heter och vilket lag du håller på och mailar detta till [email protected] .
Besök www.moraik.com och följ länken till tävlingen så får du veta mer om reglerna.

Ditt tips måste vara inlämnat senast 21/9.
Kommentera

Sv: Kul att Västerås är tillbaka
Gavlerinken: Jag tycker som du att VSK är bandy och fotboll och VIK är hockey
Kommentera

Sv: Södra allsvenskan
DanneL: Mitt tips till Södra Allsvenskan är

1 Rögle BK
2 Bofors IK
3 Mora IK
4 IK Oskarshamn
5 Västerås IK
6 Tranås AIF
7 IF Troja/Ljungby
8 HC Örebro
9 Nybro IF
10 Halmstad Hammers
11 IFK Arboga
12 Mörrum Gois
Kommentera

Södra allsvenskan
1 Bofors
2 Mora
3 IFK Arboga
4 Rögle BK
5 IK Oskarshamn
6 Tranås
7 IF Troja/Ljungby
8 Västerås IK
9 Halmstad
10 HC Örebro
11 Nybro IF
12 Mörrums GOIS
Kommentera

Södra allsvenskan
1 Bofors
2 Mora
3 IFK Arboga
4 Rögle BK
5 IK Oskarshamn
6 Tranås
7 IF Troja/Ljungby
8 Västerås IK
9 Halmstad
10 HC Örebro
11 Nybro IF
12 Mörrums GOIS
Kommentera

Sv: Kul att Västerås är tillbaka
hcpirates:
Vad intelligent du är då! VSK finns i fotboll och bandy. VIK spelar hockey...
Kommentera

Sv: Kul att Västerås är tillbaka
soppa torsk för vsk!! vsk t 1an!!
Kommentera

Sv: Kul att Västerås är tillbaka
20 TIMMAR KVAR!
Kommentera

Sv: Kul att Västerås är tillbaka
Kul att ni är till baka och hoppas det går bra i den säsong
Kommentera

Joachim Leijon
Joachim Leijon klar för Våsterås från Tranås och han ha gjordt bra i från i Tranås
Kommentera

Sv: Joachm Jensen tränar
dapietro: Förlåt jag menar Joachim Leijon som var bra i Tranås och Joacim Jensen ha inte spelat för Tranås
Kommentera

Sv: Joachm Jensen tränar
Rögle Fans:
'ursäkte men vem är den där Jensen?
Duktig?
hur många Vikare åker till bortamatchen i Örebro
Själv åker man från gävle
Uppleva gamla minnen
Kommentera

Tränings matcher
Jag hoppas det går bra för er i träningsmatcherna lycka till Västerås
Kommentera

Sv: Joachm Jensen tränar
Nike89: Han är bra när han spelarde i Tranås och jag hoppas det går bra i Västerås också.
Kommentera

Sv: Joachm Jensen tränar
miftjejen:
Mogen brud...
Kommentera

Sv: Joachm Jensen tränar
Västërås - Örëbro 0 - 20
Kommentera

Sv: Joachm Jensen tränar
Nike89:
Den killen är däremot värd fler chanser. Stor och tuff.
Kommentera

Sv: Joachm Jensen tränar
Nike89:
Joachim Jensen var ingen höjdare i dagens internmatch.
Kommentera

Sv: Joachm Jensen tränar
....Vilken också Joachim Leijon gör.
Kommentera

Joachm Jensen tränar
Joachim Jensen tränar med VIK. Han kommer provspela för klubben under försäsongen, detta uppger VLT.
Kommentera

Sv: Menigslös tråd,varför?
Nike89:
Saknad av ingen...
Han satt mest på bänken förra året.
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Snart börjar det Södra Allsvenska serien om 1 mån 3 veckor 1 dag.
Kommentera

Sv: Menigslös tråd,varför?
Nike89: Jag kan hålla med dej nike89 för det är rolig är .
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Slappa: jag tror att norra serien kan var otrolin spenade serien och Södra också hoppas att Västerås kan blir bra lag i södra.
Kommentera

Menigslös tråd,varför?
VIK Hockeys officiella hemsida uppger att Christian Conradsen lägger skridskorna på hyllan.
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Nike89:

Jag köper inte din logik här.
"Fem rätt duktiga nyförvärv gör inte ett helt lag borde väl vara klart.
Eftersom Västerås har kvar nästan hela laget som dom hade Divison ett kan det bli svårt."

Ingen har väl påstått att fem nyförvärv gör ett helt lag? Dessutom, om hela laget bestod av spelare som S Lundqvist, P Ulin, Pelle G, Stiffen Holmgren och Henrik "E", ja då skulle VIK tippas som seriesegrare - i överlägsen stil.
Nu har VIK kvar stommen från div 1. Lovande ungdomar blandat med en del elitserierutin. Detta lag förstärks med duktiga allsvenska spelare - precis som sig bör - och anledning till optimism finns.
Kan det bli svårt? Ja, visst blir det svårt, men HUR svårt? Det är en rimlig fråga. Själv tror jag, i dagsläget, på plats 6-9. OM Henric B ansluter så tror jag på plats 3-7.
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Slappa:Det blir alltid lika roligt när någon skriver ett inlägg med så många roliga stavningar:)
Den enda chansen att Västerås möter Sundsvall är ju en ev Super-Allsvenska.
Om det nu blir så att Västerås även skulle vinna då skulle det förmodligen att heta:Ja men va fan de är ju egentligen ett Division ett lag.Spelade ju där förra säsongen.
Fem rätt duktiga nyförvärv gör inte ett helt lag borde väl vara klart.
Eftersom Västerås har kvar nästan hela laget som dom hade Divison ett kan det bli svårt.
Det är väl ändå en i alla fall liiiiten skillnad även mellan Division ett och Södra-Allsvenskan.
Även fast Södra-Allsvenskan allmänt är sämre än Norra.
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Nike89:

Det blir alltid lika skojigt när någon öppnar ett inlägg med felaktiga fakta.
"Tänk på att Västerås spelade i tvåan förra säsongen." :)

Joru. Och om vi får chansen - och lyckas - spöa Sundsvall, då kommer det förmodligen att heta: Jamenvafan, de är ju igenkligen ett elitserielag juh. Spela juh där förra sessongen dårå"

:)
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Nike89:
VIK spelade i ettan förra säsongen. Och varför skulle inte VIK klara sig bra i allsvenskan redan i höst? 3 spelare har nyligen spelat i elitserien. Samtliga nyförvärv har allsvensk rutin. En kanonmålvakt i Ersberg. Flera jättelovande 82 och 83:or.
11 spelare har spelat i allsvenskan eller högre. Det enda som saknas är en back till och kommer Björkman så ser det bra ut. Dessutom bottenlagen i Allsvenskan är inte speciellt bra, det är bara att kolla namnen i dom 4 sämsta lagen i varje serie, ingen imponerande läsning...
Nånstans mellan 5-8 plats blir det.
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Nike89: Jag tycker att Västerås kan blir falig i Södra Allsvenskan och som spelar Stefan Lundqvist, Patrik Uhlin och Per Gustavssom
kan det reka långt
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Jag tycker Västerås är jävligt överskattad egentligen.
Tänk på att Västerås spelade i tvåan förra säsongen.
Och nu ska dom rakt in i Allsvenskan och ta en femte-plats.
Visst lekte dom ut allt i tvåan och jag tvivlar inte en sekund på att dom skulle ha en bra chans att gå upp från där Västerås egentligen skulle spela-Division ett.
Visst har Västerås värvat Henrik Pettersson Patrik Ulin Per Gustavsson Stefan Holmgren och Stefan Lundqvist som alla är bra spelare.
Men tror ni att dom räcker att gå från tvåan och rakt in i toppen av Allsvenskan?
Det är en jädra stor skillnad på tvåan och Allsvenskan!
Kommentera

Kul att Västerås är tillbaka
Bra att ni är till baka till elit igen hoppas att bra match mellan Rögle och ni.
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Slappa: Jag hoppas att ni kommer fem i serien. Och Stefan L och Henric B så går det bra
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
...& med Stefan L och, förhoppningsvis Henric B, ombord så kommer laget sannolikt att slåss om allt från 3-7:e plats.
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Tror nog att Västerås kommer att klara sig kvar i Södra Allsvenskan i alla fall.
Värvningarna av Per Gustavsson förre Timrå spelaren Patrik Ulin och Henrik Pettersson verkar vara bra.
Egentligen skulle för mig gärna Västerås spela kvar i ettan för då skulle nog inte Per Gustavsson lämnat Sundsvall Hockey.
Kämpen Per Gustavsson lär göra en otrolig nytta för er!
Kommentera

Sv: Starkare nyförvärv...
Jag tycker att Västerås ha gjort bra nyförvärv. Och sen ur bra kan Västerås blir
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Jag tror att de flesta VIK:are här har lite för stora förhoppningar inför säsongen. Jag tror att VIK får vara glada om de undviker kvalplats när slutet på serien är här. Med det menar jag inte att VIK skulle vara ett dåligt lag men det skiljer en del på div 1 och Allsvenskan. Men okey, nytt kontrakt borde VIK klara av.
Så här slutar det:
1. Bofors IK (ja, vad trodde ni att jag skulle tippa?)
2. Rögle BK
3. Halmstad Hammers (varför inte?)
4. IFK Arboga (många lag kommer att tappa poäng där i vinter)
5. IK Oskarshamn
6. Tranås AIF
7. Mora IK (så långt ner? Risken finns.)
8. HC Örebro (har ett års erfarenhet nu men får nog svårt.)
9. Västerås IK (nu retar jag många med att ha Örebro före men..)
10. IF Troja/Ljungby
11. Nybro IF (nykomlingar har det svårt första året).
12. Mörrum Gois.

Kom ihåg var ni läste det först när vi summerar serien.

Bobcats 4ever!!
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
miftjejen:Mooooget får jag titta?
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Vi (kexen) kommer krossa er (gurkor)!!!
Kommentera

Starkare nyförvärv...
Vill se ett par starka nyförvärv som verkligen stärker laget.
Det ser inte alltför ljust ut med detta laget, som ju är anpassat för div.1 spel.
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Tror att VIK kan få det kämpigt under hösten, det tar tid att komma in i tempot. Men en plats runt 6-8 ska det kunna bli till slut.
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Jo visst ska dé bli la kul att se Ulin stajla i Rockis. kanske en ny publik favorit, vem vet!?
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
hullarn: Inget fel med att tippa VIK högt upp. Dom har ju värvat Patrik Ulin - en ÄKTA Timråprodukt. Med andra ord en kille av rätta virket. Jag lovar o svär, P.Ulin kommer snurra varenda backjävel i Södra Allsvenskan så dom inte vet vad dom heter. Upp på Söderläktar´n bara och köp en grillad m. bröd, extra räksallad och cola på detta = helgjutet.

Han fintar vänster, åker höger, fintar höger, åker vänster.

Hal som en ål - finns ingen som hänger med på "rören" när "Putte" fått upp tempot.

Till ALLA ni som ska se VIK "in action" i vinter. Håll koll på "Putte" när han gör entré - han springer fram på isen dom första 5 skären, den berömda sk "Virus Lindberg-stilen".

Man får glädjefnatt när "Putte" snurrar o showar.

GRATTIS VIK TILLEN EMINENT SPELARE!!!
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Jävlar vad ni spår VIK långt upp i serien. Jag tror tyvärr det blir ruskigt tufft för VIK i år och att vi har tur om vi stannar kvar utan att behöva kvala...
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Fel,fel,fel sä här slutar serien:

1 Bofors IK
2 Mora IK
3 Rögle BK
4 Tranås AIF
5 IK Oskarshamn
6 Västerås IK
7 IF Troja/Ljungby
8 IFK Arboga
9 HC Örebro
10 Nybro IF
11 Halmstad Hammers
12 Mörrum Gois
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Rögle Fans:
så här blir det

1 Rögle BK
2 Mora IK
3 Bofors IK
4 Tranås AIF
5 IK Oskarshamn
6 IF Troja/Ljungby
7 Halmstad Hammers
8 Västerås IK
9 Nybro IF
10 HC Örebro
11 IFK Arboga
12 Mörrum Gois
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Rögle Fans:
så här blir det

1 Rögle BK
2 Mora IK
3 Bofors IK
4 Tranås AIF
5 IK Oskarshamn
6 IF Troja/Ljungby
7 Halmstad Hammers
8 Västerås IK
9 Nybro IF
10 HC Örebro
11 IFK Arboga
12 Mörrum Gois
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Rögle Fans: Blir vi 5:a så ska jag bjuda dig på en korv med tillbehör!!
Kommentera

Sv: Södra Allsvenskan
Rögle Fans: Snällt av dig att sätta en nykomling så högt upp som på femte plats!
Själv skulle jag nog vilja ha Arboga ett par platser högre upp och själklart Örebro tvärsist!!!!!
Kommentera

« · 102974 · »