Vimmerby HC

HockeyAllsvenskan · 146 inlägg · 2 ämnen
2981918 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Säsongen 2025-26
Tyvärr höll det inte. 2-3 när Bochen var utvisad blev avgörande. Vi står som vanligt upp bra men drar det kortaste strået med uddamålsförlust. Bara att ta nya tag mot Oskarshamn på fredag.

Tyvärr sviker BIK som förlorar 1-5 mot Västerås.

Eltonius ut nu. Kom Igen!

Time out med 1:17 kvar.

Suck! Nick Bochen utvisad (som vanligt) och 2-3.

Yesss! 2-2!

Flera fina chanser att kvittera men fortfarande 1-2. PP nu. Hoppas vi nätar.

Troja spelar inte idag, men vi håller tummarna för att BIK tar sitt ansvar borta mot Västerås.

Min ström laggar ordentligt så jobbigt att titta. Men 1-2 efter 2 perioder. Med lite flyt i tredje kan vi kvittera.

Tuff match borta mot SSK, men reducering nu till 1-2. Hoppas vi kan bygga vidare på det.

Eltonius hjälte ikväll. Räddade oss från förlust vid åtskilliga tillfällen. Men hela laget ska ha beröm.
Vi behöver dock sluta slarva med pucken på offensiva blå.

Tyvärr 2-3 på övertid. Känns surt med tanke på att vi gjorde en fenomenal match. Men en pinne var som sagt mer än jag vågade tro på så man får vara nöjd. Troja, Almtuna och Västerås får samtidigt stryk så bonus för oss.

2-2 efter full tid och vi har minst en pinne. Det trodde jag inte före matchen. Bra jobbat! Kan man hoppas på bonuspinnen också?

Vad håller vi på med i PP? Nu släppte vi en spelare helt ren med Eltonius igen, men som väl är räddade han.

Halva tredje spelad och 2-2. Ganska jämn match men lite för mycket MoDo i vår zon för att det ska kännas hälsosamt. Biter naglarna och håller tummarna.

Utvisningarna förstör för oss. Annars en mycket väl genomförd andra period.
Håller vi oss bara ifrån syndabåset i tredje så kan det här bli en trevlig kväll.

Bochen tar sin tredje tvåa. Tycker han inte matchen är spännande nog? Och där kom tyvärr 2-2.

Nick Bochen är farlig på att dra på sig utvisningar nu. Andra ikväll. Hoppas vi håller tätt.

Herminator: Och 2-1 nu!

janersa: 1-1 nu..

Svår bortamatch igen och 0-1 mot MoDo efter första. Målet kom lite slarvigt när vi spelade PP men lät en Modospelare komma ensam med Eltonius. Annars gör vi en skaplig period.

janersa: Underbart! Kommer kanske och besöker Astrid Lindgrens värld nån dag. 😊

Dra mig på en liten vagn, vi vinner borta mot serieledarna!! Anton Carlsson är kung på straffar. Så skönt och rättvist med två pinnar.

Spridda chanser åt båda håll i OT. Straffar nu.

3-3 efter full tid. Jag tycker vi äger dem stora delar av matchen och är värda alla tre poängen, Men vi får åtminstone en pinne, och samtidigt får både Troja och Västerås stryk, så bra läge för oss.

Tyvärr kvitterar Löven till 3-3 efter ett PP. Men vi har oavgjort inför sista. Peppar peppar, kan vi få med oss en pinne ikväll?

Och där kom 3-2 till oss på PP. Snyggt!

Oskar Davidsson gör sitt första mål i HA och nu är det 2-2. Tycker vi står upp jättebra!

1-1 i andra, men zebrorna fixar utvisning på oss och då blir det tyvärr 1-2.

1-0 till Löven efter första, men det ser inte helt illa ut. Tycker vi hänger med bra.

Björklöven borta idag. Behöver väl inte sägas att det blir en utmaning. Men vi hoppas på det bästa.

Elias Lindgren stängs av två matcher för fighting efter matchen mot Almtuna.
Trams. Man är väl två i en fight? Slogs den andre lite "snällare" då eftersom han inte drabbas?
Tycker för övrigt det fanns åtskilliga spelare som gnabbades eftersom vi fick ett bench clearing brawl.

Skönt tillfälligt andrum i bottenstriden.

Kryset: Absolut.
Det blev ett klassiskt bench clearing brawl på bästa NHL-manér efter matchen. Hoppas vi slipper avstängningar efter det.

janersa: 1 poäng mer än bottenkonkurrenterna. Det får ses som positivt

Förbaskat. Den absolut svettigaste straffläggning jag någonsin sett i hockey. Vi kvitterade så många gånger att jag tappade räkningen, men tyvärr drog vi kortaste strået.
Nåja, vi tog en pinne trots att det såg mörkt ut. Varje pinne är värdefull.

PåveMolin: Så starkt att vända 0-2 från första till 2-2. Tar vi straffarna nu?

PåveMolin: Almtuna har exakt noll personer på bortastå? Då ramlar det in tre över 900 i hallen totalt idag?

janersa: kollar sista perioden, missat de två första, på tv:n nu, tycker VH ser rätt ok ut. Herman Liv ser riktigt fin ut.

PP för VH nu. Bra chans

ante08: OK då fattar jag. Men då måste väl VHC varit en del av VIF förr? VIF lirar väl främst fotboll idag?

janersa: Retromatch tyckte jag mig läsa.

Vi är bättre större delen av andra. Kunde blivit något mål till, men det kommer i tredje om vi fortsätter på samma sätt.

Varför spelar vi i VIF-tröjor ikväll?

Äntligen! 1-2. Snyggt PP.

Kryset: Tycker vi gör Liv bra. Skotten är lite för lama. Behöver komma rappare.
Vi hoppas på andra perioden.

janersa: jag är på plats, första målet rena hönsgården… hoppas på en mer effektiv andra period. Herman liv är bra

Trots bra chanser så är det 0-2 efter första. Tycker vi är lite oskärpta och behöver höja tempot.

Kryset: Jag kollar streamat. Är du där?

janersa: dags att hitta tillbaka ikväll. Är du också på plats?

janersa: ta din medicin gosse :D

Almtuna hemma ikväll. De ligger 6 poäng och en placering före oss. Vore skönt att knapra in 3 pinnar på dem.

Almtuna slår Troja borta. Bra resultat för oss. Är för mig ett mysterium hur Troja kunde slå BIK och Björklöven.
Däremot är jag grymt besviken på SSK som inte fixar Västerås.

2981918 · »