Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Elitserien!

« · 676210 Till forumet


Sv: Elitserien!
Sannes: Äntligen en seger... Ny match mot Villa på fredag... kan det bli en "tvåa" då också!? :-)
Kommentera

Sv: Elitserien!
Robban_Brynäs:
Idag hoppas jag verkligen att Vetlanda förlorar....
Kommentera

Sv: Elitserien!
Nu drar det igång igen... Fyra omgångar kvar av elitserien! Är det dags att flytet vänder för Vetlanda!!

Ser fram imot att se Bajen - Edsbyn på Zinken på fredag! Det är bara ett lag som har slagit Edsbyn i år... Kan det vara de blivande SM-Final lagen?
Kommentera

Sv: Elitserien!
Fick mig en tankeställare idag... vad krävs det för att en bandymatch ska ställas in? Var inte i Vänersborg, i går - men enligt tidningarna så snöade det kraftigt, under hela matchen. Så att säga att det spelades bandy, i Vänersborg, är kanske fel ord... :-)
Kommentera

Sv: Elitserien!
Frisco:

Det mest konstiga av allt, var att de spelade matchen. Spela och spela förresten, de plogade snö. Vi har ett riktigt skitväder här just nu.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Vänersborg - Sandviken 0-0 (0-0,0-0,0-0)
Kommentera

Sv: Elitserien!
Bah, ikväll kan man verkligen säga gonatt när det gäller Vänersborg, 3 mål i baken redan, detta kan sluta riktigt illa.

Kommentera

Sv: Elitserien!
Tycker det är starkt av Villa att rycka upp sig mot Broberg och vinna med 9-3. Men mot Vänerborg vikte de ner sig efter att dragit på sig en massa onödiga utvisningar. Hoppas Villa kan prestera lite bättre de närmsta omgångarna.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Robban_Brynäs

Solklart att det ska rendera i ett matchstraff!
Kommentera

Sv: Elitserien!
Kom just hem från Zinken... En bra match, där Vetlanda hade ett "guld läge" att göra 4-3, men missar. Sedan gör Bajen 2 mål på slutet o vinner med 5-3.

"Bara" ca. 2500, en fredag på Zinken. Jag tyckte att det var "dåligt" - men då sa en vänn från Vetlanda, skulle det vara det på Kullen så skulle vi vara njöjda!! :-)

Men det händer ett intressant sak i första halvlek. En spelare slår enligt mig en motståndare, med knytnäven i ansiktet. Borde inte det rendera i matchstraff? Vem som slog vem, spelar mindre roll.
Kommentera

Sv: Elitserien!
brynästigern:

Klart man skall vara lite besviken när laget man håller på förlorar, men samtidigt så får man ju inse att motståndarna faktiskt kan vara bättre än det egna laget.
Tyvärr är det inte alla som inser det, och de brukar ju bli ruggigt besvikna.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Sannes:

Som tur är så skakar jag av mig förluster ganska snabbt. Det är ju bara idrott saken gäller. Men, visst lite besvikelse har man ju trots allt.
Kommentera

Sv: Elitserien!
brynästigern: 

Förluster är ju dessvärre något som man kan råka ut för, men om nu Ljusdal var bättre så kanske det inte känns så grymt med kvällens förlust.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Sannes:

Ljusdal vann tämligen rättvist ändå, måste jag få lov att säga.
Kommentera

Sv: Elitserien!
brynästigern:

Det är inte alltid det blir som man tänkt sig, extra surt är det att förlora på hemmaplan dessutom.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Sannes: Det är ju kul för eran del just nu, för egen del har jag inte mycket att glädjas åt. Sirius gick ju givetvis på pumpen mot Ljusdal.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Frisco:

Ja, dom har börjat Elitserien strålande bra.
Just nu är det Hammarby och Edsbyn som är de starkaste lagen.

När det gäller mitt Vänersborg, så tror jag inte att de klarar av att hamna bland de fyra bästa, att de skulle klara av att ha antingen Västerås eller Sandviken bakom sig är snudd på omöjligt.
Men det är kul att de kan vara med och överraska, som tex ikväll.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Sannes: Hammarby - Vetlanda 5-3

Bajen öser på.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Ikväll trodde jag faktiskt att Edsbyn skulle sopa till Vänersborg rätt så rejält, men de klarade av att få oavgjort, 3-3. Det tycker jag är ett suveränt bra resultat för Vänersborg.

Kommentera

Sv: Elitserien!
Är på väg in till Zinken för att se Bajen-Vetlanda i kväll! Hoppas o tror på en bra match och självklart på en borta seger!! Även om det lär bli tufft!
Kommentera

Sv: Elitserien!
Ikväll tvålade mitt Vänersborg till Villa Lidköping ordentligt, 7-0. Det är siffror som talar sitt tydliga språk.
Jag njuter lika mycket varje gång Villa får stryk av "mina" grabbar.

Såg dessutom att Pasjkin gjorde 5 av målen ikväll, han har verkligen fått upp ångan.

Kommentera

Sv: Elitserien!
Och precis när jag skrev att Villa inte hade någonting så gjorde de precis ett mål.

Kommentera

Sv: Elitserien!
Vänersborg har fått precis den start jag kände på mig, förlust hemma mot Hammarby och idag en poäng borta mot Broberg/Söderhamn.

Just nu sitter jag och slötittar på matchen mellan Villa och Edsbyn, Edsbyn leder med 3-0, detta kan sluta med en förskräckelse för Villa, de har absolut ingenting.

Kommentera

Sv: Elitserien!
Måste säga att jag o Lasse Sandlin, på aftonbladet, tror rätt lika när det gäller de fyra första lagen i Elitserien... Vad det gäller de andra lagen, är vi lika överens!! :-) 50 % är inte fy skam!!
Kommentera

Sv: Elitserien!
henkaaa: Vi får väl se hur det går ..men jag tror i alla fall att SAIK tar guldet.
Kommentera

Sv: Elitserien!
brynästigern:

Vänd på det där så blir det rätt...... Edsbyn klar favorit med SAIK som största utmanare. Om de nu inte saknar Muhrén för mycket!
Kommentera

Sv: Elitserien!
Robban_Brynäs:

"8. Broberg - Hade "tur" att de gick till Elitserien o får det tufft här"

Oerhört skön kommentar att höra när man själv är Bollnäs-fan! Hehehe

I ärlighetens namn tycker jag ändå att Broberg var mer värda platsen än Bollnäs i år. Detta för att de inte gör lika många plattmatcher som Bollnäs. Tyvärr spelade Giffarna endast två RIKTIGT bra matcher i år..... och båda var mot Bajen. Roligt iofs med tanke på hur svårt man haft mot Bajen tidigare, men det räcker ju knappast om man spelar som man gör i övriga matcher! :-/
Kommentera

Sv: Elitserien!
Robban_Brynäs: Har en svag känsla av att Sandviken tar guldet med Edsbyn som största utmanare
Kommentera

Sv: Elitserien!
Robban_Brynäs:

Äntligen, då drar vi igång i 100 knyck.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Sannes: det ska bli kul att elitserien drar igång. Fram till nu har det, nästan bara varit en transsport sträcka för många lag! På fredag så börjar vi!
Kommentera

Sv: Elitserien!
Robban_Brynäs:

Ja rutin saknas inte, men det är inte alltid det hjälper.

Edsbyn kommer att vara i final och det blir nog även mot Hammarby denna gång också, men det är svårt att redan nu peka ut vem som skall möta Edsbyn. Det kommer att hända mycket innan den där dagen i mars kommer.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Sannes: Jo, men i år har de en landslags målvakt som har vunnit... Plus att de har rutin, från "några" finaler... :-)
Kommentera

Sv: Elitserien!
Jag kom på att det nog är fyra finaler som Hammarby har förlorat sedan 2000, fast helt säker är jag inte.

Kommentera

Sv: Elitserien!
Robban_Brynäs:

Det kommer att bli tufft för Hammarby att jaga bort finalnerverna, hur många finalerna är det som dom har förlorat nu.

Visserligen kan man unna Hammarby guldet, men jag ser ju helst att någon annan vinner. Dock inte Villa, för det laget avskyr jag.
Kommentera

Sv: Elitserien!
Sannes: Jag tror dock att Hammaby kan "överraska", nu när de har kunnat träna ordentligt. De kan bli farliga i mars, kanske är de deras tur i år? Det är bara ett lag som har slagit Edsbyn i år...
Kommentera

Sv: Elitserien!
Robban_Brynäs:

"Vinner söder serien, kommer 5;a o åker ute i kvarten". Det låter mer rimligt tycker jag... :)
Kommentera

Sv: Elitserien!
Sannes: Jag tror att Vänersborg kan bli överaskningen i år... Eller så gör de som Vetlanda gjorde förra året... Vinner söder serien, kommer 5;a o åker ute i kvarten... :-)
Kommentera

Sv: Elitserien!
Robban_Brynäs:

Jösses, Vänersborg på tredje plats, det var friskt satsat måste jag säga. Själv är jag inte lika positiv, efter denna suveräna höst/vinter så kommer de säkert att ramla som ett korthus när serien drar igång på allvar.
Jag hoppas verkligen att jag har fel, men....

Just nu så finns det inget lag som kan stoppa Edsbyn, jag trodde litegrann på Sandviken innan serien drog igång men nu..njae, tveksamt.

Det skall hur som helst bli mycket spännande när det drar igång igen.
Kommentera

Elitserien!
Det har varit lungt här ett tag!

Är det inte dags att börja att prata om den stundande Elitserien.

Jag tippar följande utgång

1. Edsbyn - Stora o starka i vinter
2. Hammarby - Kommer igång efter nyår, efter att ha tränat ifatt o Bergwall som libro.
3. Vännersborg - Misja Pasjikn fortsätter att göra många mål
4. Sandviken - De bör hamna i mitten, saknar Murén för mycket.
5. Vetlanda - Med en frisk Uffe E laget, så blir laget inter sämre.
6. Västerås - De brukar vara bra när det drar ihop sig
7. Villa - Jocke Larsson räddar dem i några matcher!
8. Broberg - Hade "tur" att de gick till Elitserien o får det tufft här

Vad tror ni?
Kommentera

« · 676210