På onsdag kommer BIK hit till Oskarshamn. Ska nog skaffa biljett. Jag brukar vara den ende på sittplats som har BIK-halsduk. Kanske jag ska smyga in på bortastå den här gången.
Det blev ingen biljett denna gång men såg matchen på TV. Syns att det är i början av säsongen, lite oslipat spel. Men skönt med vinst för BIK som var snäppet bättre enligt min till 100% objektiva bedömning.
Otrolig upphämtning mot Troja i tredje, och två pinnar till slut. Men hade BIK spelat från början som man gjorde i tredje så hade det varit solklar vinst. Behöver vara med från början i nästa match.
Nej, BIK var inte riktigt med i matchen idag. 1-4 till slut, och tyvärr avspeglar resultatet matchbilden mycket väl. Grattis till Löven, men nästa gång tar vi er!
Asså vi skjuter mer än dubbelt så många skott som Almtuna, men vässan i avsluten saknas. BIK behöver höja tempot ett snäpp i matcherna, då kommer säkert också målen.
janersa:Jag tycker det verkar som att det är FBK som är din lagtillhörighet?? Har BIK ingen egen Lagikon?... Annars har jag väldigt svårt för att förstå varför du utger dig för att vara FBK:are. Hur många SM-Guld har BIK vunnit?? Färjestad har ju 10 st, så jag förstår att du hellre vill göra sken av att du är FBK-supporter...
Imponerande dock att BIK som ENDA lag!, kontinuerligt lyckats spela ENDAST i det "hockeyallsvenska gettot" under HELA 2000-talet, sedan 'tidernas begynnelse skulle man kunna säga', utan att vare sig gå upp eller trilla ner i ettan! Hur exalterad är du över den 'VISIONÄRA'... fullständigt '''unika''' bedriften, janersa??.....
Tja, 1-0 mot Nybro är ju också vinst. Men ska vi upp i den verkliga toppen behöver vi höja oss ett snäpp på många områden, inte minst speltempot. Får vi upp farten lite mer är vi svårslagna.
janersa: Alltså vad är du för en tomtesupporter egentligen 'gorillan'... Har du rymt från Dianne Fosseys forskningscenter i Rwanda varifrån hon studerade bergsgorillor i filmen De dimhöljda bergens gorillor. Hur lyckade du ta dig hela vägen till Sverige?? Och var bor du nu? Jag förmodar att det inte är på Skansen, för då hade du väl sannolikt hållit på Djurgården. Men du verkar ha gott om andra lag att vurma för. FBK. BIK, Vimmerby och SSK. Du måste allt vara en mycket lycklig Gorilla du... Även om din stirrande uppsyn vittnar om att du ser döden i vitögat.....