1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774643 inlägg · 7967 ämnen
3021196 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Bisset: Håller med, älskar Bulan, men här borde han sätta ned foten!

Catodenäldresspöke13: håller med. Tycker Luleå förstör hockeyn, har satt filmningar som en taktik. Bulan som ska vara så hård borde ta sina spelare i örat.
Hoppas dem åker ut, vilket dem lär göra.

Greatredwing : Slängde ihop liten lista, mer eller mindre smickrande namn från vår store sportchef. Då hoppade jag ändå över en del som egentligen platsar på listan.

AJF
Witkowski
Kempny
Clara omgång 2
Delia
Källgren
J Bengtsson
Kasper Larsen
Viktor Persson
Jordan Schroeder
Indrasis ( förlängning)
Coreau
Lindbäck
Kevin Roy
Mylleri
Wandell

Greatredwing : Nä och jag sa ju inte heller att de aldrig sitter utan att de inte sitter tillräckligt ofta. Du får stötta på vilket vis du vill. Saker behöver förändras och det är fakta.

Game misconduct: Dastous Lukas Pettersson Axel Andersson är väl hyfsade värvningar han gjort? Trivigno? Håller med om att de vart en del floppar men de säger varje shl klubb om vissa spelare.. Nu blickar vi framåt o stöttar vår klubb!!

Pettisbif: vet och förstår att det är drygt/frustrerande för oss fans. Men jag kan väl istället välja att se på det som att våran klubb gör utförliga och bra exit samtal med alla våra spelare. Så att vi skiljs på ett bra sätt, lär oss något av att göra det på en djupare grund och även sätta mål med spelarna som ska stanna.

Så enligt mina tankar ser jag det ändå som en positiv sak, även fast jag gärna vill ha någon uppdatering också såklart.

Vi måste fortsätta jobba hårt på den fronten också liksom. Vi kan inte tumma på något för då hamnar vi i skiten igen.

Har ni inte sett Aujalays fel i hockeymorgon på YouTube så rekommenderas det starkt!

Grin-Olle: skiter i vad dem än heter. Tror inte uttrycket ”ivan-överdrivarn” fanns på den tiden. Har hört många mytomaner snackat genom åren. Och om folk hade vart dumma nog hade dem trott på varenda sak en mytoman sade också 🤣

Nej jag tror bara på historia om det är dokumenterat i film eller forskat i vad folk pratat om när det gäller specifika händelser.

Inte fan litar jag på någon som säger att Jesus gick på vatten och kunde förvandla vatten till vin, såvitt jag vet så råkade hela sällskapet slicka på en padda eller äta flugsvamp🤣

Skrubben: ” Alcéns största svaghet är att han är kompis med spelarna från sin generation och därmed inte gör helt nyktra bedömningar av dessa spelare. Ju mer tiden går och dessa spelare pensionerar sig, desto bättre förutsättningar kommer han ha att göra ett bra jobb.”

Problemet är ju att nya värvningar inte sitter heller tillräckligt ofta. Han har ju haft förmånen att kunna plocka hem hemvändare nu ett par år, när dessa tar slut. Vågar inte ens tänka på hur det ska gå då.

I övrigt känns prio en ny målvaktstränare.

Varför är alltid Brynäs så sega med att deklarera nyheter kring A-laget efter säsongerna?!?! Och då menar jag såklart herrarna.

Gjort en sammanställning:
Brynäs - Ingen kommunikation utåt till oss fans vilka som lämnar eller något nyförvärv. Och nej jag räknar inte in LP och Clara i detta!

Djurgården - Åkte ut nästan samtidigt som oss men har redan hunnit tacka av många spelare.

Frölunda - Var kvar längre och har redan hunnit tacka av spelare samt nyförvärv.

Färjestad - Även dom höll sig kvar längre än oss men har redan gjort klart med nån spelare samt tackat av.

HV - Deklarerat många. Både förlängningar och vilka som lämnar.

Leksand - Iofs inget shl lag längre. Men endå gått ut med spelare som lämnar samt förlänger.

Örebro - Samma här, gått ut med vilka som lämnar samt nya in.

Linköping - Haft mest tid på sig och kommit med många nyheter.

Malmö - Åkte ut samtidigt som oss men har redan släppt en del rätt många nyheter.

Timrå - Även här mycket släpp.

-
Rögle, Växjö, Luleå och Saik spelar fortfarande.

Tycker det är skit dåligt gjort att hålla oss fans på halster.

Många vet att tex Kempny och Scott gjort sitt i vår dress. Men snälla varför sitta och hålla på skiten?!
Blir fan less!

Tacka vet jag när vi hade han från Västerås som höll i kommunikationen. Men där gjorde ju bocken Campese bort sig och skrämde iväg honom..

Peja: Håller helt med. De är där vi måste leta inför framtiden. Billigt med stor potential Axel va ju ett fynd och nu är han nhl aktuell. LP också ett fynd även om de va från modo o inte HA.

Catodenäldresspöke13: Snygg räddning av Volden på Fitzgeralds skott. Ett nästan identiskt skott med Gardiners sena kvittering som Clara släppte in.

#33: jag tycker Lena är bra. Hon har bra koll och använder sin röst efter förmåga.
Hon blir också tjusigare för varje dag som går. Eller blir jag äldre?

RommeTigern: Sven är ju komisk med tanke på storleken på cyklopet, störst på HS. Kör ju även oftast monologer med sig själv i Fuleå boken…

Bengt Ramen: lika illa men man måsta strö salt i Sven.Savages sår för han är inte rolig på nåt vis , jävla hockeymördare.

Catodenäldresspöke13: bara hålla med.

Han verkar ju snarare uppmuntra det. Går ju inte att se det på annat sätt längre.

Jugge: i stridens hetta händer mycket givetvis men jag är ändå benägen att hålla med om vad du skriver.

Peja: Luleå är i princip omöjliga att sympatisera med. Filmningar varvas med påhopp. Som en liveversion av Gene Hackmans korrupta sheriff i "De skoningslösa".

O'Neills yxhugg mot Rödin får mitt blod fortfarande att koka.
Det är svagt ledarskap av "tuffe" Bulan. Riktiga ledare ser till att dylikt inte händer i en grupp.

Lemp:
"Brynäs behöver en ny stomme för att kunna utmana."

Ja, det kommer att ta några säsonger med tanke på alla förlängningar.

RommeTigern: MoDo fortsätter filma 🤣

mattias - 74: Det är åtminstone jävligt slarvigt att ”råka” crosschecka någon på struphuvudet. Lindholm är inget offer för olyckliga omständigheter här. Han väljer en hög crosschecking och då ligger det utfallet i potten. Det brukar dessutom vara när man crosscheckar en längre spelare som sådana små olyckor inträffar, tänker jag. Dessutom avsevärt större skaderisk än Laaksonens tilltag som förvisso är mer medvetet. Jag håller dem nog som jämnbördiga när det kommer till straffvärde.

Marsch pannkaka ut i duschen, båda två.

Sven.Savage: men herre sautan vad ni filmar det här är inte kul att se ni skall skämmes tamefan.

Jugge: Ingen idé att försöka. Han kommer aldrig erkänna att Luleå gjort något osportsligt.
Skellefteå går mot en mycket välförtjänt SM-final!

Sven.Savage: Lindholms klubba är ju en olyckshändelse. Laaksonens armbåge i ansiktet på Hugg är däremot väldigt medveten. Fulspel och filmande, Fuleås paradgrenar.

På måndag tar säsongen slut…

Löjleå...Fanns i ordlistan faktiskt.

Mattson: Ja, och nu hoppas jag att disciplinnämnden agerar. Förra säsongen fick O’Neill psykbryt vid slutsignalen och nu sätter en annan spelare upp armbågen med 30 sekunder kvar. Det är lätt att spela fult i slutet när man vet att matchen är förlorad, disciplinnämnden måste agera på det för spelarnas säkerhet, annars har de ingenting att förlora på fulspelet i slutet.

Peja: Var ju en drös Fuleåspelare i förra säsongens slutspel, varav Allard var en, som hade karriärens formtopp. Andra var ju spelare som Andreasson och O’Neill. Dom lär aldrig nå dom nivåerna igen.

Peja: ”Man undrar om han åkte ut i öknen och hittade en magisk lampa inför förra säsongens slutspel, helt galet hur allt gick in för honom.”

Gällde hela Luleå. Dom förbrukade 30 års flyt i förra årets slutspel.

Var inte längesedan han gjorde det innan detta tillfälle. En månad sedan? Vidrig spelare som jag aldrig någonsin vill se i Brynäs.

Sven.Savage: Om det här hade varit förra säsongen hade Allard gjort 2 poäng i detta powerplay. Man undrar om han åkte ut i öknen och hittade en magisk lampa inför förra säsongens slutspel, helt galet hur allt gick in för honom.

Grin-Olle:

Var längesedan jag såg ett lag spelade så bra Boxplay som Skellefteå gör

Se och lär alla andra lag

Helt sjukt

Världsklass

Sven.Savage:

Matchstraffet är solklart men det ser ut som en olyckshändelse, är ju inte medvetet av Lindholm

Ändå är det 5 min så helt korrekt, du ansvarar för din klubba

Jugge: Ja, samtidigt blev det ju matcher där Brynäs ofta tryckte på och Växjö kontrade. Hade varit mer praktiskt med fysiska forwards.

Fanns ändå två situationer som fastnade hos mig:

- i sista matchen gör Växjö 1-0 på en helt galen defensiv groda av Hägg. Det är precis den typen av situationer som han ska kunna ta rätt beslut med sin rutin osv.

- när Källgren blev överkörd, låg och sprattlade efteråt och Bertilsson aktivt valde att inte göra någonting alls tillbaka på Kratz, trots att det var en matchserie där domarna tillät backarna att göra massvis framför kassarna. Om inte Bertilsson står upp i den typen av situationer måste man ifrågasätta hans existensberättigande i truppen.

Zappaholic: Ja, äntligen. Apfulspel får till slut betala med 5 min plus match på Lindholm som medvetet forecheckar O'Neill rakt i ansiktet. 6 min kvar, kanske t.o.m. Luleås PP kan ta betalt här.

Synd att zebrorna inte markerade redan i första perioden.

Grin-Olle: En riktig Brian Cooper tackling

Zappaholic:

Solklart men olyckligt som sagt

Tror Skellefteå tar detta ändå, deras BP är helt sjukt bra

mattias - 74: Olyckligt och klantigt

Jugge: de skulle ju va sånt jävla drag uppe i Luleå sa dem 😂

mattias - 74: Solklart!

Grin-Olle: Spinnande med videogranskning…. Växjö kom undan 3 av 4 gånger med det där.

#33:

Det där blir nog ett matchstraff på Lindholm

3021196 · »