1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736865 inlägg · 7967 ämnen
« · 82520 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SK
gordo: Kula Jonsson skulle nog kunna ersätta Olsson i vårens form.... Men, menade såklart inte att där fanns spelare att hämta, bara att de flesta agenter, polares polare, etc finns bland ex-spelare: det gäller att vara om sig och kring sig, och vara med där det händer, och där snacket går; bakom kulisserna. De informella nätverken är de viktigaste. Äh, du fattar vad jag menar...

Sv: Fäska rykten
ramannen:
Skulle också vilja veta var du hört dom ryktena någonstans? Mika Lehtinen står som rykte hos Modo och Timrå hos HM.
Fredrik Nilsson, skulle han vara ersättare för Rudan då? Tror knappast det.

Sv: ingen mathiasson?
6 Lundström: han har skrivit på för tik..det blir officiellt på måndag..

Matthiasson är borttagen som rykte hos Brynäs, Karjalainen och Söderström är dom enda som står kvar. SK verkar fan inte ha koll på någonting, fy fan säger jag!

wesleyjah:

Är det den Fredrik jag tror (se länktips) så är han center och det verkar lite märkligt att värva honom eller?

Sv: Patrik "Julle" Juhlin
gordo:

Här kommer lite info om Julle. Han spelar/spelade i FC Bern

Mats Lindgren
Mats Lindgren står som rykte till FBK m fl på HM. Var inte han på väg till BIF när han lämnade SAIK?
Noterar för övrigt att KARJALAINEN står kvar som rykte till BIF, jag säger då det...

´Kolla länken också!

Sv: Patrik "Julle" Juhlin
wesleyjah:
Vad gör Julle nu för tiden? Poäng och kontrakt m.m. Någon som vet?

Sv: SK
Lyck:
Förstår hur du tänker. Host, host...
Men har svårt att se att just VETERAN-VM för klubblag skulle vara rätt ställe att värva spelare på. Om man inte tänker plocka över Kurri och Ruuttu m fl. Och inte skall väl "Kulan" ersätta Christer Olsson!
Tror nog i så fall att VM i Götet är en bättre marknadsplats!
Kan nog bli riktigt dammigt där i Vilda Västern också...

Enligt dagens Sundsvall tidning så kommer Matthiasson stanna i Timrå...Enligt St kommer underskriften komma på Måndag.

Patrik "Julle" Juhlin
Jag tycker att SK ska försöka värva Patrik Juhlin, han är en fullgod ersättare till Rudslätt.

ramannen:

Vart har du hört ryktet om Fredrik Nilsson?

Marcus
Mattiasson blir kvar i Timrå enl ST idag.

SK
Tänkte bara slänga in ny länk för att röra upp lite damm: Tycker det är förbaskat bra att SK (ej att förväxla med Esko) är i Finland på veteran-VM för klubblag. Tjänstefel att inte vara där. Har svårt att tänka mig ett bättre ställe att "nätverka" med informella makthavare i hockeyeuropa, få inside i agentbranschen, och knyta personliga kontakter med olika klubbar. Hoppas Janne Kock och Bäckis festade hårt på banketten med Kurri och grabbarna; kommer att vara till stor nytta om så är fallet.

Sv: Bisset till Leksand?
westerlind: Bissett skulle helt klart vara rätt man att ersätta Bissett. :) Men jag tror att han slutligen hamnar i Leksand, och att han blir uppsatt som rykte där först nu är det enda som överraskar på mig. Personligen hörde jag det ryktet redan när Brynäs sa upp hans kontrakt i vintras. Sen dess har jag hört vaga rykten om Djurgården och Linköping, och nu har det viskats om Timrå också. Men som sagt, redan när Brynäs sa upp hans kontrakt så ska Leksand ha visat intresse. Och om han skulle hamna där, gör inte en svikare av honom. Han hade nog mer än gärna avslutat sin karriär i Brynäs, men de ville inte ha honom kvar.

ramannen: Asså det var ju intressant vad har du hört det?

LHC tror att Matthiasson stannar i TIK...........

lucky luke: "Tänk om det blir så att ersättaren för Bisset blir .. Bisset!"

Ha ha, det har nog ingen räknat med! Men, jag är säker på att han skulle vara rätt man för den uppgiften...

Fäska rykten
Jag har precis hört 2 färska rykten:
Mika Lehtinen+Fredrik Nilsson ska vara högaktuella för Brynäs.

Att SK inte går ut i press och säger att den och den spelaren vill vi ha vinner man inget på, möjligen ett par glada supportrar som sen blir missnöjda när man inte lyckas skriva kontakt med dessa spelare. Jag tycker att det räcker med att dom går ut i pressen när dom skrivit kontrakt med spelarna. Okey det kan vara kul att veta vilka spelare dom förhandlar med men det spelar inte så stor roll så länge dom inte skriver kontakt med dom.

Tänk om det blir så att ersättaren för Bisset blir .. Bisset!

Leksand - ovan eller under strecket?
Hrm, ser att Leksand fortfarande klassas som ett lag under strecket i gästboks... vad heter det? gästboksrullistan... Dags att flytta upp dem?

Jaja, hur intressant var detta inlägg då? Jag som har så många intressanta tankar när jag inte skriver... :)

Siktar på utgång ikväll, men vet inte var jag skall styra min kos. Några förslag?

Sylf:

Supporterdialog är inte ett ord som ingår i Bäckis vokabulär. Men om man ska se positivt på det hela så är det ju en aning spännande i alla fall... Jag har en naiv fantasi om att de kommer presentera tre fina nyförvärv på jubileumsfesten den 27:e. Fast som realist får jag väl vara glad om jag ens får se en brynäsledare uttala sig över huvud taget om läget och framtiden.

En arena i all ära, men ett lag som lirar i den är inte helt fel det heller...

riffraff: OK,det kanske löser sig med målvakt.Men vad har man framåt då ? jag tycker det är skrämmande hur SK arbetar.Läste nån linköpingstidning där ledarna för LHC går ut i lokalpressen och talar om läget.Vilka man vill ha och vilka som konkurrerar osv.Ställer pressen en sån fråga till Bäckis & co blir dom ju förbannade och kan inte svara på vilka som är aktuella eller inte.Nu gick man ut för nån vecka sen och sa att man ville ha Mathiasson till nästa säsong,va fan hände med det då ? Ut med språket till supportrarna,det är ju vi som gör att klubben existerar.

Sylf: Om nu Pasi bestämmer sig för att lämna Cirkus Nhl och ge sig in på SERIÖS! hockey i Europa eller Sverigesamt om det stämmer att SK har väldigt goda kontakter. Då ska banne mig Brynäs hosta upp stålarna! Här har man chans på en målvakt helt i klass med Tommy Salo, då ska man tame f**n ta den! Hela försvaret skulle få en helt annan dimension. Inget ont om Asplund, han är säkert en bra kille och målvakt men räcker tyvärr inte riktigt till i det här läget. Hans tid kommer säkert.

Efter att ha sammanfattat alla lokaltidningar och diverse hockey sajter så kan man verkligen börja fundera hur det står till egentligen.Efter att ha gjort klart med Berka så finns tydligen 1 forwardsplats kvar att fylla.Den skulle i såna fall tas av Söderström från Timrå.Va fan har man då fått ihop för gäng ??!! Det betyder att Bisset och Rudslätt ersätts av Simon östlund och Söderström ?!
Vilken jävla framtidsvision ! Har dom lagt ner Mathiasson eller va fan är det som händer ? Om dessutom Pasi stannar i USA så står man med ett lag som är klart mycket sämre än det som spelade som arsel hela säsongen.

Börjar bli lite orolig..
En annan som ej är så flitig skrivare på denna sida men som läser det senaste varje dag, börjar att bli lite smått orolig. De spelare som för tillfället är klara går ju iofs inte av för hackor, men de räcker inte till för en framskjuten plats i nästa års liga. Nu vill jag och många av er 2:a höra någon i ledande position komma med något konkret namn (helst 1 antal) sådana. För jag vill se mitt älskade Brynäs segra och segra. Det får man aldrig nog av..

micke: asså e det klart att det ej blir mathiasson?

6 Lundström: Jag får ursäkta mig så mkt. Efterfesten har faktiskt inte slutat än och jag känner mig bitsk som fan. I ena minuten är jag dr Jekyll i andra Mr Hyde. Nu ska jag ut i det gröna å ha picknick, gin&tonic å revbenspjäll åt folket! :)))

micke:
Du behöver inte bli förbannad, jag ville bara veta vem du tyckte man skulle ta istället för Matthiasson. det var bara en fråga och ingen kritik.Du brukar ha svar på det mesta så det var därför jag frågade dig!

6 Lundström: Det vet inte ens jag. SK är för jävla duktiga att dölja sitt arbete. Uteslutningsteorin om man kör på tidningarnas linje är att det borde vara Mika Pietilä, det är det enda valet kvar i SM-LIIG, han suger dock i jämförelse med Norrena och Nurminen. Blir det inte Mathiasson så har självklart SK många andra namn i beredskap. det borde t.om DU fatta.

micke:
Vilka namn är det som diskuteras och som är i samma klass som Nurminen, och om nu Matthiasson väljer LHC vilket jag tror han gör, vem ska då Brynäs rikta in sig på?

6 Lundström: För mig är det gamalt. För HM är det nytt....

Matthiasson har flera bra bud från olika klubbar både i Sverige och även ute i Europa.Han lär har varit en av Timrås bästa spelare plus en publikfavorit.Det märker man med Timrås supportrar desperata försök att få honom kvar.Annars ska Marcus Matthiasson vara en tuff spelare som också är en bra målskytt.

noppo: Mathiasson bestämmer sig på Söndag eller Måndag vilken klubb han spelar för nästa säsong enligt Östgöta Correnspondenten. Håll tummarna alla glada Brynäsare. Se länktips klicka vidare till artikeln med Vyborny.

Sv: Bergqvist stannar!
Igor: Men Brynäs spelade väl aldrig med fyra centrar ifjol?

Lundström&Ford: Jag vill inte vara ofin men nog är det väl så att Miettinen ersätter Rudslätt och Matthiasson eller vem det blir ersätter Bissett. Harder kom ju in som ersättare för Larsson under hans skada. En skillnad mot förra året blir att man nu har fyra centrar och slipper offra Mårtensson i den rollen. Sedan får man väl hoppas att Östlund, Bacon eller någon av junisarna kan blomma ut nästa säsong. Inte fn är det Detroit red wings direkt men det var väl inte heller direkt väntat. Linköpings otroliga satsning som alla skriver om impar inte så värst på mig. Några hyfsade men överbetalda backar och ett gäng yngre lovande spelare.

tunn fjärdefemma
om nu bara Brynäs kommer skaffa 1 back och 1 forward kan man räkna med att laget ser ut ungefär så här nästa säsong.

Målvakter
NY!! (och helst jävligt bra)
Asplund
J20-Lundström ?

Backar:
Djoos - Rehnberg
Sjödin - NY! och han måste va riktig bra han med...han tar ju antagligen crippas plats
Johansson - Pekkala
Petré - Andersson

Forwards:
Molin-Larsson-NY (målskytt)
Luovi-Kyrö-Bergqvist (om han nu blommar ut på riktigt)
Soling-Miettinen-Mårtensson
Junior?-Wågström-Danielsson

Jag tycker fjärdefemman bara kan matcha ett allsvenskt topplags andrafemma.....
.....fast det "får la gå som det går" nästa säsong. men det är ju bra mycket roligare att åka till Jönköping o karlstad och såna ställen och kolla på Brynäs, än nåt jävla Umeå och skellefteå......

Bisset till Leksand?
På hockeymagasinet står Tom Bisset som rykte hos Leksand, men det kanske är gammalt?

Ford Prefect:
Det stämmer ju det du skriver, men ialla fall jag är jävligt orolig pga hur situationen ser ut just nu, och om Håkan Bergs målsättning att vara med i topp 4 säsongen som kommer så måste det till riktiga förstärkningar, för annars så går vi en lika tung om inte tyngre säsong till mötes, tyvärr.

6 Lundström: Jag har trott det hela tiden. Och jag måste nog envist fortsätta tro det. Jag sätter min tillit till att det ramlar in ett par riktigt vassa värvningar. Men nog ställer jag en del krav också. Nyförvärven ska ersätta Bissett och Rudslätt, och eventuellt (förhoppningsvis) Olsson. Det kan man inte snacka bort. Och om man dessutom ska plocka in en riktigt bra målvakt (vilket står högst på önskelista) då blir det ett starkare lag också. Men som sagt; det är inte vilka spelare som helst man ska hitta ersättare för.

Ford Prefect:
Trevligt med någon som håller med en någon gång, tack för det!
Frågan är hur länge vi ska få vänta och se, det blir ju inte lättare att värva ju längre tiden går. Tror du att denna säsongs trupp blir starkare än den förra?

6 Lundström: Den här gången håller jag faktiskt med dig. Dock är det inte säkert att det är Brynäs fel, det kan vara reportern som är ute och cyklar också. För om jag har förstått det rätt tidigare så skulle två ytterforwardsplatser fyllas + att man räknade med att behålla Bergqvist. Man har också sagt att man ska ha lika många spelare som ifjol.
Nu vet jag inte om man ska räkna med Harder i den truppen, men nog har man väl uttryckt en önskan om att kunna skapa fyra kedjor allt, så Miettinen kan inte räknas som ersättare för nån annan än just Harder.
I övrigt så har Rudslätt, Bissett och Östling försvunnit ur truppen. Så om Östlund tar Östlings plats så räknar jag fortfarande med två nya forwards.
Den som väntar får se.

Bergqvist stannar!
Kenneth Bergqvist stannar ytterligare 1 säsong och ska kämpa för att bli ordinarie, Christer Olsson tycks förlorad och Brynäs har lyssnat och stämt av med två ev ersättare för honom.Så nu ska det alltså till 1 ytterforward, 1 back och 1 målvakt.Om det nu är sant det som står i Arbetarbladet så får vi som jag anser en svagare trupp än förra säsongen, och det är riktigt oroväckande.Varför lät man inte Bergqvist gå? Harder har man ersatt med Miiettinen, men vilka ska ersätta Bisset och Rudslätt? Är det någon som är lite mer optimistisk än jag som kan förklara hur ni tror Bäckström och co har tänkt eller inte tänkt?

Sv: Vikten av en balanserad mix
Stigge:

En äggula, kanske? Vete tusan om jag vill prova... :)

laget just nu
Asplund
?

1. Sjödin
2. Djoos
3. AA
4. P3
5. Johansson
6. Pekkala
7. Rehnberg
8. ?

1. Larsson
2. Molin
3. Miettinen
4. Kyrö
5. Wågström
6. Mårtensson
7. Soling
8. Danielsson
9. Bergqvist
10. Luovi
11. Östlund
12. Mårs
13. Jobs14. ?
15. ?

Sv: Bosman och nu Bissett
frallinus: Det är för att gordo har gaderat sig med dubbla uppsättningar "" Ta bort lite sånt så funkar det.

Och apropå Bissett: Nu är det andra gången som Brynäs skaffar sig dåligt rykte för deras hantering av en trotjänare. Det är visserligen ingen social verksamhet man bedriver, men allvarligt talat; kunde inte karln ha fått chansen att avsluta sin karriär i Brynäs? Ja, nu verkar det ju bli så ändå tack vare övergångssummor och dylikt...

gordo: oj nu funkade det... sorry

gordo:

kan inte få din länk att fungera och kan inte hitta artiklen på aftonbladet...

« · 82520 · »