Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 539562 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!

Dream Team: Maffiarobban.

Då vill jag se en restaurang han äger.

El Maco: Jag vill se en bild på Robert de Niro "iklädd" hajdräkt.

Sv: Tidernas Bästa rocklåt?
Robert Plant på TV4

Dream Team: Westin Hotel vid Times Square var ett korrekt svar och skägget ler vackert på din bild. Vad vill du se.

Roligt med Westinbilden. På illustrationen när hotellet står där helt frilagt ser det otroligt spektakulärt ut. På plats i neondjungeln vid Times Square sticker bygget inte ut alls.

Sv: Rasistisk glass?
knaskamilla: Jo men att dom ens tar upp saken så CMR får publicitet är trist tycker jag. En organisation som CMR som säkerligen lever på statliga bidrag som ödslar pengarna så här... ja lägg ner skiten.

Frisco: Klicka på visa ämne?

Frisco:

Någonstans i den här gästboken. De som la ut dem kanske kan berätta.

knaskamilla: Vart är de då?

Frisco:

Jovars, jag gissade nästan det.

knaskamilla: Har i så fall missat de 2 tidigare länkarna helt.

Frisco:

Oj. Nu har den nog länkats till tre gånger, den där bilden. (Sådär. Nu förekom jag han som länkade till den första gången.)

scim: [Inte nog med att den är nasistisk (klart den här, GB-gubben står ju och hailar)]

Ett bevis på att du har rätt finns här:

upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/hitler28.jpg

Sv: Man får hoppas att han sköter sig i fängelset...
Helg Ernest: Cykling utan lyse på hojen 4200:- NOK. Lite väl drygt kan man tycka...

knaskamilla och Frella:

Jag tror snarare att det är smart drag av CMR för att få publicitet. Vem hade hört talas om organisationen innan detta? Inte jag i alla fall. Nu sitter vi och diskuterar den på ett hockeyforum...

muzze: Om nu din bild blir godkänd har du en skrattande Kent Forsberg här. En rätt ovanlig företeelse det, vad det verkar...

[bild]allehanda.se/artikelbilder/2004/16/a_040416234305_2.jpg[/bild]

Skickar en länk till CMRs hemsida där det finns några rätt underhållande artiklar att läsa. Vissa konspirationsteorier i klass med ABs...

Frella:

Naturligtvis gör de det. Jag var nog bara lite seg i huvudet när jag skrev GB. I vilket fall som helst förstår jag verkligen inte hur man kan tappa förtroendet för AB för att de råkar vara roliga ibland.

knaskamilla: Jag tycker snarare det känns som att man driver med CMR...

mok:

Det finns väl saker som är knepigare att de skriver om än att de driver med GB? Lite humor måste väl även en blaska som AB få ha?

muzze: Fascinerande att dom ens gör en sådan här sak. Tappar förtoende ännu mer för Aftonbladet när dom lägger ner tid på sådan hör skit. Kan säkerligen finna fler företag där vi kan ändra om lite och få dom nazistiska, kommunistiska eller liknande. Tröttsamt e ordet!

Helg Ernest:

Aftonbladet har idag tagit fasta på GBs rasism.

Ett djuplodande och chockerande avslöjande.

Kul med lite riktig journalistik

Helg Ernest: I förra veckans Efterlyst redogjorde Aro hur många värdetransportrån som begåtts i Norden under 2004. Sverige toppade listan med drygt 80, Danmark tvåa med ett femtiotal, Norge som trea med knappt 20 och Finland med 0(?) rånade värdetransporter.

Vad det beror på kan man spekulera i....

Helg Ernest: Böterna var höga i Norge med Svenska mått mätt. De var dessutom inte relevanta gentemot tex. narkotikabrott. Skulle vara roligt att veta om dessa bötesbelopp gett någon effekt och dragit ner antal brott på vägarna. Om så är fallet borde de höja böterna på andra områden där bötesbeloppen släpar efter gentemot trafikförseelser.

El Maco:

www.tips4trips.com/usa/ny/new-york/the-westin-new-york-at-times-square.htm

Om det godkänns vill jag vill se en bild med en skrattande Storfoppa

nummer41: Här kommer en bild på pappa Nordahl omgiven av sönerna.

Jag viss se en bild på hotellet där Bettman höll presskonferens och berättade att säsongen är inställd.

willysson: Läste i tidningen i dag att var 6e Finsk högstadie elev är för dötdstraff. Hörde ni på nyheterna om Norska böter för olika fordons brått ?

Det är en sjuhelsikes bra marknadsföring.
Alla pratar om GB. Sedan att de av vissa tolkas som negativt är nog en promille. De flesta tycker nog att det barqa är löjligt att på stå det.
Men alla pratar om det, vad är bättre marknadsföring?

Frisco: Du är godhjärtad du:) hehe

willysson: Jag är med på att halvera halva till och med.

Man får hoppas att han sköter sig i fängelset...

Så att han har chansen att komma ut efter halva tiden.

Alla borde få en andra chans.

mok: Nog får dom pengar alltid, från skattebetalrna. CMR är en statlig organisation.

Ny glass på G. Kanske gammal nyhet nu men...

Frisco:

Jo förvisso men de spelar ju varannan svart =) oftast *S*

mattias - 74: Spelar på en svart ibland gör de. Men de stöter alltid på en vit.

scim: Tröttsam disskusion...

Robban:

Bara löjligt, då måste snooker spelare vara rasister då, de spelar ju nästan alltid på en svart =)

scim:

Nasistisk? En blandning av rasistisk och nazistisk? Vem vet...

mok:

Inte nog med att den är nasistisk (klart den här, GB-gubben står ju och hailar), den är sexistisk också, se länk.

Portello: Så löjligt att det inte är sant. Behöver dom synas dessa föreningar för att få mer pengar? Vill dom ha publicitet? Hur är det med finska finnar? Turkisk peppar? etc etc listan kan göras lång. Patetiskt!!

Ja, det verkar lite struligt här men jag är inte så hemma på detta. Om jag får önska en bild så är det på pappa Emil Nordahl. Knut, Bertil, Gunnar, Gösta och Göran Nordahls pappa alltså...

Och nu vaknar andra också.

88:an beskylls för att vara nazistisk.

Helg Ernest: Den jag fick är väl också retuscherad eftersom axelbanden är borta. Väldigt många här tydligen som vill se den ocensurerade versionen och använder mitt namn som slagträ för att pressa fram en sådan.

Bilden jag fick är klart godkänd och ni andra kan sukta vidare, själv har jag den ocensurerade på hårddisken.

Poffa: Det var ju det jag skrev ?
Han ville ha en retscherad bild inte en censurerad.

Helg Ernest:

Bilden i artikeln är både retuscherad och censurerad jämfört med orginalbilden.

muzze: Härligt! En bonuspoäng till Frisco.

Frisco:

Det var Sportpalatset i Berlin jag var ute efter

Poffa: Det är en tolknings fråga!
Detta skrev han - Då vill jag se en retuscherad bild på systrarna Kallur.
Kan man kalla censur för retushering, så har nummer41 rätt.
Annars pratar hela Sverige om en retusherad bild. Dvs den censurerade fast då ocensurerad. Jag är nog så dum att jag tror det är den han menade ( c :
Den kanske är raderad vilket skulle ge Stigsson armhävningar ( c :

Helg Ernest:

Det skrev han inte och därför så borde nog nummer41 få rätt för sitt bidrag.

nummer41: Jag tror nog Stigsson menar den utan censur ! ( c :

« · 539562 · »