Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 544951 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Paddan: Det är OK för mig men jag tvivlar på att du skulle klara av det. Vi köpte EN sån här påse under vår 2-veckors resa i Californien mm. Det var kvar en 1/4 påse när vi flög hem. Dom är skitgoda inget tvivel men så starka att man tar 2-3 chips sen dricker man en bärs sen tar man 3-4 till osså en bärs... Ni fattar.

Försökte faktiskt beställa hem en kartong med 12påsar men hittade ingen firma som kunde fixa over-sea delivery.

Just ja. Wish Away!

Salle: Gör det något om jag redan ätit upp innehållet?

Bergius: Då vill jag se en rödvitrandig påse med Hot Jalapeño Potato Chips.

Salle: Godkänd

Sv: Bästa raggingsreplik!!!
Hälge: Man kan ju också pröva den replik en kompis till mig använde: -Åh sådana vackra tänder fröken har, finns de i vitt? Ingen lycka den gången.....

Sannes: Jag vill se en bild på en glidledstång.

Sv: Bästa raggingsreplik!!!
Salle: "Tänderna...är de äkta ?"

Och så lägger man till en liten smi...blink, menar jag.

Efter det så letar man efter en kylpåse.

Bergius:

Dn tur att önska.

Frisco:
Det var ju vänligt att ge mig liite rätt iallafall, det var en vild chansning jag tog.

Då jag fortfarande är urusel på att önska svåra bilder till Er, så kommer det ännu en lätt önskning från min sida.

Jag vill se en bild på M/S Sunningen med Uddevallabron i bakgrunden

Sannes: Ååååååh, tradera som vi nästan bannlyst här i tråden;-)

Visst är ett av dessa märken det jag sökte efter. Det är det med valören 7:50.

En annan rolig sida med tramfrimärken är www.tram.nu/stamps/

Där kan man klicka på Sweden och sen på www.tram.nu/stamps/index.php?id=14 och då dyker vips detta märke upp:

www.tram.nu/stamps/stamps/se_1995_kiruna.jpg
year of issue: 1995
issued by:
denomination: 7 kronor 50 öre
subject: Kiruna LKAB:s spårvagnar.

Eftersom du inte kunde tala om vilket frimärke det rörde sig om utan la in en massa olika frimärken och chansade så ger jag dig inte riktigt rätt på Hitta bilden utan bara halvrätt. Man kan ju inte visa en bild på en höstack om man ska finna en säkerhetsnål.

Men det var i alla fall rätt frimärke så du får naturligtvis önska den bild du vill se.

Varsågod!

Frisco:

Närmare än så här kommer inte jag iallafall.

Jag hoppas att länken funkar som den ska.

Jag vill alltså se en bild på ett frimärke med spårvagnar från vårt lands nordligaste stad.

En liten hjälp skulle kunna vara att frimärket gavs ut år 1995.
www.scand.net/svenska/1980_1997.html

Sv: Just nu på tv!
Salle:

En gång i Vem vill bli miljonär var det en gubbe som svarade fel på första (eller andra?) frågan: "Var på kroppen använder man ett diadem". Då undrar man också.

Sv: Just nu på tv!
Ibland undrar man...

Nyss på TV4:s Alla Mot En så kom frågan. Ämnet Andra Världskriget och det valdes den lätta frågan "Över vilken Japansk stad fällde USA den första atombomben under andra världskriget?" Svarsalterntiven var: a: Hiroshima, b: Tokyo, c: Osaka.

En tjej i 20-årsåldern svarade faktiskt fel på den.

Salle: Någon postenlänk har INTE jag följt för att hitta mitt märke i alla fall.

Salle: Jobba jobba jobbbbba.

Frisco: Har hittat länken till din friärkesbild tror jag. Men Postens hemsida är nere pga driftunderhåll. Hur surt är inte det.

Friman SR: Snygg bild. Fast det syns inte vilken valör frimärket har. Tyvärr ej godkänd.

Friman SR: Fast taggarna syns inte på frimärket....satan.....

Frisco:OK..

Dream Team: :-) Lite svårfunnen var den allt.

När vi ändå är inne på härliga spårvagnar fortsätter vi på detta ämne.

Jag vill se en bild på ett frimärke med spårvagnar från vårt lands nordligaste stad.

Frisco: Right on target, captain! Busenkel, säkert?

Din tur att önska!

Dragan 2k: Fast den är ju inte godkänd ännu. Jag tror jag biter av varenda nagel...

Frisco: Haha. Väntade just på att spårvagnsexperten skulle klippa det.

Salle: Jäpp, fin bild, men tyvärr fel rent geografiskt.

Dream Team: Tredje (och sista) gången gillt dårå... Inte så mycket till gata men en fin bild.

[bild]www.ringlinien.org/7.jpg[/bild]

Salle: Nix, annan gata ändå.

Dream Team: Samma vagn & annan gata.

[bild]www.ringlinien.org/liseberg/133_gx_1.jpg[/bild]

Salle: Nix, rätt vagn som du säger, men fel gata. Din bild är från Centralstationen. Tyvärr inte godkänt.

Dream Team: Spårvagnen är väl rätt och Liseberglinjen likaså. Men Gbg:s geografi är jag dålig på men jag chansar...

[bild]www.ringlinien.org/liseberg/133_c_2.jpg[/bild]

Sv: Bästa gitarrsolo !.
The Fat Bastard: Så här på rak arm säger jag Ozzy´s "Mr Crowly" där Randy Rhodes gör ett otroligt vackert solo som säkert mången gittarist är avund på.

El Maco: Jag får ge dig retoroaktivt helt rätt. Klart jag menar Tyson, en av världens förmodligen coolaste jyckar. Spana in länken och kolla in filmerna så får ni le och inse att Tyson, han är bra cool han....

Bästa gitarrsolo !... Det finns en hel del men solot i Guns'n'Roses "Sweet child o´ mine" går definitivt inte av för hackor.....

Salle: Då vill jag se en bild på 12:ans spårvagn som befinner sig på Marklandsgatan i Göteborg, skyltad: "Lisebergslinjen".

Salle: Jaså, var det så enkelt. Här.

Dream Team: Den där andra udden långt borta i horisonten kan mycket väl vara rätt men nog kan ni väl hitta en bättre bild. Visa en bild med fyrhuset på så godkänner jag utan tvekan...

Paddan: Äh, jag var nog lite grann fel ute, verkar det som.

Salle: Har för mig att det ska vara detta ställe, Cabo da Roca. Däremot var det inte något vidare väder när vi var där. Snarare fruktansvärt dimmigt och regnet öste ner.

Dream Team: Du har rätt om Cabo de São Vicente men fel när det gäller bilden. Din bild är tagen FRÅN Cabo de São Vicente och visar vyn norrut.

Kan jag inte godkänna då jag ville se just platsen.

Salle: Är det Cabo de São Vicente, Portugal du menar, månne?

Sv: Bästa gitarrsolo !.
The Fat Bastard: Det här är riktiga doningar det.

www.bobdejong.nl/images/mesa-boogie.jpg

El Maco: Jag vill se fastland-Europas sydvästligaste plats.

Bästa gitarrsolo !.
Hej på er.

Vart lite sugen på ett gitarrsolo när jag såg alla Marshall stärkare.

Vilket gitarrsolo tycker ni är häftigast genom tiderna ???.

Personligen är jag svag för Eddie Van Halen eller nåt stämningsfullt med Gary Moore...eller nåt Boogierocksolo typ Steve Ray...ähh hjälp mej.

Salle: Vackert! Vad vill du se?

El Maco:

[url=cagle.slate.msn.com/working/040219/olle.jpg]Jag slänger mer George W som bonus...[/url]

« · 544951 · »