Hm, självplågare, kanske det. Men jag tycker det är rätt så intressant med schlager, det är alltid något som jag retar mig på. Och tänk att jag varje år får höra så många dåliga låtar. Någon gång borde något land skicka en kanonbra låt, det borde man kunna begära tycker jag.
39 bidrag! Jag visste inte att du var en sådan självplågare.
Jag tyckte ju att Storbrittanien var, hmm, intressanta. Fast det lät mer Turkiet än Storbrittanien. Dessutom blev jag mycket förvånad när Stefan Holm jobbade som dansare i det bidraget. Åtminstone var det otroligt likt.
Sannes: Jodå, det går då i varje fall bättre än läsandet av kräkmedlet "ledarstilar i klassrummet" eller så har jag bara blivit tilldelad det värsta kapitlet att försöka sammanfatta. Rudolf Dreikurs verkar vara en man som gillar gruppkramar, velourbyxor och sånt.
Då var det snart dags igen för det årliga spektaklet. Nu har jag lyssnat mig igenom alla 39 bidrag (eller hur många det nu är), om jag inte räknar med Sveriges låt, så kommer jag inte ihåg en enda låt.
Den enda låten som fastnade litegrann var Norges "Wig Wamare" och det beror mest på hur de såg ut. Låten är varken sämre eller bättre än dom andra. Sen tror jag att det var Island och Greklands låtar som jag tyckte var hyfsade också.
Skulle inte förvåna mig om Bosnien-Herzegovina (stavningen?) vinner rubbet, då alla de där länderna där nere röstar på varandra.
Trots att jag är väldigt förtjust i Martin Stenmarck så hoppas jag verkligen inte att han vinner, jag vill inte ha tävlingen till Sverige, huvvaligen vad dyrt det blir. Förhoppningsvis så klarar sig Stenmarck kvar utan att Sverige behöver kvala nästa år.
scim: Håller med. Passproducerat skräp. Helt otroligt egentligen. På IMDB kommer man om man söker på Mikael Persbrandt och Beck att få hela 24 olika träffar.
Tacka vet ja de gamla Beck filmerna. Inte lika många...lite bättre kvalité och så en helt underbar Gunvald tolkning av en viss Gävlebo.
Varför ha biopremiär för något som knappt är värt att få spelas in på en slutspelad VHS? Beck, med det hopplösa paret Persbrandt/Haber är det tydligaste tecknet på att svensk filmindustri är döende.
knaskamilla: Tänka sig att både du och Selander är intresserade av samma typ av hemhjälp. Men om du plockar över honom så kan ni ju dela på kostnaden...
-Vet min mamma om att du röker? brukar vara en källa till vidare konveration i alla fall.
Bruden brukar bli ganska ställd för vad fan har min morsa med det att göra. Frågan kommer och man svarar - Inte ett djälva skit men jag fick din uppmärksamhet.
Frisco: All 70-talsnostalgi här gör att jag vill se en bild på Sylvester Stallones värste och mest maskerade kombatant från filmen Death Race 2000. Filmen totalförbjöds i Sverige pga allt onödigt våld den innehöll. Såg den för nån månad sen på DVD. Som vi garvade...
Salle: Läsförståelsen hos mig är inte den bästa. Jag har letat efter Melings Sockerdricka. En j-a massa etiketter på annan läsk från Melings har jag hittat men inte sockerdrickan .-))
65selander: Nostalgi... Min brorsa hade 4st (alla?) planscher som var döcoola. Tror inte jag smakat dom dock då det var lite för vuxen smak för en 4-8-åring. Däremot minns jag en annan läsk med "vuxensmak" som kom nån gång 83/84. Den hette College (Exotic Blend) av Wårby bryggerier och såldes bara av "koopra". En sån skulle jag (utom tävlan) vilja se en bild på.
Här är en länk till ett ställe där du kan titta och lyssna på alla bidrag. Om du vill gå igenom dom en gång till menar jag.
www.bbc.co.uk/broadband/mediawrapper/consoles/eurovision/nb_rm_console.shtml?pack1