Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 541890 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Poffa: Jag råkar för övrigt veta att Redax 2 är delägare i ett Mackmyra Whiskyfat som vilar ute på Fjäderholmarna

Chief: Bläurk, åksjukeframkallande. Önska nåt vettja!

En annan variant...

Salle: Vet inte om du godkänner den här, det syns rätt dåligt och det är ingen backe involverad, men det är nån inuti iaf.

Chief:

[bild]www.aftonbladet.se/sport/0101/06/fokin.jpg[/bild]

Jag vill se en sån därna stor plastboll man kan krypa in i för att, oskadd men antagligen ganska spysjuk, rulla utför en backe eller liknande med.

Poffa: Din bild var bra mycket snyggare än min. Har du testat whiskyn också, hur lyder i så fall ditt omdöme? Damn, skulle haft en liten Laphroaig att smutta på känner jag. Tror att delar av studiemedlet behöver användas till njutningsmedel istället för tråkig och trist kurslitteratur. :)

Jag vill se en bild på Fokin vid sängkanten, hållandes Källarsons hand.

Chief:

Godkänd. Jag skickar med den bild jag har som jag tycker är snygg.

Poffa: Vild chansning...

Salle:

Många kroppkakor blir det. Jag vill nu se en bild på en whiskytunna från ett svenskt whiskydistilleri. Det skall tydligt synas vilket distilleri det är ifrån.

Poffa:

[bild]home.c2i.net/w-225465/Saltaag/images/gallerist_stoop.jpg[/bild]

Duger denna så vill jag se Kroppkakor...

Salle:

Då vill jag se en bild på en man i full färd med att hänga upp en tavla.

Poffa: Ja va f-n... The ball's in your court.

Salle:

En sketch så här i all hast. Duger den?

El Maco: Då vill jag se det fordon som Ezra Lee framförde, med blandad framgång, för första gången i historien.

Salle: Apselut. Nu en Yankee men lika dödlig vänsterarm för det. Go baby go!

El Maco: Hoppas detta är rätt...

[bild]sportserver.nandomedia.com/ips_rich_content/401-unit.jpg[/bild]

Paddan: Då vill jag se Big Unit i Arizonadräkt

El Maco: Hade iofs tänkt mig en sån här....

Men jag känner mig givmild ikväll, så önska på!

Paddan: såhärdårå?

Sannes: Jepp, jag ska ju bli lärare så då gäller det ju att ljuga eller svamla bäst det går om man inte vet svaret på en fråga ;)

Har för mig att robotarna delar bokstäver med ett landskap och ett elitserielag i hockey.

Paddan:

Hm, sitter du där uppe i norr och ljuger........Fy på dig! :))

Sannes: Upptäckte att jag for med osanning, mina antavlor är bara sexgenerationers.

Men jag får väl önska ändå...
Då vill jag se de där robotarna som brukar förekomma i Dr Who.

Paddan: 

Japp, det stämmer så nu är det din tur att önska.

Sannes: Hmm, kan det vara en sån här tro? Är i varje fall såna jag brukar använda.

Poffa:

Vad i hela friden, skall jag helt plötsligt önska....

Då vill jag se en bild på en antavla i åtta generationer. Och den skall inte vara halvcirkelformad

Sannes:

Grattis, Sannes. Önska du.

Sv: Döm själv...
65selander: Han måste åka dit annars e det något rejält fel. Det är ju liksom han som styrt hela MIF och säkerligen fortfarande gör. Bäst för MIF vore att skippa Percy även om det skulle svida ekonomiskt ett tag

muzze:

Det är tävlingsledningen som skall skriva om ny bild, allt enligt Salles senaste inlägg.
Jag vet inte riktigt vem som är i den sk tävlingsledningen, men det borde väl bla vara Poffa...

Sv: Döm själv...

65selander: Percy är nog i allra högsta grad inblandad i MIF, värvningen av Lilja nu idag är väl ett säkert tecken på det.  Lär inte spela gratis direkt.

Angående domen mot Percy tror jag det landar på nåt mellanting såsom två månaders fängelse eller nåt sånt meningsfullt. 

Döm själv...
Vad tror ni om morgondagens dom mot Percy?
Fria eller Fälla...

"I morgon kan Percy få fängelse
Åklagaren krävde fängelse i minst ett och ett halvt år, medan försvaret tyckte att det var fel att överhuvudtaget väcka åtal."
[url=www.expressen.se/index.jsp?a=275263]Hela artikeln här[/url]

Jag själv tror att han åker dit och det kommer nog att drabba MIF om dom inte redan har avvecklat Percy

Var är önskemålet på ny bild

Sv: Roliga länkar
Poffa: Denna hittade jag på samma sida som din länk.
Efter texten är suvverän

Poffa: Idioti ? Karln har ju sunda ideer, han säger ju bara vad vi andra igentligen tänker.
Min fru har lovat mig att jag får säga att jag är herre i mitt eget hus.

Poffa: Ja vad säger man? Har han nånsin lämnat stugan? Vet han vad som händer i världen utanför? Han kanske skulle flytta till Thailand?

Här kommer en länk till ett litet ljudklipp. Lyssna och njut av idiotin.

Sv: Påven är död

Vad sympatiska de framstår, de som väljer ny påve, när man läser Aftonbladets lilla artikel idag:

"Han berättade att han under kardinalernas överläggningar kring påvevalet, den så kallade konklaven, bett högre makter om att få slippa bli vald.
  – Vid ett tillfälle bad jag till Gud, ”snälla gör inte detta mot mig”, sa påven.
  Han förklarade att hans önskan varit att få leva sina sista år i lugn och ro."

Batman: Godkännes inte då det inte fanns personer som höll i flaggan så man såg hur FETSTOR den är.

Lägger ut en korrekt bild då jag kommer att vara frånvarande en sväng.
[url=www.jimcline.com/colonialmex/flag%20ceremony,%20zocalo001_std.jpg]Så här hade jag tänkt att det skulle se ut.[/url]

Överlåter till tävlingsledningen att fortsätta tråden.

Salle: Här har du en fetstor flagga på stång;  www.aftonbladet.se/resor/0409/15/RESA-25d38kina.jpg

Bergius: Jag måste nog underkänna denna med. Orsaken är det jag skrev i tidigare inlägg...

"Salle: Orsaken till kompletteringen är denna "Flagga".

Denna används ju bara som "patriotisk dekoration" och aldrig kommer att hänga på en flaggstång."

Jag kan som ledtråd säga att det finns en fetstor flagga på stång på vad som anses vara världens största torg.

Salle: Fetstor flagga

Salle:

Nej, åtminstone inte i grundutförande. Och det vill man inte heller ;)

Jag instämmer f.ö. med Poffa, Dreamboxen är ett av de bästa köp jag gjort, kan inte säga det bästa för jag köper så många bra saker...

Poffa: Som sagt. "Med risk för att Poffa rättar mig..."

Visst kan man väl (om man vill) spela in i "lägre kvalitet" på HDD:n som man kan på alla andra hårddiskvideos???

Salle:

"Om utrustad med hårddisk (500S som bilden visade har inte HDD) så kan man spela in från DVD-kvalitet ner till sunkig video."

Ööh, va? Om du spelar in till HDD får du råformatet vilket innebär att du behåller exakt all information. Dessutom kan man spela in till HDD även om man inte har en i boxen. Man kan nämligen mounta en katalog på en vanlig dator och på så sätt spela in till den. Med en DVD-brännare i datorn kan man då med hjälp av diverse program få helt perfekta DVD-skivor med t ex hockeymatcher och filmer.

Dream Team: Du kan kolla in priserna själv här men nog verkar den schysst OM du har parabol och några du kan cardshara med för codecs-delen är visst tuff nu med hårda krypteringar på Canal Digitals utbud.

[url=www.dreambox-sweden.com/]http://www.dreambox-sweden.com/[/url]

Salle: Tvättar den bilar, också? ;)) Känns som användbar till mycket/det mesta vad gäller TV/Video/DVD, iaf. Känns som ett bra köp om det skulle behövas nån gång. Men den kostar kulor, eller?

Dream Team: Med risk för att Poffa rättar mig...

Dreambox är en Multimedia-enhet som kan funka som bla (hårddisk-)video, satellit-dekoder, TV-tuner.
Den klarar att (pirat-)dekoda av de flesta/alla möjliga kanaler antingen med inbyggda codecs eller via delade äkta abbonemangskort via Cardsharing över internet.
Om utrustad med hårddisk (500S som bilden visade har inte HDD) så kan man spela in från DVD-kvalitet ner till sunkig video. Den finns med DVD-brännare för direkt kopiering från TV/SAT till DVD. Den finns med nätverksanslutning för att skicka/ta emot video från dator och hämta codecs eller cardsharingdata.

Friman SR: Sven -Ingvars rockade ju lös på gatufesten för en herrans massa år sedan.
Låg själv med båten i Selångersån och lyssnade.
Det var verkligen ett häfftigt Rockös.

Så, Gubbarna kan rocka bara dom vill, inte bara ett litet paket med röda snören.

Poffa: Ursäkta en okunnig, men vad f-n är en såndäringa Dreambox för nåt?

Salle: Orsaken till kompletteringen är denna [url=www.comicsonduty.com/images/A-N_Game_Big_Flag.JPG]"Flagga"[/url].

Denna används ju bara som "patriotisk dekoration" och  aldrig kommer att hänga på en flaggstång.

Kompletterar med att Flaggan inte skall vara USA's.

« · 541890 · »