Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 547606 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Det stora Schlagerbräket
Sannes: Det är han som uppträde naken (förutom en tubsocka över det heliga) med sitt band Red Hot Chili Pepper.

Sv: Det stora Schlagerbräket
Paddan:

Vem i hela friden är Anthony Kiedis? Förmodligen är det en jättekänd sångare, dock ej för mig.

Det stora Schlagerbräket
Äh, dags för en liten sån här tråd där man kan diskutera sånt som folk inte alls brukar titta på och inte alls har några synpunkter om, nämligen Eurovision Song Contest.

Tänka sig att Knut Agnred gått och blivit representant och dessutom sångare i Norges bidrag, dessutom har Anthony Kiedis uppenbarligen bestämt sig för att sjunga Moldaviens bidrag.

Sv: Maiden på SVT !
Hälge:

UNDERBART! Det här är ju det bästa som kunde hända för en som inte kunnat åka ner.

Maiden på SVT !
För oss som av olika anledningar inte kan närvara vid Iron Maidens spelning på Ullevi, så blir det till att bänka oss framför tv-apparaten och njuta av konserten den vägen istället.

Inte lika kul kanske, men ändå...

Sv: Bensinpriset
Vf chefen:

Jag vill göra avdrag på resor till och från Leksand i vinter för jag tycker bensinen är för dyr, får man det =) 9 mil varje match :P

Sv: Hitta bilden!
mangan: Vi snackade ju om McLaren-förarnas diamantbeprydda hjälmar igår och det är kval till Monaco i skrivande stund.
Så jag vill se en signerad Lill-Lövis-hjälm.

Frisco:

Miljön är viktig, men då får man ta det på något annat sätt. Att bryta mot lagar och förordningar för att skydda miljön anser inte jag vara speciellt riktigt. Det som det handlar om är att vi betalar moms på skatt. Moms får endast tas ut på tjänst eller vara, så kan någon berätta för mig hur man kan ta ut moms på skatten?

Med andra ord handlar det inte om miljöfrågor, det är en mjölkko för svenska staten.

Salle: Helt rätt. Skulle bara vila middag en stund efter jobbet igår, vaknade för två timmar sedan.....

Vf chefen: Miljön är viktig.

Vf chefen: Momsen på dill då....?

Men, Mangan kanske sitter cooool trots att han inte definerade könet på den hoppande, var du ute efter en kvinnlig hoppandes eller????? Jag har ingen i brådrasket men det vore coolt att hitta en.......maybe är det nu min uppgift...;-)

Bensinpriset
På denna sidan kan man protestera mot att det är moms på bensinskatten.

bensinskatteuppror.se/

Skriv på ni med.

Mangan VAKNA och ge Salle rätt så jag oxå får hugga lite....

mangan:

[url=www.antekprizering.com/robinson63.jpeg]Sugar Ray Robinsson[/url]

Helg Ernest: Inte speciellt knivig, då farsan har en samling av ca 150 skivor med Spotniks.
Min önskan blir att få se en bild av någon som hoppar rep med bar överkropp.

Sv: Schlager-EM
65selander:

Nej, jag har inte engagerat mig i Trackslistan sedan jag bodde hos mina föräldrar och spelade in låtar därifrån som jag tyckte var bra på kassettband.

knaskamilla: Erkänn nu att du blev ledsen för artt Moringen skrev sanningen om Sveriges svar på Jan Teigen ;-)

Stigsson:

Jag ber dig notera att det inte har något med Stenmarck att göra, utan mer med det faktum att jag såg semin igår och att jag har lite tråkigt på jobbet just nu.

knaskamilla: Tänk att jag hade på känn att du skule vara den som svarade först på mitt inlägg ;-)

mangan: Det är ju ganska konstigt att vi svenskar inte är mer införsatt.
Spotnics är/var ju Världsartister när det begav sig.
I Princip var det bara
Spotnics / Sverige
Shadows / England
Ventures / USA
Alla har dom gjort brak succe i Japan och resten av världen.

Jag har ett vagt minne ac ett TV program där dom avhandlade dispyten mellan Bo Winberg och Hank Marvin. Rena pajkastningen.

Men Svensk utlänsk succe , då pratas det om ABBA, Roxett med full rätt,
Euorup och Björ Skiffs med Hookd on a feeling.
Då spotnics måtte haft mer succeer än dom 2 sistnämda.
Dom nämns aldrig.
Jag vet inte var du hittade den, men jag hittade den på en tysk fan club sida. Så dom är ju stor fortfarande utomlands

Stigsson:

Tänk om Nanne hade vunnit. Då hade det varit ÄNNU ett bidrag i ESC i år som härmat fjolårets vinnare.

Ovanligt att ett svenskt bidrag till Schlager-EM inte ens håller på den inhemska listan fram till tävligen. Martin rasade ut Trackslistan redan 30 april.

Det normala är annars att våra bidrag håller väl där tills dess att tävlingen är avslutat. Då brukar reaktionen "jag tyckte aldrig riktigt om den ändå" infinna sig med ett listras som följd.

Enda låten som fortfarande håller på den nämnda listan är Nanne. Fel låt vann?

mangan: Helt Rätt !!!!! Den va lite knivig Va ? ( c :
Din tur !

mangan: Nytt försök att få med bilden....

Helg Ernest: Omslagsbilden till "Spotniks in Stockholm", från 1964.

Nu har det nästan gått 12 timmar och inget svar.
Så det får bli en ledtråd till.

Front figuren som är Svensk hade ett ordkrig med Hank B. Marvin på 60 och början av 70 talet om vem av dom som var VÄRLDENS BÄSTA GITTARIST.

fotnot. En slyngel som hette Jimmy Hendrix hade sin begynnande karrier då också, som förmodfligen tog död på ovan nämda despyt.

Orion är portad från denna fråga ( c :

Salle: Jasså ! Vart det jag som fick önska ?
Dåvill jag se - Statshustornet i Stockholm startar som en raket.
Några ledtrådara. Skivomslag, Svenskt instrumentalgrupp, 60 tal

Under svår bild-/länkinklistringsabstinens så tyckte jag mig se [url=www.lyoba.ch/galeries/gruyere/images/010122800X600.jpg]en flygande ko.[/url]

Kan inte Helg Ernest önska snart innan det blir värre.

mangan: Ehm, jag tar tillbaka det där. Efter att ha använt min fina scroll-knapp måste jag godkänna bilden. Jag kommer dessutom att göra en armhävning eller två... Önska på!!

Helg Ernest: Sakta i backarna. En SEDAN de ville var det tal om.

Helg Ernest: mangan fick ju sin bild godkänd av muzze och du visade upp en Schabbilac åt mangan så jag antar att det är din önskning...

mangan:

Helt korrekt.

Din tur (som redan är färdig och vidare skickad)

Sv: Roliga länkar
JD: Apropå länkar och Star Wars.

[url=www.sithsense.com/flash.htm]Låt Lord Vader läsa dina tankar[/url]

Frisco: Nä, det har du rätt i. Men det brukar även bli irritation om den som hittat rätt bild inte är inloggad och kan önska när gokännandet kommer. Ville bara gardera mig lite.

mangan: Ska jag svara på din bildönskan och sen någon kanske på min och sen blir din första inte godkänd vad händer då punkt

mangan: Om godkännandet dyker upp så vill jag se en Cadillac Sedan de Ville, 1960 års modell.

muzze: En sån här?

idag är jag nostalgisk

Jag vill se en bild på en av flottans krypteringsmaskiner gärna en MGF

muzze: Det är tanksen som räknas eller hur... Önska.

Stigsson: Eftersom det snart inte går fem minuter utan en Star Wars-trailer så postar jag en variant också...

65selander: Här är en rolig länk!

Frisco: Pinsamt sa Bull. Till och med datorn rebootade pga av /-debaclet...

Jag vill se Chris Barrie framför nånting massive...

Salle: Eller snarare ett uteblivet /

Salle: Snygg. Väldigt snygg

(Html är krångligt. tänk vad ett / kan ställa till det)

ÖNSKA!

Paddan: Jag har den bilden i mitt filarkiv, där heter den Westerlind, Tallinder, Lilja och Huselius.

Jag vill se en bild på en dubbeldäckad spårvagn.

Frisco: Veto, protest, I object, mm, mm.
 Önskan sa tydligt folk inte brynäsare. :-)

« · 547606 · »