Café

Grupper · 49979 inlägg · 1048 ämnen
« · 549490 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard: Självklart är det jag som var ute och cyklade...

Handen var rätt dock så du har önskingen.

mangan:

Vi väntar och ser

The Fat Bastard: Det borde han mena. Det var den hand James Butler "Wild Bill" Hickock påstods ha haft när han blev skjuten.
William Frederick "Buffalo Bill" Cody var ju känd som ponnyexpressryttare och showartist, inte pokerspelare.

The Fat Bastard: Ja, det är vad jag tror men det är inte jag som ställt frågan.

Bolivar:
Visst borde han mena den här handen ?

www.pistolskytte.org/NP/Image183.jpg

Salle: Öh, menar du inte Wild Bill Hickock?

mangan: Jag vill se den pokerhand som Buffalo Bill sägs ha haft när han spelade sitt sista parti.

Salle: Exakt vad jag menade. Ligger otroligt fint nere i småbåtshamnen. Och de hade god ö.... läsk i baren..
Önskningen är din!!

mangan: Jag antar/hoppas att du menade en bild på HRC.

[bild]mypage.bluewin.ch/a-z/Harrys/Miami99_HardRock.jpg[/bild]

Linnea: Man tackar! Jag önskar att se en bild från Hard Rock Cafe i Miami. Det ska vara minst en båt med i bilden också.

Sv: Rökfritt på Krogen!
knaskamilla:
Rökfritt på krogen, det bästa som har hänt på flera år. Detta gör att jag kan ta mig ut på krogen oftare än idag.
Sen gäller det bara att få rökfritt på mitt kontor också, hur nu det skall gå till har jag fortfarande inte kommit på.

(Psst: Har någon raderat inlägg i caféboken, för det lyser gula lampor i massor hur jag än bär mig åt, trots att den visar rött i min favoritlista)

Sv: Roliga länkar
Svart på vitt om kvinnors körförmåga.

[url=www.corren.se/archive/2005/5/20/i6k4ks48erdntws.xml?category1=1097835189-26&category2=1097835189-30&]Fruar kör sämre än fyllon[/url]

mok:

Jag har ärligt talat ingen koll på tobak. Har du några siffror på de enorma summor staten drar in på att folk röker? Eller är det som med alkoholen - att det kostar 160 miljarder om året, medan de skatter man får in är en ytterst liten del av den summan?

I vilket fall som helst tycker jag att världen vore en mycket bättre plats utan tobak. Mycket bättre.

Sv: Roliga länkar
Det har ju varit lite rabalder om att man kan hitta bombrecept mm här på internet men detta tar väl ändå priset. Oansvarigt säger jag.

[url=www.livescience.com/technology/10ways_destroyearth.html]

Top 10 Ways to Destroy Earth[/url]

mangan: Haha, den duger alldeles utmärkt. Önska på!

Linnea: Karlsson som sittmöbel, duger det?

Linnea: KLart varför skall man bli avis på något man ändå vet att det är ingen ide att tävla för man e slagen på förhand :)

Uj käkade nog kaxgröt te frukost idag minsann.

mok: Han skulle bli grön av avund, jag menar hur kan han konkurrera med det?; ))

Linnea: Ja det vore en tapetsering som heter duga, undra vad gubben skulle säga då :)

Stigsson: Ja den var ju så klockren så man inte kunde missa den :)

mok: Var det så tydligt? ja jag tänkte ju att jag skulle tapetsera mitt rum med bilder på dig Matz; ))

mok: Fan, du hann före mig. Skulle just svara exakt samma sak.

Linnea: Letar du efter bilder på mej :=)

Mats Edström: Tackar allra ödmjukast. Då vill jag ha en bild på en !"vacker, genomklok och lagom tjock man i sina bästa år" =)

Albert Hall: Jo precis och det vet dom om så förbud känns helt avläget även om det på lång sikt givet skulle vara det bästa för alla.

mok:

Problemet är ju att inkomsterna från rökningen försvinner med en gång vid ett förbud medan det kanske tar 30-40 år innan sjukvårdskostnaderna försvunnit helt.

knaskamilla: Vore en förlust affär för staten då dom drar in enorma pengar på tobak.... sen att dom förlorar på det för dom blir sjuka etc e ju en annan sak.

65selander:

Jag är mest glad för att jag äntligen kommer att kunna gå ut på krogen utan att avlida av tobaksröken. Jag tycker gott att man kan diskriminera rökarna på fler sätt också - t.ex. förbjuda dem att gå framför mig på stan och röka, eller att stå utanför bibliotek etc. och göra det. Det bästa vore om svenska staten tvingade alla rökare att sluta röka, när jag tänker efter.

Mats Edström: Grillning med kol/tändvätska brukar ju faktiskt vara förbjuder inom vissa bostadsområden... jag fick iaf inte ha kolgrill där jag bodde innan :)

Äntligen comeback...
eller kanske inte. Stallone gör sig redo. Biobeökarna kommer att se till att kalendern är fri. Det är sant. En ny Rambofilm är i planeringsstadiet.

Storylinen verkar ju inte vara för B-betonad heller:

John Rambo är numera familjefar i någon förort. Men då blir hans dotter kidnappad. Då måste ju förra detta elitsoldaten agera

65selander: Ett beslut som verkligen är rätt och riktigt.

Nu väntar jag bara på att man förbjuder grillning i tätbebyggt område också eller rättare sagt förbud mot användning av tändvätska. Den doften är avskyvärd, grillning i sig är ok. 

mok: Jo det är synd om Rökarna...

Fast dom skulle nog ha kunnit tillåtit rökarna att ta med sig drickat in i dom sk rökrummena mot att dom tar med sig glasena.

65selander: Underbart skönt ofta beror ju bakfyllan mer på röken än det man själv hällt i sej. Hörde nån på radio som tyckte det var disskriminering mot rökarna....

Rökfritt på Krogen!
Någon mer än jag som är glad att man äntligen slipper lukta rök när man kommer hem från krogen?

Paddan: Misstänker starkt den man som pinkade på en brygga i en banner i MoDos gästbok, i höstas kanske det var. Den mannen har tydligen pinkat i grumligt vatten förr...

Linnea: Tre rätt på kort tid, måste bero på spriten...Jag ger Linnea första rätt och därmed går önskningen vidare till Hising Island. Hit it, Linnea!!!

Fast jag måste ju tillstå att bilderna blev bättre och bättre eftersom...

Paddan: Inget pissvatten här dock...

[bild]www.thewhiskystore.de/dist/lochlomo/f01_6.jpg[/bild]
Loch Lommond - 1974/1997 40% (Original) individual numbered

Mats Edström: Väldigt vackert uppe vid Loch Lomond, men det verkar som att någon pinkat i vattnet sedan jag var där...

Mats Edström: Kan det vara denna tro?

Oj, glömde namnet: Blue Thunder.

Ny önskan är: Kapten Haddocks favoritwhiskey.

Salle: Ok, ber om ursäkt, hade inte koll på tiden...

Svaret är:

Mats Edström: Eftersom vi inte lyckats knäcka din önskning så är det din tur igen förresten.

Mats Edström: Vad är det för ide att ge ledtråd när 24timmar redan gått. Taskigt trick för att få nån annan att armhäva säger jag.

Paddan: Nope igen. Ledtråd: Blå + åska!

Mats Edström: Hmm, då tror jag att det handlar om två dudes och en sån här...

Salle: Nope, fel film...försök igen.

Sommar eller vinter
Ja, det är frågan, iallafall i Norge...
Snö i augusti, nähä det är verkligen inget för mig. Brrr...

Jag hoppas länken funkar...

Mats Edström: Den första film som poppade upp i huvudet var "Hellraiser". Om jag har rätt i mitt popp så är det denna du vill se.

[bild]www.cleverwood.com/images/hellraiser.jpg[/bild]

Salle: Då vill jag se en bild på huvudföremålet i den film där repliken;"-Catch you later!", förekommer ett flertal gånger. 

Mats Edström: Vassego att önska.

« · 549490 · »