Café

Grupper · 49982 inlägg · 1048 ämnen
« · 551474 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
87bth01: Då vill jag se en bild på Ricky Gervais från hans tonårsförsök att bli musikidol.

Paddan:

Godkänns. Önska!

87bth01: Varsågod

Salle:

Ja, den var onekligen coolare!

Jag vill se en sverigekarta där Hultsfred är inplacerat, eftersom jag ska dit imorgon och fortfarande inte vet var det ligger.

Sv: Offpist...
Friman SR: Hade varit intressant att se hur de löste problemet Mick Mars, eftersom han tydligen behövde assistans för att kunna ta sig fram till scenen för en presskonferens för ett tag sedan. Om de bara lutade honom mot en vägg eller ställde honom mellan ett par högtalare och hoppades att basen gjorde att han såg ut att faktiskt röra på sig.

87bth01: Det gör den väl. Skall visa en coolare och närmare bild dock.

[bild]www.midwaysailor.com/photos/a10--001b.jpg[/bild]

Varsågod att önska.

claesw: Men deras platta Dr Feelgood är grym, bara hitlåtar.....;-)

Paddan:
Motley är ett BEDRÖVLIGT band!

Friman SR:

Apropå Sweden rock, var det någon som var där och kan berätta om hur det var. Accept Dio och Mötley hade man ju velat se men framförallt gitarrguden Malmsteen, men vad jag hörde så fick han bara + i aftonbldet för det var för mycket gnissel :D

Dream Team: Då vill jag se en närbild på "the business end" av en Warthog. Och jag menar inte den fyrfota varianten.

Salle: Glömde att säga tack för den fantastiskt vackra bilden och varsågod att önska!

Salle: En och annan Staropramen och andra ölsorter lär inmundigas, helt klart. Biran är ju så jobbigt dyr där, eller hur var det nu...? ;-)

Mok: Får göra mitt bästa för att komma ihåg namnet, som det känns. Men vi tackar för tipset! ;-)

Dream Team: Leta upp Ufleku och ta er en god bit mat och mörk ÖL. Akta dej för pepparkaks snappsarna man blir rätt trött på dom snabbt :)

Dream Team:
[url=www.contipromotor.cz/images/Old_Town_Square.jpg]Drick en Staropramen för mig, Paddan mfl när du är där[/url]

Poffa: Okidoki, det var alltså så enkelt. Ja, jag har väl i min frånvaro av internettillgång periodvis missat de gånger som detta inträffat, helt enkelt.

Då vill jag se en bild på Gamla Stans torg i Prag, eftersom det är dit jag och min sambo åker i morgon.

Dream Team:

Det är ju du som får önska på nytt. Så har vi ju kört hela tiden. Kan ingen presentera bilden, men du kan, då är önskan din.

Så önska!

Är det verkligen ingen som vet om eller bryr sig i hur vi går vidare med den här utmaningstävlingen nu när ingen lämnat rätt svar? Det LÄR väl ha hänt tidigare, eller?
Ett alternativ kunde ju t.ex vara att det bara är fritt fram att önska...

Friman SR:

enligt radion igår som var på plats så skulle Mötley tydligen ha massa mineralvatten i sin loge :)

Dream Team: Staden som huset ligger i är alltså Göteborg, för att förtydliga det hela. Vid Linneplatsen, närmare bestämt.

Dream Team: Den bild jag eftersökte skulle alltså vara denna:

Göteborgs barnbördshus (KKII)

I byggnaden (som är breder ut sig på ett större område än vad som syns på den här bilden) bedriver Högskolan för fotografi och film sin forskning och utbildningsverksamhet. Kårhusverksamheten för Högskolan ligger också i det här komplexet.
I mitten av bilden, längst upp, syns ett lätt gråfärgat rektangulärt fält, mycket litet och otydligt här, dock. Där står det att läsa ordet "Barnbördshus", vilket torde göra bilden korrekt.

Vad säger reglerna när ingen hittat bilden?

Dream Team: Ett tips såhär i vargtimmen som kan vara tänkvärt när man söker är att BB är en fortkortning av ett annat ord..

Salle: Visst, det lär alldeles säkert "bedrivas högskoleverksamhet" i annexbyggnaden, men frågan är väl snarare om det är ställt utom allt tvivel att det också bedrivits barnafödande i just den byggnaden som är på bilden?

Dream Team: Hmm!!! Dags för ett överklagande. Nog lär det väl bedrivas "högskoleverksamhet" i högskolans annex.

"Högskolans annex ligger i Lill-Janshuset, följ turkos markering på kartan nedan. Gå gångvägen genom Lill-Jansskogen (=Träskportsv) till f.d Allmänna BB:s lokaler."

Salle: Ett alternativ som är ganska nära, men ändå inte riktigt korrekt. Vid Sophiahemmet bedrevs väl från början i första hand sjuksköterskeutbildning och inte hjälp med barnafödande.

Bättre upp!

Paddan: Å jag undrar om det inte är en jäkligt vit Michael Jackson som är med i Mötley Crüe... Fast han kan ju inte vara Slövlesborg i dag för han har nog andra saker att tänka på just nu... 

Friman SR: Hmm, minns jag så dåligt eller var ET eller om det är en plastikopererad David Bowie verkligen med i Mötley Crüe?

På tal om utomjordingar så kände jag mig tvingad att posta denna länk.

Offpist...

Varför sitter jag här när det tydligen är i Slövlesborg man ska vara...?

"Showen kan vara livsfarlig"
Vi tog en paus på fem år, det är allt...
Nu kan bara döden stoppa oss....
Vi känner oss oövervinnliga efter att ha försökt döda oss själva några gånger, utan att ha lyckats, du vet. Jag har tagit fler överdoser än jag minns.

"Vi har haft olyckor"
I kväll slår Mötley Crüe på stort med strippor, eldslukande dvärgar och fyrverkerier....
  - En del av showen är livsfarlig om man inte är skärpt och vi har haft olyckor. Tro mig, ni kommer bli nöjda, säger Nikki Sixx.

...å här sitter jag och då inte i Slövlesborg, satan.... Men jag har iallafall läst "The Dirt" så jag vet exakt vad som kommer att hända på efterfesten....;-)

Friman SR: Då vill jag se en bild på en byggnad i en av våra tre största städer som från början fungerade som BB, men numer innefattar högskoleverksamhet.

Dream Team: Saludes, det syns att Pentti är en riktig tänkare....

Skjut.....

Salle: Pentti Varg här, dårå:

Salle:Fast.... det är inget bra svung i din trampolin....Nu Pentii....

Salle: Ja, då vill vi se en bild på Pentii Varg i Fablernas Värld.....

Friman SR: Inte för att du var nära ens... Skall vara frånvarande hela dagen så jag visar min bild och lämnar över önskningen till dig.

[bild]www.ekenas.fi/museum/som10.JPG[/bild]

Så Pentii Varg från fablernas värld är aktuell önskning.

Friman SR:...och skulle jag mot alla odds vinna då vill jag se en bild på Pentii Varg i Fablernas Värld..... Kan det vara jag det i Fablernas Värld????????...;-)

Friman SR: Jag får inte fabla så... Tjejen som drar in magen är tuffare än alla, hon drar bara in magen för att hon är benägen att överleva när trampolinen krackelerat och hon hoppar vilken sekund som helst...han den store i bakrunden blir dock kvar då oxå och fattar ingenting...;-)

Salle: Om man kollar så ser man att trampolinen har just krackelerat, han som sist han hoppa utför strömhopp efter sin polare som är först och helt klädd i svart. Tjejen som står i tur att hoppa drar in magen och försöker se så smal ut som möjligt trots att trampolinen har krackelerat och hela världen har brakat samman. Han den store sist ser nu sin chans att nu imponera på tjejen, kosta vad det kosta vill, med eller utan trampolin, bära eller brista...

Näää, chansar man inte så vinner man inget... å nu vinner jag nog inkentinken men jag har iallafall försökt benhårt, tro mig.....;-)

Frisco: Vacker är väl inte rätt ord.. :-) Men som du säger inte godkänd.

Salle: Denna blir väl inte godkänd men den är vacker.

goto.glocalnet.net/gubbah1/aventyr/a7.jpg

Frisco: Då vill jag se flera simhoppare i "strömhopp" från en trampolin.

Salle: Bra jobbat Salle.

Stefan Ekberg körde förresten in 9+2 poäng igår för Lejonen mot Eldarna i speedwayallsvenskan.

Önska!

Frisco: Ja, jag vet att jag skulle ha fel. Fast jag som r&r:er och älskare av kuriosa gällande mitt stora musikintresse tycker det är lite kul att Dregen faktiskt seriöst har spelat bandy och jag ser chansen i detta populära forum att upplysa publikumet att så faktiskt kan ha varit fallet, en lektion med ett leende på läpparna...hihi, Rock'n'roll på oss Cafégäster.....;-) Snart gissar jag rätt och då är det min tur igen.....hihi.....

Frisco: Det lär ju vara Stefan Ekberg du menar. Tyvärr fanns det inga bra bilder på karln men vad gör man inte.

[bild]web.telia.com/~u14113416/Foton/1000.jpg[/bild]

Friman SR: Tyvärr fel svar. Du hade i alla fall fått en liten + poäng om du inte skrivit ... ;-)

Frisco: Jag gör en dum och kavat gissning på en grabb som har spelat bandy behårt och säkerligen nosat på speedway i sina trakter, fast de trakterna var nog snarare Småland än Östergötland....hihi....ett felaktigt svar är oxå ett svar, så det så...

Salle: Inte lätt att svara när man inte ens är hemma.

På tal om speedway. Jag vill se en bild på en spelare/förare som vid sidan av att spela i högsta serien i bandy körde speedway i elitserien. Ja han kör fortfarande speedway.

Vi snackar Östergötland.

Frisco: >1 timme... Lite besviken är jag trots runt-omkring-infon.

Men önskningen är din.

Salle: Dackarna (numera Luxo Stars) vann 1957. Rune Sörmander helt outstanding när det gäller poäng. Fler poäng per match än tex. Ove Fundin Filbyterna, Linköping och Varg-Olle Nygren som körde för Stockholmsklubben Monarkerna.

Tabellen:
DIVISION 1
1.Dackarna 22
2.Kaparna 16
3.Monarkerna 14
4.Filbyterna 13
5.Indianerna 8
6.Getingarna 7
7.Vargarna 4

www.samlaren.org/rekords/1957-48.jpg

« · 551474 · »