65selander: Ni som provat att konvertera HAV-filer med hjälp av DVR Studio Pro: Fick ni med svenk textning? Om ja, hur gjorde ni då? Ja, jag får med svensk textning. Jag går via DVD Wizard knappen och sen plockar jag upp TS filerna med DVD Shrink och bränner därifrån.
65selander: Man trycker på grön knapp, ställer sig på den eller de filerna som skall avkodas och tryck på OK och efter det på play knappen. Ny fil sparas i pvr listan med ändelsen DES.
Har märkt att det ibland kan hänga sig vid t ex. avkodning av Canal + men då räcker det att man stänger av mottagaren och starta om igen så funkar det.
Helg Ernest: Tack för länken. man får ta den hårda vägen att byta disk tills dom har kommit på en lösning ute i stora världen eller att mjukvaran uppdateras så att man kan göra det.
3.2.3. Kopiera Filer kan kopieras från en extern USB-lagringsenhet till din mottagare och tvärtom. Du kan också kopiera filer mellan mapparna på hårddisken. ● Efter det att du valt en fil för kopiering, tryck på den GRÖNA(ALT) knappen. Den valda filen markeras. ● Välj Kopiera med / knapparna, tryck sedan på OK. ● Välj en målmapp på hårddisken eller USB-enheten och tryck på den GUL(TEXT) knappen. För att byta till den externa USB-enheten, tryck på den RÖDA(LIBRARY) knappen, som växlar mellan HDD och USB-enhet.
65selander: Om du läste specen som jag la upp, maski9nen är i sig kopieringsskyddad. PVR-funktion Timeshift Bild-i-bild Slow Motion Kopieringsskydd Repetera A-B One touch recording Står det, ungeför som dom nyare videon, går ej heller att kopiera mellan 2 videos om du har tex. en hyrfilm. Som tur är har jag en gammal 70 talare kvar, den bryr sig ej.
Helg Ernest: vanliga foton samt ljudfiler är inga problem att få ut eftersom du kan flytta dom med hjälp utav boxensprogramvara till annan USB-enhet.
Program går inte att flytta till annan USB-drive men det löser man igenom att koppla ihop HDD med datorn.
Problemet är hur man decodar filerna eftersom dom bara heter "data1" o s v utan filändelser. Filen, filerna ligger i sin tur i mappar med namnet ".$TV6_20070319_1600.tv" o s v.
65selander: du behöver förmodligen en USB kabel som passar. Sedan är frågan hur datorn och maskinen skall bli vänner, så han släpper ifrån sig filmerna ? anslutningar baksida Antenningång (RF) USB I/F (Host/Slave) - ingång RF-utgång med modulator RF-utgång utan modulator (Loop through) Scart-utgång Kompositvideoutgång Analog ljudutgång (L/R) S-Videoutgång Komponentvideoutgång (Y,Pb,Pr) HDMI-utgång Digital ljudutgång (Optisk) Digital ljudutgång (Coaxial)
Som du ser är det bara USB utgången som kan vara annvändbar om du inte har ett TV kort i datorn. ( Vilket skulle förmodligen vara enklast)
scim: Ja, men problemet blir väl att få det ur maskinen om den inte har inbyggd dvd brännare, vilket jag förmodar att den inte har eftersom han behöver hjälp.
Som ni vet så har Com Hem tagit över UPC och nu skal ldom byta ut alla boxar. Jag på att anta Com Hems erbjudande om en box från "Samsung DCB P850Z" som är en PVR. Den har 160gb hdd. Dom skall ha 1995:- för den och ordinarie pris är 3995:-
Det jag undrar nu är om det någon som har en sådan hemma som kan ge kortfattat om det är dynga eller om den duger i krig eller rentav är bra.