Brynäsaren05: Det finns väl ingenting som talar för att Trump skulle vilja gå ur Nato. Det som han har krävt är att medlemsländerna ska lägga pengarna som de redan lovat att lägga på sina försvar. En del länder har eventuellt struntat i det utan konsekvenser, där tycker jag faktiskt att Trump gjorde rätt när han satte ner foten. Alla medlemsländerna måste bidra så som avtalen säger, det kan inte bara vara USA som gör det.
{8225}: Trump är fantastisk. Längtar efter att få se hans massdeportering. Hoppas svenska politiker vågar ta efter. Vi har släppt in galet mycket ohyra i det här landet.
Brynäsaren05: Herregud! Joe Biden ger ålderdomen dess rätta ansikte. Trött, tröttare, tröttast! Varför, återigen varför tar inte demokraterna bladet från munnen och entledigar honom från rollen som presidentkandidat?
Rip Kirby: Grejen är att Trump inte gått att köpa och han är en jävligt smart affärsman med storhetsvansinne och jag älskar det. Han driver motståndare till vansinne, haha! Fått halva landet med sig. När Hillbilly på traktorn gillar en galen rik New Yorkare så är du på rätt väg.
Costanza: Nu har jag bara sett det som visats på morgonnyheterna men att Biden ska framstå som något annat än en extremt mycket för gammal presidentkandidat hos väljarna bara i början av demokraternas presidentvalskampanj torde vara tämligen klart. Undrar hur resonemanget hos demokraterna går just nu? Paniken lär inte vara långt borta.
Bad_Brett: ”Fast allt är ju resultat av den okontrollerade invandringen, vilket är en direkt konsekvens av de fria rörligheten inom EU.”
Njae, konsekvensen av den fria rörligheten inom EU är ju att människor kan röra sig fritt inom EU. Ordet ”inom” är viktigt där. Illegala invandrare som kommer från länder utanför EU har ju bara tillgång till den fria rörligheten inom EU eftersom de kommit in i EU eftersom EU inte lyckas bevaka sin yttre gräns.
Det har aldrig ingått i EU-projektet att det ska vara fri rörlighet in i EU. Hur man jobbar med de yttre gränserna är EU-frågor och det diskuterades inför EU-valet.
Bad_Brett: Reinfeldt crue monterade ner både polisen och försvaret .. under sin tid. Och byggde ett stort jävla lyxsjukhus med guldkranar på toaletterna ( nya karolinska ) där byggherren satt och förhandlade med sin fru som var upphandlare.. Och sedan såldes ut statliga bolag till höger och vänster som en jävla loppis!
Det var väl någon konsult som fick ta över Trafikverket också? Dör är konsekvensen vart att en massa privata uppgifter kom ut i offentligheten.
Det roliga i den här kråksången är att televinken Ulf K satt med i den regeringen.
Rulltårtan : Ja tycker heller inte drt är några konstigheter, sen tycker jag även att våra politiker får begå misstag utan att de skall slängas under giljotinen.
Varför är det så konstigt att man sjunger rasistiska sånger på SDs valvaka? Det är väl inte så konstigt! När folk är på örat så kommer alltid sanningen fram!
Rip Kirby: Har aldrig postat här förut tror jag. Men upptäckte att SVT har lagt ut en serie igen som heter Krigets unga hjärtan. Handlar om 5 ungdomar i Tyskland under kriget. Man får känslor för dom fast det är tyskar..
Dom leve, Trump,Trump,Trump