Café

Grupper · 49797 inlägg · 1046 ämnen

Zon för politiska diskussioner

Sv: Zon för politiska diskussioner
{8225}: Idag firar vi nationaldagen för Världens största Banandemokrati.

Dom leve, Trump,Trump,Trump

{8225}: En färgad kvinna är väl för mycket att begära, men vore så uppfriskande. Unket med Putin,Trump,Jiping med flera.

Vore kul om demokratin fick luft under vingarna igen

{204}: Kan i stället vara räddningen för USA. En icke-senil demokrat kan mycket väl bara tungan på vågen

{204}: Det fanns ingen annan väg att gå. Jag har arbetat inom äldrevården bl.a med dementa och Joe Biden kickar in på en rad punkter.

{8225}:

Så säger vi grattis till Donald Trump

Känns som om det är avgjort nu

Det har det iof varit länge men nu är det nog ännu mer avgjort

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1266055

Bad_Brett: Hoppas svensk ohyra sveps med i deporteringen

Brynäsaren05: Det finns väl ingenting som talar för att Trump skulle vilja gå ur Nato. Det som han har krävt är att medlemsländerna ska lägga pengarna som de redan lovat att lägga på sina försvar. En del länder har eventuellt struntat i det utan konsekvenser, där tycker jag faktiskt att Trump gjorde rätt när han satte ner foten. Alla medlemsländerna måste bidra så som avtalen säger, det kan inte bara vara USA som gör det.

{8225}: Trump är fantastisk. Längtar efter att få se hans massdeportering. Hoppas svenska politiker vågar ta efter. Vi har släppt in galet mycket ohyra i det här landet.

Brynäsaren05: 2 personer som inte borde vara nära att få leda världens viktigaste land, Så sorgligt, stormakterna har rejäla problem med demokrati

Herregud.. Är ju för gammal för att ens gå ner för trappor själv...nn
www.youtube.com/watch?v=0djN1AR7UNk

Rip Kirby: Tror Trump skulle göra det bättre men är lite orolig att han ska dra USA ur Nato vilket skulle göra att Sverige gick med för inget? :/

Brynäsaren05: Herregud! Joe Biden ger ålderdomen dess rätta ansikte. Trött, tröttare, tröttast!
Varför, återigen varför tar inte demokraterna bladet från munnen och entledigar honom från rollen som presidentkandidat?

Bad_Brett: Vad konstig han är! Sen för det andra fan vad jag stör mig på den väldigt fula käringen till höger i videon lol

Rip Kirby: Grejen är att Trump inte gått att köpa och han är en jävligt smart affärsman med storhetsvansinne och jag älskar det. Han driver motståndare till vansinne, haha! Fått halva landet med sig. När Hillbilly på traktorn gillar en galen rik New Yorkare så är du på rätt väg.

Costanza: Nu har jag bara sett det som visats på morgonnyheterna men att Biden ska framstå som något annat än en extremt mycket för gammal presidentkandidat hos väljarna bara i början av demokraternas presidentvalskampanj torde vara tämligen klart. Undrar hur resonemanget hos demokraterna går just nu? Paniken lär inte vara långt borta.

Rip Kirby: Blir bara bättre ju mer jag tittar. Är jag så där vid 80 så måste jag vara nöjd.

Rip Kirby: Bra jobb från CNN denna gång måste jag säga. Sansade frågor och svar från de båda. Inget eller lite kackel.

Bad_Brett: Expressen sänder spektaklet. Start 02.45.

Uppladdat:

500x0-biden.jpg

Bad_Brett: Kokain-Joe. Karln kommer få så mycket insprutat för att kunna säga en mening.

Costanza: Ska vi gissa att Bidén kommer skrika mer än Trump? Han har fått en lite lustiga koksutbrott när han har varit påtänd:

Vi kör en favorit i repris:

Rip Kirby: Blir nog en patetisk tillställning. Du verkar klok som jag och Brett.

Bad_Brett: Clown Show, haha! Köp min stuga. Bara 450 lök.

Rip Kirby: Köp min stuga, Rip!

Rip Kirby: Det är väl CNN som sänder den, hoppas de kommer ha en stream uppe. Stort intresse över hela världen.

Bad_Brett: Gubben måste ju få rejäla kilon med kokain för att matcha Trumpen ;-)

Bad_Brett: Kan bli en sprakande tillställning! Går detta att följa någonstans?

Bad Brett: Så jävla kul att jag också fick titeln "Medlare".

Costanza: Ikväll smäller det! Kung Trump vs. en kokainpumpad Bidé.

Rip Kirby: Det är ju jag, George! Ser mig själv som Sveriges Lavrov.. Gjorde ett jobbtest och fick titeln Medlare. Inte alls fel..

{8225}: Jag älskar olika. Varit grå på slutet.

Costanza: Ni kanske kan göra upp i en showdown men mer än gärna privat?

Costanza: Läs och betrakta, du är sjukt grå, ser dej knappt, men eftersom du är en galning är du alltid välkommen i min trädgård, Gillar olika

{8225}: Vill du slåss eller vad menar du?

Costanza: Ja, du är mer än välkommen till min trädgård, bara du profilerar dej lite bättre. Jämngrått är lika trist som beige

Peja: Vill du ha galningar inne på din trädgård? Trött på figurer som talar så snyggt men sen inte fattar konsekvenser.

Brynäsaren05: Grattis från George!

Silly: Amen!

Brynäsaren05:
Grattis

Bad_Brett: ”Fast allt är ju resultat av den okontrollerade invandringen, vilket är en direkt konsekvens av de fria rörligheten inom EU.”

Njae, konsekvensen av den fria rörligheten inom EU är ju att människor kan röra sig fritt inom EU. Ordet ”inom” är viktigt där. Illegala invandrare som kommer från länder utanför EU har ju bara tillgång till den fria rörligheten inom EU eftersom de kommit in i EU eftersom EU inte lyckas bevaka sin yttre gräns.

Det har aldrig ingått i EU-projektet att det ska vara fri rörlighet in i EU. Hur man jobbar med de yttre gränserna är EU-frågor och det diskuterades inför EU-valet.

Brynäsaren05: Hoppas du får en minnesvärd dag. Ramla inte ner från nåt flak eller liknande bara.

Tar studenten imorgon! :D

Bad_Brett:
Reinfeldt crue monterade ner både polisen och försvaret .. under sin tid.
Och byggde ett stort jävla lyxsjukhus med guldkranar på toaletterna ( nya karolinska ) där byggherren satt och förhandlade med sin fru som var upphandlare..
Och sedan såldes ut statliga bolag till höger och vänster som en jävla loppis!

Det var väl någon konsult som fick ta över Trafikverket också?
Dör är konsekvensen vart att en massa privata uppgifter kom ut i offentligheten.

Det roliga i den här kråksången är att televinken Ulf K satt med i den regeringen.

Så nu undrar man:
Var är Svensk fotboll på väg 🤔

Pinaceae:
Ja själv tycker jag att en diskussion om tillväxt är intressant både kort/lång sikt.

Rulltårtan :
Ja tycker heller inte drt är några konstigheter, sen tycker jag även att våra politiker får begå misstag utan att de skall slängas under giljotinen.

Varför är det så konstigt att man sjunger rasistiska sånger på SDs valvaka? Det är väl inte så konstigt! När folk är på örat så kommer alltid sanningen fram!

JoJo2613: Nä, för allt är bögarnas fel. Vi som går med Jesus har ändå ryggen fri ;-)

www.youtube.com/watch?v=X1bQUnm-eo0

« · 2714352 · »