Café

Grupper · 50926 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 1094911

Sv: 3 från 1 idag
LL: Enligt wikipedia:
"After being sacked from Hawkwind in 1975, supposedly for "doing the wrong drugs", Lemmy decided to form a new band, originally to be called "Bastard." Doug Smith, the band's manager, advised him that, "It's unlikely that we're going to get on Top of the Pops with a name like 'Bastard'." Lemmy concurred and decided to call the band "Motörhead", inspired by the final song he had written for Hawkwind. The name of the song "Motorhead" was derived from a slang term for an amphetamine user, the drug being the subject of the song."

Svarskommentarer

Sv: 3 från 1 idag
Wayne Gresky: ah, så var det ju. Lemmy var ju inte alls roadie åt Hawkwind, det var åt någon annan (kan det ha varit Jimmie Hendrix?) han roddade innan han själv blev känd.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja