Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 474045

Sv: Snö...
orion: Ja, jag kommer ihåg en nyårsdag, måste va 77.
Hemma i Nedansjö var det 34 grd kallt.
Jag hade en PV från 60, med B16 motor och 6 voltsystem.
Brorsan hade en 65a med B18 och 12 volt.
Vi testade starta dom för brorsan skulle hem.
Hans var sten död, jag slog en skvätt eter i luftrenaren och startade gnugga. Kabeln till startmotorn var det enda som glödde.
Men med 5 meter i utförsbacke så gick den.
Jag tror jag släpade Brorsan i 5-6 Km innan vi drog hem den och satte på motorvärmaren.

Va vill jag ha sagt med detta ?

Jo, det var mygg fritt den dagen !

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja