Café

Grupper · 50923 inlägg · 1049 ämnen
« · 531166 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen!
Härligt. Staten har räknat fram att jag ska få tillbaka 4200:- Hur gick det för er andra?

Sv: Liten frågetävling
Paddan: nä, inte tror jag att det kan vara nån Friskco

Sv: Liten frågetävling
Myggan: Undrar om det kan vara "Motsatsen till Sjuco"?

Sv: Liten frågetävling
65selander: Kan Du ge någon ledtråd?

Sv: Se sörlänningar och snö...
Mats Edström: Märkligt, den enda kommentaren från den där advokaten var: "Do you waaant to come to my place and bouncy bouncy?"

Sv: Se sörlänningar och snö...
65selander: Jag säger inget utan hänvisar vänligt men bestämt till min advokat!

Sv: Se sörlänningar och snö...
65selander: En Passat. Jag tänker på Lumber Jack.

Sv: Liten frågetävling
65selander: Omöjligt att se vart den bilden är tagen. Finns det ingen större bild med lite vidvinkel?

Sv: Liten frågetävling
65selander:Inte min i allafall.

Sv: Se sörlänningar och snö...
65selander: Nykter eller inte så är det stressande som f-n att ha en pistmaskin liggande så nära bakom. Att dom inte kan lära sig att hålla avstånd.

Sv: Se sörlänningar och snö...
65selander: Jag tror att Passatframföraren plogade utför branten. Han var säkert inte skitfull i alla fall, han var nog bara en vanlig ordinär Ståkkhålmare dårå...

Sv: Se sörlänningar och snö...
65selander: hmmm...känns tryggt att man e i Gbg just nu...

Se sörlänningar och snö...

Fick denna bild utav 66Berglund alldeles nyss via MMS och bilden är tagen i en skidbacke i Vemdalen i dag. Vem tror att han var nykter (han som körde Passaten alltså)


Sv: Liten frågetävling
65selander: Har Ove Molin äntligen kommit på att golfsporten nog passar bättre för rullatorer? ;)

Liten frågetävling
Vems Bangolfskarriär kan ha startat här ;-)

Sv: Hitta bilden!

Salle:

Ett korrektare värde är 29 kilobyte. En byte är åtta bits, vilket du har räknat med, men sedan har du på lekmans vis sagt att en kilobyte är 1000 bytes. Här är då jag som programerare och som håller på med minneshantering av en annan åsikt, nämligen att 1 kilobyte är 1024 bytes.

Delar man 29700 med 1024 så får man 29,0039 vilket jag avrundar neråt till 29 kilobytes.


Sv: Hitta bilden!

Metal Guru: Om jag översätter rätt så har denna Superdator hela 29.7kB minne...

(3600 words á 64+2bits var= 237600bits ger 29700 bytes)


Sv: Hitta bilden!

Här finns en bild med förklaringar som säger lite om dess kapacitet mm.

[url=www.columbia.edu/acis/history/norc-labeled.jpg] IBM NORC [/url]


Sv: Hitta bilden!
Salle:
jag har arbetat med en maskin som hade ett minneskort med kärnminne (ferritkärna runt två korsade koppartråd = 1 bit) som var typ 30x40cm stort.

minneskapaciteten?
svindlande 4kB.

Sv: Aprilskämt.
Metal Guru: Men, vänta, det känns som att det är något skumt med den här länken...

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Här finns det bilder på [url=www.columbia.edu/acis/history/norc.html]The IBM Naval Ordnance Research Calculator[/url] som anses vara den första superdatorn och den kraftfullaste datorn från 1954 till 1963. Inte en stordator men en stor dator.

Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Ja, det skall visst vara något hiskelig maskin á flera rum
med sämre kapacitet än en VIC 64a ( c :

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Man riktigt hörde hur alla på HS drog ett djupt andetag och kastade sig handlöst ut i cyberrymden på jakt efter historiens vingslag.

Sv: Hitta bilden!
Salle: Ja, det tackar man för !
Nä, nu tror jag att man smiter hem. Sitta här en timme till känns överflödigt.

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Det är lugnt. Villa bara ge dig en helgbonusbild utanför tävlan då du lät så ledsen när det inte var en hel hoj på Mats Edströms bild.

Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Jag lär väll få göra armhävningar.
Men vi kör den första stor datorn som existerade i världen.

Sv: Hitta bilden!
Salle: Den var snygg ! Men nu har jag ju gett Mats Rätt att önska.

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Japp och jag passar bollen tillbaka, varsågod!

Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: En sådan menar du ?

Sv: Hitta bilden!

Helg Ernest: Bara för att det är helg så...

[bild]www.guzzi4ever.de/guzzi/Grenze%20%20Frankreich%20Spanienneu1.jpg[/bild]


Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Då önskar jag mej en ABU 444a!

Sv: Hitta bilden!
Mats Edström: Ja, den får väll det. Fast det hade varit kul att se en hel.
Din tur !

Sv: Aprilskämt.
Tallnäs:
Den var riktigt fin.
Nere i kommentarera spekulerar man om Windows 3.1 ska släppas på LP-skiva.

Sv: Aprilskämt.
Jäklar vad jag blev intresserad av aprilskämt helt plötsligt.

Detta är mitt sista bidrag i frågan. Jag lovar....

www.expressen.se/index.jsp?a=262946


Sv: Aprilskämt.
Stigsson:
Självklart visar jag också solidaritet med övriga Sverige!

Sv: Aprilskämt.
Tallnäs: Jag svarade då JA på omröstningen som fanns där.

Sv: Aprilskämt.
Tallnäs:
Den var kreativ.
"...böter för el-fylleri."


Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: En sjuttiotalare på operationsbordet, duger det?

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Tror nog jag vill se en Motoguzzi V7 California från 70 talet.

Sv: Aprilskämt.
mok:
den här från SvFans får väl också räknas.

Sv: Aprilskämt.
Stigsson: Alltid lika skoj :) På radion i borås rapporterade dom att plastgräset som lagt på den nya arenan där hade krympt :)

Sv: Aprilskämt.
Swordster: ....och Mora Tidnings försök.

Sv: Aprilskämt.
Salle: Sundsvalls Tidnings variant!

Sv: Aprilskämt.

Poffa: Ny Teknik brukar ha bra aprilisar och fortsätter den traditionen med:

Gammal pc blir ett träd som käkar kol
Datortillverkaren Nec inleder i morgon sin kampanj för att skona miljön genom att återköpa datorer, renovera dem och sälja dem. Och för varje dator planterar man ett träd.
Kampanjen ska pågå i fyra månader. Under den tiden köper Nec tillbaka gamla datorer, renoverar och rengör dem och säljer dem igen. För varje dator man köper in planterar företaget ett akacia- eller eukalyptusträd på Kangaroo Island i södra Australien.
 
Genom att renovera en dator i stället för att tillverka en ny sparas 100 kg koldioxid. Genom att plantera ett träd per dator sparas ytterligare 20 kg koldioxid som trädet absorberar per år och dator.
 
Nec kalkylerar med att kampanjen ska spara mellan 10000 och 15000 ton koldioxidutsläpp mätt över en 20-årsperiod. Det är en av de åtgärder företaget vidtar för att leva upp till Kyotoprotokollets krav på minskade utsläpp av växthusgaser


Sv: Aprilskämt.
Poffa: ÖA kan skicka ett 1:a April telegram till Aftonbladet. För Aftonbladets [url=www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,625408,00.html]Så blåstes du imorse[/url] innehåller denna:
Örnsköldsviks Allehanda:
  Örnsköldsvik får en 510 meter lång korgliftbana från centrum till toppen av Varvsberget.

Sv: Aprilskämt.

Metal Guru:

I Örnsköldsviks Allehanda är dagens aprilskämt det som finns på länken.

Alla:

Här kan vi väl samla lite aprilskämt. Helst så skall det naturligtvis vara länkar eller bilder så man får läsa om det själv. Kan vara intressant att se vilka vinklar som är i de olika tidningarna runt om i Sverige.


Aprilskämt.
ha ha ha!
radiosportens var riktigt bra - Det är klart att NHL ställs in även nästa år, men NHL lever ändå kvar som 'Nordic Hockey Leauge', dvs svenska och finska ligan...
vicken tur vi har!

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Absolut.

ÖNSKA!

« · 531166 · »
Sv: Puffes frizon för god musik
Vi fortsätter med ytterligare 2 timmar episk hårdrock från det gyllene 80-talet. Håll tillgodo!
Sidan sköts av: Peja