Café

Grupper · 50923 inlägg · 1049 ämnen
« · 532027 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Hitta bilden!
Frisco: Harryson brukade ju släppa igenom det mesta så jag trodde att detta skulle gå bra. Fast jag glömde kanske säga vilka 2 bilder jag menade innan jag "sjöng ut". :-)

Sv: Hitta bilden!
Salle: Ska vi sluta godkänna, underkänna bilder?

Den bilden du har lagt ut är ju en reklambild för ABBA - The Show som ska vara på Dalhalla i sommar. Bilden du lagt ut måste vara från något annat ställe eftersom de inte spelat på Dalhalla ännu.

Sv: Hitta bilden!

Frisco:

[bild]www.dalhalla.se/bilder/2005/abba.jpg[/bild]
[url=www.dalhalla.se/svensk/2005/050730.shtml]ABBA - The Show[/url]

Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.


Sv: Hitta bilden!
Kan väl även säga att jag kommer att bedöma den på ungefär samma sätt som Harrysson gjorde när de skulle sjunga om minst 2 bilder i Så ska det låta.

Sv: Hitta bilden!
Salle: Oki. Jag trodde på mer utkläddhet. Fast det var kanske en hårdrocksgrupp jag tänkte på.

Jag vill se en ABBA relaterad bild" från Dalhalla.

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Snäll eller inte så är den godkänd.

Sv: Hitta bilden!
Salle: En snäll variant.

www.raffem.com/images/Abba/jfjf.JPG

Sv: Hitta bilden!
Paddan: Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".

Sv: Hitta bilden!
Salle: Tackar, tackar, nå vad sitter det i? Önska!

Sv: Hitta bilden!

Paddan: Jag vet att det inte är "en bild på ett sjölejon" men kunde inte låta bli att minnas lite från San Fransisco.[url=www.qedata.se/bilder/gallerier/kalifornien/sjolejon.jpg] Denna bild skulle jag kunnat tagit själv[/url] fast jag skrattade som f-n så bilden hade nog inte blivit lika skarp. Dom låter förjävligare än dom luktar,


Sv: Hitta bilden!

Frisco: Skall vi ge oss med F1 efter detta...

[bild]www.gpracing.net192.com/cars/images/1981-MON-Borgudd-ATS.jpg[/bild]

Men du nämnde ABBA. Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".


Sv: Hitta bilden!

Frisco: Ok, då är det väl bäst att man uppfyller en önskan igen...

Då vill jag se en bild på ett sjölejon.


Sv: Hitta bilden!
Salle: NÄr vi ändå är inne på F1.

Jag vill se en bild på en fd ABBA-trummis när han kör racerbil på Monacos gator.


Sv: Hitta bilden!
Salle: www.shardlow.net/jpslotus/87/87-lotus2004-2.jpg

Får jag bonuspoäng nu?

Sv: Hitta bilden!

NuMo: Tackar!

Med pågående evenemang i åtanke så vill jag se en JPS-Lotus. Bonuspoäng om två dylika finns på bilden.


Sv: Hitta bilden!
Salle: Perfekt.

Sv: Hitta bilden!

NuMo:

Klart du får rätt för din bild.


Sv: Hitta bilden!

NuMo: Håll till godo...

[bild]www.itv.se/amos/sibborat.jpg[/bild]

[url=www.itv.se/amos/]Amos Persson´s håmpäjdg[/url]

[url=www.itv.se/amos/amos1.ram] Skrubbleken (Real Audio)[/url]


Sv: Hitta bilden!
Poffa: Om jag med förmodan blir godkänd så vill jag ha ett lite udda bildval, men också en länk till berättelsen om skrubbleken, så att alla kan få veta på riktigt vad det är.

Jag vill se en bild på maskinen som är upphovet till den dryck som är nödvändig till leken "Skrubbleken."

Sv: Hitta bilden!
Sannes: Det verkar ju dessutom mer troligt.

Sv: Hitta bilden!

NuMo:

It's a woman.....hmpf.....

Va fasen, det där kan lika gärna hända en man, sådeså!


Sv: Hitta bilden!
Poffa: Den här är väl duglig?

www.funnypictures.dk/data/media/3/55_new.jpg

Sv: Hitta bilden!

Frisco:

Okej, då vill jag se en bild på en bil som kör omkring med pumpmunstycket sittande kvar i påfyllnadsröret.


Sv: Hitta bilden!
Poffa: Rätt! Den gitarren har varit med om mycket.


Önska!!!

Sv: Hitta bilden!

Frisco:

Inte säker på att det blir rätt gitarr nu, men rätt artist är det dock.



Sv: Påven är död
Ja det kanske var lika bra att påven dog för han led nog väldigt mycket.
Men synd om allt folk var det.

B_I_F @ GävleIdag kl. 09:34

Sv: Hitta bilden!
Svårt att ge en ledtråd på Vita Viskningenbilden utan att det ska bli för lätt. Men ägaren är Svensk i alla fall. Personligen har jag sett konserter med ägaren ett tiotal ggr. Favoritkonserten (ävvan den med minst publik) när det gäller röjkonsert är på V-Dala nation i Uppsala, 900 pers och fullsatt.

Sv: Påven är död
Poffa:

Bara att instämma, R.I.P

Sv: Påven är död

El Maco: jepp, jag visste allt det vid närmare eftertanke... Han springer ju bättre i fel fil än att han filar i fel springa lixom... Sen hittar han ju alltid fimpar i krattan oxå, hela tiden...

Cheif: Du ska alla gudar hava jämte dig, kebab???,  fast Frippe lyser ändå alltid mest med solsken i blick.....;-)

Nu gör jag allvar av detta....... Jag synkar nu min tid enligt Bahrains'k F1 tid.... gnatt.....



Sv: Påven är död
Karoliina: Detsamma till dig!

Frippe: Wooo, påve är ju ett kliv ner för dig. Då blir du ju guds lakej, låter bättre med honom som din lakej!

Sv: Påven är död
Helg Ernest: Grunden till konflikten ligger också till viss del i hur staten Israel bildades. Redan där begicks många misstag som bäddade för senare blodiga konflikter. Poängen är att det faktiskt inte bara gäller vilken religion som härskar i Jerusalem, det finns flera andra aspekter av det hela som bidragt till den konflikt vi ser idag. Vilken den officiella religionen i Jerusalem är är liksom inte det enda.

Sv: Påven är död
Chief: Jepp, jag är påve, gud är min lakej och jag vill köra F1, framgår inte det...?

Sv: Påven är död

Friman SR: Han ville inte se ner på en arbetslös

*fniss, fnitter*


Sv: Påven är död
El Maco: Kanske för att han förväntas vara blind nedanför midjan....

Sv: Påven är död
Chief: Du är såå häftig!...*skrattar och önskar dig god natt*

Sv: Påven är död
Karoliina: Olivolja och glidande sensualism... Räkna med mig!

Sv: Påven är död
Friman SR: Insåg plötligt att jag ska jobba imorgon, så det är nog ingen dum idé att gå och sova. Sen om jag drömmer om dig eller inte är ju annan fråga. ;)

Men du som är tjenis med gud och allt är väl redan nån slags påve?

Sv: Påven är död
Chief: Det är så här !
Palestinernas mål är att få Jerusalem, eller hur ?
Israelerna vägrar lämna bort Jesu högborg Jerusalem till Muslimerna.
¨Jag fick en bra lösning på detta problem av en Isralit.
Han sa att man borde göra som en Vatikanstat av Jerusalem.
Då var alla problem lösta.
För hela konflikten grundar sig i vilken relion som härskar i Jerusalem.

Sv: Påven är död
Chief: just det. Vi röstar på Alesi, då blir han nöjd. Firman. I lönn postar vi Ramazzottisedlar. För olivoljan och den glidande sensualismens skull..*ivrar*

Sv: Påven är död
El Maco: duschade...

Sv: Påven är död
Friman SR: Vet du varför Påven duschar med badbyxor?

Sv: Påven är död

Chief: Han Leif, han med "Skit i traditionerna", han Panduro eller vad han hette, han har helt rätt han....

Fast jävlar, oooops jag svor, jävlar vad förvånad jag skulle bli om den nya påven plötsligt heter Frippe..... betänk då att Frippe har inte ens kört F1 och inte ser han ut som en GB-gubbe heller....;-)

Dröm sött, tänk på mig.........g'natt.......


Sv: Påven är död
Helg Ernest: Fast Israel-Palestinakonflikten rör sig välom land också? Religionen får rätt ofta tjäna som svepskäl för världsliga intressen.

Sv: Påven är död
knaskamilla: Du vet väll att relionen rår för det mesta här i världen.
Tex. konflikten i Israel. Judendom Vs Muslimer
Alt. Angloamerikanskt Vs Muslimer i Irak.

Sv: Påven är död
Friman SR: Ursäkta, jag tänkte traditionellt, du vet, Leo, Pius, Johannes Paulus och så vidare. Men katolicismen behöver ju förnya sig så vi kör på dit förslag!

Sv: Påven är död
knaskamilla: Hm, låter oroväckande likt en sån där skum sekt, vi liftar med kometen typ.

Men det var väl ungefär det Durkheim kom fram till. Graden av social integration avgör hur självmordsbenägen individen är. Han passade också på att förklara varför ändå självmord förekommer i sekter t ex. Om den sociala integrationen är för hög så kollektivet värderas högre än individen ökar risken. Sen finns också något han kallade anomiska självmord, men det är en diskusson för en annan natt.

G'natt med dig!

Sv: Påven är död
Friman SR: Men han ska kallas för Slim-Gunnar....

Sv: Påven är död

Chief:

Jag har ingen aning om huruvida det är en synd, jag är inte särskilt insatt i kristendomen. Jag vet dock att en av mina kristna kompisar haft flera vänner inom kyrkan som tagit livet av sig. Hon kunde inte riktigt bestämma sig för om min teori var hållbar eller inte, kanske för att hon själv inte var självmordsbenägen...

Det borde väl för övrigt vara så att alla sorters gemenskap där man känner sig som en viktig del av något är ett sorts socialt skyddsnät, och inte bara religionen i sådana fall?

Well. Idrott som religion har jag som sagt var inget emot. ;) Nu SKA jag i alla fall sova.


Sv: Påven är död

Chief: Måste han heta Johannes Paulus....? Han kan ju lika gärna heta Giancarlo, Rubens, Fernando, David, Mark, Juan Pablo, Christian, Kimi, Jarno, Felipe, Jenson, Ralf, Jacques, Takuma, Narain, Tiago, Patrick eller Christijan....

Ja helt rätt.... Dom namnen duger icke enligt mig, förnamnet på den nye påven ska allt vara om jag får råda Ayrton-Ronnie-Reine-Slim........

Så det så.......... 


« · 532027 · »
Sv: Puffes frizon för god musik
Vi fortsätter med ytterligare 2 timmar episk hårdrock från det gyllene 80-talet. Håll tillgodo!
Sidan sköts av: Peja