« Föregående · 788132 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: FBK - Malmö
eltifoso: Malmö var precis så bra och svårspelade som väntat. Men med ett stort krigarhjärta och mycket tur så lyckades ändå FBK ta en härlig seger ikväll.
Svårt returmöte på måndag nere i Malmö
Svårt returmöte på måndag nere i Malmö
Sv: FBK - Malmö
Sibbe: Malmö i storform och med ny tränare, slog FBK enkelt sist med 3-0. Inte mycket som talar för att FBK ska vinna, tippar 4-1 till MIF.
Men visst FBK har överaskat positivt förr
Men visst FBK har överaskat positivt förr
Sv: Timrå
Gidde: Jo smått nöjd är jag, vann guld trots att ingen trodde på FBK under vintern förra året.
Åtta finaler och fyra guld på de senaste tio åren. Hmm jo, känns rätt ok faktiskt, lägg till ett guld för j18 i våras också.
För att kommentera matchen i torsdags så kan man väl enkelt säga som så att timrå har inte råd att ha så många skadade om de ska vinna guld
Åtta finaler och fyra guld på de senaste tio åren. Hmm jo, känns rätt ok faktiskt, lägg till ett guld för j18 i våras också.
För att kommentera matchen i torsdags så kan man väl enkelt säga som så att timrå har inte råd att ha så många skadade om de ska vinna guld
FBK - Malmö
Dags för andra raka dubbelmötet. Första dubbelmötet mot serieledarna resulterade i 3 poäng, nu är det dubbelmöte mot seriejumbon och då vore inte 6 poäng helt fel =)
Men Malmö gjorde en bra insats senast då man enkelt slog Djurgården. Spelar FBK som i torsdags mot Timrå är jag dock 100 % säker på att det biir vinst imorgon. Det är egentligen returmötet i vackra Skåne jag är orolig för, en enda bortaseger hittills och förlust senast i Malmö så vinst på måndag är väldigt viktigt!
Imorgon blir det 5-2
Men Malmö gjorde en bra insats senast då man enkelt slog Djurgården. Spelar FBK som i torsdags mot Timrå är jag dock 100 % säker på att det biir vinst imorgon. Det är egentligen returmötet i vackra Skåne jag är orolig för, en enda bortaseger hittills och förlust senast i Malmö så vinst på måndag är väldigt viktigt!
Imorgon blir det 5-2
Sv: Timrå
Gidde:
Jag såg matchen på plats och det var väldigt trevlig hockey man bjöds på. Det var lite omvända roller jämfört med senast, men då som nu var det två riktigt bra målvakter på isen. Backlund höll Timrå kvar i matchen i andra perioden där skotten vanns av hemmalaget med 22-5 (!).
Där fick du en liten kommentar i alla fall. Ska försöka vara mer aktiv här, klarar inte av de tuffa utskällningar man får annars =)
Jag såg matchen på plats och det var väldigt trevlig hockey man bjöds på. Det var lite omvända roller jämfört med senast, men då som nu var det två riktigt bra målvakter på isen. Backlund höll Timrå kvar i matchen i andra perioden där skotten vanns av hemmalaget med 22-5 (!).
Där fick du en liten kommentar i alla fall. Ska försöka vara mer aktiv här, klarar inte av de tuffa utskällningar man får annars =)
Sv: Fabian Brunnström.
Nån FBK supporter som har sett nån träning med Brunnström? Vore kul att veta vad ni tycker av honom det lilla ni har sett.
Sv: Timrå
Frasse: Vi TIKare har sedan förut som du kanske vet ett problamtiskt förhållande till Thomas.... Men men, den här kvällen fick färjestad spendera mer tid i utvisningsbåset är Timrå..... Så går det ibland, men karl'n är bra på att hitta konstiga regelbrott, det kan jag hålla med om. Som sagt, ett problematiskt förhållande......
Sv: Fabian Brunnström.
eltifoso: Sinne för mål, det har vi märkt här i borås. han har gjort 3 eller 4 mål i numerärt underläge, då har han gått från eget mål. Igenom hela motståndarlaget och gjort mål. BHC spelade mot kungälv borta, då gick han förbi alla 5. han lurade upp 2 i korvkön, 1 in i spekerbåset och 1 ut på gatan innan han tunnlade sista backen och även målisen.
Sv: Fabian Brunnström.
Boråsindian: Han gjorde allra första målet i matchen så jag gjorde en notis i programmet att jag skulle kolla honom. Sen tror jag han gjorde ett till i powerplay. Det var tidigt i säsongen, men jag skrev att han hade speed i åkningen och sinne för mål i mina papper.
Sv: Fabian Brunnström.
eltifoso: Hur var Fabian den matchen? Han har precis gjort sitt 20:e mål för säsongen.
Sv: Fabian Brunnström.
eltifoso: Det är ett jätte kliv, kanske att han ska spela med Borås i allsvenskan nästa säsong ;)
Sv: Fabian Brunnström.
Boråsindian: Roligt att även Loob fått upp ögonen för honom, såg honom redan i matchen Skåre-Borås. Men det är ett stort kliv från div1 till ES helt klart.
Fabian Brunnström.
Enligt Borås Tidning, så ska fabian Brunnström. Träna med färjestad nästkommande vecka mellan onsdag-söndag. han spelar just nu i div 1 för Borås HC, där han på 16 matcher har gjort 19 mål och 14 assist. han har en otrolig klubbteknik, dom matcherna jag har sett så har han lurat motståndare til höger och vänster. Vill ni läsa mer om fabian, kan ni gå in på www.borashc.se eller www.bt.se klicka där på sport så kan ni läsa artikeln om Fabian.
Sv: Målvakter
Looben: Här har du ALLA målvakter FBK har använt sen -97, dom två första namnen är dom som stått mest .
Resterande är resever och juniorer som fått sitta på bänken , eller iallafall fått träna med A-laget .
97-98 ROUSSON, Boris
HALTIA, Patrik
ERIKSSON, Fredrik
98-99 HALTIA, Patrik
LECKLIN, Kimmo
LINDFORS, Sakari
ERIKSSON, Fredrik
99-00 TOSKALA, Vesa
BERGKVIST, Per-Ragnar
OLSSON, Tom
FINNSTRÖM, David
ERIKSSON, Fredrik
ENGSTRÖM, Stefan
ANDERSSON, David
00-01 ERIKSSON, Magnus
GERDÉN, Mikael
ANDERSSON, David
BERGVALL, Albin
FINNSTRÖM, David
HJALMARSSON, Roger
JANSSON, Marcus
OLSSON, Johan
01-02 GERBER, Martin
GERDÉN, Mikael
BERGVALL, Albin
ERIKSSON, Fredrik
FINNSTRÖM, David
JANSSON, Marcus
MELLBIN, Marcus
ÖHMAN, Oscar
02-03 WALLINHEIMO, Sinuhe
GERDÉN, Mikael
BERGVALL, Albin
ERIKSSON, Fredrik
HALL, David
ÖHMAN, Oscar
03-04 WALLINHEIMO, Sinuhe
ERIKSSON, Fredrik
ANDERSSON, Mikael
HERMANSSON, Alexander
LEEPEL, Christian
MELLBIN, Marcus
ÖHMAN, Oscar
04-05 GERBER, Martin
HENRIKSSON, Daniel
ERIKSSON, Fredrik
ANDERSSON, Mikael
ELM, Daniel
HERMANSSON, Alexander
LEEPEL, Christian
05-06 HEINO-LINDBERG, Christopher
HENRIKSSON, Daniel
ELM, Daniel
HERMANSSON, Alexander
OLSSON, Oskar
06-07 HENRIKSSON, Daniel
HEINO-LINDBERG, Christopher
HERMANSSON, Alexander
Resterande är resever och juniorer som fått sitta på bänken , eller iallafall fått träna med A-laget .
97-98 ROUSSON, Boris
HALTIA, Patrik
ERIKSSON, Fredrik
98-99 HALTIA, Patrik
LECKLIN, Kimmo
LINDFORS, Sakari
ERIKSSON, Fredrik
99-00 TOSKALA, Vesa
BERGKVIST, Per-Ragnar
OLSSON, Tom
FINNSTRÖM, David
ERIKSSON, Fredrik
ENGSTRÖM, Stefan
ANDERSSON, David
00-01 ERIKSSON, Magnus
GERDÉN, Mikael
ANDERSSON, David
BERGVALL, Albin
FINNSTRÖM, David
HJALMARSSON, Roger
JANSSON, Marcus
OLSSON, Johan
01-02 GERBER, Martin
GERDÉN, Mikael
BERGVALL, Albin
ERIKSSON, Fredrik
FINNSTRÖM, David
JANSSON, Marcus
MELLBIN, Marcus
ÖHMAN, Oscar
02-03 WALLINHEIMO, Sinuhe
GERDÉN, Mikael
BERGVALL, Albin
ERIKSSON, Fredrik
HALL, David
ÖHMAN, Oscar
03-04 WALLINHEIMO, Sinuhe
ERIKSSON, Fredrik
ANDERSSON, Mikael
HERMANSSON, Alexander
LEEPEL, Christian
MELLBIN, Marcus
ÖHMAN, Oscar
04-05 GERBER, Martin
HENRIKSSON, Daniel
ERIKSSON, Fredrik
ANDERSSON, Mikael
ELM, Daniel
HERMANSSON, Alexander
LEEPEL, Christian
05-06 HEINO-LINDBERG, Christopher
HENRIKSSON, Daniel
ELM, Daniel
HERMANSSON, Alexander
OLSSON, Oskar
06-07 HENRIKSSON, Daniel
HEINO-LINDBERG, Christopher
HERMANSSON, Alexander
Målvakter
HAr en grinig kommpis som inte vill tro mig om vilka målvakter som stått för färjestad de senaste åren plus at jag inte sj kommer ihåg exakt.
Skulle därför vara najs om nån kunnig person kunde berätta vilka (förstamålvakter) som stått för FBK sen slutspelet 97...
Tack på förhand
Skulle därför vara najs om nån kunnig person kunde berätta vilka (förstamålvakter) som stått för FBK sen slutspelet 97...
Tack på förhand
Sv: VF-FBK
piff: Jo jag fattar va du menar. Det måste känas shit bra efter en massa år när det gått lite hur som helst att det går bra igen.
Och jag måste erkänna att det kändes lite extra förra året. Silver efter silver och sen äntligen vinna det där guldet.
Men jag tycker ändå att det är äkta lycka varje gång man har vunnit ett guld. Det är en känsla man inte kan beskriva och jag vinner hellre guld lite då och då än att vänta 30 år på nästa.
Och jag måste erkänna att det kändes lite extra förra året. Silver efter silver och sen äntligen vinna det där guldet.
Men jag tycker ändå att det är äkta lycka varje gång man har vunnit ett guld. Det är en känsla man inte kan beskriva och jag vinner hellre guld lite då och då än att vänta 30 år på nästa.
Sv: VF-FBK
Liten_Flicka:
Jag njöt mycket mer vid första tillfället. Andra gången njöt jag på ett annat sätt då hade jag varit med hela slutspelet.
Men tycker fortfarande inte att det är guld som guld... Alltid kul och exalterande med guld att vara bäst en säsong att vara den som alla försöker undvika för att slippa kommentarer.
MEN tänk att säsong efter säsong blivit nedtryckt efter att man åkt ut i kvarten och helt plötsligt kommer man ett år utan förvarning och vinner allt. DET är äkta lycka!
Jag njöt mycket mer vid första tillfället. Andra gången njöt jag på ett annat sätt då hade jag varit med hela slutspelet.
Men tycker fortfarande inte att det är guld som guld... Alltid kul och exalterande med guld att vara bäst en säsong att vara den som alla försöker undvika för att slippa kommentarer.
MEN tänk att säsong efter säsong blivit nedtryckt efter att man åkt ut i kvarten och helt plötsligt kommer man ett år utan förvarning och vinner allt. DET är äkta lycka!
« Föregående · 788132 · Nästa »
Det blir väldigt tufft på måndag, en bortaseger hittills och så som spelet såg ut igår finns det inget som tyder på att den trenden ska brytas. En tråkig match igår i två perioder som vaknade till i tredje med ett målfyrverkeri. Micke Johansson va bra, Hento stundtals likaså (men han ska INTE spela alltför mycket med klubban, inte bra där). Mycket var som sagt dåligt i hemmalaget men det överlägset sämsta i hela matchen var bortaklacken som skämde ut sig, pinsamt är ordet.