Hypocrisy: äh det var i te mkt till rån. Ni var det bättre laget även detta möte, men vi närmar oss, och kanske kan vi vara bättre på våren denna säsong än tvärtom
Svanru: Jag håller med dig i allt du säger. Hoppas ändå att vårt anfall ska skärpa sig och få pucken på mål och in i mål. Läste liverapporteringen på shl.se när matchen höll på och det var bedrövligt många skott som sköts utanför idag, något som radiokommentatorn också påpekade. Jag hoppas att det är en tillfällig låsning för t.ex. Steen som gör att han inte hittar rätt. Men om problemet beror på hela spelupplägget så är det ju godnatt till säsongen i så fall.
janersa: Det finns några trådar som belyser FBK’s problem. Nu har vi gått från extrem anfallshockey till något som liknar Luxemburg i fotboll allt i i försvaret. Att vi inte har en spelidé utöver kliniskt försvar t o m hemma är bedrövligt. Att producera förlust efter förlust hemma gör att våra fans kommer att utebli såsmåningom. Att vinna matcher med 1-0 ger ingen publik sedan om vi släpper in mer än ett mål är förlusten oundvikligen. Jag vill ha gladhockey men med bra försvar och målvakt inte tråkhocky a la Jönsson.
Svanru: Nej, kom igen nu Svanru, utan dig är det inte samma forum. Ingen timeout nu.
Jag hoppas att offensiven kommer bara våra skarpskyttar börjar hitta rätt. Fast det kan ju vara så att de hämmas av det defensiva spelupplägget. Dock tycker jag att vi har många chanser men visar oskärpa i avsluten.
eltifoso: Blev som förväntat mot Timrå, men en bättre insats än förra mötet mot dom Tycker vi gjorde endel bra saker trots allt , men förlorade ikväll mot ett bättre lag Nya tag i kommande match Trendar ändå helt ok nu med 8 poäng på fyra senaste
Och fortsatt före både guld och silvermedaljörerna från i våras.
Bataille: Det som bekymrar mig är de usla insatserna hemma samt att vi inte gör mål. Ok med defensivhockey men man måste göra mål. Det duger inte om man vill vinna guld. Efter starten ser jag oss som ett lag för playin dvs plats 7-10.
Svanru: Vi behöver få igång våra förväntade målgörare, Steen, Lodin m. fl. Lossnar det för dem så blir vi farliga, annars blir vi nog tyvärr ett mittengäng i år. Defensiven sitter ju, det är skarpskyttet vi saknar.
eltifoso: Stod emot Timrå även i tuffa andra perioden. Tycker deras omtalade fysik inte synts så mkt, är mest hakningar från deras håll och inte så mkt tacklingar som förväntat. Det syns att vi saknar endel pjäser, men kämpar mot med d som är tillgängliga
eltifoso: 1-1 efter en period är ett rejält lyft gentemot hur det såg ut när vi möttes sist Tycker vi stod emot deras förväntade anstormning hyfsat bra faktiskt och stängde ner deras PP som de flesta timråfans jag pratat med bedömt som seriens bästa Fortsätt så här så finns chans på en skön poäng trots allt