Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Dawidovski:
Lägg av. Ibland tror jag du spelar dum. Det handlar om att Jönsson värderas högre än centrar som Sundström och att han får vara med i truppen då man ställer spelare som Holmström och Hedström utanför. Jönsson må vara lysande i FBK och i VM, men att han skulle vara så bra att han rankas högre än nämnda spelare är det många som motsätter sig.
Och det där snacket om kvotering är just bara snack. Min OS-trupp hade en endaste ES-spelare. Stefan Liv.
Men att han skulle kunna mer om ett lag som jag följer och har följt nästintill dagligen under dryga 20år tvivlar jag på. Sen att inte kunna reglerna är inte så mycket att skämmas för, så sent som tidigare i höstas så ertappades ju Masken i Leksand med byxorna nere, när han tog ut målvakten under sudden. Så det kanske man inte kan kräva av alla, även om man tycker att regelboken borde kännas till.
Tittar man på Anrells djupare spelanalyser av en match, så tror jag inte jag sett någon än. Han gnuggar lite på ytan när han skriver ner sina krönikor, och det är väl så det ärm han utger sig inte för att vara expert, det är oftare så att andra sätter det epitetet på honom när de vill använda någon av hans lustiga citat eller formuleringar i eget syfte.
Förövrigt så önskar jag alla en godjul