1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

SHL · 19656 inlägg · 1110 ämnen

Dags att värva:-)

Dags att värva:-)
Ser att ni nu tappar Hållbergs tjänster resten av säsongen då skadan var en färsk fraktur och inte, som man från FBK håll först trodde, en uppsliten gammal skada på båtbenet.

Men det är lugnt. Det är bara att värva nytt - en lyx som vi som hejar på lag med mucho diñero kan åtnjuta. Så vem blir det? Nicklas Lidström? Kim Johnson? Arto Blomsten?

Sv: Dags att värva:-)
Dragan 2k: såja Dragan lille nu skall du väl inte vara spydig.Lidan har enligt mitt tycke varit usel i landslaget = inte välkommen men varför inte ett par backar till á 210 cm långa och 120 kg tunga :-)

Dragan 2k:

Anar också en viss spydighet i det inlägget, men det får man kosta på sig när sitt lag leder ES överlägset ;)

Tre backpar för tillfället med Frögren borta ett tag och Hållberg borta resten av säsongen. Skulle inte förvåna mig om Loob värvar en världsback, men jag tippar inte på någon av de du radade upp. Mitt tips går däremot till Rob Blake. Stjärnan var med i World Stars laget som spelade i Karlstad och han sa att han gärna skulle vilja spela i Karlstad för Färjestad, och dagen efter skrevs det om detta i VF där "Kulon" kommenterade glatt och sa att FBK givetvis var intresserade. Detta intresse lär inte ha svalnat nu när det dystra beskedet om Hållberg står klart.
Om det värvas någon forward blir jag heller inte särskilt förvånad, det gäller att rusta upp inför slutspelet ;) Det snackas en hel del om Iginla och Sakic men jag låter det vara osagt angående forwards, kommer någon är det väl trevligt!

En positiv sak kommer ju faktiskt med Hållbergs skada, nu kan vi i alla fall vinna SM-guld, det går ju inte med Hållberg i laget ;) Nä, nu var jag taskig, det där tar jag tillbaks =)

Men snacka om värvningar: Alfredsson redan konstaterad och det ryktas om Wedden, FBK är inte ensamma om att agera ;)

Sibbe: Ryktas får man väll stoppa vid vad gäller "Wedden". Frölunda planerar i dagsläget inga värvningar. Liksom inte så lätt att ta lats i laget heller för den delen. Sen har vi 7 bra backar.

Sibbe: Glömde en sak... Alfie har det ju sagts sedan länge att han skulle spela om NHL inte startade. Så det är ju inget nytt så FBK verkar tämligen ensamma om att agera, rädda att dom inte kommer till final kanske som ni är så vana vid :)

mok:

Rykte är ju det enda vi talar om, förutom Alfredsson som du säger varit "klar" ett längre tag. FBK har inga värvningar än och har därför inte "agerat", men tror mig: Fler lag än FBK kommer värva inom det nästkommande fönstret, om nu FBK är ett av dom vet vi ju inte. Som sagt, evigt dessa rykten ;)

Men final blir det, det blir ingen SM-final om inte FBK är med ;)
Så har det ju varit varje hela säsong som spelats under detta millenium (bortser från 99/00 som delvis spelades förra milleniet)

Dragan 2k: Kim jonsson skulle ju inte vara fel:)

« · 486046