1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

SHL · 20020 inlägg · 1110 ämnen

Det elfte Guldet

Sv: Det elfte Guldet
Charliejfz: Japp, såg er buss i Mellerud tidigare idag
Flyger spelarna och bussar upp trunkarna, eller bussar hela truppen upp månne ?

Charliejfz: Vi brukar ha det jobbigt mot er. Säsongens resultat bekräftar det:

13/9 FBK-RBK 2-3 (OT)
13/11 RBK-FBK 5-1

Men om trunkarna får flyga upp och era spelare tar bussen så ökar kanske våra chanser...

Jag tror och hoppas på en bra, jämn match och att vi rår på er denna gång.

janersa: Leder vi inför sista så har vi iallafall statistiken med oss denna säsong

eltifoso: Antagligen buss ... Tror att restiden inte är tillräckligt lång för flyg. Blir nog jämnt som vanligt

nån som är på plats?, hälsar gärna!

Bataille: Är du där? Jag bor tyvärr 5 timmars restid från arenan men hälsar till dig ändå. Jag finns dock med framför tv:n.

janersa: yessir . ......jag har bara 3 timnar till Karlstad😉

Vi spelar kanske den bästa anfallshockeyn för säsongen. Ändå hade jag på känn att Rögle skulle bli först att göra mål. Tyvärr när vi inte hittar nät så räcker de sista 5 minuterna för RBK att komma tillbaka och ta kommandot, så bra är de.
Den här matchen blir en bra värdemätare inför fortsättningen då vi möter ett lag från toppen. Vi har vunnit några matcher nu men bara mot lag som ligger under oss.

janersa: tyvärr ett typiskt scenario

Bataille: Ja, känns igen från förra säsongen.

Nej, det går inte idag. Vi möter ett lag som är numret större än vi. De gör mål på sina chanser, vi gör det inte. De gör mål i PP, vi gör det inte. Deras målvakt räddar allt, Larmi borde ha tagit tvåan.
Behövs ett mirakel och en stor portion tur för att vi ska vända detta i tredje.

Bataille: Är i Helsingborg just nu

Farao ÄNTLIGEN! Kellman!!! Nu blir det åka av sista 9.

Vi gav dem en rejäl match i alla fall.
Hade vi varit vassare i avsluten hade vi vunnit. Det är vår akilleshäl. Allt annat ser bra ut idag.
Hoppas HV tar Jurtjyrkogården, då behåller vi sjätteplatsen.

janersa: ja missnöjd med spelet kan vi tyvärr inte vara men som sagt med avsluten och turen absolut.

Charliejfz: vi kryper iaf närmare topplagen

Bataille: Håller med. Det ser bättre ut för varje match.

janersa: Hemma igen efter nästan en månad i solen. Underbart att vi gjorde ett mål mot ett topplag och på hemmaplan. De senaste sju matcherna har inneburit ett lyft för FBK har tagit hela nio pinnar av 21 vilket har höjt vårat slutmål till ca 72 pinnar som gav en 9-11 plats förra säsongen så vi behöver inte vara oroliga och så ligger vi bara 25 pinnar efter VF (kan bli 28) alla jublar och är lyckliga över framgångarna hitentills. Fasiken nu tar vi en pinne till i nästa match mot enkla SAIK som bara ligger lite före oss med orkar inte kolla men tjugotal fast hoppet lever och gör som Monthy Pyton ” Allways looking at the bright side of life” God jul på er alla

janersa: Helt enig. Spelet tar sig som förväntat mer och mer och vi är nu femma i formtabellen (sista 5) trots denna lite snöpliga förlust

Mitt tips på plats 6 känns allt mer som nåbart och det får väl anses godkänt med alla skador .
I slutspelet kan vad som helst hända sen

Tror forumisterna som tror på kval börjar känna ångest över att få fel igen

« · 2955396