1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

SHL · 19656 inlägg · 1110 ämnen

FBK byter tränare med omedelbar verkan

Sv: FBK byter tränare med omedelbar verkan
mok: Vad jag vet är det cash och fodringar men så har ni lagt ut en hel del pengar till skattemyndigheten efter ert fusk .-)

Svanru: HAha dom tiderna är som tur vad förbi för alltid hoppas jag med för den delen :)

Svanru: Bra start i matchen för er men sedan blev det desto tyngre.

Flera spel 3-5 och sedan en straff på det.

Tuuuunnnnggggggggttttttttt

knaskamilla: "Jag är bara nyfiken på en sak. Hur förklarar man att spelare som är bra i en klubb men går till FBK snarare avvecklas än utvecklas? Som Ledin och Hållberg"

Haha *asg* du skämtar väl? Du kan väl knappast påstå att Hållberg blivit sämre när han kom till FBK?

knaskamilla: Färjestad satsar inte på juniorer, dom värvar en färdig produkt som redan är utbildad och klar… på gott och ont, det är vanligt i NHL.
Håkan Loob förespråkar en NHL modell där små klubbarna ska stå för dom yngre talangerna som ska upp i elitserien senare i karriären, Färjestad är en rik klubb som kan betala för sig, där för så köper man den färdiga produkten istället för att ta fram den.

Dawidovski: Jag vet inte riktigt om man kan hålla med dig om att Färjestad enbart värvar färdiga produkter som redan är som du säger utbildad och klar.

Ni har ju fortfarande ett J-18 lag vilket då säger mig att det finns en satsning på juniorer. Vidare så har Färjestad valt modellen att förädla spelarna via lokala klubbar i Värmland på div 1 nivå istället för att låta dem spela med J20 lag. Återstår att se om den modellen fungerar mer tillfredsställande i att få fram fler spelare.

Sedan spelar det ingen roll hur mycket pengar man har på banken. Det finns ingen klubb i Europa som har råd med att bara köpa och köpa och köpa spelare om man bortser från en viss Chelseaägares klubbar.

Dragan 2k: "Jag vet inte riktigt om man kan hålla med dig om att Färjestad enbart värvar färdiga produkter som redan är som du säger utbildad och klar.

Ni har ju fortfarande ett J-18 lag vilket då säger mig att det finns en satsning på juniorer. Vidare så har Färjestad valt modellen att förädla spelarna via lokala klubbar i Värmland på div 1 nivå istället för att låta dem spela med J20 lag. Återstår att se om den modellen fungerar mer tillfredsställande i att få fram fler spelare.

Sedan spelar det ingen roll hur mycket pengar man har på banken. Det finns ingen klubb i Europa som har råd med att bara köpa och köpa och köpa spelare om man bortser från en viss Chelseaägares klubbar."

Grattis, du får 5 stjärnor av mig mannen, detta var lysande skrivet, äntligen nån som förstår att man kan ha en juniorsatsning även fast man inte har ett j20-lag!!!, vi köper ingen spelare iår även fast vi har pengar, man kan tro att Timrå är seriens rikaste lag.

Att det nu är Per-Erik Johnsson som är tränare kan ju faktiskt gynna de FBK-juniorer som spelar i Skåre då han ju till alldeles nu tränade dem. Han lär ju ha stenkoll på dem i varje fall.

Bengt: Nu är det även klart att Färjestad skaffar en 3e coach .... gamle storbacken Leif Carlsson ansluter inom kort....

Bengt: tror de här kan va smart..... Perra vet vilka spelare som har chans å bli nått av Skåre och även vissa i Bofors som spelat i skåre....

Db_04: Boforsspelarna låter ni bli.

« · 662093