eltifoso: Hemmamatch mot MIF imorgon 1215. Ska dit och kolla in de små tappra hjältarna, räknar iskallt med att de visar både vilja och hjärta på isen, de verkar vara fulla av den viljan när man ser vad de presterat hitills under säsongen.
Bengt: Starkt att vända ännu ett underläge till seger trots kort om folk, nu får de åka hem och rehabilitera och ladda om inför de kommande tuffa utmaningarna. Vem hade trott att de skulle plocka med sig sex poäng hem från denna helgen?
Men hallå! Ser du inte sambandet? Nu blir Färjestads juniorer bra, och a-laget dåligt. Nu är det kört. Var glada om ni får spela allsvensk hockey inom två år - som bäst!
Det är en taktik de har här inne. De låtsas spela överraskade och skriver ner sina egna, bara för att kunna låta ödmjuka och förvånade då de vinner. De har gjort det nu i flera år.
Bengt: Ruggit bra! Fantastiskt, hur starkt är det inte att vända 1-4 till seger de sista 10 minuterna. Första skalpen är tagen, detta lag som inte ens "existerar". Ny match imorgon tror jag, får återkomma.
Då förväntar jag mig en djupanalys från matchen.