1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

SHL · 19656 inlägg · 1110 ämnen

FBK - Södertälje

FBK - Södertälje
Lördagseftermiddagen bjuder bl.a. på en match i LLA mellan FBK och Södertälje. Publiken brukar knappast storma LLA då matcherna mot SSK ofta är tråkiga och målfattiga, blir det samma visa idag? Inför matchen kan vi bl.a. notera följande:

* Jörgen Jönsson står över pga lindrig knäskada, inte ofta förekommande.

* Jonas Frögren står också över pga lättare hjärnskakning mot Modo.

* Micke Johansson bildar ytterforwardspar med Höglund.

* FBK rullar på tre centrar och fyra ytterforwardspar.

* SSK spelar med tre femmor då Umicevic, Petriläinen och Brandner är skadade.

* Två ineffektiva lag möts, SSK sämst med 4,11 % (!). Räknar man bort FBK:s segermatch mot DIF (7-1) har laget satt 8,75 % av skotten.

* 0-0 i LLA förra året, ALLA håller tummarna för att det inte ska bli så idag.

* SSK har tre av ligans fyra bästa tekare, FBK har ingen i topp 25-listan (!).

Jag hoppas innerligt att FBK klarar av att dyrka upp SSK:s defensiv, då kan matchen bli rolig. Dessvärre tror jag FBK får svårt för detta och när, eller om målen kommer, kommer de i powerplay. Spel i numerärt över- respektive underläge kommer alltså bli avgörande enligt mig. Mitt tips går som vanligt till de lilagula:

3-1

Sv: FBK - Södertälje
0-0 efter första, 8-6 i skott till FBK. En del powerplay åt båda håll men "poängmässigt" är det faktiskt SSK som leder, iaf enligt radiorapportörerna på sr.se

Nya tag i andra, SSK verkar inte köra tokdefensiv och då SKA vi helt enkelt slå SSK, med lätthet...

Där kom ettan!!!

Och det var efterlängtat på flera sätt. Det var nämligen Thomas "Totto" Rhodins första mål för säsongen. Målet kom efter 6.21 i andra perioden och assist av Per Ledin...

Det var kortvarig glädje, kvittering efter 9.43 av Timmy Pettersson.

Tillbaks på ruta ett...

Sibbe: Skönt klart nu, förtjänt men osäkert

Svanru: Ja, men för att knäcka Timrå hemma nästa match, som slog LHC idag med 2-0, krävs mycket bättre spel...

Sibbe: Ställ bara ut pengarna på isen så har ni greppet om lilla Timrå!
Behövs nog inte skridskor och klubbor...
6-1 är mitt matchtips!

« · 599901