1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18407 inlägg · 1109 ämnen

Hur mycket älskar vi vårt FBK

« · 557252 · » Till forumet


Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Crazyhorse: Ledin? Okej att han tillför laget energi med sitt spel men han är ju en mes!? Dom har ju redan Kåberg för ca. samma uppgift? Hv71 kommer inte till semi ens. Djurgården kvalar. Timrå ska (som ett timrå-fan skrivit idag) vara glada om dom kommer till slutspel.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
83 Liljegren: Ursäkta mig, visste inte att du var psyksjuk, annars hade du väl inte tagit åt dig så, föresten, så skulle Sandberg nog vara förste målvakt i brynäs med korhonen och honken bakom.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
83 Liljegren: Fbk givetvis, luleåkillen e bästa värvningen på förhand enligt min åsikt. Hv som vanligt. djurgården, timrå.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Danne_l: Vilket lag förutom ditt Frölunda tycker du har bättre lag då?
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Crazyhorse: För det första har vi inte alls kvalat de två senaste säsongerna och för det andra verkar du inte leva i nuet när du påstår att Frölunda har bättre spelare, påstår du att Sandberg är bättre än Honken eller Korhonen är det väl du som är psyksjuk?
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
83 Liljegren:

Bättre lag?
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
83 Liljegren: Självklart så har jag tittat på dom 2:a lagen, Brynäs blir som bäst 9:a, guld det tar dom inte på dom närmaste 6-7 åren, föreningen är alldeles för oproffsig, varken stålar eller kompetens finns och det är det som gör så jävla ont eftersom man älskar föreningen så mycket!!
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok: Och vad ger er tilltänkta finalmotståndare (vilket lag det nu kan vara) så mycket större chanser?
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Crazyhorse: Jo jag menar att man ska leva i nuet men OM du vill kolla bakåt så kan vi ju göra det...

Du behöver ju inte vara så kaxig när du vet hur Frölunda såg ut för några år sedan... finns inget som säger att ni inte hamnar där igen...
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
eltifoso: Behövs ingen historia, bara att inse faktum. Ett lag med bättre spelare, bättre organisation vinner oftare än ett lag som fått kvala dem två senaste säsongerna, enkel logik.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
70 Rodrigues: Som Boorken sa i reklamen... man behöver väl inget bra spelarmaterial för att ta guld (eller något sånt)... men jämfört med dom andra lagens ytterst bristfälliga laguppställningar tycker jag att det ser betydligt ljusare ut än på många år. Jag tror det blir guld. Frågan är väl snarare om du sett dom andra lagens uppställningar? Du verkar stirra dig blind på våran?
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
eltifoso: ABsolut inte men jag sade bara att Brynäs chanser att spela final är ytterst små inget annat....
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
83 Liljegren: Ok, var det inte du som sa att leva i nuet?. Brynäs... kommer aldrig mer vinna, dem har gått i konkurs om några år. Snälla, gevalia!. Skaffa en bättre huvudsponsor.

Vad för gott gör era smguld nuförtiden?. Ekonomiskt har dem inte betytt ett skit, tillskillnad från VFs framgångar. Om några säsonger kanske vi passerar färjestad, även om det lär dröja.

Föresten, hur många år sedan var det fbk fick kaffehuset?.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
83 Liljegren: Kan du säga mig något som gör att du tror det, har du överhuvudtaget sett vilka spelare vi har??? Det går inte att göra GULD av en påse skit!!!
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
70 Rodrigues: Njae, Soling kunde blivit något en gång i tiden men jag tror det är för sent nu. Bara vänta och se Rodrigues, det är Brynäs år i år!
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
83 Liljegren: Brynäs underpresterade inte, dom var/är inte bättre, tyvärr. Soling kommer att bli Tre Kronor spelare igen nu när han har kommit till en förening med ambitioner o stålar, var så säker, han är inte den enda spelare som Brynäs har använt på helt fel sätt.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok: Som sagt spelar det egentligen väldigt liten roll hur lagen presterade förra säsongen. Frölunda gjorde mycket bra ifrån sig. Brynäs underpresterade och gjorde sin sämsta säsong någonsin. Det kommer inte hända igen. Räknar man bort lockout-spelarna och Sachl (skatteskäl) så har man inte släppt några klasspelare precis; Soling, Niklas Danielsson, Rönnkvist, Jokela, m.fl.
Därtill har vi värvat helt okej, tänker främst på Spets och Aarnio, men framförallt Boorken. Dessutom är ju Bäckström permanent uppflyttad till A-laget samt att vi får Sulku tillbaka.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok: Så sa man om HV inför förra säsongen också, går inte att använda historia för att klockrent ge ett svar om framtiden.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
83 Liljegren: Om man ser till vad lagen presterade förra säsongen samt vilka spelare man har kvar av detta material så kan man se en hel del.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok: Okej, och vad tycker du talar så mycket för ditt Frölunda eller något annat lag?
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
83 Liljegren: Tå tal om gamla meriter som sagt... verkligen. Dom som på alvar tror Brynös kan vinna i år anser jag faktiskt vara lätt förvirrade. Om nu inte er nye tränare lär dom tråka ihjäl alla andra lag :)
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Crazyhorse: Haha du är bara lack för att inte ditt lag inte ligger bättre till i omröstningen. Det är klart det finns dom som på allvar tror att Brynäs vinner i år, jag är en av dom. Det är en ny säsong och ni kan inte leva på gamla meriter. På tal om gamla meriter... vilket lag har flest guld... Brynäs eller Frölunda? muahahahaha :D
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Danne_l:

Där har du den. Se särskilt under §3 och §4.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Svanru:

Jap, så länge vi står utan målis får vi dras med att tippas i botten - och all press ligger på stora starka Färjestad:)
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Danne_l: Som du ser i vår undersökning får ni det tungt iår. Brynäs eller Timrå är solklara favoriter till att få möta oss i final ;-)

PS Kan det bero på att ni saknar en målis !!!
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
87bth01:

Det var nog bara du som tog illa vid dig angående hans påstående om att man är psyksjuk om man tror på Brynäs i final. Annars hade sannerligen inlägget varit borta för längesen.
Jag skulle gärna se att du bifogar den lagtexten där det står att han bryter mot svensk lag...;)
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
87bth01:

Ska rätta mig själv där, Fredrik Eriksson spelar ju inte ens kvar i FBK... Än mindre konkurrens för Henriksson alltså.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Crazyhorse:

Trevligt att kunna berika ditt liv en smula.

Jo, du anklagade faktiskt de som tror på att Brynäs ska nå final för att vara psyksjuka. Det är en kränkning och bryter alltså mot svensk lag och därmed också mot HockeySnack:s regler (se Regler). Hade du däremot gett uttryck för en personlig åsikt (jag tycker att...) hade det varit ok, men så var nu inte fallet. Även om det inte, vilket jag tror och hoppas, menades allvarligt, bör man tänka över vad man skriver här på HockeySnack.

Och nej, att döma av Brynäs värvningar så här långt tror jag inte att laget når final den kommande säsongen.

Och Daniel Henriksson är troligen tänkt som förstamålvakt. Varken Eriksson eller Heino-Lindberg borde kunna hota honom.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
87bth01: Ok, detta förgyllde min dag ska du veta.

"Vad menar du med att anklaga folk för att vara psyksjuka på ett forum för ishockey?."

Jag anklagade inte någon, utan försökte bryta isen snarare. Det är fantasier om jag byter ord, att tro på Brynäs i final kommande säsong. Du, 87bth01, kan väl inte allvarligt mena, eller tro, att brynäs går till final?. Isf, är du inte psyksjuk, utan något oförklarligt.

Min poäng var, att inte ta omröstningen så allvarligt som vissa personer i detta forum gjort(läs längre ner), utan att det snarare var Brynässupportrar som ville spela ett litet spratt. Eller så har folk varit oseriösa, poängen e som sagt att det inte borde tolkas så seriöst som vissa har gjort(läs längre ner).

PS. Vem är fbks förste målis kommande säsong?. Tycker synd om "hento" som värvades som förste målvakt, en lovande sådan, som senare inte fick en seriös chans att konkurrera med Gerber. Hoppas fbk släpper fram honom denna säsong, han kan bli lika bra som Lundquist(kanske lite sämre då ;O).
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Danne_l: Ugh ahaa och jag som trodde att alla som arbetar på Lillhagen är VF fans och de intagna håller på Brynäs eller är det kanske tvärtom :-).
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
87bth01:

Han menar väl på att man måste vara lite väck om man tror att Brynäs vinner, typ.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Crazyhorse:

Vad menar du med att anklaga folk för att vara psyksjuka på ett forum för ishockey?
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok: Med vår ödmjuka inställning och vårt storsinne att tillåta andra åsikter än våra egna så är det helt OK att diskutera i denna GB. Att tro på LIF är i alla fall lite magstarkt.

PS Vi vet ju att våra åsikter alltid är de rätta
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Crazyhorse: Visst ser det ju hyffsat ut och vi har säkerligen goda chanser men man skall aldrig vara övermodig sen känns det numer som vi disskuterar i fel forum.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok: Nej, men allvarligt talat, baserat på spelarmaterialet, så tror jag vi har en bra chans att försvara guldet. Men det är betydligt svårare att vara jagad än att jaga, så det blir väldigt svårt.

Personligen har jag inget emot att dem vinner vartannat år i alla fall. :)
Om inte frölunda vinner så hoppas jag att Leksand skräller.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Crazyhorse: Visst ser läger bra ut men du låter aningen övermodig ändå måste jag säga. Sen kan man inte leva på statistik från föregående säsong. Leksand.... inte en chans.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok: Jo, speciellt med tanke på att vi har tre intakta kedjor som spelade sm final för 4 månader sedan. Har en fjärdekedja att spika sedan är det klart.

Jag står bakom det påståendet då frölunda hade bäst statistik var det gällde elitseriespelare med, och vi var minst beroende av nhlproffsen. Därför tror jag att det blir guld igen.

Hittar vi ingen bra målvakt, så vinner leksand.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Crazyhorse: Underbart med ödmjuka människor.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Svanru: Äsch, du är grinig för att du hade fel under slutspelet, och för att du fortfarande har fel. Jag reflekterade bara kring det faktum att det är mer sannolikt att Brynäs åker ut, eller, att ni inte kommer till final. Hursomhelst, så JO, man är psyksjuk om man påstår att Brynäs tar sig till final.

Inget ont mot alla brynäsfans som röstat, men det kommer nog att ta några år till innan ni kommer till final igen.

Ps, nu när NHL kommer igång igen, vinner vi ännu enklare nästa år.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Bengt: Vi älskar Fbk görmöe :)
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Danne_l: Ja vi gör la det :)
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok:

Japp. Summa sumarum, tack FBK för den tränaren:)
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Danne_l: Nej kanske inte Boustedt det tycker jag vi såg tecken på när han tränade. Men tur att vi inte vet hur det hade gått utan Evensson för man e rätt nöjd med hur det gick med han och efter han :)
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok:

Är ju inte hans förtjänst att dom blev så bra som dom blev, det jobbet grundlades långt innan. Men tveksamt till att en coach som t ex Boustedt hade vågat släppa fram flera unga och helt orutinerade killar.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Danne_l: Jo risken finns ju helt klart.... vet dock inte om Evensson skall ha all credit för att ha "släppt fram" alla juniorer.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
mok:

Inte botten kanske. Men säg att vi hade fått ett stolpskott till som tränare som inte hade vågat släppa fram de yngre talangerna. Då hade vi fått klara oss med de äldre medelmåttorna och vips hade vi legat där nere igen.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Bengt: Wallinheimo... hemska tanke den pajasen kan sänka vilken klubb som helst.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Danne_l: VF hade säkerligen inte harvat i botten utan Evensson. Klubben var på G uppåt och Evensson var kanske precis vad man behövde för att kliva ett steg till.
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Danne_l: Jag snackade med min gamla skolkompis T Steen t o m han är aktuell för A-laget. Han nämde även att att VF rycker i skridskoprinsessan Kåberg för spel. Har ni kris eller???

Ett tips till Målis varför inte Pekka eller Abrahamsson de lär vara lediga
Kommentera

Sv: Hur mycket älskar vi vårt FBK
Bengt:

Ni har konstiga metoder att sänka VF från insidan. Jag menar, smart att skicka hit Evensson? Hade ni aldrig gjort det hade vi fortfarande harvat där nere i botten..ja du vet där Timrå kommer befinna sig i år?;)
Kommentera

« · 557252 · »