1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

SHL · 19656 inlägg · 1110 ämnen

MIF-FBK

MIF-FBK
Bara 3-4 mot nederlagstippade Malmö. Hoppas vi presterar bättre än så här hädanefter. Matchen är iochför sig inte över ännu, men inte många minuter kvar. Kul att Jörgen Jönsson har gjort mål. Han måste komma igång från början ...

Sv: MIF-FBK
Så skönt att vinna en premiär! Detta var oxå första segern på väldigt länge nere i Malmö. Bådar gott MIF kämpade ju för kung och dokusåpa men det räckte inte mot ett ännu starkare FBK

Hur man kan få detta styrkebesked till något negativt är till och med över baissningkungens egen fattningsförmåga!

Grattis till segern men det blev knappare än vad jag hade vågat tippa på före matchen :)

Stefan: Ja, dagens seger satt hårt åt.
Jag såg matchen och jag får säga att MIF förvånade mig. Spelar de såhär resten av säsongen kan de bli ett slutspelslag, men vi vet ju hur de brukar lyckas på bortaplan...
I övrigt får jag hålla med om att det var skönt att Jönsson fick sätta en direkt i första matchen, och vilket skott! Vackert mål det där.
Hoppas för övrigt att det går bra för Hamr som fick Toivus klubba i ansiktet. Match mot MoDo lär det ju inte bli men kanske i hemmapremiären!

Eltifoso: Det kunde ju ha blivit finare siffror... Men jag vet ju inte hur bra Malmö kommer vara under säsongen, men det sägs ju att dom har den sämsta laguppställningen, inte gör väl dockusåpan saken bättre heller. Dessutom läste jag en intervju med Nordström som inte gillade att domarn har så jäkla hög nivå på utvisningarna, vilket jag håller med till 100%... Malmö förstörde spelet, så det kanske inte var så dåligt av Färjestad ändå.. men man kan ju hoppas på mer än uddamålsvinster..

Fredrik: det brukar ju va så i början av säsongerna att domarna tar för minsta lilla..de förstör spelet lite...men de reder väll sej med tiden..mifs dokusåpa ska bli kul att följa oxå ;)

ribba9: Haha..ojsan... Jag menade låg nivå=)
Men det finns nog många domare som har för hög nivå också..

Fredrik: hahah....okej..ja de finns de oxå...men dommarns jobb e väll inte så uppskattat av alla...så man ska igentligen inte klaga allt för mkt på stackars dommarna..men man blir irreterad när han domer mot sitt lag ;)

Fredrik: Jämför du premiär matchernas domar nivå mot slutspelets domarnivå så skilljer det ass mil..iofs inte så konstigt men i bland är det löjligt..

vf_liraren: jadå..men det är ju bara så...i grundspelet e dem petiga o i slutspelet kan de gå hur långt som helst..det är la en dåld regel lr nått..jag vet inte ;)

« · 292571