« Föregående · 586556 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: FBK - Luleå
Vi kan nog räkna med att få se ett rejält taggat och revanschsuget FBK på torsdag. Bara man inte spänner sig och vill för mycket, som det brukar heta...
Sv: FBK - Luleå
mok: hehe, det kan jag tänka mig att du tycker. Men spelar vi lika krassligt som idag har du nog inget att oroa dig för. Lyckligtvis tror jag att spelarna inser att man inte kan glömma defensiven bara för att man spelar hemma och detta gör att vi vinner mot er på torsdag...
Bra analys va? ;)
Bra analys va? ;)
Sv: FBK - Luleå
Förlust med 4-3, det var ju illa och oväntat. Sista Luleå-målet i tom bur. Reduceringen gjordes av Pelle Prestberg med 4 sek kvar. Trevligt att han fick näta iaf. Nu får vi ta nya tag hemma mot Frölunda på torsdag!
Sv: FBK - Luleå
Guinness:
Vi hade fel, det står nu 2-2...powerplay för FBK i 3:e. Målen av Jeppe och Ledin...
Vi hade fel, det står nu 2-2...powerplay för FBK i 3:e. Målen av Jeppe och Ledin...
Sv: FBK - Luleå
Utsålt är det däremot på Dramaten. Där Mikael Persbrant spelar i Fröken Julie. Det gör han enligt uppgift naken. Och helt utan suspensoar.
*kunde bara inte låta bli*
(Luleå vinner med 4-2)
*kunde bara inte låta bli*
(Luleå vinner med 4-2)
FBK - Luleå
Så var det då äntligen dags för premiär på hemmaplan! Luleå står för motståndet, för andra gången denna säsong. För två omgångar sen blev det vinst, 4-3. Vinst imorgon är nog vad nästan alla FBK-fans förväntar sig.
* Heino fortsätter i kassen, fortsatt succé?
* Norda spelar högst troligen inte, när ska han göra sin premiär?
* "Ledigt" står det på ticnets hemsida. Inte fullsatt i premiären?
* Wallin, Totto, Matte och Jeppe har gjort poäng i alla matcher, håller trenden i sig?
* Inget mål i spel 5 mot 5 senast, dags nu?
* Bartecko poängbäst i Luleå, fler poäng imorgon?
Vinst är vad jag förväntar mig. Försvarsspelet har varit nyckeln till seger hittills men på hemmaplan tror jag det blir betydligt mer offensivt spel. Är vi med hem och ser upp för kontringar ska det gå bra, mitt tips:
4-1
* Heino fortsätter i kassen, fortsatt succé?
* Norda spelar högst troligen inte, när ska han göra sin premiär?
* "Ledigt" står det på ticnets hemsida. Inte fullsatt i premiären?
* Wallin, Totto, Matte och Jeppe har gjort poäng i alla matcher, håller trenden i sig?
* Inget mål i spel 5 mot 5 senast, dags nu?
* Bartecko poängbäst i Luleå, fler poäng imorgon?
Vinst är vad jag förväntar mig. Försvarsspelet har varit nyckeln till seger hittills men på hemmaplan tror jag det blir betydligt mer offensivt spel. Är vi med hem och ser upp för kontringar ska det gå bra, mitt tips:
4-1
Sv: Timrå - FBK
Liten_Flicka: Mmm...vänta bara ett par säsonger...då har vi en jättebra målvakt och en helt gudomlig keeper i Heino...så länge han nu blir kvar i sverige...
Sv: Timrå - FBK
Looben: Det är ju helt otroligt att vi har två jättebra målvackter.. Det kan inte bli bättre än så. Men vi får hoppas att segersviten håller i sig ett tag till i alla fall ;)
Sv: Timrå - FBK
Dawidovski: Kan bara hålla med... vilken start!!!!!
serieledning dessutom...ojojoj
Nu gäller det att grabbarna kan komma hem och visa karlstadsborna vad de går för
serieledning dessutom...ojojoj
Nu gäller det att grabbarna kan komma hem och visa karlstadsborna vad de går för
Sv: Timrå - FBK
Sibbe: Jepp, hade inte ens vågat hoppats på denna fina start... det känns ju overkligt nästan:-)
Alanko var hur stabil som helst på backen, och vad ska man säga om heino?
han var fruktansvärt bra måste jag säga, även om timrå kunde testat honom lite hårdare, så gjorde heino en väldigt fin ES-debut.
Alanko var hur stabil som helst på backen, och vad ska man säga om heino?
han var fruktansvärt bra måste jag säga, även om timrå kunde testat honom lite hårdare, så gjorde heino en väldigt fin ES-debut.
Sv: Timrå - FBK
Bengt: Ja vilken match grabben gör! Otroligt fint målvaktsspel och försvarsspel! Powerplay var även det briljant. En stabil lagseger. 3 raka på 3 bortamatcher är mer än jag hoppats på, nu är det dags för match mot Luleå i LLA på måndag...
Sv: Timrå - FBK
Looben:
Håller med, denna match är den mest osäkra på förhand. Målvaktskampen mellan Asplund och Heino blir oerhört spännande att se, och antagligen matchavgörande.
Men med våra tre oerhört starka kedjor tror jag ändå på seger, bara vi hänger med från start.
Håller med, denna match är den mest osäkra på förhand. Målvaktskampen mellan Asplund och Heino blir oerhört spännande att se, och antagligen matchavgörande.
Men med våra tre oerhört starka kedjor tror jag ändå på seger, bara vi hänger med från start.
Sv: Timrå - FBK
Sibbe: Dert blir säkert en jämn match.... 3-3
Orkar vi verkligen en tredje boirtamatch... det är ju ganska tufft rent pyskiskt..
Orkar vi verkligen en tredje boirtamatch... det är ju ganska tufft rent pyskiskt..
Sv: Timrå - FBK
Sibbe: ja jag tror och på färjestadsvinst timrå har inte samma lag som dom 3 sista åren då vi tappat många kvalitets spelare.men ska sitta hemma i lugn o ro o se mitt timrå första gången denna säsong. är nöjd om timrå gör en bra match o inte viker ner sig. må bästa lag vinna.
Timrå - FBK
Då var det dags för den sista av de tre inledande bortamatcherna för våran del. Timrå står på tur och frågan är om det blir tredje raka. Jag tänkte redan innan att det hade varit ett bra läge att slänga in Heino i kassen i denna match och så blir nu också fallet. Hento lär däremot stå i hemmadebuten mot Luleå på måndag, tror jag. Det ska dock bli kul att se vad Heino går för, jag tror han överraskar positivt. Sådana intentioner har han visat under försäsongen i alla fall.
*Norda går på is på söndag, med på hemmadebuten?
*Inget poäng av 1:a formationen senast, dags nu?
*Jämna matcher förra säsongen lagen emellan i E-on, lika jämnt nu?
Jag tror, som vanligt, på FBK-seger 3 mål mot 2.
*Norda går på is på söndag, med på hemmadebuten?
*Inget poäng av 1:a formationen senast, dags nu?
*Jämna matcher förra säsongen lagen emellan i E-on, lika jämnt nu?
Jag tror, som vanligt, på FBK-seger 3 mål mot 2.
Sv: Matchtråd: Luleå borta
Danne_l: Det betyder att Looben räcker ut tungan en mass gånger och dreglar över brödernas utseende?
Sv: Matchtråd: Luleå borta
Svanru: Det är de där bröderna steen... de är så jävla fula, har jag alltid tyckt :P:P:P:P
Sv: Matchtråd: Luleå borta
65selander: Håller helt med. Två förluster brutalt spel borde innebära att laget stängs av och tvångsnedflyttas till div 3 :-)
Sv: Matchtråd: Luleå borta
mok: Problemet är att Leksingarna är så långa så motståndarna får den i huvudet jämt.
Sedan så utgav även Granat en tackling i huvudet men han slipper avstängningen.
Hela Sveriges utvisningslag: Leksand på 105 min på två matcher
Sedan så utgav även Granat en tackling i huvudet men han slipper avstängningen.
Hela Sveriges utvisningslag: Leksand på 105 min på två matcher
Sv: Matchtråd: Luleå borta
Svanru: Vad tror du den glade Leksingen säger om fult spel nu när JEnsa i HV tacklades fult??
Sv: Matchtråd: Luleå borta
Sibbe: Hoppas att Wallin är ordentligt utvilad bara.
han sa på hemsidan att han inte sovit natten till onsdag så han har nog inte helt kommit in i rytmen än...
han sa på hemsidan att han inte sovit natten till onsdag så han har nog inte helt kommit in i rytmen än...
Sv: ELITSERIEPREMIÄR!!!
mok: Håller med, han var oerhört kall faktiskt, trots en del provokationer!
fast man såg hur frustrationen lyste på honom, han var nog bra sugen på att jabba lite:-)
fast man såg hur frustrationen lyste på honom, han var nog bra sugen på att jabba lite:-)
Sv: Matchtråd: Luleå borta
Guinness:
Väldigt tuff uppgift precis som ni säger, förra säsongen torskade vi både matcherna uppe i snöskoterland. Men med Höglund i laget och en utvilad Wallin insatta i intressanta formationer tror jag naturligtvis på seger, 2-4. Sista i tom bur...
Väldigt tuff uppgift precis som ni säger, förra säsongen torskade vi både matcherna uppe i snöskoterland. Men med Höglund i laget och en utvilad Wallin insatta i intressanta formationer tror jag naturligtvis på seger, 2-4. Sista i tom bur...
Sv: Matchtråd: Luleå borta
Looben: Luleå borta är alltid en tuff uppgift...gött att Höglund är tillbaka. Mitt tips ser bättre ut än det är 1-4, men matchbilden ser annorlunda ut.
Matchtråd: Luleå borta
Så... bortamatch ikväll igen. Mot hemmastarka luleå som inte var långt ifrån poäng mot lhc i tisdags. Kommer bli tufft.
Luleå taggade och revanschsugna efter förlust i premiären.
Wallin-Johansson-prestberg.. en ny line som skall testas i kväll, blir intressant.
Vi har också fått en ungdomskedja som är så poppis nu :P
Höglund tillbaka och Hento vill spöa gamla kompisarna.
Tips 2-2 gard. 0-2 om Hento är het.
Luleå taggade och revanschsugna efter förlust i premiären.
Wallin-Johansson-prestberg.. en ny line som skall testas i kväll, blir intressant.
Vi har också fått en ungdomskedja som är så poppis nu :P
Höglund tillbaka och Hento vill spöa gamla kompisarna.
Tips 2-2 gard. 0-2 om Hento är het.
Sv: ELITSERIEPREMIÄR!!!
Dawidovski: Haha ja det hade vart en fin presentation i starten av ES :) Tyckte han skötte sej bra och höll sej från dumheter även om jag tyckte MoDoiterna försökte att hetsa han liite ibland :)
Sv: ELITSERIEPREMIÄR!!!
mok: Oduya skulle slagits lite mot modo när det stod 2-1, jag är övertygad om att ni hade vänt matchen då;-)
Sv: ELITSERIEPREMIÄR!!!
mok: Jag vet att han kan lira hockey ... när han inte är upptagen med annat.
Hellre en johnny i utvbåset en tio i skogen
Hellre en johnny i utvbåset en tio i skogen
Sv: ELITSERIEPREMIÄR!!!
Looben: Om du följer Oduya kommer du säkerligen bli förvånad och se att han fakytiskt kan lira hockey se lär han säkerligen sitta en och annan minut men det finns det fler som gör utan att det höjs till skyarna för det.
« Föregående · 586556 · Nästa »